Служба в память пренесение мощей преподобнаго Иоанна Рыльскаго, чудотворца
НА МА́ЛОЙ ВЕЧЕ́РНИ.
На Го́споди, воззвах: поставим стихов 4 и пое́м стихи́ры, глас 8:
Подо́бен: О пресла́внаго чудесе́:
Разума све́тлостию украша́яся/ и за́поведьми Божественными/ просвети́в ду́шу твою́,/ о тле́нных и мимотеку́щих небре́гл еси́/ и зе́млю с земны́ми оставил еси́,/ в пусты́нях же жи́ти изво́лил еси́/ и Христа́ па́че всех возлюби́л еси́,/ Иоа́нне преблаже́нне,/ Егóже моли, да спасе́т ду́ши на́ша я́ко милосерд.
Любе́зне Влады́це после́довал еси́,/ от млады́х ногте́й Того́ соверша́я повеле́ния,/ и благода́тию па́че,/ не́жели млеко́м, воспита́н,/ возра́сл еси́ в целому́дрии и чистоте́/ и, в дом Божий приходя́ и поуча́яся,/ Христа́ обре́л еси́,/ Иоа́нне преблаже́нне,/ Егóже моли́, да спасет ду́ши на́ша я́ко милосерд.
Поще́нием и бде́нием/ ум свой очи́стив, возше́л еси́ на высоту́ Небесную/ лестницею добродетелей/ и, в сла́ве со А́нгелы при́сно водворя́яся,/ на враги́ Небе́сную побе́ду нам испроси́/ у Царя́ веко́в, Христа́ Бо́га на́шего,/ Иоа́нне преблаже́нне,/ Егóже моли, да спасе́т ду́ши на́ша я́ко милосерд.
Весели́ся, пусты́не Рыльская,/ прие́мши в себе свети́ло мы́сленное,/ светолу́чными сия́ньми весь мир просвеща́ющее/ и чудесы́ лю́ди ко Христу́ приводя́щее,/ исцелений бо оби́льно пото́ки излива́ет/ и боле́зни вся исцеля́ет./ Но моли́ся Христу́ Бо́гу,/ Иоа́нне преблаже́нне,/ да спасе́т ду́ши на́ша я́ко милосерд.
Сла́ва, глас 6:
Гла́са послу́шав Влады́чня,/ преподо́бне Иоа́нне,/ Спасу глаго́лющу:/ и́же хо́щет вслед Мене́ идти́,/ да отве́ржется себе/ и, крест свой взем, да последует Мне;/ оставил еси́ житие́ тле́нное/ и самаго́ себе сраспя́л еси́,/ я́ко па́стырю овча́, Христу́ последовал еси́/ и в Еде́мскую па́жить, радуяся, вселился еси́.
И ны́не, Богоро́дичен:
Не вве́ри нас человеческому предста́тельству,/ Пресвята́я Влады́чице,/ но приими́ моле́ние рабо́в Твоих./ Скорбь бо одержи́т ны,/ терпе́ти не можем де́монскаго стреля́ния;/ покро́ва не и́мамы, ниже́ где прибе́гнем, окая́ннии,/ всегда́ побежда́еми,/ и утеше́ния не и́мамы,/ ра́зве Тебе́, Влады́чице мира,/ упова́ние и предста́тельство ве́рных,/ не пре́зри моле́ния нашего,/ но поле́зно сие́ сотвори́.
На стихо́вне стихи́ры, глас 2
Подо́бен: До́ме Евфра́фов:
Яви́лся еси́/ от ма́терних пеле́н/ освяще́н сосу́д,/ Богоно́се Иоа́нне,/ и дом Пресвята́го Духа.
Стих: Честна́ пред Го́сподем смерть преподо́бных Его́.
Ле́сти лука́вых бесо́в/ посрами́л еси́/ силою кре́стною/ и уясни́л еси́ славу Христову,/ о́тче Иоа́нне.
Стих: Блажен муж, боя́йся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.
Взят был еси́,/ я́коже Илия,/ на колесни́це добродетелей/ и преше́л еси́ нехода́тайственне к Троице,/ Иоа́нне всемудре.
Сла́ва и ны́не, Богоро́дичен, глас и подобен то́йже:
Горе́ Тя ли́цы/ А́нгельстии, Де́во,/ поют с до́льними,/ славяще непреста́нно/ Рождество Твое́ пречистое.
Тропа́рь, глас 1:
Покая́ния основа́ние, прописа́ние умиле́ния,/ о́браз утеше́ния, духовнаго соверше́ния/ равноа́нгельное житие́ твое́ бысть, преподо́бне./ В моли́твах у́бо и в поще́ниих и в слеза́х пребыва́вый,/ о́тче Иоа́нне,/ моли́ Христа́ Бо́га о душа́х на́ших.
Сла́ва и ны́не, Богоро́дичен:
Гаврии́лу веща́вшу Тебе́, Де́во, ра́дуйся,/ со гла́сом воплоща́шеся всех Влады́ка/ в Тебе́, святе́м киво́те,/ я́коже рече́ пра́ведный Давид;/ яви́лася еси́ ши́ршая Небе́с,/ поноси́вши Зижди́теля Твоего́./ Сла́ва Всельшемуся в Тя,/ Сла́ва Прошедшему из Тебе́,/ Сла́ва Свобо́ди́вшему нас Рождество́м Твоим!
И о́тпуст.
НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ
Первыя кафизмы первый антифо́н: Блажен муж:
На Го́споди, воззвах: поставим стихов 8 и пое́м стихи́ры, глас 1:
Подо́бен: Небе́сных чино́в:
В по́стницех возсия́вшаго прообразова́ние, пусты́нное воспита́ние/ Ры́льскаго светильника/ словесы́ и пе́сньми вси ве́рнии да восхва́лим,/ зову́ще и глаго́люще:/ ра́дуйся, вели́кая сла́во,/ я́же в на́ша дни яви́ся,/ Иоа́нне преблаже́нне.
Всю наде́жду возложи́в Творцу твое́му и Бо́гу,/ самаго́ себе́ приве́л еси́ Влады́це,/ И́же не́дра отве́рз, млеко́м тя воспита́/ ду́шу пита́ющих писа́ний/ и Небе́снаго Царствия насле́дника тя сотвори́,/ всеми ве́рными почита́ема,/ Иоа́нне преблаже́нне.
Посреди́ двою́ животу́/ разумне Богоугодно ме́рило поставил еси́, отче,/ ибо тле́ющая оставил еси́;/ разумев же при́сно пребывающа Христа́ Бо́га,/ и Тому правило души твоея́/ усердно, блаже́нне Иоа́нне, прилепи́л еси́.
Ра́дуешися, ви́дев соверше́ние трудо́в твои́х,/ и́хже бо о́ко не ви́де,/ ни у́хо слы́ша/ добро́ты ра́йския восприя́л еси́,/ све́тлое воздая́ние подвиго́в твои́х,/ и ра́ка твоя́ на земли́ благода́ть источае́т,/ тело твое́ неруши́мо иму́щи,/ Иоа́нне преблаже́нне.
И́ны стихи́ры, глас 4:
Подо́бен: Свыше званный:
Заря́ми Ду́ха просвети́вся,/ егда тя Боже́ственное жела́ние распали́/ и ду́шу впери́/ Того вожделе́ти любве́ вои́стину крепча́йше,/ тогда преоби́дел еси́ плоть и кровь,/ и вне ми́ра изше́л еси́,/ мно́гим воздержа́нием и безмо́лвием Сему́ соединя́яся./ Те́мже испо́лнился еси́ отту́ду благи́х,/ я́коже проси́л еси́,/ и просия́л еси́, я́ко звезда́,/ озаря́я души на́ша, Иоа́нне.
Бесо́в лука́вых стре́лы сокруши́л еси́ благода́тию Боже́ственною/ и ловле́ния их всем уясни́л еси́/ уче́ньми твои́ми;/ Ду́ха же сия́ньми облиста́ем,/ мона́шествующих Богоза́рен светильник яви́лся еси́,/ и пустыни Рыльския пе́рвое украше́ние,/ и боля́щих иску́снейший безме́здный врач,/ и доброде́тельнаго жития́/ первообра́зное начерта́ние, Иоа́нне.
Светода́тельными заря́ми исцеле́ний/ ты пресла́вно просвеща́еши подсо́лнечную,/ неду́гов отгоня́я тьму глубокую;/ те́мже тя солнце друго́е познава́ем,/ и и́ноков утвержде́ние,/ и наста́вника спаса́емых Боже́ственным Духом./ И ны́не па́мять твою́ соверша́ем/ све́тлую и спаси́тельную,/ прегреше́ний разреше́ние тобо́ю прие́млюще, Иоа́нне.
Сла́ва, глас 6:
Прииди́те, православных собо́ри,/ духо́вне возра́дуемся днесь, иде́же Богомудрый Иоанн/ в па́мять свою собра́л ны есть, к нему вопию́щих:/ ра́дуйся, пусты́нная красото́ и А́нгелов совсе́льниче./ Ра́дуйся, Рыльская похвало́ и болга́ром сограждани́не./ Не преста́й моля́ся Христу́ Бо́гу/ о и́же ве́рою и любо́вию почита́ющих/ присночестну́ю и всепра́здненственную па́мять твою́.
И ны́не, Богоро́дичен, глас 6:
Кто Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во?/ Кто ли не воспое́т Твоего́ пречи́стаго Рождества?/ Безле́тно бо от Отца возсия́вый Сын Единородный,/ То́йже от Тебе́, Чи́стыя, про́йде, неизрече́нно вопло́щся,/ естество́м Бог сый и естество́м быв человек нас ради,/ не во двою́ лицу́ разделя́емый,/ но во двою́ естеству́ несли́тно познава́емый./ Того́ моли́, Чи́стая Всеблаженная,/ поми́ловатися душа́м на́шим.
Вход, прокимен дне и паремии три преподобническия.
Прему́дрости Соломоновы чтение (главы́ 5 и 6):
Праведницы во веки живут, и в Го́споде мзда их, и попече́ние их у Вы́шняго./ Сего ради прии́мут Ца́рствие благоле́пия и венец добро́ты от руки́ Господни:/ зане́ десни́цею покры́ет я и мы́шцею защити́т их./ Прии́мет всеору́жие рвение свое, и вооружи́т тварь в месть враго́м./ Облече́тся в броня́ правды и возложи́т шлем, суд нелицеме́рен./ Прии́мет щит непобедимый, преподо́бие;/ поостри́т же напрасный гнев, во оружие: спобо́рет же с ним мир на безу́мныя./ По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины,/ и я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в на наме́рение полетят./ И от каменоме́тныя ярости испо́лнь падут гра́ды,/ вознегоду́ет на них вода морская, ре́ки же потопя́т я на́гло./ Сопроти́в ста́нет им дух силы, и я́ко ви́хор разве́ет их,/ и опустоши́т всю зе́млю беззаконие, и злодейство преврати́т престо́лы сильных./ Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте, навы́кните судии́ концев земли́./ Внуши́те держа́щии мно́жества и гордя́щиися о наро́дех язы́ков:/ я́ко дана есть от Го́спода держа́ва вам и сила от Вы́шняго.
Прему́дрости Соломо́новы чтение (глава́ 3):
Праведных души в руце́ Божией, и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти, и вмени́ся озлобле́ние исход их:/ и еже от нас ше́ствие сокруше́ние, они же суть в мире./ Ибо пред лице́м человеческим, аще и му́ку прии́мут, упова́ние их безсмертия испо́лнено./ И вма́ле нака́зани бывше, великими благоде́тельствовани будут,/ я́ко Бог искуси́ я и обре́те их достойны Себе./ Я́ко злато в горни́ле искуси́ их, и я́ко всепло́дие же́ртвенное прия́т я./ И во время посещения их возсияют и я́ко и́скры по сте́блию потекут./ Су́дят язы́ком и обладают людьми, и воцари́тся Господь в них во веки./ Надеющиися Нань разумеют истину, и ве́рнии в любви пребу́дут Ему./ Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́,/ и посещение во избра́нных Его́.
Прему́дрости Соломо́новы чтение (глава́ 4):
Праведник, аще пости́гнет сконча́тися, в поко́и будет./ Старость бо честна́, не многоле́тна, ниже́ в числе лет исчита́ется./ Седина же есть мудрость челове́ком, и возраст старости, житие́ нескверное./ Благоуго́ден Бо́гови быв, возлю́блен бысть,/ и живы́й посреде́ грешников, преста́влен бысть./ Восхище́н бысть, да не злоба измени́т разума его,/ или́ лесть прельсти́т душу его./ Раче́ние бо злобы помрачает добрая, и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив./ Сконча́вся вма́ле испо́лни ле́та до́лга:/ угодна бо бе Господу душа его: сего ради потща́ся от среды́ лука́вствия./ Лю́дие же ви́девше и не разуме́вше, ниже́ положиша в помышле́нии таковое:/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́,/ и посещение во избра́нных Его́.
На лити́и стихи́ры самогласны, глас 2:
Воздержа́тельное обуче́ние на земли́ собра́в,/ преподо́бне о́тче Иоа́нне,/ и страсте́й прило́ги вся угаси́в течением слез твои́х,/ ле́ствица Боже́ственная и честна́я, на Небо возводя́щая,/ всем яви́ся Богоприятное житие́ твое́;/ благоче́стия бо плоды́ показу́я,/ исцеля́еши не́мощи страсте́й ве́рно тебе́ вопию́щих:/ ра́дуйся, восто́ка звездо́ светоза́рная/ и мона́шествующих до́брый па́стырю;/ ра́дуйся, пресла́вное пусты́нным овца́м кре́пкое огражде́ние/ и Це́ркве честно́е утвержде́ние;/ ра́дуйся, заблуждшим вели́кий наста́вниче/ и вселе́нней све́тлое ра́дование.
Земна́го А́нгела и Небе́снаго челове́ка,/ ми́рови благоукраше́ние,/ сла́дость доброде́телей и наслажде́ние благи́х,/ по́стников похвалу́, Иоанна почти́м./ Насажде́н бо в дому́ Бо́жии пра́ведно,/ я́ко кедр в пусты́ни,/ умно́жи ста́до Христовых ове́ц/ в преподо́бии и пра́вде.
Глас 4:
Возсия́ днесь пресве́тлая па́мять твоя́,/ Богому́дре Иоа́нне,/ нас созыва́ющи к похвале́нию Христа́ Бо́га на́шего./ Темже притека́юще к ра́це моще́й твои́х/ и исцеле́ния да́ры прие́млюще,/ Спа́са, тя просла́вльшаго, воспева́ем во веки.
Чи́стый душе́ю и се́рдцем,/ А́нгеле земны́й и челове́че Небе́сный,/ де́вства учи́телю и воздержа́ния изве́стное ме́рило,/ Иоа́нне блаже́нне,/ живы́й с Влады́кою твои́м/ и немо́лчное славосло́вие/ со А́нгелы и преподо́бными Тому принося́,/ творя́щия твою́ свяще́нную па́мять/ спасай непреста́нными моли́твами твои́ми!
Глас 5:
Преподобне о́тче Иоа́нне,/ ты вои́стину яви́лся еси́ по́стником похвала́,/ кре́пость Правосла́вию и вселе́нней свети́ло незаходи́мое,/ льсти́ваго врага́ не убоя́вся/ и устраше́ний его не смути́вся,/ но благода́тию Боже́ственною прему́дренно/ попра́л еси́ всю лесть его,/ от нея́же и нас изба́ви, мо́лим тя!
Сла́ва, глас 5:
Ра́дуйся, пусты́нное украше́ние,/ благоуха́ния вселе́нную исполня́ющее,/ и гору Рыльскую пе́нием оглаша́ющее,/ и Церковь Болга́рскую венча́ющее:/ А́нгелом бо был еси́ сожи́тель,/ полко́в бесо́вских прогони́тель,/ ересе́й же разори́тель и вся́кия ле́сти из ко́рене потреби́тель./ Темже в Вы́шнее всели́вся жили́ще,/ преподо́бне о́тче Иоа́нне,/ Христу́ Бо́гу моли́ся/ дарова́ти душа́м на́шим мир и ве́лию ми́лость!
И ны́не, Богоро́дичен:
Храм и дверь еси́, пала́та и Престо́л Царе́в,/ Де́во Всечестна́я,/ Еюже Изба́витель мой, Христос Господь,/ во тьме спя́щим яви́ся, Со́лнце сый пра́вды,/ просвети́ти хотя,/ я́же созда́ по о́бразу Своему́ руко́ю Свое́ю./ Темже, Всепетая,/ я́ко ма́терне дерзнове́ние к Нему́ стяжа́вшая,/ непреста́нно моли́/ спасти́ся душам нашим.
На стихо́вне стихи́ры, глас 8
Подо́бен: О пресла́внаго чудесе́:
Преподобне о́тче Иоа́нне,/ ты я́же на земли́ су́етная оста́вив,/ Христу́ Бо́гу твоему́ усе́рдно после́довал еси́,/ не предпоче́т тле́нных па́че пребыва́ющих;/ в пусты́ни же, я́коже во гра́де, живы́й,/ де́монский полки́ победи́л еси́./ О, кто возмо́гл бы изрещи́/ твоея́ души́ вои́стину пламене́ющую теплоту́/ яже ко Го́споду, присносла́вне.
Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.
Преподобне о́тче Иоа́нне,/ ты вои́стину яви́лся еси́/ пра́вило избра́нное мона́шествующих,/ и правосла́вных услажде́ние,/ и всея́ вселе́нныя свети́льник;/ врага́ бо лука́ваго не ужаси́лся еси́ страхова́ний,/ в пеще́ре живы́й./ О, дарова́ния Ду́ха су́щаго в тебе́,/ имже вся́кое попра́л еси́ де́монов кова́рство, присноблаже́нне.
Стих: Блажен муж, бояйся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.
Преподобне о́тче Иоа́нне,/ ты вои́стину ко Го́споду Бо́гу твое́му/ ду́шу твою́ кре́пце впери́л еси́/ и поще́нием чу́вства очи́стил еси́,/ и непреста́нными твои́ми моли́твами/ безсме́ртныя жи́зни сподо́бился еси́./ О, удобре́ния по́стников,/ егoже́ Христос, ра́дующася, прия́т преи́скренне/ в неве́щественныя оби́тели, Богомудре!
Сла́ва, глас 4:
Пусты́нное возлюби́в житие́/ и А́нгельское воспри́им служе́ние,/ ми́ра возненави́дел еси́ ле́сть вре́менную/ и яви́лся еси́ Це́ркви свети́ло пресве́тлое,/ А́нгелом соприча́стник и пусты́нным Боже́ственное украше́ние,/ скорбя́щим ра́дость,/ немощны́м исцеле́ние и всем ве́рным спасе́ние./ Но моли́ся Христу́ Бо́гу, всеблаже́нне Иоа́нне,/ мир вселе́нней дарова́ти и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
И ны́не, Богоро́дичен:
При́зри на моле́ние/ Твои́х раб, Всенепоро́чная,/ утоля́ющи лю́тая на ны воста́ния,/ вся́кия ско́рби нас изменя́ющи;/ Тя бо Еди́ну тве́рдое и изве́стное утвержде́ние и́мамы/ и Твое́ предста́тельство стяжа́хом,/ да не постыди́мся, Влады́чице,/ Тя призыва́ющии./ Потщи́ся на умоле́ние Тебе́ верно вопию́щих:/ ра́дуйся, Влады́чице, всех по́моще,/ ра́досте и покро́ве,/ и спасе́ние душ на́ших.
На благослове́нии хле́бов тропа́рь преподо́бнаго два́жды, пи́сан на ма́лой вече́рни, и Богоро́дице Де́во: еди́ножды.
НА У́ТРЕНИ
На Бог Господь тропа́рь преподо́бнаго два́жды и Богоро́дичен еди́ножды.
По первом стихосло́вии седа́лен, глас 4.
Подо́бен: Вознесыйся на Крест:
Зва́нию Го́спода твоего́ после́довав,/ мир оста́вил еси́ и вся мира прекра́сная,/ преблаже́нне о́тче Иоа́нне;/ претерпе́л же еси́ усе́рдно озлобле́ние пусты́нное/ и му́жески отрази́л еси́ полки́ бесо́вския./ Темже при́сно твою́ память/ пе́сньми восхваля́ем ве́рно.
Сла́ва и ны́не, Богоро́дичен, глас и подобен то́йже:
Обнови́ла еси́, Чи́стая,/ Боже́ственным Рождеством Твоим/ истле́вшее страстьми́/ земноро́дных ме́ртвенное существо́/ и возвела́ еси́ вся от сме́рти к жи́зни нетле́нней./ Темже Тя по до́лгу восхваля́ем вси,/ Де́во препросла́вленная,/ я́коже прорекла́ еси́.
По втором стихосло́вии седа́лен, глас 5.
Подо́бен: Собезначальное Слово:
Пресе́льник быв от земли́ оте́чества твоего́/ и любо́вь всю земну́ю оста́вив,/ на Го́ру возше́л еси́/ и до Небе́с возвы́сился еси́ сто́лп,/ челове́ки наставля́яй на путь спасе́ния./ Темже и всели́лся еси́ в зе́млю кро́тких,/ Иоа́нне, преподо́бне о́тче наш.
Сла́ва и ны́не, Богоро́дичен, глас и подобен то́йже:
Стра́нное Девы та́инство/ ми́рови яви́ся спасе́ние,/ из Неяже роди́ся Бог без Се́мене/ и пло́тию пока́зася кроме́ тле́ния:/ всех ра́досте, Го́споди,/ сла́ва Тебе́.
По полиеле́и седа́лен, глас 8.
Подо́бен: Премудрость и Слово:
Па́стырскую хи́трость восприи́м,/ разу́мне упа́сл еси́/ ста́до твое́, преподо́бне,/ Христо́ва бо вседу́шно вожделе́л еси́ уче́ния,/ в не́мже просвети́лся еси́/ и к ре́вности А́нгельскаго жити́я/ всех воздви́гл еси́/ единому́дренно прославля́ти Го́спода,/ Богоносе Иоа́нне,/ моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва и ны́не, Богоро́дичен, глас и подобен то́йже:
Пречи́стая Де́во, Ма́ти Бо́жия,/ души́ моея стра́сти лютыя/ исцели́, молю́ся,/ и проще́ние да́руй мои́х прегреше́ний,/ и́же безу́мне соде́ях,/ ду́шу и те́ло оскверни́х, окая́нный./ Увы́ мне, что сотворю́ в час он,/ внегда́ А́нгели ду́шу мою́ разлуча́т/ от стра́стнаго моего́ телесе́?/ Тогда́ Помо́щница ми бу́ди/ и Предста́тельница тепле́йша,/ Тя бо и́мам наде́жду, раб Твой.
Та́же степе́нна, 1-й антифо́н, глас 4. Проки́мен, глас 4: Честна́ пред Го́сподем смерть преподо́бных Его́.
Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде ми? Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 43: Вся Мне предана суть:
По 50-м псалме́ стихи́ра самогласна, глас 6:
Возсия́ днесь пресве́тлое торжество́/ честныя па́мяти твоея́, Богому́дре о́тче Иоа́нне,/ и́же от младе́нства Бо́гу прилепи́вся/ и Того стопа́м после́довав,/ мирски́й мяте́ж, а́ки ну́ждное волне́ние, преплы́л еси́/ и в Царство Небесное дости́гл еси́./ Темже покланя́ющеся моще́м твои́м,/ верно Христа́ славосло́вим, да́вшаго тя нам те́пла о нас моли́твенника,/ чту́щих любо́вию честну́ю па́мять твою́.
Кано́н преподо́бному, глас 8, егóже краегране́сие: Ра́дуйся Иоа́нне, свети́льниче пресветлый.
Песнь 1
Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу,/ и египетскаго зла избежа́в,/ израильтя́нин вопия́ше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Разу́мный свет му́дрости возсия́й ми ны́не,/ молю́ся ти, преподо́бне отче,/ пе́ти начина́ющу ми твое́ честно́е житие́,/ и Боже́ственныя благода́ти испо́лни уста́ моя́.
Ангелу подо́бяся вои́стину, удали́лся еси́ всех я́же в ми́ре/ и, бежа́в те́лом и душе́ю, водвори́лся еси́ в пусты́ни,/ я́коже Моисей Боговиде́ния, бога́тно наслажда́яся.
Довольно источника пив Евангельскаго вод оби́льных,/ из чре́ва ны́не ре́ки чуде́с источа́еши, преподо́бне Иоа́нне,/ и напая́еши ве́рою к тебе́ притека́ющия.
Богоро́дичен: Утро́бу Твою́ обита́ Бог Сло́во, Де́во Чи́стая,/ я́коже капля сошед, ка́плющая на землю/ и естество́ человеческое, пла́менем зло́бы горевшее,/ обнови́ ороше́нием.
Песнь 3
Ирмо́с: Ты еси́ утвержде́ние/ притека́ющих к Тебе́, Го́споди,/ Ты еси́ свет омраче́нных/ и пое́т Тя дух мой.
Испо́лнь Ду́ха и ум на Небо просте́р,/ о тле́нней пи́щи не попе́клся еси́,/ но хле́бом А́нгельским пита́лся еси́.
Струя́ми слез твои́х зе́млю пусты́нную напои́л еси́/ и плод приноси́ти тебе́ слану́тка29 неора́нно утучни́л еси́.
Я́ко птене́ц, к Бо́гу возлете́ти жела́я, преподо́бне о́тче,/ гнездо́ себе́ в дре́ве сотвори́л еси́,/ от земны́х облегчи́вся.
Богоро́дичен: Иисуса, Сы́на Твоего́,/ ми́лостива мне сотвори́, зло́е творящему, Пречистая,/ во е́же не ви́дети ми Того́ лице́ отвраща́юща.
Седа́лен, глас 6.
Подо́бен: Милосердия двери:
По́стническия по́двиги понесл еси́/ и страда́льческим венце́м увяза́лся еси́:/ с безплотными бо враги́ в телеси́ боря́ся/ и во́инства их низлага́я,/ удиви́л еси́ терпением твои́м А́нгелы,/ ихже житию́ во пло́ти поревнова́л еси́./ Но моли́ся Христу́ Бо́гу, о́тче Иоа́нне,/ спасти́ся нам.
Сла́ва и ны́не, Богоро́дичен:
Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам,/ Благослове́нная Богоро́дице,/ наде́ющиися на Тя да не поги́бнем,/ но да изба́вимся Тобо́ю от бед,/ Ты бо еси́ спасе́ние/ ро́да христианскаго.
Песнь 4
Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́/ и просла́вих Твое́ Божество́.
Обре́л еси́ Бо́га утвержде́нна на версе́ Боже́ственныя ле́ствицы доброде́телей,/ е́юже возше́д, почи́л еси́ от трудо́в и боле́зней.
Агня́ тя добраго Па́стыря,/ в горе́ крыю́щееся, преподо́бне отче, яви́ша овча́та,/ от своей огра́ды убежа́вшая.
На тя наше́дшии па́стырие/ всем пропове́даша стра́нное терпе́ние твое́/ и Бо́гу в вы́шних сла́ву возсыла́ху.
Богоро́дичен: Неневе́стная Ма́ти,/ Тобо́ю уве́дана бы́ша ше́ствия Бо́га на́шего,/ от Твоих пречи́стых крове́й прии́мшаго челове́чество.
Песнь 5
Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти,/ Го́споди, спаси́ ны,/ Ты бо еси́ Бог наш,/ ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы.
Ели́цы Боголюби́вии, преподо́бне отче,/ глаго́лов послу́шающе па́стырских,/ на виде́ние твое́ в пустыню прихожда́ху.
Сла́ва твоя́ дале́че су́щия к тебе́ созыва́ше,/ я́коже глас в пусты́ни вопию́щаго всю́ду пронося́щися.
В дре́ве уедини́вся, я́коже пти́ца, преблаже́нне отче,/ оправда́ния Бо́жия де́лая, не почива́л еси́,/ ниже́ Го́сподеви моля́ся.
Богоро́дичен: Еди́наго в Тебе́, я́коже в глави́зне кни́жней напи́саннаго,/ Бо́га поноси́вши, Чи́стая,/ в пра́ведных мя Кни́зе напиши́.
Песнь 6
Ирмо́с: Очи́сти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ния моя́,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся,/ к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя,/ Бо́же спасе́ния моего́.
Твори́ши дела́ Фесви́тянина Илии́, преподо́бне отче:/ ма́лым бо хле́бом мно́гих пита́еши/ и в сытость чу́дом корми́ши.
Изво́лиша мно́зи с тобо́ю жи́ти, блаже́нне,/ ми́ра сего́ преоби́девше сла́дость/ и твоему́ началообра́зному поревнова́вше житию́.
Лече́бную си́лу от Бо́га прии́м,/ слепы́м свет дае́ши, глухи́м слы́шание, хромы́м хожде́ние/ и всем ве́рою приходя́щим здра́вие.
На главу́ твою́ ми́ро сни́де и на браду́ твою́ ма́сло ра́дости,/ е́же свещу́ се́рдца твоего́ неугаси́мо соблюде́, преподо́бне.
Богоро́дичен: Избра́нная Агнице Чи́стая,/ Льва стра́шнаго ро́ждшая, и Агнец бывшаго,/ и на заколе́ние безгла́сна приведе́ннаго,/ и беззако́ния моя́ на Ся восприи́мшаго.
Конда́к, глас 8
Подо́бен: Взбранной Воеводе:
Ангельскому житию́ поревнова́в, преподо́бне,/ вся земна́я оста́вив, ко Христу́ прите́кл еси́/ и, Того́ за́поведьми огражда́яся,/ яви́лся еси́ столп непоколеби́м от вра́жиих нападе́ний./ Тем зове́м ти:/ ра́дуйся, о́тче Иоа́нне, свети́ло пресве́тлое.
И́кос:
В словесе́х и де́лех на земли́ возсия́вшаго и Спа́сово уче́ние соверши́вша,/ земна́го А́нгела и Небе́снаго челове́ка, Иоа́нна сла́внаго,/ соше́дшеся, похва́лим, вси ве́рнии, си́це пою́ще и к нему́ глаго́люще:/ ра́дуйся, Среде́чское прозябе́ние;/ ра́дуйся, пусты́нное воспита́ние./ Ра́дуйся, от ю́ности Бо́га возлюби́вый;/ ра́дуйся, вся всего́ ми́ра ни во что́же вмени́вый!/ Ра́дуйся, и́же высо́кое житие́ по́стническими труды́ показа́вый;/ ра́дуйся, злокозненнаго зми́я копие́м терпе́ния твоего́ низложи́вый!/ Ра́дуйся, на гора́х, я́ко со́лнце, возсия́вый;/ ра́дуйся, го́ры и хо́лмы благоуха́ния испо́лнивый!/ Ра́дуйся, гра́ды и ве́си просвети́вый чудесы́;/ ра́дуйся, вся стра́ны озари́вый доброде́тельми!/ Ра́дуйся, ста́ду твоему́ тве́рдое огражде́ние;/ ра́дуйся, благочести́вым побе́дное венча́ние!/ Ра́дуйся, о́тче Иоа́нне, свети́ло пресве́тлое!
Песнь 7
Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Честну́ю це́рковь воздви́гл еси́, я́коже огра́ду овца́м,/ себе́ це́рковь жи́ву сотвори́в, Го́сподеви поя́:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Е́же ми́ру распя́тие претерпе́в и я́же на земли́ у́ды умертви́в,/ нектому́ ты жил еси́, но Христо́с в тебе́, Ему́же взыва́л еси́:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Пра́вило души́ твое́й разруши́ти не возмого́ша/ ни по́тове ниже́ боле́зни, ни теле́сное изможде́ние, ни ста́рость претружде́нная,/ но Влады́ки твоего́ жела́я, неуста́нно взыва́л еси́:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Богоро́дичен: Руно́ ороше́нное, Де́во, пла́мень грехо́в мои́х угаси́,/ купино́ неопали́мая, страсте́й мои́х те́рние попали́,/ подаю́щи ми на воде́ жи́ти упокое́ния и гее́нскаго мя огня́ свобожда́ющи.
Песнь 8
Ирмо́с: Седмери́цею пещь/ халдейский мучи́тель/ Богочести́вым неи́стовно разжже́,/ си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев,/ Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те,/ свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Егда́, со́лнце пресве́тлое, на за́паде жи́зни земны́я себе́ уразуме́л еси́,/ ученики́ наказа́в и во стра́се Бо́жии утверди́в, возвести́л еси́ боле́зней твои́х возме́здие и, ра́дуяся, дух твой Го́сподеви пре́дал еси́.
Смерть не лиши́ телесе́ твоего́ живу́щия в тебе́ благода́ти Боже́ственныя,/ но, преше́дшим днем четы́редесятым, сам явля́ешися, и в зе́млю погребсти́ тя повелева́еши,/ и чуде́с струи́ источа́еши.
Ви́дяще пучи́ну чуде́с твои́х, храм твой сокро́вище проразумева́ем многоце́нное:/ вси бо, неду́гом одержи́мии, в той притека́юще, ско́ро от гро́ба твоего́ здра́вие прие́млют,/ тя, прославльшаго Бо́га, сла́вяще.
Богоро́дичен: Еще́ светле́е све́та солнечнаго/ проразумева́ем де́вства Твоего́ све́тлое сия́ние, Пречи́стая:/ Све́та бо безле́тнаго и со́лнцу Творца́ во чре́ве Твое́м име́ла еси́,/ из Тебе́ возсия́вшаго и тьму пре́лести разгна́вшаго,/ и весь мир све́том Богоразу́мия просвети́вшаго.
Песнь 9
Ирмо́с: Ужасе́ся о сем Не́бо/ и земли́ удиви́шася концы́,/ я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски,/ и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с./ Тем Тя, Богоро́дицу,/ А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.
Те́ло твое́ честно́е во гро́бе положе́нное/ разре́шшуся соузу есте́ственному и тебе́ Бо́гу дух преда́вшу/ облагоуха́ет вся приходя́щия и Бо́га прославля́ет чудесы́, Иоа́нне преблаже́нне.
Ли́ку мона́шествующих и мно́жеству ве́рных те́плый обрета́ешися засту́пник,/ и́же зло́бу разруша́яй и проше́ния исполня́яй./ Бог бо возвели́чи тя, при́снаго раба́ Своего́, челове́ки и скоты́ тобо́ю исцеля́я.
Испо́лни се́рдца моего́ жела́ние, чуде́с исто́чниче:/ да́руй ми благода́ть твою́, от вся́каго искуше́ния мя избавля́я,/ на Суде́ же гряду́щем во Еде́мстей мя всели́ па́жити моли́твами твои́ми,/ от горя́ща се́рдца тебе́ песнь прине́сшаго.
Богоро́дичен: Изря́дно предочи́стившися во свята́я святы́х вселе́нием и А́нгельскою руко́ю пита́нием,/ челове́ком Бо́га породила́ еси́, от Твои́х Пречи́стых крове́й плоть прии́мшаго/ и я́коже пре́жде рождества́ Де́ву Тя соблю́дшаго.
Свети́лен, глас 2.
Подо́бен: Жены́ услы́шите:
Ра́дуйся, пусты́не Рыльская./ Весели́ся, и́ноков сосло́вие./ Прииди́те, вси ве́рнии,/ ра́ку обступи́вше преподо́бнаго,/ то́ки пролива́ющую исцеле́ний,/ пе́сненными похвала́ми/ воззове́м к нему́, глаго́люще:/ ра́дуйся, Среде́чское прозябе́ние/ и пусты́ни до́брое воспита́ние.
Сла́ва и ны́не, Богоро́дичен:
Непроходи́мую дверь еди́ную,/ плодови́тую ма́слину,/ кади́льницу всезлату́ю, Боже́ственный Огнь нося́щую,/ ста́мну Небе́сныя Ма́нны/ и светоно́сный облак,/ Богоро́дицу святу́ю вси просла́вим.
На хвали́тех стихи́ры, глас 4.
Подо́бен: Зва́нный свыше:
Ми́лости ра́ди многия/ и безмернаго благоутро́бия/ род челове́ческий спасти́ восхоте́вшаго/ глаго́лы послу́шал еси́, всеблаже́нне,/ и о су́етных небре́гл еси́,/ но вско́ре зе́млю оста́вил еси́ оте́чества твоего́,/ и сро́дник сожи́тельство/ и вре́менное наслажде́ние,/ и стопа́м после́довал еси́ Христа́ Бо́га на́шего,/ Его́же моли́ спасти́/ и просвети́ти ду́ши на́ша.
Ничто́же возмо́же тя разлучи́ти/ от любве́ Христо́вы, всеблаже́нне:/ ни мирско́е украше́ние,/ ни оте́ческое стяжа́ние,/ ни бли́жних пристра́стие,/ ни су́етная сла́ва,/ но сия́ вся ни во что́ же вмени́в,/ я́коже еле́нь, распали́лся еси́ жа́ждею/ и поте́кл еси́ на исто́чник воды́ живы́я Христа́ Бо́га на́шего,/ Его́же моли́ спасти́/ и просвети́ти ду́ши на́ша.
Избра́ тя Госпо́дь во святы́х изря́дна,/ и в по́стницех преподо́бна,/и в рабе́х ве́рных тала́нт возрасти́вша,/ те́мже ны́не дух твой весели́тся/ в ра́дости Го́спода твоего́,/ честно́е же те́ло твое́ нам предлежи́т,/ воню́ благоуха́ния испуща́ющее/ и цельбы́ подаю́щее благода́тию Христа́ Бо́га на́шего,/ Его́же моли́ спасти́/ и просвети́ти ду́ши на́ша.
Разу́мной души́ покори́л еси́/ стра́сти теле́сныя воздержа́нием/ и, безстра́стия кри́лы укра́шен,/ благода́ть прия́л еси́/ челове́ков не́мощи цели́ти/ и духо́в лука́вствия прогоня́ти./ Те́мже ли́цы блажа́ще тя и́ночествующих/ и ве́рных собо́ри, Твою́ па́мять пра́зднующе,/ воспева́ем просла́вльшаго тя Христа́, Бо́га на́шего,/ Его́же моли́ спасти́/ и просвети́ти ду́ши на́ша.
Сла́ва, глас 8:
Христо́во избра́нное ста́до,/ прииди́те, стеце́мся к честне́й па́мяти/ преблаже́ннаго Иоа́нна,/ в Ры́льстей пусты́ни просия́вшаго./ Се предлежи́т нам честно́е его́ те́ло,/ ве́ры на́шея утвержде́ние,/ преподо́бных удобре́ние,/ ерети́чествующих посрамле́ние, не ве́рующих воскресе́нию:/ сей бо по сме́рти слепы́м подае́т прозре́ние,/ хромы́м хожде́ние, сля́ченныя исправля́ет,/ разсла́бленныя стяза́ет,/ бе́сы прогоня́ет и благове́рных на сопроти́вныя укрепля́ет./ Ду́хом же предстоя́ Престо́лу Влады́чню,/ мо́лится всегда́ ко Го́споду/ о и́же ве́рою и любо́вию/ пра́зднующих всечестну́ю па́мять его́.
И ны́не, Богоро́дичен:
Влады́чице, приими́ моли́твы ра́б Твои́х/ и изба́ви нас/ от вся́кия ну́жды и печа́ли.
Славосло́вие вели́кое и о́тпуст. И быва́ет пома́зание бра́тии еле́ем от лампа́ды преподо́бнаго.
НА ЛИТУРГИ́И
Блаже́нны от кано́на преподо́бнаго песни 3-я и 6-я. Проки́мен глас 7: Честна́ пред Го́сподем смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми? Апостол к Галатом, зача́ло 213: Плод духовный есть: Аллилу́ия, глас 6: Блаже́н муж, бояйся Го́спода, в заповедех Его́ восхо́щет зело. Стих: Сильно на земли будет семя его. Ева́нгелие от Луки, зача́ло 14. Причастен: В па́мять вечную будет праведник.