Проповеди на праздники:


Служба святых мученик Сергия и Вакха

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 6, глас 6.

Подо́бен: Все отложше:

Все презре́вше земное могу́тство/ и плоть возненави́девше,/ Бо́га Свята́го возлюби́сте,/ и, одея́ние безче́стное руга́тельне нося́ще,/ с Небесе прия́сте света одежду/ и ризу нерастерза́емую,/ с неюже ликующе,/ венценосцы пребогатии,/ покров нам всем бу́дите и одея́ние,/ жизни обнаженным змии́ным прельщением.

Се́ргие преславный/ и прехва́льный Ва́кше,/ сосу́ди Духа,/ пото́цы, источа́юще всем целе́ния,/ наши храни́телие/ и крепцыи побо́рницы Церкве бывше,/ самовольныя жертвы и заколе́ния честна́я,/ свети́льницы, озаряюще светом благоче́стия концы,/ разрешите тьму належащую душа́м на́шим/ и мрак злобный весь отжени́те.

Незаходи́мая селе́ния,/ и разумное веселие,/ и Свет Невече́рний,/ и жизнь безпеча́льную и неги́блемую,/ от тле́ннаго телесе́ страдальцы сла́внии изше́дше, восприя́сте./ Но молитеся сих и нам улучи́ти,/ стра́сти умертви́вшим и греха укло́ншимся,/ Се́ргие и Ва́кше,/ предста́теле и приста́нища верных,/ со дерзнове́нием моля́щеся о душа́х на́ших.

Сла́ва глас 4:

Сергий и Вакх, светлая мучеников и сугу́бая заря,/ мучителей бо свире́пство низложи́сте,/ и́дольскую же лесть упраздни́сте/ и Богоразумия соверше́нную тайну,/ светлым гласом высоковеща́юще, пропове́дасте;/ ихже моли́твами, Христе́, сих Законода́вче,/ Подвигополо́жниче же и Венцеда́телю,/ и нас сподо́би на неви́димыя и лукавыя силы/ державно увязти́ся.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: Я́ко до́бля:

Распина́ема Христа́ Человеколюбца ви́дящи Пречистая/ и ре́бра ископова́ема копие́м,/ плачущи, вопия́ше:/ что сие, Сы́не Мой?/ что Ти безблагода́тнии лю́дие возда́ша,/ за яже сотвори́л еси́ до́брая им,/ и тщи́шися безча́дствовати Мя, Вселюбе́знейший?/ Удивляюся, Благоутробне,/ Твое́му во́льному распятию.

На стиховне Окто́иха. Сла́ва, глас 8:

Укрепи́ся Христовых мученик на враги́ ополче́ние,/ в нихже, я́ко светильницы мирсти́и, све́тят,/ благосла́внии и изря́днейшии страстотерпцы, Сергий и Вакх./ Сим обрати́ плещи́ лукавое ополче́ние де́монское./ Сим почуди́шася мучителие, и удиви́шася А́нгели,/ ви́дяще безплотнаго от пло́тных попира́ема./ Верных же Церковь, всепра́зднственный праздник/ и мирску́ю радость совершающи, вопие́т:/ И́же не́мощию плотско́ю Связа́вый кре́пкаго,/ моли́твами святы́х Твоих спаси́ ду́ши на́ша.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: О пресла́внаго чудесе́:

Что зри́мое видение,/ еже Моима очи́ма видится, о Владыко!/ Содержа́й всю тварь,/ на Древо воздви́жен быв,/ и умира́еши, всем дая́й жизнь,/ Богородица пла́чущи, глаго́лаше,/ егда узре́ на Кресте возноси́ма,/ из Нея неизреченно возсия́вшаго Бо́га и Человека.

Тропа́рь, глас 5:

Удобре́ние Христовых страстоте́рпец/ и очи Христовы Церкве,/ о́чи просвети́те душ на́ших,/ Сергие многострада́льне и Вакше пресла́вне:/ моли́теся ко Господу,/ я́ко да убежи́м тьмы греховныя/ и Света яви́мся общницы невече́рняго/ моли́твами вашими, святии.

НА У́ТРЕНИ

Канон святы́х на 6, глас 1, егóже краегране́сие: Сергия страстотерпца и Вакха приснопамятнаго пою. Феофа́ново.

Песнь 1

Ирмо́с: Твоя победи́тельная десни́ца/ Боголепно в кре́пости просла́вися:/ та бо, Безсмертне,/ я́ко всемогу́щая противныя сотре́,/ изра́ильтяном путь глубины́ новосоде́лавшая.

Сергие, угодниче Христов,/ смоле́бника прии́м и спомо́щника Вакха приснопамятнаго,/ с ни́мже страсти Богомудренно совершил еси́,/ слово мне мудрости, вас пою́щу, даруйте.

На недви́жимем Христовы ка́мени веры,/ святии мученицы, положи́вше основание,/ на тве́рдем степе́ни утвержде́ни,/ забра́ло и столпи́ благоче́стия яви́стеся.

Глаго́лом ве́ровавше Христовым и к Нему́ неуклонно взира́юще,/ все оплева́сте преходя́щее благосла́вие, святии,/ славы же присносу́щныя уя́звени бы́сте раче́нием.

Ро́да, и оте́чества, и че́сти Христа́ ради обнажившеся, веселя́стеся;/ и, оде́яни в женоле́пное одея́ние,/ мужему́дренно нетления оде́ждею све́тло облеко́стеся.

Богоро́дичен: Ми́лостива быти ве́рным и благоуве́тлива,/ Богомати, умоли́ Слова,/ Eгoже родила́ еси́ теле́сно, к нам пришедшаго:/ Тя бо Предста́тельницу и спасе́ние стяжа́хом.

Песнь 3

Ирмо́с: Едине Ве́дый человеческаго существа́ не́мощь/ и милостивно в не́ вообра́жся,/ препоя́ши мя с высоты си́лою,/ еже вопи́ти Тебе́, Святый:/ одушевленный хра́ме неизреченныя Славы Твоея́, Человеколюбче.

Един Ве́дый я́ко Бог вся прежде бытия́,/ к Нему́ ваша ны́не ви́дев предложения,/ мудрости словом, и Боже́ственнаго зна́ния, и твердаго смы́сла обильно испо́лни,/ я́ко Своя во́ини, блаже́ннии.

Законно уго́дницы Христу́ пострада́ти изво́ливше,/ тлеющую славу и текущую, и мира всего, и мироде́ржца/ по́мыслом Богому́дрым страстотерпцы му́ченицы возненави́десте, любо́вию Зижди́теля.

Пречистыми ума́ приложе́нии Господу предстоя́ще,/ и от та́мо су́щия зари́ исполня́еми,/ и неизреченнаго блаженства я́ве наслаждающеся,/ вас чтущия от напа́стей, страстотерпцы, изба́вите.

Богоро́дичен: Смертию держи́м пе́рвее Адам,/ ны́не избавися Твоим Рождеством, Едина Богоневесто:/ Жизнь бо истинно Ипоста́сную, соедине́ну плоти, Чи́стая,/ по Ипоста́си па́че естества́ и сло́ва родила́ еси́.

Седа́лен, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

Мучениколю́бцы, прииди́те,/ разумныя би́серы Госпо́дни и страстоте́рпцы Сергия почти́м и Вакха святыя,/ я́ко вра́жию лесть му́жески попра́вшия и и́дольскую всю кре́пость разори́вшия,/ те́мже досто́йно с Небесе венцы побе́ды прие́мше, со А́нгелы ликуют./ К ни́мже вси возопии́м:/ моли́те Христа́ Бо́га прегрешений оставле́ние дарова́ти/ чтущим любо́вию святу́ю па́мять вашу.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

В напа́сти многоплете́нныя впад от враг видимых и невидимых,/ бурею одержи́м безчисленных согрешений моих/ и, я́ко к теплому заступлению и покрову моему, Чи́стая,/ ко пристанищу притекаю Твоея́ благости./ Темже, Пречистая, из Тебе́ Воплоще́нному безсе́менно моли́ся прилежно о всех рабе́х Твоих,/ непрестанно моля́щихтися, Богоро́дице Пречистая,/ моля́щи Его́ при́сно согрешений оставле́ние дарова́ти/ воспева́ющим досто́йно славу Твою́.

Крестобогоро́дичен:

А́гнца, и Пастыря, и Изба́вителя/ А́гница зря́щи на Кресте, восклица́ше, пла́чущи,/ и, горько рыда́ющи, вопия́ше:/ мир у́бо радуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние,/ утроба же Моя гори́т, зря́щи Твое́ распятие,/ еже терпи́ши за милосердие милости./ Долготерпели́ве Го́споди, милости бездно и источниче неисчерпа́емый,/ умилосе́рдися и даруй согрешений оставле́ние/ верою поющим Боже́ственныя Страсти Твоя́.

Песнь 4

Ирмо́с: Го́ру Тя, благода́тию Божиею приосене́нную,/ прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма,/ из тебе́ изы́ти Изра́илеву/ провозглаша́ше Святому/ во спасе́ние наше и обновле́ние.

Свети́ла два от запада возсия́вша,/ противно зе́млю тогда держа́щу нечестивому, творя́ща ше́ствие,/ к твое́му же восто́ку приидоша светоно́сному, Христе́, и спаси́тельному.

Ни огнь, ни меч, ни гонения, ниже́ раны благочести́ваго ра́зума о Бозе разлучи́ вас,/ жизнь бо преоби́десте конча́емую, Его́ ради, достосла́внии,/ и прия́сте блаженную сладость и неги́блющую.

Свети́льницы истинно неле́стнии/ твердь Церкве Христовы озаря́ют светом Божественнаго сия́ния/ и ду́ши благочестивых возвеселя́ют, чудес зари испуща́юще.

Вакх Боже́ственный и преизя́щный Сергий,/ ле́тным премене́нием благоче́стия рачи́тели и мучениколюбцы духовно на пи́ршество призывают,/ до́блести своя предлагающе.

Богоро́дичен: Оружие, двери Еде́мския храня́щее, уступает ны́не верным/ и приемлет све́тло Честно́ю Кровию/ из Твоего́ чрева Ро́ждшагося, Всенепоро́чная,/ зна́менаныя ви́дящее и благода́тию.

Песнь 5

Ирмо́с: Просвети́вый сиянием/ пришествия Твоего́, Христе́,/ и освети́вый Крестом Твоим мира концы,/ сердца́ просвети́ светом Твоего́ Богоразумия/ православно пою́щих Тя.

Прогна́вше лесть истины оружием, и мучи́телей раны крепко претерпе́вше,/ и победителе бы́сте, от Христа́ венча́вшеся,/ и ны́не досто́йно веселитеся.

Укрепля́еми непобедимою силою и благода́тию Троицы,/ дво́ица мученик низложи тьмы князя и тому порабоще́ныя,/ тем че́стно ублажаются.

Терпением, и душевным му́жеством, и крепостию помысла/ дво́ица мученик славная превзы́де всю гонителей горькую ярость/ и со А́нгелы водворя́ется.

Богоро́дичен: Возсия́ла еси́, Богомати, я́ко утро,/ Солнце незаходи́мое, соедине́ное плотию по Ипостаси,/ на руку́ нося́щи, И́стинныя Пра́вды:/ тем Тя вси прославляем.

Песнь 6

Ирмо́с: Обы́де нас последняя бе́здна,/ несть избавля́яй,/ вмени́хомся, я́ко о́вцы заколе́ния,/ спаси́ люди Твоя́, Боже наш:/ Ты бо кре́пость немощству́ющих и исправление.

Целе́ний источники мученик мо́щи богатно источа́ют;/ почерпе́м усердно, у́бо ве́рнии, и страстотерпцы ублажи́м,/ сла́внаго Сергия и Вакха приснослову́щаго.

Ненави́дяще беззаконных совселе́ния и пре́лесть упраздня́юще,/ Небесное шествие благостоя́нно Сергий и Вакх шествоваху/ и ко Христову достиго́ша приста́нищу невла́емому.

Отверзаются страстоно́сцем мучеником врата́ Небесная,/ благогове́юще стра́сти честне́й,/ подо́бней Бо́га на́шего благода́тней и прогоня́ющей де́монския полки́.

Богоро́дичен: И́стинно Тя, Матерь Божию, Пречистая, му́дрствующе, возвеща́ем:/ Безначальнаго бо Сы́на Единороднаго, прежде век возсия́вшаго из Отца,/ несказа́нно, Де́во, родила́ еси́.

Конда́к, глас 2:

Подо́бен: Вышних ища́:

Разум на враги́ му́жески вооружи́вше,/ всю тех лесть разруши́сте,/ и, победу свыше прии́мше, мученицы всехва́льнии,/ единомы́сленно вопию́ще:/ добро́ и красно́ еже бы́ти с Богом.

И́кос:

На Небесех, Христе́, живу́ще Сергий же и Вакх/ и Боже́ственнаго Света от Тебе́ исполня́еми,/ мене́, во тьме неве́дения ходя́щаго, предвари́ скоро/ и страсте́й исхити́, Едине Безсмертне,/ одежду мне покаяния низпосла́в,/ я́ко да светлым умом светоно́сный сих праздник воспою́ и возопию́, весели́ся:/ добро́ и красно́ еже быти с Богом.

Песнь 7

Ирмо́с: Тебе́ у́мную, Богоро́дице, пещь/ разсмотря́ем ве́рнии,/ я́коже бо о́троки спасе́ три Превозноси́мый,/ мир обнови́ во чреве Твое́м всеце́л,/ хвальный отцев Бог и препрославлен.

Ра́дуйся, дво́ице страстоте́рпцев славная;/ ра́дуйся, победившая све́тло мучительская преще́ния;/ ра́дуйся, соверши́вшая тече́ние блаженное;/ ра́дуйся, пи́ще, всегда внутрь пребывающая;/ ра́дуйся, я́сне предстоя́щая Бо́гу, Богоблаженная.

Всесве́тлии на земли́ ходя́ще,/ де́монская очеса́ и лица гонителей мученицы омрачи́сте светом благода́ти и зарями страда́ния,/ хва́льнаго воспева́юще Бо́га и пресла́внаго.

Хра́ми Бо́га бывше одушевле́ннии Живущаго/ и, живу́ще, страда́льцы, силою Божиею укрепля́еми истинно,/ полки́ победи́сте врагов, всеблаженнии,/ кре́пкаго во бране́х Бо́га пе́сньми восхваляюще.

Богоро́дичен: Пречистый Ты храм была еси́ и пресвяты́й киво́т,/ прие́мши Творца неопи́саннаго и непостижи́маго,/ во утробе Твое́й вмести́вши, Единороднаго Бо́га Слова,/ Благослове́нная Всечи́стая Влады́чице.

Песнь 8

Ирмо́с: В пещи́ о́троцы Изра́илевы,/ я́коже в горни́ле,/ добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще:/ благослови́те вся дела́ Госпо́дня Го́спода,/ пойте и превозноси́те во вся ве́ки.

И́же росо́ю дре́вле отроко́м пла́мень Прохлади́вый,/ стоя́щия в по́двизех укрепи́ Твоя́ му́ченики, пою́щия:/ благослови́те вся дела Господня Го́спода,/ пойте и превозноси́те во вся ве́ки.

Ядови́тая и душевре́дная ласка́ния мучи́тельская умно страстотерпцы отрази́ша,/ Христу́ вопию́ще и глаго́люще:/ благослови́те вся дела Господня Го́спода,/ пойте и превозноси́те во вся ве́ки.

Действи́тельны храни́тели нам, Сергия и Вакха,/ и́стинно вене́чники, Христос показа́, храня́щия и пою́щия:/ благослови́те вся дела Господня Го́спода,/ пойте и превозноси́те во вся ве́ки.

Напра́ви мою, Владыко Христе́, моли́твами мученик стезю́ доброде́телей/ и удобно Тебе́ взыва́ти сподо́би:/ благослови́те вся дела Господня Го́спода,/ пойте и превозноси́те во вся ве́ки.

Богоро́дичен: Блажу́ Тя, Истинную Бо́га на́шего Матерь,/ ра́дуйся, со А́нгелом принося́ Ти, Чи́стая, Всенепоро́чная Влады́чице:/ Тя бо непреста́нно вся дела Господня поют/ и превозно́сят во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: О́браз чи́стаго Рождества Твоего́/ огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная,/ и ны́не на нас напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пещь,/ да Тя, Богоро́дице,/ непреста́нно велича́ем.

Всего Христа́ стяжа́ли есте́, мир бо весь Того ра́ди оста́вили есте́,/ и ны́не, мученицы, в Небесных водворя́етеся,/ лики Вы́шних сил и муже́й блаже́нных ви́дяще све́тлости.

Дае́ши сопряже́ние всеизря́днейшее похвале́ния любо́вию Тебе́ принося́щим,/ благода́ть свыше и прегреше́ний оставле́ние,/ моля́щи Единаго Милосе́рдаго, к Нему́же тща́шеся, низоре́вностных небрегли́ есте́.

Заре́ю Трисия́ннаго Божества́ просвеще́ни, непобедимии мученицы,/ многобо́жное преле́стное безбожие и мучителей страх отри́нуша;/ и ны́не нетленныя наслажда́ются сладости ра́йския.

Тече́ние доброе соверши́вше, благочести́ву же веру сохрани́ти потща́вшеся,/ недви́жимое прияти сподо́бистеся Царствие, преславнии мученицы,/ венце́м добро́ты и благолепия увязе́ни.

Богоро́дичен: О па́че ума чудес Твоих! Божие бо Слово, плоть бывшее,/ Едина родила́ еси́ преесте́ственно, Ма́ти Де́во,/ всяческая Боже́ственным хоте́нием содержа́щаго му́дре и окормля́юща.

Свети́лен.

Подо́бен: Учеником:

Светоза́рную дво́ицу страстоте́рпец, Сергия и Вакха, похва́лим:/ ран бо стремле́ния претерпе́ша/ и гордыню низложи́ша всезло́бнаго мучителя Троическою силою.

Богоро́дичен: Херувим яви́ся сла́внейши/ и Серафим показа́ся вы́шши, я́ко Бо́га рождши воплоще́нна,/ земны́м же показавша стези́ правыя наступа́ти, ко спасению приводя́щия.

На хвали́тех стихи́ры на 4, самогласны, глас 1. Ге́рманово:

Дави́дски вопия́ху Се́ргий и Вакх мученицы:/ се ны́не что добро́ или что красно́,/ но е́же жи́ти братии вку́пе,/ не связу́еми естества́ любовию, но веры нра́вом./ Темже святии врага попра́ша,/ и, крест взе́мше, Христу́ после́доваша,/ и мо́лятся Царю и Бо́гу/ дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Глас 4:

Проро́чески святым, соше́дшеся, песнь возопии́м:/ се ны́не что добро́ или что красно́,/ но еже пребывати братии вку́пе,/ не сро́дства после́дством,/ но веры совокупле́нием Свята́го Духа,/ тле́нная бо отверго́ша вся,/ взе́мше крест на ра́мена,/ и после́доваша Христу́ Сергий и Вакх, до́блии мученицы./ На Небесех же дерзновение иму́щи,/ молятся всегда о нас дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

Обу́выйся Сергий/ во угото́вание Ева́нгельскаго мира гвозде́й обуве́ния,/ кро́вию от ног теку́щею,/ зми́я, наблюдающаго пя́ту нашу, ослепи́/ и свидетельства венец прия́./ Тем моли́твами их, Христе́ Бо́же,/ пригвозди́ стра́ху Твое́му пло́ти на́ша и помилуй нас.

Сла́ва, глас 3:

Коль добро́ и коль красно́,/ самобра́тная мысль мученик Твоих, Го́споди,/ ихже бо естество плотско́е братий не сотвори́,/ сия́ вера братолю́бная му́дрствовати до кро́ве сотвори́./ Тех моли́твами, Христе́ Бо́же, помилуй нас.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: Ве́лия мученик:

Оружие се́рдце твое́ про́йде, Пречистая,/ егда Сы́на Твоего́ на Кресте́ видела еси́ и вопия́ла еси́:/ небезча́дну Мя покажи́, Сы́не Мой и Боже Мой,/ соблюды́й Мя по рождестве Де́ву.

На стиховне Окто́иха. Сла́ва, святых, глас 2.

Анато́лиево:

Ви́дящи дре́вле Церковь Бо́жия/ ваша подвиги, мученицы всеми́рнии,/ днесь све́тло украшается/ и верно пра́зднует в памяти вашей,/ я́ко у́тварь царскую, нося́щи срамоту́,/ на Божественныя ваша вы́я наложе́нную руга́тельне;/ еюже славы сподо́бистеся Небесныя/ и безконечнаго блаженства.

И ны́не, Богоро́дичен или Крестобогоро́дичен:

Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:

Егда Нескве́рная А́гница/ виде Своего́ А́гнца,/ на заколе́ние, я́ко человека, волею влеко́ма,/ пла́чущи, глаго́лаше:/ безча́дствовати Мя ны́не тщи́шися, Христе́, рождшую Тя./ Что сие сотворил еси́, Изба́вителю всяческих?/ Обаче воспева́ю и сла́влю/ Твою́, юже па́че ума и слова,/ кра́йнюю благость, Человеколюбче.

НА ЛИТУРГИ́И

Блаженны Окто́иха и святы́х песнь 3-я на 4. Проки́мен, глас 4: Святым, и́же суть на земли Его́, удиви́ Господь вся хоте́ния Своя в них. Стих: Предзре́х Го́спода предо мно́ю выну, я́ко одесную мене́ есть, да не подви́жуся. Апостол ко Евреом, зача́ло 330. Аллилу́ия, глас 2: Се ны́не, что добро́, или что красно́, но еже жи́ти братии вку́пе. Ева́нгелие от Луки, зача́ло 106. Причастен: Ра́дуйтеся



Проповеди на праздники:

Наверх