Проповеди на праздники:


Служба святыя великомученицы Параскевы, нареченныя Пятницы

НА ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззвах: стихи́ры на 6: и на утрени кано́н преподобныя на 6.

Аще ли настоятель изволит пети полиелей, тогда поем: Блажен муж: 1 антифо́н.На Го́споди, воззвах: стихи́ры на 8, глас 4.

Подо́бен: Дал еси́ знамение:

Рим тя предлагает,/ я́ко огра́д, цве́ты благовонныя,/ Параске́во многострадальная,/ верных смы́слы облаговонствуя/ воня́ми добродетельными,/ и смрад страстны́й отгоняя,/ благода́тию, славная, всегда,/ мучеников добро́та,/ дев похваление и чудес пучи́на.

Я́ко сла́ва многоценна всем да́стся/ от Христа́ Бо́га на́шего,/ в Риме пострада́вши/ и в нем бы́вши, славная мученице,/ де́монская лукавствия от человек отгоняющи/ заступле́нием твои́м./ Тем тя вси блажи́м/ и святыя твоя́ стра́сти днесь похваляем,/ Параске́во многострадальная.

Соблюда́ема силою Христовою,/ всеславная Параске́во,/ болезней телесных небрегла́ еси́,/ к подвиго́м вмести́лася еси́,/ му́жеским смыслом/ женскую слабость отвергши,/ упованием укрепи́вшися,/ восприя́ла же еси́ с пе́рвенствующими/ озаре́ние, прехвальная.

Ве́рнии, сошедшеся,/ хва́ляще тя любовию,/ блажи́м по́двиги твоя́ и стра́сти, мученице Параске́во./ Христа, Жениха твоего,/ умоли́ от бед и напа́стей изба́вити ны/ твои́ми моли́твами.

От твои́х крове́й/ трудолю́бно истинную чашу испила́ еси́,/ желающи по Христе́, Женисе́ твое́м, во след потещи́,/ прехвальная мученице Параске́во,/ я́ко ла́стовица доброгла́сная,/ песнь воспева́ющи ко всех Творцу, Христу́ Бо́гу,/ о пра́зднующих па́мять твою́.

Твои роди́телие Христовы стра́сти почита́юще,/ знамени́таго дне тезоимени́ту тя нареко́ша,/ воспита́на же бывше, и на стра́сти дерзну́ла еси́,/ и ра́ны претерпе́вши,/ в темни́це, а́ки в черто́зе све́тле, лику́ющи,/ вопия́ла еси́:/ никогдаже отлучу́ся Тебе́, Го́споди,/ но посли́ ми помощь Твою́/ и спаси́ мя великия ради Твоея́ милости.

Сла́ва, глас 6:

Одесну́ю Спаса, я́коже поет Дави́д, предста́ Царица,/ и твоя́ душа, я́ко ря́снами испещре́на златы́ми,/ и жертву себе представила еси́ Господу твое́му, я́ко кади́ло благовонно,/ принесла еси́ кровь пло́ти твоея́, мученице прехвальная Параске́во,/ моли́ся о нас Влады́це Христу́ Бо́гу, да спасет души на́ша.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен:

Подо́бен: Тридневен:

Видящи Тя распинаема, Христе́,/ Тебе́ Рождшая вопияше:/ что странное еже вижу та́инство, Сы́не Мой?/ како на Древе умираеши плотию повешен,/ Жизни Подателю?

Аще поеши полиелей, пой Богоро́дичен воскре́сен: Кто Тебе́ не ублажит:

Вход. Проки́мен дне. И чтения.

Пророчества Исаиина чтение (глава́ 43):

Тако глаго́лет Госпо́дь:/ вси язы́цы собра́шася вку́пе, и соберутся кня́зи от них, кто возвести́т сия́ в них?/ Или́ я́же от нача́ла, кто слы́шана сотвори́т вам?/ Да приведу́т свиде́тели своя́ и оправдя́тся, и да услы́шат, и да реку́т истину./ Бу́дите Ми свидетели, и Аз свиде́тель, глаголет Господь Бог и о́трок, егóже избра́х./ Да познаете и веруете Ми,/ и разуме́ете, я́ко Аз есмь:/ прежде Мене́ не бысть ин бог, и по Мне не будет./ Аз есмь Бог и несть, ра́зве Мене, спаса́яй./ Аз возвести́х и спасо́х, уничижи́х и не бе в вас чу́ждий./ Вы Мне свиде́тели, и Аз Господь Бог,/ и еще от начала Аз есмь, и несть от рук Моих избавля́яй./ Сотворю, и кто отвратит то?/ Си́це глаголет Господь Бог, избавля́яй вас Святый Израилев.

Прему́дрости Соломо́новы чтение (глава́ 3):

Праведных души в руце́ Божией, и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти, и вмени́ся озлобле́ние исход их:/ и еже от нас ше́ствие сокруше́ние, они же суть в мире./ Ибо пред лице́м человеческим, аще и му́ку прии́мут, упова́ние их безсмертия испо́лнено./ И вма́ле нака́зани бывше, великими благоде́тельствовани будут,/ я́ко Бог искуси́ я и обре́те их достойны Себе./ Я́ко злато в горни́ле искуси́ их, и я́ко всепло́дие же́ртвенное прия́т я./ И во время посещения их возсияют и я́ко и́скры по сте́блию потекут./ Су́дят язы́ком и обладают людьми, и воцари́тся Господь в них во веки./ Надеющиися Нань разумеют истину, и ве́рнии в любви пребу́дут Ему./ Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́,/ и посещение во избра́нных Его́.

Прему́дрости Соломоновы чтение (главы́ 5 и 6):

Праведницы во веки живут, и в Го́споде мзда их, и попече́ние их у Вы́шняго./ Сего ради прии́мут Ца́рствие благоле́пия и венец добро́ты от руки́ Господни:/ зане́ десни́цею покры́ет я и мы́шцею защити́т их./ Прии́мет всеору́жие рвение свое, и вооружи́т тварь в месть враго́м./ Облече́тся в броня́ правды и возложи́т шлем, суд нелицеме́рен./ Прии́мет щит непобедимый, преподо́бие;/ поостри́т же напрасный гнев, во оружие: спобо́рет же с ним мир на безу́мныя./ По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины,/ и я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в на наме́рение полетят./ И от каменоме́тныя ярости испо́лнь падут гра́ды,/ вознегоду́ет на них вода морская, ре́ки же потопя́т я на́гло./ Сопроти́в ста́нет им дух силы, и я́ко ви́хор разве́ет их,/ и опустоши́т всю зе́млю беззаконие, и злодейство преврати́т престо́лы сильных./ Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте, навы́кните судии́ концев земли́./ Внуши́те держа́щии мно́жества и гордя́щиися о наро́дех язы́ков:/ я́ко дана есть от Го́спода держа́ва вам и сила от Вы́шняго.

На лити́и стихи́ры, глас 5

Подо́бен: Ра́дуйся:

Ра́дуйся, Господня а́гнице,/ уподо́бльшися честне́й и блаже́нней успе́шно страсти Безсмертнаго на Кресте,/ мирски́я стра́сти разорившаго,/ источниче, источающий, я́ко во́ды, чудеса́,/ иста́явшая сердца́, немощны́х дарова́нием исцелений напаяющи,/ страстоте́рпице пребогатая./ Де́рзость разруши́ла еси́ и́дольскую немощну́ю,/ Небе́снаго черто́га насле́довавши жили́ще./ Христу́ моли́ся/ дарова́ти душа́м на́шим мир и ве́лию ми́лость.

Идеже веселящихся есть жили́ще,/ идеже свет невече́рний,/ в дому́ Бо́га Живаго, посреде́ ски́нии дивныя,/ идеже лик празднующих, чистая,/ веселием, свещу́ иму́щи све́тлу, недрема́нну./ Тем наслаждающися Вы́шняго Божества́/ и отту́ду богатно сияющи светлостьми́,/ Христу́ моли́ся/ дарова́ти душам нашим мир и ве́лию ми́лость.

Ви́дяще силы Небесныя пло́тию стра́ждущую Содетеля ради Параске́вы/ и Его́ силою крепля́щуся, глаголюще:/ се, и девы на земли́ просла́виша Го́спода./ Человецы же, трепетом одержи́ми, ужаса́хуся,/ и, уди́вльшеся, песньми прославля́ху, глаголюще:/ о́ле чудесе!/ дева врага́ победи́/ и молится Милостивому Влады́це за мира спасе́ние,/ да подаст мир и ве́лию ми́лость.

Радующися, предстала еси́ иге́мону, мученице до́бляя Параске́во,/ ясно веру проповедающи,/ строга́ния мно́га мужески претерпе́ла еси́,/ мучителя посрами́вши, Христу́ уневе́стилася еси́./ Емуже предстоящи, моли́ся/ за честву́ющия тя и верою творя́щия па́мять твою́.

Ра́дуйся, агнице вседо́бляя,/ Агнцу и Пастырю прине́сшися жертва,/ огне́м всесожега́ема,/ я́ко огне́м любве́ разже́гшися по Христе́, Женисе твое́м./ Пла́мень угаси́вши и́дольскаго су́етства,/ и свещу́ неуга́сну душевную соблю́дши,/ и чудесными светлостьми́ тмы ополчения де́монов страдальчески победи́вши,/ и вошла еси́ со Христом в чертог Небесный./ Молися о творящих па́мять твою́ дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость.

Сла́ва, глас 6:

Посрами́ся лукавый враг, от девы побеждаем,/ я́ко прама́терь содея дерзновенну ко греху./ От Девы бо родившееся Слово Отчее/ непреложно и несказанно,/ я́коже весть Един Сам,/ клятву разруши́ Адама и Евы/ Христос Бог,/ венчавый досто́йно Параске́ву мученицу,/ и тоя́ ради дарует ми́ру очищение и ве́лию ми́лость.

И ны́не, Богоро́дичен:

На стихо́вне стихи́ры, глас 4.

Подо́бен: Я́ко до́бля:

Обагре́нии кро́вными/ спасения одежду себе, всехвальная, обагри́вши/ и убели́вшися Духом, Господу обручи́лася еси́, Безсмертному Царю,/ соблюдающему тя непорочну и нетленну во веки веко́в в черто́зех Небесных,/ я́ко деву преудо́брену и нетленну.

Стих: Святым, и́же суть на земли Его́,/ удиви Господь, вся хотения Своя в них.

К ра́нам приобщи́вшися, и со огне́м бра́вшися,/ и плотска́я влаче́ния претерпе́вши,/ и коно́бная вре́ния до́блественне пренесши,/ и непобежде́на бысть мыслию, и истука́нным не пожре́,/ но прекло́нши Бо́гу вы́ю,/ ме́чным усече́нием, венец нося́щи, на Небеса взы́де.

Стих: Терпя́, потерпе́х Го́спода, и внят ми,/ и услы́ша молитву мою.

Каплями кро́вными обагри́вшися, возсияла еси́ проявле́нно, я́ко солнце,/ и отгна́ла еси́, всехвальная, безбожия тьму благода́тию,/ мученице Параске́во,/ и верныя просвети́ла еси́, чтущия твоя́ до́блественныя подвиги/ и па́мять светлую, и светоносную, и всеспаси́тельную.

Сла́ва, глас 8:

Сия глаголет Параске́ва к мучителю:/ вра́же нечестивый, иге́моне,/ что неи́стовствуеши на христианы?/ ни царства у тебе́ отъя́х, ни гра́да твоего́ разори́х,/ но бу́ими словесы́ увеща́ти мя помышляеши./ Аз тебе́ небрегу́, ни твои́х безумных глагол,/ плоти бо не щажду́ за Христа́ моего,/ зане́ Он любит мя и Царство мне да́рует,/ к Нему́ пойду и Того буду невеста,/ и Той мене спасет от рук враг моих,/ и дарует ми жизнь вечную.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: О пресла́внаго чудесе́:

Не терплю, Чадо, ви́дящи Тя, на Древе усну́вша,/ бодрость всем подаю́щаго./ Я́ко да древле преступления плодо́м,/ сном погибельным усну́вшим,/ Божественную и спаси́тельную бодрость пода́си,/ Дева глаго́лаше, плачущи, Ю́же величаем.

Тропа́рь, глас 4:

Премудрая и всехвальная Христова мученица Параске́ва,/ му́жескую кре́пость прии́мши,/ же́нскую же не́мощь отве́ргши,/ диа́вола победи́ и мучи́теля посрами́,/ вопию́щи и глаго́лющи:/ прииди́те, тело мое мече́м ссецы́те и огне́м сожги́те,/ аз бо, радующися, иду́ ко Христу, Жениху моему./ Тоя́ моли́твами, Христе́ Бо́же,/ спаси́ души на́ша.

Сла́ва, ин тропа́рь

Ин тропа́рь святыя великомученицы Параскевы, глас 8:

Иже веруя и мужеством душевным, тезоименитне,/ диавола посрамила еси́/ и мучительское прещение и раны доблественне победила еси́,/ мученице Параскево, вопия:/ мечем сосецайте и огнем сожизайте тело мое,/ я́ко да, радуюся, прииду Жениху моему Христу́ Бо́гу./ Eгoже моли́ спасти́ся душам нашим.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

НА У́ТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропа́рь святей, два́жды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен..

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 4.

Подо́бен: Скоро предвари́:

Жениха́ возлюби́вши, Творца и Бога, жениха́ тле́ннаго оставила еси́,/ мученице честна́я Параске́во;/ и, радующися, претерпе́ла еси́ му́ки и растерза́ния, и о́гненное томле́ние./ Темже и венец нося́щи, к Боже́ственному чертогу возшла́ еси́,/ испроша́ющи всем грехо́в оставления.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Дево Всенепоро́чная,/ Яже Пресущнаго Бо́га ро́ждшая,/ со страстотерпицею Того непрестанно моли́/ оставле́ние прегрешений и исправление жития́ да́ти нам прежде конца,/ ве́рою и любо́вию поющим Тя по до́лгу, едина Всепетая.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 4.

Подо́бен: Вознесыйся:

Жениха твоего, Христа, возлюби́вши/ и свещу́ твою́ светло украси́вши,/ доброде́тельми просия́ла еси́, славная./ Темже возшла еси́ в Небесный чертог/ и, венец страдания прии́мши,/ от бед избави нас, совершающих, Параске́во, па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

По Бозе во Твой, Богоро́дице, Покров Боже́ственный прибегаю,/ смиренный, припадая, молюся:/ помилуй, Пречистая, я́ко превзыдо́ша главу́ мою греси́,/ и боюся, Влады́чице, му́ки, и трепе́щу./ Моление сотвори, Чи́стая, к Сыну Твое́му,/ от сих изба́вити мя.

По полиеле́и седа́лен, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

Уневе́стившися Господу благолепно,/ я́коже дар, кровь и заколе́ние Тому принесла́ еси́,/ страстотерпице отрокови́це Параске́во,/ и чертог Боже́ственный досто́йно улучи́ла еси́,/ просвещения неизреченнаго непрестанно исполняема./ Темже святу́ю и честну́ю па́мять твою́ творяще духовно,/ Спа́са прославляем и верно взываем ти:/ моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние подати/ честву́ющим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Я́ко Де́ву и едину в жена́х/ Тя, без Семене рождшую Бо́га плотию,/ вси ублажа́ем ро́ди человечестии:/ Огнь бо всели́ся в Тя Божества́/ и я́ко Младенца дои́ши Зижди́теля и Го́спода./ Тем А́нгельский и человеческий род/ досто́йно сла́вим пресвятое Рождество твое́/ и согласно вопие́м Ти:/ моли́ Христа́ Бо́га прегрешений оставле́ние дарова́ти/ покланяющимся верою пресвято́му Рождеству́ Твое́му.

Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен: Дивен Бог во святы́х своих, Бог Израилев.

Стих: В це́рквах благословите Бога, Го́спода от источник Израилевых. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 62.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 1:

С Вы́шними чи́нми причта́лася, славная,/ мир оста́вльши и Христа́ возжеле́вши, Параске́во всечестная,/ проси нам мира и ве́лия ми́лости.

Канон Богоро́дицы со ирмо́сом, на 6, глас 8: Воду прошед, я́ко сушу: И святыя, два кано́на, на 8. Глас 4

Песнь 1

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя,/ и наполнятся Духа,/ и слово отры́гну Царице Матери,/ и явлюся, све́тло торжествуя,/ и воспою, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Светом Боже́ственным освети́вшися свыше,/ мрак отжени́ неразумия моего/ и подаждь ми моли́твами твои́ми, Параске́во, благода́ть,/ воспевати твои́х, мученице, чудес мно́жества.

Солнца светле́йши, я́ко истинно возсия́ла еси́ у́тро,/ утверждение Церкве бывши Христовы,/ озари́ла еси́ луча́ми по́двигов, мученице Параске́во,/ твои́ми чудесы́ мира концы́.

Жениха, Безсмертнаго Христа, возлюби́вши,/ я́ко ве́рою Того стра́сти о́бщница показалася еси́/ и восприяла еси́ вечное Царство/ и венец нетленный, мученице Параске́во славная.

Богоро́дичен: Дево Всенепоро́чная, Христа́ родившая,/ и Сего в ложесна́х понесла еси́, истинноимени́тая,/ разреши́ мрак души́ моей и просвети́ мя, да пою Тя.

Ин кано́н. Глас 8.

Песнь 1

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви,/ прове́дшему люди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре,/ я́ко Един сла́вно просла́вися.

Пои́м Го́сподеви,/ прославльшему па́мять мученицы,/ и приводя́щу земны́я ли́ки к похвале́нию днесь.

Славу презре́ла еси́, о бога́тстве неради́вши,/ честна́я мученице Параске́во,/ на страсть себе вдала́ еси́.

Возжела́ Владыка/ твоея́ добро́ты, мученице,/ в Небесный чертог всели́ тя.

Богоро́дичен: Род Ада́мов/ па́че ума́ блаженства Тобо́ю рай отве́рст обре́тше, Богоро́дице,/ досто́йно хвалим Тя.

Катавасия: Отве́рзу уста́ моя:

Песнь 3

Ирмо́с: Лук сильных изнемо́же,/ и немощству́ющии препоя́сашася силою:/ сего ради утверди́ся в Го́споде се́рдце мое.

Па́лицами неми́лостивно бие́ма, радовашеся, лы́стом сокруша́емым и косте́м вку́пе,/ приснопамятная мученица Параске́ва, вопиющи:/ ничтоже мя разлучи́т от любве́ Твоея́, Христе́.

Уста́ нечести́вых, глаго́лющая беззаконие на преподо́бнаго,/ и язык велере́чив загради́шася,/ мученица Параске́ва вопияше, Спа́са проповедающи.

Крове́й твои́х кропле́нии безбожия огнь погаси́ла еси́,/ многострада́льная мученице Параске́во,/ и верных ра́зумы просветила еси́.

Богоро́дичен: Глаголы благочести́вно исполняются Иса́иины:/ Дева бо родила есть во плоти Жизнодавца Христа,/ Спа́са душ на́ших.

Ин

Ирмо́с: Ты еси́ утверждение/ притекающих к Тебе́, Го́споди,/ Ты еси́ свет омраче́нных,/ и поет Тя дух мой.

Ты еси́ утверждение мое, Го́споди, глаго́лаше мученица,/ Ты же и заступление,/ и к Тебе́ прибего́х, Царю мира.

Яви́лася еси́ на суди́щи, мужеу́мну ду́шу иму́щи,/ и врага́, я́ко нехра́бра су́ща,/ победила еси́, всехвальная.

Души́ моея́ зе́ницы исцели́,/ всехвальная мученице, моли́твами твои́ми/ и ум мой упра́ви.

Богоро́дичен: Подаждь нам помощь/ моли́твами Твоими, Пречистая,/ советы отрева́ющи лю́тых обстоя́ний.

Седа́лен, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

Крове́й твои́х струя́ми, мученице Христова,/ пото́ки нечестия изсуши́вши, всехвальная Параске́во,/ одожде́нием же благода́ти слове́сныя напая́еши бразды́,/ в нихже прозяба́еши клас веры./ К сему же, славная, и по смерти яви́лася еси́, точа́щи жизнь мучения ради,/ страстотерпице всехвальная./ Моли Христа́ Бо́га дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Сла́ва, другий седа́лен, глас 4.

Подо́бен: Скоро предвари́:

Посто́м украси́вши чистоту́ душевную,/ луча́ми страдания просвещаеши верныя,/ мученице многострада́льная Параске́во./ Тем твой святый и светоносный день/ верою совершающе, благоче́стно вопием:/ я́ко имея дерзновение ко Господу, моли́ спасти́ся нам.

И ны́не, Богоро́дичен:

Обнови́ла еси́, Чи́стая, Боже́ственным Рождеством Твоим/ истле́вшее во страсте́х земнородных ме́ртвенное существо/ и воздвигла еси́ вся от смерти к жизни нетления./ Темже Тя по до́лгу блажи́м вси, Де́во Препрославленная,/ я́коже прорекла еси́.

Крестобогоро́дичен:

На Кресте́ Тя возвы́шена я́ко узре́ Пречистая Ма́ти Твоя́, Слове Божий,/ ма́терски рыдающи, веща́ше:/ что новое и странное сие́ чудо, Сы́не Мой,/ како, Жизнь всех, вкушаеши смерть,/ оживи́ти мертвыя хотя́, я́ко Милосе́рд.

Песнь 4

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иисус Пребоже́ственный/ нетленною дланию и спасе́ зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Уязви́вшися любо́вию Христовою,/ ополчения мучительская крепостию твое́ю умертви́ла еси́,/ благода́ть источаеши присноживо́тную:/ страсте́й ради мздовоздая́ние, восприяла еси́, Параске́во,/ мучениц Христовых добро́та.

Превозше́дши вся любо́вию Христа, Жениха твоего,/ плотску́ю любовь возненави́девши,/ крепко болезненная страдания претерпе́ла еси́, мученице Параске́во, вопиющи:/ не разлучи́ мене, Христе́, от желания/ Твоего́ мучения подвиг совершити.

Отве́ргши мира суету́ всю,/ Бо́гу Единому прилепи́лася еси́, Параске́во мученице,/ и болезни страдания претерпевши,/ невесто Бо́жия, мужеу́мная.

Богоро́дичен: Сни́де, я́ко дождь на руно́, во утро́бу Твою́ Господь,/ я́коже рече́ дре́вле пророк, Всенепоро́чная,/ Eгoже во двух Существах родила́ еси́,/ Емуже взываем:/сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Ин

Ирмо́с: Услышах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́,/ и просла́вих Твое́ Божество.

Услы́шавши, Го́споди,/ мученица Параске́ва заповеди Евангельския,/ просла́ви Твое́ Божество.

Не принесла́ еси́ отню́д жертвы де́моном ме́рзским,/ жертву жи́ву себе Господу вдала́ еси́.

Крепко на суди́щи ста́вши, вопияше мученица:/ со Христом, Женихом моим, распну́ся/ и возцарствую с Ним.

Богоро́дичен: Очищение на́ших да́руй согрешений, я́ко Безгрешен,/ и умири́ люди Твоя́, я́ко Благ,/ моли́твами Рождшия Тя.

Песнь 5

Ирмо́с: Ты, Го́споди, мой свет/ в мир пришел еси́,/ Свет Святый, обраща́яй из мра́чна неве́дения/ верою воспева́ющия Тя.

Свет незаходимый всели́ся в души́ твое́й,/ да доброде́телию сия́еши,/ озаря́я тебе́ непрестанно сла́вящия.

Струю́, мученице Параске́во, нечестиваго безбожия изсуши́ла еси́:/ тече́нии кро́вными, непра́ведно проливаемыми,/ огнь пре́лести погасила еси́.

Ум иму́щи прозра́чен, пророческаго да́ра сподо́билася еси́,/ хотящая бы́ти всем я́ве предглаго́лала еси́,/ Параске́во многострадальная.

Богоро́дичен: Мати Бо́жия, души́ моея зло́бу исцели,/ родившая Бо́га Слова неизреченно./ Сего ради вси ро́ди блажа́т Тя.

Ин

Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти,/ Го́споди, спаси́ ны:/ Ты бо еси́ Бог наш,/ разве Тебе́, ино́го не ве́мы.

У́тренюющи, мученица вопия́ше Параске́ва:/ ничто́же мя разлучи́т любве́ Христовы.

Божественную мученицу мнев ослабе́ти,/ смех сам яви́ся проны́рливый.

Просвещение подаждь мне, всехвальная,/ и многомяте́жный мой ум просвети́/ моли́твами твои́ми.

Богоро́дичен: Низложи́ непрестаю́щую бурю страсте́й,/ Христа́ Рождшая,/ ко́рмчию и Го́спода.

Песнь 6

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Церковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися,/ ради милости от ребр Твоих/ истекшею Кровию.

Возсия́вши из Ри́ма,/ я́ко солнце светлое, свята́я мученице,/ мрак де́монский от человек отгоняющи мольбами твои́ми,/ Параске́во многострадальная.

Исцеления прие́млют приходя́щии прикосновением к ра́це моще́й твои́х,/ кровоточи́вии и прокаже́ннии очищаются,/ отбегают де́монския полки́,/ призыванием свята́го твоего́ имени.

Утреневала еси́ ко Христу, невечернему Солнцу,/ и Того светлостьми́ ду́шу, Богомудрая,/ и се́рдце озарила еси́, Параске́во честна́я,/ и к Све́ту Троическому, радуяся, прешла́ еси́.

Богоро́дичен: Исцели души́ моея́ страсти, Всенепоро́чная,/ безстрастия рождшая Исто́чник,/ и отжени́ томи́тельство,/ непрестанно смуща́ющее се́рдце мое.

Ин

Ирмо́с: Ри́зу мне пода́ждь све́тлу,/ одея́йся светом, я́ко ри́зою,/ Многомилостиве Христе́ Боже наш.

Ри́зою мя с Небесе́ приоде́й, Го́споди, вопияше Параскева,/ И́же о́блаки небеса́ одева́яй, Многомилостиве.

Я́коже из ро́ва Дании́ла услы́ша Господь,/ тако и тебе́, в темни́це молящейся, исцеле́ние подавает.

Мучи́телеву гордость низложи́ла еси́,/ сама же, невреди́ма пребывши,/ на му́ку дерзну́ла еси́.

Богоро́дичен: Слово Божие Тя земны́м показа́ Небе́сную лествицу:/ Тобо́ю бо к нам сни́де.

Конда́к, глас 3.

Подо́бен: Дева днесь:

Всесвятое и непорочное мучение прине́сши,/ я́ко ве́но пречестно́е, безсмертному Жениху Христу,/ А́нгельское ликостоя́ние возвесели́ла еси́/ и победила еси́ де́монския ко́зни./ Сего ради тя че́стно верою чтим,/ мученице Параске́во многострадальная.

И́кос:

Кто изглаголет силы Господня;/ или кто пове́сть страдания твоя́ и доброде́тели, мученице;/ или кий язык воспети возможет по достоинству./ Темже и аз, недостойный, воспе́ти покушаюся,/ хвалити же и славити Владыку Жизнодавца,/ давшаго тебе́ на три́знищи кре́пость/ мучителей не убоятися, исповедающей Истиннаго Бога./ Сего ради тя чтим верою и любовию,/ мученице Параске́во многострадальная.

Песнь 7

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ Авраа́мския Твоя́ о́троки,/ и халде́и убив,/ яже правда пра́ведно уловля́ше,/ препетый Го́споди,/ Боже отец на́ших, благослове́н еси́.

Голуби́це, кри́ла иму́щи злата́я и оружием храни́ма крестным,/ ага́ряны же, в нощи граду твое́му прибли́жившияся, отгна́ла еси́,/ спа́сши верныя от убийства, мученице Параске́во, пою́щия:/ препетый отец на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Многообра́зныя болезни претерпевши Христа́ ради, мученице Параске́во,/ неболезненный у Него обрела́ еси́ покой/ и, радующися, взываеши:/ препетый отец на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Коль непобеди́м твой разум, Параске́во честна́я,/ я́ко от начальников ли́ка мучителей мук не убоялася еси́./ С нимиже бра́вшися, скончалася еси́ я́ко служительница тайны Божественныя славы, поющи:/ препетый отец на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Благословен Плод благословеннаго Твоего́ чрева,/ Eгoже благословят Небесныя Силы и человечестии собори восхваляют,/ нас избавльшаго клятвы древния, Благословенная, поющих:/ препетый отец на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Ин

Ирмо́с: От Иудеи дошедше о́троцы,/ в Вавилоне иногда/ верою Троическою пламень пе́щный попраша, поюще:/ отцев Бо́же, благослове́н еси́.

Яви́шася па́че ума́ чудеса́ Божественныя мученицы,/ во ю́нотстве девства победи́ мучителя, зовущи:/ отец на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Блудя́щих загради́ла еси́ богомерзская уста́,/ среди суди́ща ста́вши, Бо́га исповедала еси́, взывающи:/ отец на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Забы́вши женскую немощь,/ мужественно укрепи́вшися терпением,/ стра́ждущи, вопия́ла еси́:/ отец на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Из Деви́ческу боку́ вопло́щся,/ яви́лся еси́ на спасе́ние наше./ Тем Твою́ Матерь ве́дуще Богоро́дицу,/ благодарно взываем:/ отец на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8

Ирмо́с: Отроки благочестивыя в пещи́/ Рождество Богоро́дичо спасло́ есть,/ тогда у́бо образу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселенную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода пойте дела/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Божественными светлостьми́ Солнца мысленнаго просвети́вшися,/ мученице всехвальная Параске́во,/ нощь претекла́ еси́ безбожия, поющи единомыслием души́:/ Го́спода воспевайте дела и превозносите Его́ во ве́ки.

Я́ко а́гница, я́ко Нескве́рная ю́ница,/ я́ко Боже́ственная голуби́ца, я́ко самовольное заколение,/ привела́ся еси́, мученице Параске́во, Зижди́телю твое́му/ и, я́ко жертва непоро́чна, принесла́ся еси́, согласно поющи:/ Го́спода пойте дела и превозносите Его́ во ве́ки.

Све́тлу себе от крове́й ри́зу мучением обложи́ла еси́,/ Параске́во, до́бляя мученице,/ совле́кшися истинно тленнаго со грехи́ человека, радостно воспева́ющи:/ Го́спода пойте дела и превозносите Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Во след Тебе́ теко́ша жены́, мира сладково́ннаго ве́дуще, Всечистая Богоневесто,/ Едина Неискусобрачная,/ из утро́бы Твоея́ возсиявшаго Единороднаго Сына, Христа́ Бо́га,/ и с Тобо́ю царствуют истинно, песнословяще Его́ во ве́ки.

Ин

Ирмо́с: Царя Небе́снаго,/ Eгoже поют во́и А́нгельстии,/ хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.

Царя Христа́ Бо́га,/ Eгoже испове́да дева мученица Параске́ва,/ воспева́ющи: хвалите и превозносите Его́ во ве́ки.

За любовь Божественныя Троицы/ огнь безбожия погасила еси́, вопиющи:/ превозносите Христа́ во веки.

По́двиги, и́же к Бо́гу,/ тьмы начальника низложи́ла еси́, поющи:/ превозносите Христа́ во веки.

Богоро́дичен: Проти́вных прило́га на ны угаси́ и́скры, Де́во,/ я́ко да пое́м Го́спода и превозно́сим Его́ во ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Всяк земноро́дный/ да взыграется, Духом просвещаем,/ да торжествует же Безплотных умо́в естество,/ почита́ющее священное торжество Богоматере,/ и да вопиет:/ ра́дуйся, Всеблаженная/ Богоро́дице, Чи́стая Приснодево.

В Небесный чертог все́льшися, дево Параске́во всечестная,/ и невидимых добро́т разу́мно наслади́вшися,/ восприи́мши неизрече́нную светлость,/ просвети́ пою́щия и величающия тя.

Венец восприяла еси́ на главе́ твое́й, Параске́во доблеу́мная,/ я́ко скончавши течение и сохранивши веру непоколеби́му,/ праведных чи́ни радостно тя прия́ша./ Тем ны́не ублажа́ем тя.

Подае́ши исцелений ка́пли требующим, я́ко от источника,/ всебогатая мученице Параске́во,/ уставляющи то́ки неду́гов и страсте́й отгоня́щи зной,/ сердца́ благочестивых напаяющи ко благоплодию Боже́ственных деяний.

Богоро́дичен: Мудрости Вместилище, па́че ума́ лучшаго, яви́лася еси́,/ Отроковице Всенепоро́чная,/ одушевле́н же престол и дверь./ Тем я́ко Царицу Тя возлю́бльше, девы во след Тебе́ приведо́шася, Богоотроковице.

Ин

Ирмо́с: Воистинну Богоро́дицу/ Тя исповедуем,/ спасении тобою, Де́во чистая,/ с Безплотными ли́ки Тя величающе.

Воистинну тезоимени́та назва́лася еси́, Параске́во,/ подо́бящися страсте́м Христовым,/ с Небе́сными во́инствы лику́ющи.

Постигла еси́ конец мучения/ мно́гими страстьми́ и боле́зньми твои́ми,/ со А́нгелы Христа́ сла́вящи на Небесе́х, всечестная.

Дерзновение иму́щи ко Спасу и Влады́це,/ моли́ за пою́щия твою́ память,/ мученице славная Параске́во.

Богоро́дичен: Пе́сньми Тя поем, Богоблагода́тная,/ и немо́лчно Тебе́, ра́дуйся, прино́сим,/ Ты бо источи́ла еси́ всем нам веселие.

Свети́лен.

Подо́бен: Жены́, услы́шите:

Я́ко ши́пок красне́йший от терно́внаго прозябла́ еси́ ко́рене, дево Параске́во,/ оброше́нием, мученице, священнаго страдания обагри́вшися кровию./ И ны́не Божественную твою́ па́мять творящия любовию/ спасай ны от бед.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Стоя́ще о́крест Тебе́ девы Богомудрыя, Богородительнице Марие, я́ко Царице ро́дом,/ Твое́му Сыну приведо́шася невестоле́пно, Пречистая, я́ко Царю всяческих,/ Eгoже, Ма́ти Де́во Отроковице, о нас моли.

На хвали́тех стихи́ры, глас 4.

Подо́бен: Я́ко до́бля:

Девство нетленно, мучение всечудно/ Христу́ принесла еси́, всечестна́я дево Параске́во,/ низложи́ла еси́ шатание пре́лести безбожныя силою Крестною,/ му́жественным разумом./ Темже вся Христова Церковь празднует святу́ю твою́ память.

Твое́му страданию, дево мудрая, и сопротивлению, и неодолению/ ли́цы А́нгельстии, блаженная Параске́во, я́ве удиви́шася,/ како му́жественным сплете́нием врага́ неви́димаго разрази́ла еси́/ и победы венец от руки́ Жизнодавца богатно прия́ла еси́.

Огне́м опаля́ема,/ о́гненною мудростию пламень угаси́ла еси́ естественный/ и, свещу́ неугаси́му душевную соблю́дши,/ вошла еси́ со Христом, Женихом твои́м, в чертог Небесный./ Чудесными и́скрами стра́сти умертвивши,/ и де́монскии полки́ страдальчески победи́ла еси́.

И́ны стихи́ры, глас 1.

Подо́бен: Небесных чино́в:

В Небесныя дворы́ всели́лася еси́, мученице Параске́во,/ кровьми́ твои́х страда́ний,/ в виде́нии ликостояний причислилася еси́ ра́вно, всехвальная.

Мучи́теля посрами́ла еси́, о му́ках небре́гши,/ и звере́й рыка́ния не устраши́лася еси́,/ иму́щи Христа́ Помощника твоего, всехвальная.

Радующися, текла́ еси́, прехвальная Параске́во,/ тща́щися конец мучения прия́ти, дево всехвальная,/ и Христу́ уневе́стившися та́мо, поминай ны, всегда честву́ющия тя.

Сла́ва, глас 6:

Пе́сньми да почестви́тся Христова мученица,/ подоба́ет бо ей вся́кое хвалосло́вие:/ хвала́ми бо испле́тши свой венец,/ той непрекло́нней су́щи и тве́рдей,/ мно́гу мучителей злобу низложи́./ Тем, в боле́знех стра́ждущи, вопияше:/ Ты мне, Го́споди, бу́ди помощь и не оста́ви мене́.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: Все отло́жше:

А́гнца Своего́ А́гница Нескве́рная дре́вле/ и Непорочная Владычица/ на Древе Крестнем я́ко узре́, матерски восклица́ше и, дивя́щися, вопияше:/ Чадо Сладчайшее, что зрение сие новое и пресла́вное;/ како сонм безблагода́тный суди́щу Пила́тову предаде́ Тя/ и осуждает на смерть, Жизнь всяческих;/ но воспева́ю Твое́ неизрече́нное, Слове, снизхожде́ние.

На стиховне, сла́ва, глас 4:

Крест, я́ко ору́жие держа́вно, Параске́во мученице, держа́щи рука́ми,/ ве́ру, я́ко щит, надежду, я́ко броню́, любовь, я́ко лук,/ мучителей томле́ние победи́вши му́жески,/ и де́монов кова́рствия упраздни́ла еси́ Боже́ственною силою,/ во главу́ же усекнове́на бывши, лику́еши во Христе́,/ не преста́й молящися о душах на́ших.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: Я́ко до́бля:

На Кресте́ Тя я́ко узре́ пригвожде́на, Го́споди,/ А́гница и Ма́ти Твоя́ дивля́шеся/ и, что виде́ние сие́, взыва́ше, Сы́не Вожделение,/ сия́ Тебе́ неве́рный собор воздаде́ беззаконный,/ многих Твоих чудес наслади́выйся;/ но сла́ва неизглаго́ланному сошествию Твое́му, Владыко.

Славосло́вие вели́кое. И отпуст.

НА ЛИТУРГИ́И

Блаженна от кано́на перваго, песнь 3-я, и втораго кано́на, песнь 6-я. Проки́мен, глас 4: Дивен Бог во святы́х Своих, Бог Израилев. Стих: В церквах благословите Бога, Го́спода от источник Израилевых. Апостол к Коринфяном, зача́ло 181. Аллилуия: Терпя, потерпех: Ева́нгелие от Луки, зача́ло 33. Причастен: В па́мять вечную.



Проповеди на праздники:

Наверх