Проповеди на праздники:


Служба святыя мученицы Харитины

На Го́споди, воззвах: стихи́ры, глас 4.

Подо́бен: Я́ко до́бля:

Радости я́ко тезоимени́тая,/ радостию пресели́лася еси́ в Черто́г, всечестная, Небесный,/ идеже твое́ возлюбила еси́ стяжа́ти жити́е,/ претерпевши огня болезненное истинно мучение,/ зубо́в у́бо и ногте́й всех искорене́ния,/ страстоте́рпице Харити́но, девому́ченице многострада́льная.

Львов сломила еси́ че́люсти, многострада́льная,/ че́люстей терпящи сокруше́ния,/ и ногте́й истерза́ния до́блественно терпела еси́,/ искореняющи лю́тая пре́лести свире́пства,/ в морския же вве́ржена глубины́,/ зло́бу потопля́ему творящи/ лукаваго ратобо́рца.

По кончине блаже́нней,/ в море тя вве́ржену,/ твой родитель, славная, прия́т тя, вопия́ со у́жасом:/ ка́ко ны́не облагода́тствися,/ священнейшее мое́ и любимое рождение,/ му́ками честна́го страдания/ и нарече́ние и́стинное соде́лала еси́,/ прообрази́вшее благода́тию?

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Ту́чами Ду́ха Пресвята́го, Пречистая,/ мою мысль ороси́,/ яже ка́плю рождшая, Христа, неизче́тно,/ безме́рная беззакония человеков щедро́тами измы́вшую,/ изсуши источник страсте́й моих/ и пото́ка мя сподо́би/ пищи Живыя при́сно моли́твами Твоими.

Крестобогоро́дичен, подобен то́йже:

А́гнца и Пастыря, Тя, на Древе я́ко виде,/ А́гница рождшая рыда́ше и ма́терски Ти веща́ше:/ Сы́не Возжеле́нне, како на Дре́ве Кре́стнем повешен еси́, Долготерпеливе?/ како ру́це и но́зе Твои, Слове, пригвоздишася от беззаконных/ и Кровь Твою́ излиял еси́, Владыко?

Тропа́рь, глас 4:

А́гница Твоя́, Иисусе, Харити́на/ зове́т ве́лиим гласом:/ Тебе́, Женише́ мой, люблю/ и, тебе́ и́щущи, страда́льчествую,/ и сраспина́юся, и спогреба́юся крещению Твое́му,/ и стражду́ Тебе́ ра́ди, я́ко да царствую в Тебе́,/ и умираю за Тя, да и живу́ с Тобою;/ но, я́ко жертву непорочную, приими́ мя с любовию, поже́ршуюся Тебе́./ Тоя моли́твами,/ я́ко Милостив, спаси́ души на́ша.

НА УТРЕНИ

Оба кано́на Окто́иха и святыя кано́н на 4, егóже краегране́сие: Харитины благода́ть пою любовию. Иосиф. Глас 4

Песнь 1

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ древний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову си́лу в пусты́ни победил есть.

Твоими, о Харити́но, дарова́нии ум мой облагода́тельствуй,/ облагода́тившися страда́ньми священными,/ священно воспева́ти тя я́ко страстоно́сицу, и му́ченицу,/ и девством сияющую.

Благода́ть Пресвята́го Ду́ха тя одарова́вши,/ радостотво́рными украси́ плетеньми/ и радость вечнующую насле́дити укрепи, мужему́дренно пострадавшую.

На Кресте́ Тя воздви́жена, Владыко,/ разумевши благосла́вная Твоя́ мученица, раны терпи́т боле́зненныя,/ укрепляема силою твое́ю, наше естество укрепи́вшаго.

Богоро́дичен: Село́ вмести́тельно была еси́ Боже́ственнаго Естества, Богородительнице Чи́стая./ Тем Харитина, лю́бящи Тя, девственно всле́дствовавши Тебе́,/ Сыну Твое́му приведе́ся.

Песнь 3

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи:/ Ты моя кре́пость, Го́споди,/ и прибе́жище, и утверждение.

Вже́гшее твою́ душу желание Боже́ственное/ плотская́ раче́ния и лю́тая вре́ния мук погаси.

Разсе́дшася пред нога́ми твои́ми му́ченическими врага зря́ще Христовою благода́тию,/ хваления Ему приносим.

Крепостию вседе́тельною враждебную главу сокрушила еси́,/ твоея́ главы претерпе́вши, мученице, крепко пожже́ние.

Богоро́дичен: Еди́ну в жена́х, Благословенную Тя, Чи́стая, лю́бящи,/ Твоими благи́ми благода́тьми му́ченица Харитина просла́вися.

Седа́лен, глас 4.

Подо́бен: Удивися Иосиф:

Облагода́тствивши душу твою́ Богода́нными доброде́тельми,/ просветилася еси́ истинно мучением твои́м, честна́я,/ и уневе́стилася еси́ Творцу твое́му, нетленна чистото́ю пребывши, Харитино,/ тем врага попра́ла еси́, многови́дная страда́ния же и болезни преодоле́нно претерпе́вши./ Сего ра́ди верою пресвятую твою́ па́мять торжеству́ем.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Удивися Ио́сиф, е́же па́че естества́ зря, и внимаше мыслию,/ и́же на руно́ дождь, в безсе́менном зача́тии Твое́м, Богоро́дице,/ купину́, огнем неопали́мую, жезл Ааро́нов прозя́бший,/ и, свидетельствуя, обру́чник Твой и хранитель свяще́нником взыва́ше:/ Дева ражда́ет и по рождестве паки Дева пребывает.

Крестобогоро́дичен:

Дева и А́гница, ви́девши на Кресте́ без се́мени из Нея А́гнца рождшагося/ и копие́м прободе́на,/ печали уя́звена стрела́ми, вопия́ше, боле́зненно восклица́ющи:/ что новое та́инство? ка́ко умираеши, И́же Живота Един Господь?/ Темже воскресни́, падшаго воздвиза́я пра́отца.

Песнь 4

Ирмо́с: Вознесе́на Тя ви́девши Церковь на Кресте́,/ Солнце пра́ведное,/ ста в чи́не своем,/ досто́йно взыва́ющи:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Жертву я́ко непоро́чну,/ к заколению тя из отеческих, мученице страстоно́сице, восхи́тиша рук мучители,/ Отца Небе́снаго зело́ возлюби́вшую.

Отрокови́цам мудрым после́довавши,/ душевную свещу́ Твою́ бога́тно кровьми́ напои́ла еси́, всесла́вная,/ и Боже́ственный наследовала еси́,/ му́ченице радостоимени́тая, чертог.

Сердце твое́, раче́нием Женихо́вым распаля́емо,/ у́глие пре́лести, доблему́дренная, проли́тием погаси́ кро́ве/ и море многобо́жия изсуши́.

Богоро́дичен: Воплощеннаго родила́ еси́ Бо́жия Слова, Богороди́тельнице Чи́стая;/ Егóже Харитина, лю́бящи теплейше,/ огню́ противоополчи́ся и многови́дным му́кам.

Песнь 5

Ирмо́с: Ты, Го́споди, мой свет,/ в мир прише́л еси́,/ Свет Святый, обраща́яй из мра́чна неве́дения/ верою воспева́ющия Тя.

Главы́ остриже́нием и у́глия разжже́нием оскорбляюще тя, Богому́драя,/ разума твоего́ кре́пости никакоже поколеба́ша.

Гво́здие Твое́ и заколе́ние прообразу́ющи, Го́споди,/ разжже́нных рожно́в терплю́ болезнь,/ мученица вопияше.

Отто́рженным рук твои́х и ног, дево чистая, ногте́м,/ теку́щею честно́ю твое́ю кровию верный освяти́ла еси́/ и демонския кро́ве мир христоподо́бно очи́стила еси́.

Богоро́дичен: Ум земны́й твоего́ па́че естества́ зача́тия не может разумети,/ Ма́ти Де́во, Отрокови́це:/ Бо́га бо родила́ еси́.

Песнь 6

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Церковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися,/ ра́ди милости от ребр Твоих/ исте́кшею Кро́вию.

Благода́тьми и зна́мении Христос венча́ священную Твою́ главу́,/ за Негoже пострада́ти изво́лила еси́, страстоте́рпице,/ радости Боже́ственныя тезоимени́тая.

Ио́ну из глубины́ Изба́вивый/ и тебе́, в морскую пучи́ну вве́рженную, спасает жи́ву, Богому́драя,/ и глубино́ю крове́й твои́х врага погрузи́л есть.

Оружием терпения враги умертви́ла еси́/ и, терпя́щи зубо́в всеконечное истерза́ние, сла́вная,/ львов безплотных че́люсти сломи́ла еси́.

Богоро́дичен: Крепость Тя обре́тши, Де́во, и утвержде́ние,/ Харитина страстоте́рпица му́ки крепко терпи́т/ и, ра́дующися, во след Тебе́, всех Влады́це, приво́дится.

Конда́к, глас 2:

Подо́бен: Вышних ища́:

Крепким разумом, Харити́но,/ душу утве́рждши верою,/ бори́теля врага я́ве посрами́ла еси́,/ у Христа́ предста́, всеблаженная,/ червлени́цу от крове́й твои́х нося́щи,/ и при́сно со А́нгелы ра́дуешися,/ моли́ за ны, страстоте́рпице.

Песнь 7

Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей/ любо́вию благоче́стия па́че,/ не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху:/ благослове́н еси́ в храме Славы Твоея́,/ Го́споди.

Юныя три о́троки от пе́щи Изба́вивый/ спасает от колесе́ тя, мученице, огневи́днаго, благода́рственно воспева́вшую:/ благослове́н еси́ в храме Славы Твоея́, Го́споди.

С девами, свещено́сица, на Небе́сная восхо́диши,/ огненныя свещи́ кре́пко, внегда пе́ти, терпе́ла еси́:/ благослове́н еси́ в храме Славы Твоея́, Го́споди.

Обличе́н терпением твои́м пребеззаконный,/ ру́це связует и но́зе, и во глубины́ вмета́ет тя, поющую:/ благослове́н еси́ в храме Славы Твоея́, Го́споди.

Словом твои́м Боже́ственным безслове́сие врагов обличи́ла еси́,/ страсте́й страстьми́, мученице, животво́рных исполнила еси́ лише́ние,/ благослове́н еси́, зову́щи, Боже мой, Го́споди.

Богоро́дичен: Де́ву Едину, я́ко Чи́сту Тя и Нетленну, Слово Чистое возлюби́/ и из Тебе́ возсозда́ Воплоща́емый, Отроковице, всего человека,/ Харитину прославив чудесы́.

Песнь 8

Ирмо́с: Ру́це распросте́р Дании́л,/ львов зия́ния в ро́ве затче́,/ о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели,/ о́троцы взыва́юще:/ благословите вся дела Господня Го́спода.

Красна́ добро́тами твои́х язв была еси́/ и причта́лася еси́, дево, нетленна пребывши, красному Слову, всечестна́я,/ от Девы нас ради воплоще́нному Христу, Емуже вопием:/ благословите вся дела Господня Го́спода.

Всеми бори́ма прило́ги му́чащих тя,/ до́блественно претерпе́ла еси́ колесе́ паля́ща лю́тость, рожно́в разжжения,/ в глубину вверже́ние и зубо́в, честна́я, и ногте́й искорене́ния,/ Христа́ величающи во веки.

Но́зе твои́ добро́тами болезней, славная, украси́стеся,/ тем, на во́ды ступа́ющи, не омокри́стеся,/ с тобо́ю пребывающим, дево мученице, славным Божиим А́нгелом,/ с нимиже вопия́ла еси́:/ благословите вся дела Господня Го́спода.

Чудо, удивляющее всяк ум по сконча́нии,/ како родителю издаде́ мо́щи твоя́ глубина́ приемшая, яже погребе́ отечески,/ сокро́вищствует благода́ть от Тебе́, Харитино,/ Царство прии́м Небесное.

Богоро́дичен: Яви́лася еси́ превы́шшая Небес, Бо́га Небе́снаго поро́ждши,/ онебеси́вшаго земноро́дных, Пречи́стая, все смеше́ние/ и Харитины честну́ю па́мять просвети́вша, Емуже пои́м:/ благословите вся дела Господня Го́спода.

Песнь 9

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный/ от несеко́мыя горы, Тебе́, Де́во,/ краеуго́льный отсече́ся,/ Христос, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́:/ тем, веселящеся, Тя, Богоро́дице, величаем.

Да венце́в славы, я́ко нетленная, де́во мученице, получи́ши,/ вся́ких мучений вид претерпе́ла еси́,/ веселя́щися духом и разума твердостию.

Я́ко удобре́ная, и кра́сная, и Богоугодная дева,/ я́ко непобеди́мая мученица и Владычня невеста непорочная,/ златови́дными крилы́ к Небе́сным возлете́ла еси́.

Ты, светови́дная страстоте́рпице, возсия́ла еси́ луча́ми,/ мрак лукавствия де́монов и страсте́й отго́ниши/ Богода́нными ти всегда чудоде́йствы, досточу́дная.

Радостный твой день, веселя́щися, люди совокупля́ет твоя́ до́блести воспети,/ и по́двиги, и борения, и мужественное страда́ние,/ великомученице радостотезоимени́тая.

Богоро́дичен: Свет нам возсия́ из утро́бы неискусобра́чныя Твоея́: Де́во,/ Егóже сия́ньми озари́вшися Боже́ственно,/ свет бысть радости, тезоимени́тая,/ Богородительнице Неискусобра́чная.



Проповеди на праздники:

Наверх