Проповеди на праздники:


Служба в честь святаго мученика Диомида врача

Слу́жба свята́го Диоми́да пое́тся на повече́рии

Тропа́рь, глас 3:

Мучи́тельнии сосу́ди устро́иша ти пу́ть к Небесе́м,/ Христо́в во́ине Диоми́де,/ победи́в диа́вольския ко́зни,/ и на Небесе́х у Христа́ просла́вися,/ моли́ся за творя́щих ве́рою па́мять твою́.

Кано́н свята́го Диоми́да, глас 4.

Песнь 1

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Све́том озаря́емь трисо́лнечным,/ разреши́ мрак, блаже́нне, неразу́мия моего́,/ я́ко да воспою́ светоно́сную твою́ па́мять и исправле́ние жития́ твоего́.

Страсте́й неприя́тен по́мысл соде́лав,/ прия́телище, сла́вне, яви́лся еси́ Ду́ха/ и источи́л еси́ исцеле́ний пучи́ну, всю потопля́ющую неду́гов скве́рну.

Жи́зни жела́я безконе́чныя,/ ча́шу сме́ртную, прехва́льне, испи́ти потща́лся еси́, ю́же и получи́л еси́,/ я́коже ве́сть Зва́вый тя к венцу́ неувяда́ющему, му́чениче непобеди́мый.

Богоро́дичен: Гра́де одушевле́нный Царя́, Всенепоро́чная,/ стра́нное рождество́ и Боже́ственное успе́ние показа́вшая,/ град Твой от вся́каго тру́са и паде́ния покажи́ невреди́м.

Песнь 3

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ Живы́й и Незави́стный Исто́чниче,/ лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве/ венце́в сла́вы сподо́би.

Неизглаго́ланным и Боже́ственным рукоде́йством очища́я стра́сти челове́ков,/ от Бо́га дарова́лся еси́ ве́рным врач изря́ден и моли́твенник тепл,/ тя чту́щим, пребога́те.

В пу́ть свиде́ний Твои́х теку́ и Твое́й подо́бяся стра́сти во́льней,–/ му́ченик взыва́ше, на заколе́ние влеко́м,–/ к Тебе́, еди́ному Бо́гу на́шему.

Сла́вный му́ченик Диоми́д, нас созва́в та́йно на трапе́зу дне́сь,/ предлага́ет страда́ния своя́, я́коже бра́шно невеще́ственное,/ ве́рнии, прииди́те, наслади́мся.

Богоро́дичен: Град Твой сей от вся́каго тру́са и паде́ния, Чи́стая,/ я́ко на Тя, Богоблагода́тная, возложе́н есть, изба́ви/ и в ми́ре сохрани́ и единомы́слии, Богоневе́сто.

Седа́лен свята́го, глас 4.

Подо́бен: Вознесы́йся:

Даро́в Боже́ственных испо́лнен, душ показа́лся еси́ врач и теле́с,/ и, му́ченическим благосла́вием обогати́вся я́ве,/ ра́дуяся, прише́л еси́ ко оби́телем при́сноживотным./ Те́мже, святу́ю твою́ пра́зднующе па́мять, взыва́ем:/ помяни́ нас, тя чту́щих, Богому́дре и пребога́те.

Песнь 4

Ирмо́с: Неизсле́дный Бо́жий Сове́т/ е́же от Де́вы, воплоще́ния/ Тебе́, Вы́шняго,/ проро́к Авваку́м усмотря́я, зовя́ше:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Сло́во Боже́ственнаго ра́зума, я́ко реку́, нося́ в се́рдцы,/ потопи́ пре́лести пото́ки и и́дольскую кре́пость до конца́ погрузи́/ му́ченик Диоми́д сла́вный.

Возсия́, я́ко со́лнце на земли́, заре́ю доброде́телей и чуде́с бога́тством/ и просвети́ ве́рных правосла́вныя собо́ры/ му́ченик Диоми́д всему́дрый.

Врачевство́ безме́здно твой храм всем, ве́рою притека́ющим, яви́ся, преблаже́нне,/ и забра́ло тве́рдо Ца́рскому гра́ду,/ упражня́я наше́ствия иноплеме́нных враг.

Богоро́дичен: Стра́нно Твое́ рождество́, я́ко и честно́е успе́ние, показа́ся, Пренепоро́чная Благослове́нная,/ е́же град Твой почита́ет, иноплеме́нных избега́я вре́дов/ те́плым Твои́м предста́тельством.

Песнь 5

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й:/ Ты бо, Неискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га/ и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на,/ всем воспева́ющим Тя/ мир подава́ющая.

Яви́лся еси́ без кро́ве му́ченик досточу́ден,/ без боле́зней вене́чник, без язв победи́тель изря́ден,/ полки́ враго́в низлага́я твои́ми по́двиги, Диоми́де блаже́нне.

Свет тебе́ возсия́, су́щу пра́ведну, неугаси́мый,/ сего́ же супру́г, Богому́дре, тебе́ весе́лие после́дова,/ я́ко пра́ву иму́щу ду́шу, всем после́дующу Спа́са повеле́нием.

Све́та лиша́ются у́бо теле́снаго мучи́тели, твою́ главу́ по кончи́не отсе́кшии,/ но душе́внии светоза́рно зе́ницы отверза́ются,/ Христу́ ве́рою присту́пльше, Диоми́де чу́дный.

Богоро́дичен: Забра́ло име́я Ца́рский град, Тя, Цари́цу и Госпожу́,/ побежда́ет ва́рваров звери́на стремле́ния,/ избавля́ется вся́ких напа́стей, расте́т и утвержда́ется,/ Богома́ти Всенепоро́чная.

Песнь 6

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е/ соверша́юще пра́зднество,/ Богому́дрии, Богома́тере,/ прииди́те, рука́ми воспле́щим,/ от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Твои́х по́двиг тече́нием погрузи́л еси́ врага́ безпло́тнаго/ и чуде́с твои́х источе́нием омыва́еши страсте́й многови́дныя скве́рны, досточу́дне.

Боже́ственными дыха́нии дви́жимь, Вы́шним манове́нием окормля́емь,/ к ти́хому приста́нищу пра́ве дости́гл еси́,/ о нас моли́ся, му́чениче прехва́льне.

Страсте́й па́жити потребля́ются неизглаго́ланным рукоде́йствием твои́м, сла́вне,/ и отгоня́ется полк де́монский Боже́ственным твои́м предста́тельством,/ му́чениче присноблаже́нне.

Богоро́дичен: О Тебе́, Де́во, хва́лимся,/ Тобо́ю от враг избавля́емся,/ наде́янием Твои́м наше́ствия не убои́мся враг иноплеме́нных, воспева́ющии Тя.

Конда́к, глас 2.

Подо́бен: Вы́шних ища́:

И́стинный и непобеди́мый страстоте́рпец,/ благоче́стия и благода́ти Небе́сный таи́нник я́влься,/ Диоми́де пресла́вне,/ победи́в мучи́теля и победоно́сец быв,/ венцы́ побе́дными просла́вися.

Песнь 7

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии/ па́че Созда́вшаго,/ но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, пою́ще:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

Отсе́чена бы́вши, глава́ твоя́ свет облиста́ суему́дрым,/ ю́же, я́ко жи́ву, ви́дев, устыде́ся мучи́тель, умерщвле́н умо́м,/ не разуме́ же вопи́ти, пресла́вне:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Совле́клся еси́ умерщвле́ния, сла́вне, ри́зы злообра́зныя,/ в безсме́ртия оде́жду кра́сну благода́тию обле́клся./ Те́мже Влады́це твоему́ вопие́ши, ра́дуяся:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Огне́м терпе́ния попали́л еси́ ве́щную ле́сть враго́в,/ богосия́нна же звезда́ яви́лся еси́ исцеле́ний, му́чениче, облиста́я лучи́ зову́щим:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Цари́ца ми́ра, ро́ждшая Царя́ Христа́,/ изба́ви тли, и тру́са, и язы́к наи́тия Ца́рствующий град, Влады́чице,/ благослове́н,– пою́щий,– Плод чре́ва Твоего́.

Песнь 8

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть,/ тогда́ у́бо образу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте, дела́,/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Но́ги честны́я твоя́, страстоте́рпче, ко стезя́м муче́ния напра́вишася,/ хо́дят же ны́не, ра́дующеся, во стране́ живу́щих, прему́дре, в ра́йстей пи́щи./ Те́мже и, соше́дшеся, чтим, воспева́юще Христа́ во ве́ки.

Исплете́ся тебе́ вене́ц нетле́ния, тве́рдо подви́гшуся/ и победи́вшу зми́я злонача́льнаго, му́чениче достохва́льне,/ и страда́льческий лик тя прия́т, Го́спода по́йте,– вопию́ща,–/ и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Чуде́с испуща́еши лучи́, Боже́ственною оде́ян, му́чениче, си́лою,/ уставля́еши боле́зни, реши́ши неду́ги, отгоня́еши ду́хи лука́выя, вопия́:/ Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Мно́гими прило́ги грехо́вными преклоне́ни,/ к Твоему́ непрекло́нному покро́ву прибега́ем:/ утверди́ рабы́ Твоя́, на стра́сти укрепи́/ и от тру́са, и гла́да, и язы́к наше́ствия, Де́во, изба́ви Твое́ ста́до,/ я́ко на Тя возложе́но есть.

Песнь 9

Ирмо́с: Всяк земноро́дный/ да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь,/ да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́,/ почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере,/ и да вопие́т:/ ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице,/ Чи́стая Присноде́во.

Обре́л еси́ возме́здие трудо́в, горе́ тебе́ угото́вльшуюся пи́щу,/ иде́же водворя́яся, укра́шен му́ченическими добро́тами,/ наслажда́ешися Зижди́теля твоего́ красоты́,/ прося́, му́чениче, чту́щим тя очище́ния и зол избавле́ния.

Столп доброде́телей и ве́ры утвержде́ние, забра́ло недви́жимо,/ и стена́ непреклони́ма показа́лся еси́, му́чениче, Це́ркви Христо́ве,/ и река́ исцеле́ний, источа́я то́ки врачева́ния безме́здна/ любо́вию творя́щим твою́ па́мять, пресла́вне.

Отгна́л еси́ от земли́ и́дольское безбо́жие, потреби́л еси́ мглу/ и к невече́рней зари́ приложи́лся еси́ светонача́льныя жи́зни,/ ея́же явле́ния, сла́вне, пе́рвее стяжа́л еси́,/ отону́дными сия́нии озаря́емь и ра́дости присносу́щныя исполня́яся.

Богоро́дичен: Гра́де Бо́жий, во́ньже Сам всели́ся, вои́стинну непоколеби́мый,/ изба́ви ста́до Твое́ тру́са, Де́во, и паде́ния, ва́рварскаго плене́ния,/ огня́ и меча́ враго́в, от вся́каго, Пречи́стая, озлобле́ния/ те́плым ко Христу́ предста́тельством Твои́м.

Стихи́ры свята́го Диоми́да, глас 4.

Подо́бен: Я́ко до́бля:

Исцели́ти стра́сти, отгони́ти неду́ги,/ прогна́ти ду́хи лука́выя/ де́йством Свята́го Ду́ха, преблаже́нне, сподо́бился еси́,/ потреби́в му́жески е́ллинския слу́жбы/ противле́нием страда́ния, му́чениче венцено́сче,/ сограждани́не А́нгелом,/ страстоте́рпцем единосе́льниче.

По́двигом подвиза́лся еси́,/ и тече́ние сконча́л еси́,/ и ве́ру, сла́вне, соблю́л еси́,/ и к Бо́гу отше́л еси́,/ дарова́ние чуде́с от Него́ прие́м/ и побе́ды вене́ц неувяда́емый,/ я́ко непобеди́м му́ченик,/ я́ко Вы́шняго Ца́рствия насле́дник,/ о ми́ре моли́ся.

Сла́ва:

В пути́ муче́ния Твоего́,/ я́ко в бога́тстве, красу́яся,/ Диоми́д, Го́споди, во́лею Твое́ю/ свой дух в ру́це Твои́, Христе́, предаде́, усе́чен в главу́,/ и по кончи́не блаже́нней/ быв наста́вник и́стинный безбо́жным,/ осле́пшим, и пресла́вно ве́рою прозревшим.

И ны́не, вме́сто Богоро́дична или́ Крестобогоро́дична, пое́м: Досто́йно есть:



Проповеди на праздники:

Наверх