Дух, или избранные мысли из душеспасительных поучений. Оправдание
Оправдание закона да исполнится в нас, не по плоти ходящих, но по духу. Рим.8:4.
Апостол Павел, рассуждая об оправдании верою во Христа, (который веры член в Христианстве есть самый главный), доказывает, что Авраам, прежде закона еще бывший Богопочитатель, не иным образом оправдался пред Богом, разве верою во грядущего Христа. При том столь прославляет веру его, что и мы, когда хотим оправданны быть, должны в том подражать вере отца нашего Авраама. Да и о всех, от самого Адама бывших благочестивых мужах, сей же учитель подтверждает, что они свидетельствованы были в вере, которые веры, по его же изъяснению, был начальник и совершитель Иисус.
Нам, званным Иудеям и Еллинам, Христос есть Божия сила и Божия премудрость. Божие стяжание, Божие здание есть: се сыти есть, се обогатистеся, с Богом воцаристеся. Грешни бесте, но омыстеся, но освятистеся, но оправдистеся именем Господа нашего Иисуса Христа и Духом Бога вашего. Ни едино убо ныне осуждение, сущим во Христе Иисусе не по плоти ходящим, но по духу. Оправдившеся бо верою, мир имамы к Богу Господем нашим Иисус Христом. Той бо есть мир наш, сотворивый обоя едино, и пришед благовести дальним и ближним. Едина вера, едино крещение, един Бог и Отец, едино тело: елицы бо во Христа крестистеся, во Христа облекостеся. Несть Иудей, ни Еллин, несть раб, ни свободь, несть мужеский пол, ни женский: веси бо вы едино есть о Христе Иисусе. Аще ли вы Христовы, убо Авраамле семя есть, и по обетованию наследницы. Радуйтеся всегда о Господе, и паки реку, радуйтеся, Господь близ: ныне время благоприятно, ныне день спасения. Что убо речем к сим? Аще Бог по нас, кто на ны? Иже убо своего Сына не пощаде, но за нас всех предал есть Его, како убо не c Ним вся нам дарствует? Ежели, еще грешником сущим нам, Христос за нас умре, много паче, оправдани бывше кровию Его, спасемся им от гнева. Аще бо, врази бывше, примирихомся с Богом смертию Сына Его, множае паче, примирившеся, спасемся в живот Его. Тако приветствую вас, род избранный, царское священие, язык свят, люди обновления, камение живое, храм духовный, святительство святое, Бoжиe особенное достояние!
Радуйся Церковь Христова, обрученная Христу невеста! Вся еси добра, ближняя моя, и порока несть в тебе. Радуйся, ты попремногу Христианская душа! Не бойся отныне никого, Господь просвещение твое и Спаситель твой! Не опасайся никакого недостатку, Господь пасет тя, и ничтоже тя лишит! Согрешиши ли паки? Не устрашайся, дерзай, твой Ходатай жив есть, тем же и спасти до конца может приходящих чрез Него к Богу, всегда жив сый ходатайствовати о нас. Он есть дерзновение наше пред Богом, кто поемлет на избранные Божия? Бог оправдаяй, кто осуждали? Христос Иисус умерый, паче же и воскресый, иже есть одесную Бога иже и ходатайствует о нас. Опасайтеся же более всего, да не будете вотще благодать Божию принявше, то есть, таковую милость и благодать Христову получивше, не расслабейте, не изленитеся, на первую скверну не возвратитесь. Иже умрохом греху, како паки жити будем в нем? Грех вами да не обладает, несть бо под законом, но под благодатью, то есть Бог с нами не по строгости уже поступает, но по милости, во делании нам помогая, иначе бо оружие Свое очистит, лук Свой напряжение. Явися бо благодать Божия спасительная всем человеком, наказующи нас, да, отвергшеся нечестия и мирских похотей, целомудренно и праведно и благочестно поживем в нынешнем, веце, ждуще блаженного упования, и явления славы Великого Бога и Спаса нашего, Иисуса Христа. Ему же да будет слава во веки веков!