Служба в честь празднования святому Иоанну, Крестителю Господню, на память пренесения из Мальты во град Гатчину креста из части Древа Животворящаго Креста Господня, Филермскаго чудотворнаго образа Божия Матере, писаннаго святым Евангелистом Лукою, и десны
НА МА́ЛОЙ ВЕЧЕ́РНИ
Стихи́ры на 4, глас 8:
Днесь возсия па́мять твоя́, Предтече,/ я́ко светило ве́лие лучи обильныя чудес излива́ющи,/ благочестивых сердца́ озаряющи,/ и утеше́ние подающи всем с верою приходящим и покланяющимся тебе́,/ заступнику и поборнику земли Российския,/ и теплому молитвеннику о душах на́ших.
Светлое торжество духовное устроя́ет нам рука твоя́, Предтече,/ соводвори́тися бо с нами, почитающими тя усердно, пришел еси́ ви́димым образом,/ приносящи дары Божественныя благода́ти,/ сего ра́ди к тебе́ взываем:/ буди нам помощник, и ходатай, и руководитель,/ на спасения стези́ наставляющий.
Днесь пала́та присносве́тла является/ пришествием тебе́, светильника невечерняго Света./ Торжествует град, его же благословляет десница твоя́, Крестителю./ Светло празднуют благове́рнии лю́дие, вхождением ея осеня́емии,/ и покланяяся тебе́, глаголют:/ избави моли́твами твои́ми от всякаго зла,/ находя́щаго за множество прегрешений на рабы твоя́.
Боже́ственное сокровище и богатство неистощимое/ даровася державному граду десница твоя́, Предтече Го́сподень,/ и положися че́стне в Божественнем храме,/ и бысть духовнаго веселия вина́ тепле любящим тя, пророков верховнейший,/ иде́же священно собравшеся,/ воспеваем тя благодарным сердцем, я́ко новаго Авраама,/ пресе́льника к нам преславна и молитвенника о душах на́ших.
Сла́ва, глас 6:
Крест Твой, Го́споди,/ оружие на враги́ видимыя и невидимыя нам даровася,/ да будет у́бо неви́димая сила его/ огнь, попаляяй лица сопротивных,/ хотящих бра́ни неправедно.
И ны́не, глас то́йже:
Просте́рши Божественныя руце Твои,/ и́миже Создателя воплотившагося носила еси́,/ умоли Его́, Всеблагая Влады́чице,/избавити от искушений и страстей, и бед/ любо́вию чту́щих святу́ю икону Твою́, Приснодево.
На стихо́вне стихи́ры, глас 2:
Иде́же осеня́ет рука твоя́, Христов Предтече,/ тамо струи благода́ти, от Бо́га тебе́ данныя, изливаются обильно,/ страхом отбега́ют демони,/ различныя человеков исцеляются стра́сти и неду́ги,/ плоды духовных дел процветают, благочестие утверждается,/ и вси приходящии и прикасающиися ея,/ зарею Божественнаго света просвещаются/ и спасаются моли́твами твои́ми.
Стих: Благословен Господь Бог Израилев,/ я́ко посети и сотвори избавление людем Своим.
Светильник горя́ и светя́ от Богочеловека нарече́н был еси́, Крестителю,/ мы же возрадовахомся в день сре́тения твоего,/ егда десницею твое́ю Отечество наше озари́ти восхотел еси́,/ к ней же с любо́вию притекающе,/ воспоминаем Боже́ственное учение и А́нгельское на земли житие́ твое́,/ емуже подража́ти сподо́би славящих тя.
Стих: И ты, отроча́,/ пророк Вы́шняго наречешися.
Зря́ще телесныма очи́ма святу́ю твою́ руку,/ умными очесы́ зрим тебе́, ангела,/ егóже посла́ в мир Великаго Совета А́нгел,/ пред лице́м Свои́м угото́вати пути Его́/ крещением покаяния во оставле́ние грехов,/ Провозвестниче, исправи стези заблуждения моли́твами твои́ми.
Сла́ва, и ны́не:
Преклонившися свыше Всецарица Ма́ти и Дева,/ благословеньми венча́ет воспева́ющих Ю́, и сице моля́щихся:/ Надеждо христиан, сподо́би смиренных нас Небе́снаго Царствия,/ ничтоже бо не возможно ходатайству Твое́му.
НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ
По обычном псалме́ поем Блажен муж: 1 антифо́н. На Го́споди, воззвах: стихи́ры на 8, глас 5:
Руку твою́, прикоснувшуюся пречистому верху́ Владычню,/ с нею же и перстом Того нам показа́л еси́,/ воздежи́ о нас к Нему́, Крестителю, я́ко дерзновение имея много,/ ибо болий пророков всех от Него свидетельствован еси́./ Очи же твои́ паки Всесвята́го Ду́ха ви́девшия,/ я́ко в виде голубине соше́дша,/ воздвигни к Нему́, Крестителю, и милостива нам соделай,/ и прииди, стани с нами,/ запеча́таяй пение и предначинаяй торжество́.
Пе́рвее к антиохийскому народу рука твоя́ благода́тная/ я́ко дар Боже́ственный Лукою Евангелистом перенесе́ся,/ таже восточным царе́м Багрянородным даровася./ Ны́не же от запада приходит благословити народ российский,/ изливая струи Божественныя благода́ти./ Крестителю Христов! всех нас помяни,/ да избавимся от бед и скорбей;/ тебе́ бо даде́ся благода́ть молитися за ны.
Да устро́иши пути Госпо́дни и стези пра́вы сотвориши Бо́гу в человецех,/ да уготовиши Го́сподеви люди российския соверше́нны; прежде пришествия твоего́ посылаеши к ним священныя дары твоя́,/ последи же, аки сам с Небесе яве приходя посети́ти избранный тобо́ю христианский народ,/ десницу твою́ Божественную нетлением прославленную, подаеши нам, Крестителю,/ во еже просветити и озарити мысли верных и укрепити в благочестии./ Темже духовными песньми вси согласно тебе́ вопием:/ Пророче и проповедниче Истины!/ моли́ спасти́ся всем людем страны нашея.
Днесь возсия в концех северных,/ я́ко светоносное солнце, рука твоя́ честна́я, Крестителю!/ А́гнца Бо́жия плотию явившагося, всем показа́вшая,/ и покаяния спаси́тельныя пути;/ юже, я́ко сокровище Боже́ственных даров, верою приемлюще,/ и со страхом прикасающеся, и покланяющеся любо́вию духовною,/ приемлем от Тебе́, Христов Предтече, источник исцелений,/ просвещение душ, благода́ть утешения и ве́лию ми́лость.
Торжествует духовно лику́ющи Христова Церковь/ в принятии мощей твои́х, Предтече,/ град освящается и вси православнии лю́дие вопиют:/ Крестителю Христов! ты на́ша кре́пость и утверждение,/ ты на́ша добро́та и тобо́ю хвалимся,/ моли́ Христа́ Бо́га спасти́ любо́вию тя славящия.
Иисус одолева́ше и побеждаше Амали́ка,/ егда руце Моисеевы просте́ртыя в молитве ко Господу поддержа́ста Аарон и Ор;/ тако сотвори Господь российскому воинству побеждати всегда и одолевати враги,/ егда благоговейно твою́ пречистую руку приемше, держаху, и усердне лобыза́ху,/ просяще с верою помощи во бране́х и победы на сопротивныя.
Бездна неизчерпаемыя Бо́жия благода́ти,/ за принятие с верою и благоговением десницы Пророка,/ мзду пророчу вскоре воздает христиа́ном,/ их же да сохранит, сице благоволивый Бог,/ моли́твами твои́ми, Предтече.
Ефрема и Манассию целомудренный Иосиф приводит к патриарху Иакову,/ да благословением и возложением рук свята́го Израиля/ сни́дет вседействующее Божие благословение на сыны его;/ ны́не же мы, подклоняя главы под твою́, всеблаженне, многомощную десни́цу,/ молим тя со слезами, Крестителю,/ да твои́х ради заслуг снидет на нас всесильное благословение Всевышняго.
Сла́ва, глас то́йже:
Ве́лия сла́ва твоя́, достохвальне Предтече,/ деснице бо твое́й главу Свою преклони Иисус,/ Господь господствующих и Владыка владеющих./ Велие человеколюбие Свое́ Всеблагий Бог показа́ на нас,/ егда благоизво́ли сию дарова́ти нам, я́ко Богосветлое украше́ние и утверждение,/ те́мже радостно воспоем Промыслителю на́шему сию хваления песнь:/ Велий еси́, Го́споди, и чу́дны дела Твоя́.
И ны́не, Богоро́дичен, глас 8:
Пе́рвее написавшейся Твое́й иконе Евангельских таин благовестником,/ и к Тебе́, Царице, принесе́нней:/ да усво́иши ту и сильно соделаеши спасти́ честву́ющия Тя,/ и порадовалася еси́, я́ко сущи милостива спасения на́шего Соделательница,/ и, на ту зрящи, глаголала еси́ со властию:/ с сим образом благода́ть Моя и сила,/ и мы истинно веруем, я́ко се рекла еси́, Госпоже./ Сим образом с нами пребу́ди,/ ему же благоговейно предстояще, покланя́емся Тебе́, раби Твои,/ посети ны матерними Твоими щедро́тами.
Вход. Проки́мен дне и чтения три.
Исхода чтение (глава́ 14):
Рече Господь к Моисею:/ возми жезл твой и простри́ руку твою́ на море, и расторгни е́./ Простре же Моисей руку на море, и разступися вода./ И внидо́ша сы́нове Израилевы посреде́ моря по су́ху; и вода им бысть стена одесну́ю и стена ошу́юю./ Погна́ша же еги́птяне, и внидоша в след их всяк конь фараонов и колесницы и всадники посреде́ моря./ И простре́ Моисей руку на море, и устроися вода ко дню на место;/ еги́птяне же бежаша под водою./ И, обратившися, вода покры́ колесницы и всадники и всю си́лу фараонову, вшедши в след их в море,/ и не оста́ от них ни един./ Сынове же Израилевы проидо́ша по су́ху посреде моря.
Царств третиих чтение (глава́ 8):
Ста Соломон пред лицем жертвенника Господня пред всем собором Израилевым./ И воздев руце свои на небо, рече:/ Го́споди Боже Израилев! несть бог, я́коже Ты на Небеси горе и на земли ни́зу./ Аще небо, и Небо небесе не довлеют Тебе́, кольми́ па́че храм сей, егóже создах Имени Твое́му,/ и да при́зриши на молитву мою, Го́споди Боже Израилев,/ еюже молится раб Твой пред Тобо́ю к Тебе́ днесь./ Да будут очи Твои́ отверсты на храм сей день и нощь, на место сие, о нем же рекл еси́:/ будет Имя Мое тамо, еже услышати молитву, еюже молится раб Твой на месте сем во дни и нощи./ И услышиши мольбу раба Твоего́ и людей Твоих Израиля, о них же помолятся на месте сем,/ и Ты услышиши на месте обиталища Твоего́ на Небеси;/ и сотвориши, и милостив им будеши.
Прему́дрости Соломоновы чтение (глава́ 4):
Праведник аще пости́гнет сконча́тися, в покои будет./ Осудит же праведник умираяй живущия нечестивыя;/ узрят бо кончину праведнаго и не уразумеют, что усове́това о нем, и во что утверди́ его Госпо́дь:/ приидут бо в помышление согрешений своих ужа́сни, и обличит их противу беззакония их./ Тогда станет в дерзновении мнозе праведник, пред лицем оскорбивших его и отметающих труды его./ Ви́девше же его смятутся страхом многим, и ужасну́тся о пресла́вном спасении его./ И рекут в себе, кающеся:/ сей бе, егóже име́хом не́когда в посме́х и в притчу поношения./ Безумнии, житие его вменихом неи́стово, и кончину его безчестну./ Како вменися в Сы́нех Божиих, и во святы́х жребий его есть;/ у́бо заблуди́хом от пути истиннаго, и правды свет не облиста нам, и солнце не возсия нам./ Беззаконных исполнихомся стезь и погибели, и ходихом стези непроходны,/ пути же Господня не разуме́хом.
На лити́и стихи́ры, глас 1:
Глас сый вопиющаго в пустыни,/ Пророк и учитель обличил еси́ велехва́льныя фарисеи, глаголя к ним:/ порождения ехи́днина, сотворите плоды достойны покаяния,/ ны́не Боже́ственною десницею твое́ю, православными Россианами любезне почитаемою,/ показу́еши ясно перст Божий,/ наказу́ющий нечестие презрителей веры, отвергших тя,/ отягощающи над ними руку благочести́ваго воинства,/и расточающи их я́ко овцы, неимущия па́стыря,/ покайтеся, вопия,/ да не когда во веки прогневается Господь,/и погибнете от пути праведнаго.
Богоотступный Иулиан, люте́йший зло́бою Ирода,/ тщашися истребити в правоверных всю святыню,/ искаше сожещи руку твою́, Предтече;/ но вотще шата́яся, вскоре поги́бе с шумом нечести́вый./ Поборник же благоче́стия российский народ, благоговейно сию почитая,/ я́ко светильник на свещнице, во святем храме поставляет ю́, и хранит святолепно;/ тем же утвердити страну нашу в мире, и сохранити вся люди моли́ся, Предтече,/ теплый предстатель наш ко Господу.
Любовию уготовавших тебе́ златоко́ванный ковчег благоле́пнейший,/ в нем же свята́я десница твоя́ че́стне положися,/ воздая богатно приношения,/ хра́м Ду́ха Божественнаго сотвори ходатайствы твои́ми, Крестителю,/ зарею Бо́жия премудрости освещая во вся дни,/ во еже стояти им в Православии непоползнове́нно.
Коль благ Бог Израилев пра́вым сердцем,/ прежде еже родитися прови́дящий издале́че достойных Того благода́ти,/ чудодействующую бо в дальних странах десницу праведника,/ взима́я от лица неправды и ущедряя, ея же восхоте уще́дрити,/ вручает напосле́док дней многобогатый дар сей стране нашей, тайно веща́я:/ приими́те залог Моея благода́ти, благода́ти тезоимени́таго./ Се дах его стража страны вашея,/ видите, я́ко рука Моя сотвори сия́ вся.
Сла́ва, глас 8:
Даждь славу Бо́гу твое́му, Россие!/ я́ко Просла́вивый тебе́ досе́ле мно́жеством святых, не оставляет прославляти и ны́не./ Се бо многоценное сокровище, в различных странах доселе сокрываемое,/ благоизволи дарова́ти тебе́ многочудесную руку Предтечеву,/ оружие мирно, утверждение державно, сте́ну необори́му/ и невреди́мое сопротивными ограждение новому Сиону.
И ны́не, глас 2:
Предстоя пред Твоим, Всечистая, образом/ все христоименитое людей множество, досто́йно блажат Тя, Матерь Божию,/ и прославляют раболепно, и честву́ют и молятся Тебе́ по Бозе,/ да мир умири́ши в православии, и веру утвердиши,/ и спасеши от всех зол Твоя́ рабы, едина Благословенная.
На стихо́вне стихи́ры, глас 2:
Действуяй вся во всех, Бо́же,/ неизреченную ми́лость Твою́ явил еси́ нам,/ подая благословение рукою пророков верховнейшаго,/ о всех де́лех Твоих благодарение Тебе́ приносим.
Стих: Благословен Господь Бог Израилев,/ я́ко посети и сотвори избавление людем своим.
Весь Богоносен яви́лся еси́, Крестителю,/ егда рукою твое́ю прикоснулся еси́ верху́ Владычню,/ слухом же Родителев глас слыша и очима сошествие Свята́го Ду́ха узре́л еси́,/ тем же и нас, почитающих Богоноснаго тела твоего́ останки,/ сотвори сосу́ды че́стны к принятию даров Божественныя благода́ти.
Стих: И ты, отроча,/пророк Вы́шняго наречешися.
Перстом десницы твоея́/ древле показа́л еси́ людем грядущаго к тебе́ крестится А́гнца Бо́жия,/ взе́млющаго грехи всего мира;/ ны́не же предлежащими персты,/ нетлением сияющими, и благоче́стно от всех почитаемыми,/ загладив неве́дения начерта́ние,/ напиши на скрижалех сердец на́ших Боговедение покланяемыя Троицы.
Сла́ва, глас 8:
Неизчетный в милости, Боже наш!/ Праведных ради обещавый не погуби́т грешныя на земли,/ повелел еси́ ты́я в молитву призывати,/ и ны́не, молящеся Тебе́, Благоутробне,/ приводим в молитву честна́го пророка Твоего́ уго́дника,/ да его ради пощади́ши нас, избавляя от всех искушений и бед,/ и спасеши души на́ша.
И ны́не, глас то́йже:
Крепкое заступление и сте́ну неруши́му стяжавше,/ всечестную и чудотворную икону Твою́, Богомати,/ молим Тя православным христиа́ном победы на враги́ дарова́ти/ и спасти́ достояние Твое́.
На благословении хлебов: Тропа́рь, глас 2:Память праведнаго:
Или сей, глас 4:
От запада возсия́вши Предтечева рука,/ лучи испущает нетления ве́рным исцелений,/ свыше собирает множество А́нгел,/ до́ле же созывает человеческий род,/ единогласно возсылати славу Христу́ Бо́гу.
НА У́ТРЕНИ
На Бог Госпо́дь: тропа́рь Предтечи, два́жды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен воскре́сен по гласу тропаря.
По 1-й кафизме седа́лен, глас 4:
Воистинну пророков бо́льший нареклся еси́, Иоа́нне,/ они бо по рождестве своем проро́чествоваша,/ ты же, Крестителю, еще сый во чреве матере, сподо́бился еси́ таково́го дара,/ и был еси́ первейший благовестник воплотившагося Избавителя,/ устна́ми бо матере твоея́ Богоизбранней Отроковице вещал еси́:/ отку́ду мне сие, да прииде Ма́ти Го́спода моего ко мне?/ Сего ради вопие́м тебе́:/ ра́дуйся, зерца́ло, тайны Бо́жия нам являющее.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Тебе́ вси роди человечестии хва́льныя дары приносят, Влады́чице,/ и молятся я́ко Царице и Ма́тери Божией,/ покрый и соблюди, Госпоже, моли́твами Твоими,/ и спаси́ от бед души на́ша.
По 2-й кафизме седа́лен, глас 8:
Похвали́ Бо́га твоего, граде Петро́в,/ и да возвеселятся сердца́ православных христиан;/ я́ко благоизволи Вышний дарова́ти нам десницу покаяния проповедника,/ в рожденных жена́ми бо́льшаго Иоанна, покрывающаго и защищающаго град и люди,/ егóже почита́юще, возвеличим Бо́га на́шего,/ давшаго нам священный залог милости Своея.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Покланяющеся о́бразу Твое́му, Богомати, ве́рнии раби Твои,/ молим Тя, в день Судный избавити нас, и сподо́бити Царствия Небе́снаго,/ Марие Благословенная, православных похвало.
Та́же полиелейныя псалмы, по сем величание:
Величаем тя,/ Крестителю Спасов Иоа́нне,/ и почитаем вси/ честныя твоея́ руки пренесе́ние.
Стих: Блажен муж, бояйся Го́спода:
Стих: Направити ноги на́ша на путь ми́рен.
По полиеле́и седа́лен, глас 8:
Закона гла́си нея́сни быша и косноглаголание Моисеево/ словеса благода́ти в гада́ниих изъяви;/ ты же начало Евангелия сый, светлый глас вопиющаго нареклся еси́,/ясно бо возвести́л еси́ пришедшаго в мир Спаси́теля,/ Eгoже моли́ о нас, Предтече.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Приступи́те с веселием, Богоизбраннии и христолюбивии лю́дие,/ и честный образ Богоматере любе́зно приимите;/ се бо щедрот море неизчерпаемое, источник сладкий изливает благода́ти,/ от негoже вси спасе́ние почерпа́ем.
Та́же степе́нна, 1-й антифо́н 4 гла́са. Проки́мен: Тамо возращу рог Давидови,/ угото́вах светильник пома́занному Моему. Стих: Враги́ Его́ облеку́ студо́м,/ на Не́мже процвете́т святы́ня Моя́. Ева́нгелие от Луки, зача́ло 31.
По 50-м псалме́ стихи́ра самогласна, глас 6:
Плотскаго пришествия Христова нача́ло,/ пророков конец и глас Слова сый, взывал еси́:/ покайтеся, приближися бо Царство Небесное;/ те́мже угото́вавый пути Господни,/ благода́ти предшественник яви́лся еси́, Крестителю и Апостоле,/ моли́ Христа́ Бо́га, прегрешений оставле́ние дарова́ти/ празднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Канон Предтечи со ирмо́сом на 8, глас 1.
Песнь 1
Ирмо́с: Твоя победи́тельная десни́ца/ Боголепно в крепости прославися;/ та бо, Безсмертне,/ я́ко всемогущая противныя сотре,/ Израильтяном путь глубины новосоделавшая.
Устне нечи́сты, и сердце, и глас недостойный/ движу к тебе́ на моление, Крестителю Христов,/ но ты глас Слова и орга́н Ду́ха Бо́жия сый,/ потщися на помощь,/ се́рдце просвети, ум мой озари светом Богоразумия и слово ми вдохни,/ да возмогу воспети с любо́вию вели́чия твоя́.
В моли́твах Го́сподеви предстоя,/ я́коже звезда Солнцу предтеки́й,/ радости Небе́снаго рая́ неизреченныя исполняяся,/ Безсмертному Царю, в безконечныя веки от А́нгел безпрестанно хвалимому,/ присносущное с ними возсылая славосло́вие,/ помяни нас на земли призывающих тя, Крестителю.
Друг искренний Владыки быв, Крестителю всеблаженне,/ укрепи нас любити Его́ нравом пра́вым/ и страстей тлетворных возгнушатися, влекущих к гибели.
Виновное спасения на́шего всечестно́е Древо Креста,/ предлежащее видяще,/ ве́рнии почти́м и радостно облобыза́ем,/ источающее нам освящение, и жизнь, и лю́тых избавле́ние.
Богоро́дичен: Я́коже родством естественным совоку́плени,/ тако и молитвенным согласием, вы едино су́ще,/ Ма́ти всех Царя и Боже́ственный Предтече,/ мольбу сотворите вку́пе к благоуветливому Владыке,/ да вашими ходатайствы преклонься,/ ущедрит и спасет люди Своя.
Песнь 3
Ирмо́с: Еди́не ве́дый человеческаго существа немощь,/ и милостивно в не вообра́жся,/ препоя́ши мя с высоты силою,/ еже вопити Тебе́, Святы́й:/ одушевленный храме неизреченныя Славы Твоея́, Человеколюбче.
Подвигом добрым подвизався, течение скончав мечным усекновением,/ во светлости Небе́снаго Иерусалима вни́ти и ликовствова́ти с Безплотными сподо́бился еси́;/ и ны́не с Небес простирая к нам отеческия объятия,/ рукою твое́ю привлещи́ всех в ограду Христову потщися, Крестителю,/ наставляя на путь покаяния тебе́ величающия.
Свыше нас ны́не назирая, всеблаженне,/ твои́ми моли́твами от тли и бед сохрани,/ Боже́ственному пропове́данию твое́му верно последующих/ и пребывающих во учении спаси́тельных твои́х догма́тов.
Бо́лий в рожденных жена́ми,/ имену́емый от Прему́дрости Вечныя,/ бу́ди нам премудрости и смысла хода́тай;/ да сподо́бимся с мудрыми девами внити в Чертог вечныя Божественныя Славы.
Жезлом чудесным, Креста зна́мением от камене неплодна воду людем Твоим источивый, Бо́же,/ от неплодныя Елисаветы покаяния проповедателя ми́ру даровав,/ десницею его нас обогатил еси́,/ вся преславна твоя́, Всесильный Владыко.
Богоро́дичен: Я́ко венцем пресве́тлым благоукрашается град наш,/ Богородительнице, образом Твоим честны́м, па́че луч солнечных сияющим/ и просвещающим хва́лящия Тя.
Песнь 4
Ирмо́с: Го́ру Тя, благода́тию Божиею приосене́нную,/ прозорливыма Аввакум усмотри́в очи́ма,/ из Тебе́ изы́ти Израилеву,/ провозглашаше, Святому,/ во спасе́ние наше и обновление.
С воинствы Небе́сными водворяяся, Богому́дре,/ Христа́ умоли с ними спасти́ нас на земли сущих,/ почитающих тя в честне́м храме сем, Го́сподень Предтече.
Светильниче Света невечерняго,/ угасший благих дел светильник возжги в душах на́ших, огнем твои́х молитв,/ да ясно узревше свет повелений Создавшаго,/ стопы на́ша направим по словеси Его́.
Бездну милосердия в струях Иорданских погрузивый рукою твое́ю, Крестителю,/ источники слез подаждь,/ разжения сласте́й погашающия и грехи очищающия.
Неповинно закла́н был еси́,/ я́ко агнец незлобив, Боже́ственный Предтече,/ непорочная и священная жертва Творцу принеслся еси́,/ те́мже верою тя молим,/ и нас возносити жертвы духовныя Бо́гу настави.
Богоро́дичен: Не отри́ни молений на́ших, Влады́чице Чи́стая,/ но посети милостию рабы Твоя́, покланяющиися о́бразу Твое́му,/ упование христиан,/ в мире житие наше соблюди и подаждь спасе́ние необори́мое.
Песнь 5
Ирмо́с: Просвети́вый сиянием/ пришествия Твоего́, Христе́,/ и осветивый Крестом Твоим мира концы,/ сердца просвети́ светом Твоего́ Богоразумия,/ православно пою́щих Тя.
Дивен Бог, во святы́х своих творяй чудеса,/ кости бо мертвыя Елисеевы мертваго воскреси́ша,/ руками Павловыми многи от неду́г и духов злых исцелева́хуся,/ рука же Крестителева бо́льшая источает чудеса,/ и подает исцеления верою почитающим ю́/ и благоговейно лобызающим.
Приближився Све́ту крайнему,/ свет вторы́й по Боже́ственному причащению был еси́ воистину,/ те́мже радующеся светлую и благонаро́читую па́мять твою́ совершаем,/ и молим тя, Крестителю:/ просвети́ души на́ша дарованиями Вседетельнаго Духа.
Не хода́тай, ни А́нгел, но Сам Господь, пришедый в мир, спасе нас,/ Емуже правыя пути по́слан был еси́ угото́вати, блаже́нне./ Того ны́не умоли, Крестителю,/ показати и нам стезю, к Царствию Небесному наставляющую.
Го́ресть вод древле услаждая Моисей,/ древом сохрани еврейския люди, образ Креста проначерта́я,/ сему ве́рнии покланяющася, горести и скорби всякия избавляемся.
Богоро́дичен: Се приходит Дева, всех пророков превышши, честны́м образом Своим, Зиждителя ми́ру рождшая,/ град Свой сохранити и спасти́ достояние Свое.
Песнь 6
Ирмо́с: Из утробы Иону младенца изблева́ морски́й зверь,/ я́кова́ прия́т;/ в Де́ву же всельшееся Слово,/и плоть приемшее пройде, сохраншее нетленну./ Eгoже бо не пострада нетления,/ Рождшую сохрани неврежде́нну.
Глас вопиющаго Бо́га наречен был еси́, Предтече Го́сподень;/ те́мже я́ко уста Бо́жия, кто не восхва́лит тя?
Веру благочестивую в Сы́на Бо́жия/ запустевшим сердцам проповедал еси́, Пророче благода́ти,/ неплодие душ на́ших, от тли греховный изсыхаемых на всяк день,/ отреби рукою твое́ю пречистою,/ да будем древеса приносящая плод живыя веры Вседержителю.
Волна́ми житейскими обуреваеми и в страсте́х различных погружаеми,/ под кров твой прибегаем, великий Иоа́нне,/ потщися помощи́ рабом твои́м/ и к спасения благооти́шному приста́нищу настави.
Приими от души молящихся Тебе́, Христе́,/ и даждь нам помощь Твою́ свыше, я́коже иногда учеником Твоим на мо́ри,/ и от бед избави нас, молением Твоего́ Предтечи.
Богоро́дичен: Пред образом Твоим, Богомати,/ проливаем сердечная моления на́ша недостойнии,/ помози, Влады́чице, усердно молящимся Тебе́, и избави от всех бед и зол славящих Тя;/ кто бо, Всемилостивая, с верою призываяй Тя,/ посрамле́н и неуслышан от Тебе́ изы́де?
Конда́к, глас 6:
Умнаго Солнца светильник Боже́ственный Предтеча,/ показавый в концех светоносную свою десницу,/ ны́не на севере озаряет ею блаженное Отечество наше,/ просвещая и освящая верно покланяющихся, и Христу́ вопиющих:/ спаси́ нас моли́твами пророка Твоего́, Царю Вышний.
И́кос:
Новый рай является Боже́ственный храм,/ в о́ньже с верою и благоговением входит беседовати с Создателем свои́м первый человек./ Река бо даров Божественныя благода́ти, разделяющаяся в четыре начала,/ исходит из Едема Небе́снаго напая́ти его./ Исто́чник жизни, нетления и спасения/ изливает всем нерукотворе́нное начертание Спаси́теля нашего./ Поток милостей и щедрот, и сроднаго о христианех промышления/ исходит от святыя Богоматере иконы./ Древо Креста, на немже спасе́ние совершися,/ источает воду, услаждающую го́ресть вкушения запове́даннаго./ Струи́ же теплых молитв текут обильно от Предтечевы десницы,/ во струя́х Иорданских сподо́бившияся крестити Просветителя нашего./ Вся земля Российская да покло́нится Тебе́ и да поет Тебе́, Царю Вышний.
Песнь 7
Ирмо́с: Тебе́ у́мную, Богоро́дице, пещь,/ разсмотря́ем ве́рнии;/ я́коже бо о́троки спасе́ три Превозноси́мый,/ мир обнови, во чреве Твое́м всеце́л,/ хвальный отцев Бог, и препрославлен.
Прославляяй Господь Того сла́вящыя,/ нетлением прославленную десницу твою́, подаде ве́рным прибежище благонаде́жно,/ юже просте́рши, подаждь нам помощь от Свята́го,/ и даждь безбедно во благочестии жизнь совершити сла́вящим тя.
Твоими моли́твами немощнии врачуются,/ демони отгоняются, и вся скорби ре́шатся,/ сего ради тя почитаем, Предтече Го́сподень,/ России похвало, кре́пость и ограждение, и утверждение.
Пригвожде́н ум к земным вещем имея,/ что сотворим, и к кому прибе́гнем ищущим помощи?/ разве к тебе́, святый Иоа́нне, благода́ти тезоимени́те,/ не отри́ни нас от твоего́ заступления, но возстави и обнови покаянием,/ и пону́ди со избранными вни́ти, а́може ничтоже скверно входит,/ в Царство Небесное.
Умири́ мир, Христе́, мольбами Предтечи Твоего́,/ низлагая врагов си́лу и тишину неизглаголанную устрояя стране нашей,/ во веки сохрани́.
Богоро́дичен: Образу Твое́му покланяющимся/ и призывающим Тя во обстоя́ниих лю́тых, помози, Влады́чице,/ упование и спасе́ние всех человеков,/ иныя бо Предстательницы, разве Тебе́, по Бозе не и́мамы.
Песнь 8
Ирмо́с: Чу́да преестественнаго/ росодательная изобрази пещь образ;/ не бо яже прия́т пали́т юныя,/ я́ко ниже́ Огнь Божества́ Девы, в Ниже вни́де утробу,/ тем воспева́юще воспоем:/ да благословит тварь вся Го́спода,/ и превозносит во вся ве́ки.
Присносущныя и неизреченныя Славы и Света невечерняго наслаждаяся,/ идеже неизглаголанное есть веселие и радость непрестанная,/ простирающих к тебе́ молений гла́сы услыши, Крестителю,/ и сподо́би моли́твами твои́ми причастниками быти вечныя Божественныя Славы.
Духом и силою Илиино́ю предходя́ Христу,/ был еси́, премудре, не трость противными ветры колеблема,/ но столп и наше Боже́ственное веры утверждение, и непоколебимое Церкве укрепление,/ юже твои́м ходатайством во единомыслии соблюди непреклонну и недви́жиму,/ утоляя всякия собла́зны.
Авраам я́ко друг Божий/ сподо́бився духом провидети день Зиждителя Своего,/ радости неизреченныя исполняшеся;/ ты же, Предтече, не в гаданиих и сенех,/ но лицем к лицу зря воплотившагося Го́спода, и от руки твоея́ крещение прие́мша,/ досто́йно взывал еси́:/ сия́ у́бо радость моя исполнися./ Сего ра́ди, я́ко друга Христова и теплаго о нас предстателя/ правостию ума чтуще, ублажа́ем.
Троичен: Троицу Нераздельную,/ Тре́ми Ли́цы разделяемую, соединяемую же Существом,/ всеми державно владычествующую и вся соблюдающую,/ ве́рнии благоче́стне исповедающе, возвеличим.
Богоро́дичен: Приими моления рабов Твоих, Пресвята́я Влады́чице,/ яже Тебе́ приносим;/ помози и от бед избави покланяющихся о́бразу Твое́му;/ Ты бо, Спа́са Рождшая, имаши дерзновение, я́ко Того Ма́ти сущи,/ не престай моля́щи о чту́щих Тя, еже спасти́ся нам.
Песнь 9
Ирмо́с: Образ чистаго Рождества Твоего́/ огнепали́мая купина́ показа́ неопальная,/ и ны́не на нас напа́стей свирепе́ющую угасити молимся пещь,/ да Тя, Богоро́дице,/ непрестанно величаем.
Стал еси́ посреде закона и благода́ти, премудре,/ те́мже взываем к тебе́:/ побеждаемых нас законом греховным, воюющим противу ума во у́дех на́ших, ущедри, Крестителю,/ и благода́ти дар испроси, творити Боже́ственная хоте́ния.
Утробы неплодныя израще́ние плодовитое сый,/ неплодие сердец в благоплодие претвори моли́твами твои́ми,/ и капли покаяния спаси́тельнаго одожди́ в сердцах пою́щих тя.
Источая всегда исцеления притекающим к мощем твои́м, чудный Предтече,/ исцели стра́сти сердечныя, востающия от невнимания,/ де́тельною твои́х Боже́ственных молитв цельбо́ю.
Вити́йствующих язык не может по достоянию восхвалити тя, Предтече пришествия Христова;/ но я́коже Христос вдовицы прия́ два ле́пта,/ не возгнушайся, Крестителю, малаго сего приноше́ния;/ благости же подражанием, приими́ песнь, я́ко достойную/ и дерзнувшаго от усердия пове́дати величия твоя́.
Богоро́дичен: Взирающе на Твою́ всечестную, Пречистая Богомати, икону,/ я́ко на Тебе́ Самую́, на Небесе́х Сыну соцарствующую,/ с верою к ней припа́даем, благоче́стно почитаем, и со страхом лобызаем,/ и сла́вим рождшагося от Тебе́ Христа́ Бо́га на́шего,/ Eгoже моли́ спасти́ рабы Твоя́.
Свети́лен:
Предстоя при́сно стра́шному Престо́лу,/ и светлыми зарями Трисолнечнаго Божества́ осияваем, свети́льниче мира,/ просвети́ души верою приступающих к тебе́,/ греховный мрак отгоняя и приводя ты́я к Све́ту незаходимому.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Скорая в беда́х Помощнице,/ готовое обуреваемых приста́нище,/ Неискусобрачная Невесто, рождшая плотию Спаси́теля миру,/ сохрани нас, покланяющихся о́бразу Твое́му честно́му и сице Тебе́ взывающих:/ ра́дуйся, Предстательнице Твоих рабов.
На хвали́тех стихи́ры на 4, глас 1:
Память праведнаго с похвала́ми,/ хвала бо его сладость верным,/ блажен вои́стинну, егóже избра и прия́т Господь;/ те́мже и мы днесь, веселящеся, почитаем па́мять твою́, Предтече,/ просяще тя, имущаго дерзновение ко Господу,/молитися о благополучии страны нашея,/ о победе на языки противныя, еже низложи́ти непра́ведно хотящия бра́ни,/ дарова́ти же мир мирови, Церквам единомыслие,/ и душам нашим ве́лию ми́лость.
От запада принесшая благода́ть исцелений рука твоя́, Крестителю,/ созывает верных к тоя́ пришествию./ Входу ея православный народ радуется,/ священных сословие благоговеет и торжествует све́тло;/ собравшееся же верных множество усердно покланяется,/веселия духовнаго исполняяся./ Ты же, ходатай Новаго и Ветхаго быв священнейший,/ обнови обветшание, обновление совершающих/новаго явления десницы твоея́,/ моля́ Человеколюбца дарова́ти всем спасе́ние и ве́лию ми́лость.
Давиду кроткому и благочестивому уподобляется священных собрание,/ радостно преносящее в храм, я́коже древле в Сион,/новый кивот древняго пречестне́йший./ Тамо бе ста́мна, манну носящая,/зде же образ во чреве Носи́вшия Христа;/ тамо жезл, зде же Крест Христов, вселенныя хранитель;/ тамо скрижали каменни Ветхаго Завета,/ зде же рука, предначертающая Новый Завет,/ возвещающий ми́ру спасе́ние и ве́лию ми́лость.
Боговидец предивный Илия,/ пове́рже ми́лоть свою на Елиссея,/ и абие сей остави волы́, имиже делаше землю,/ идяше в след его и служаше Бо́гу;/ ты же, Крестителю, не ризу,/но руку твою́ святу́ю ниспослал еси́ нам, рабом твои́м,/ еюже да излие́тся на нас благода́ть Ду́ха Божественнаго,/ во еже не земным и суетным работати,/ но Бо́гу Жи́ву служити преподобием и правдою/ вся дни живота нашего,/ подающему ми́ру ве́лию ми́лость.
Сла́ва, глас 8:
Вси совокупльшеся единодушно во святем храме Спа́са нашего,/ и зряще в нем светлый Богоматере образ, Живоносное Древо Креста и твою́, Предтече, пречестну́ю руку,/ руце и сердца горе́ воздвигнем к Триипостасному Божеству,/ радующеся о великих Его́ дарованиих, и молящеся прилежно,/ да предстательством Всенепорочныя, силою Честнаго и Животворящаго Креста,/ и твои́ми, всеблаженне, моли́твами,/ посетит нас милостию и щедро́тами Всеблагий Бог,/ подающий ми́ру ве́лию ми́лость.
И ны́не, глас 8:
Со всеми пророки, со апостолы, и мученики,/ преподобными, и праведными, и всех христиан надеждою – Богоро́дицею,/ моли́ Преблагаго Бога, Предтече,/ дарова́ти совершающим светоносную и Божественную па́мять твою́,/ разрешение грехов, очищение прегрешений и ве́лию ми́лость.
Славосло́вие вели́кое и отпуст.
НА ЛИТУРГИ́И
Блаженны. Проки́мен, глас 7: Возвеселится праведник о Го́споде: Апостол к Коринфяном, зача́ло 106. Аллилуиа, глас 4: Праведник, я́ко финикс, процветет: Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 40. Причастен: В па́мять вечную: На молебне Ева́нгелие от Марка, зача́ло 1.