Служба святых мученик Прова, Тараха и Андроника и преподобнаго отца нашего Космы святоградца и творца канонов, епископа Маиумскаго
На Го́споди, воззва́х: стихи́ры мучеников, глас 4.
Подо́бен: Дал еси́ знамение:
В лице́ сокруша́емь, и по вы́и ураня́емь,/ и же́злием раздробля́емь,/ рука́ми же изжига́емь, и главу́, му́чениче,/ и рожны́15 пробода́емь лю́те,/ уши́ма и устна́ма обре́зуемь,/ и о́цтом напая́емь,/ и звере́м поверга́емь, и мече́м усека́емь му́чениче,/ весели́лся еси́, Тара́хе.
Терпе́л еси́ бие́мь, и рожны́ пробода́емь,/ и лы́стом16 отре́заемым, о́чию лиша́емь,/ и звере́м, всеблаже́нне, в сне́дь дава́емь,/ и огню́ приближа́яйся, и мече́м главоусека́емь,/ му́чеников удобре́ние, и Це́ркве утвержде́ние,/ страда́льче Про́ве сла́вный, А́нгелом равноче́стне.
Огне́м сожига́емь,/ и воло́выми жи́лами бие́мь,/ струги стру́жемь,/ по лы́стом крои́мь,/ и Богосло́вный уре́заемь язы́к,/ и зубы́, му́чениче, су́рово, Андрони́че, искореня́емь,/ со зверьми́ же сплета́яся,/ и скончава́емь мечи́,/ по́двиг соверши́л еси́, и вене́ц прия́л еси́.
И́ны стихи́ры преподо́бнаго, глас 4.
Подо́бен: Я́ко до́бля:
Я́ко му́дрости тя́ пита́теля,/ и чистоты́ корми́теля,/ сокро́вище зна́ния, иера́рше Космо́,/ Богосло́вника изве́стнейшаго, учи́теля Боже́ственна,/ ве́рным просвети́теля/ похваля́ем, блаже́нне,/ моля́ще тобо́ю Влады́ку,/ от тли́ и бе́д и вся́каго вре́да/ все́м на́м изба́витися.
Воздержа́нием пожи́л еси́,/ бде́нием же и посто́м,/ целому́дрием и смире́нием, сла́вне,/ ра́зумом вся́чески обогати́лся еси́,/ ни́жних и привре́менных,/ и Вы́шними све́тлыми:/ и я́сно возгреме́л еси́ недоуме́нное,/ стра́шное же и вели́кое, блаже́нне,/ все́х Царя́ строе́ния та́инство.
Смиренному́др и кро́ток,/ ти́х же и доброглаго́лив, уве́тлив и незло́бив,/ целому́дрен и пра́веден,/ препро́ст и це́л, преподо́бне Космо́,/ ты́ бы́в иера́рх от Бо́га священноявле́н еси́,/ и упа́сл еси́ на зла́це во́д спаси́тельных/ ста́до твое́, Богому́дре,/ те́м тя́ ны́не ублажа́ем.
Сла́ва, глас 4. Анатолия:
Во́инствоваше Христу́,/ я́же на земли́ кра́сная оста́висте,/ и крест на ра́мена взе́мше,/ му́к ра́ди многоплете́нных Тому́ после́довали есте́/ и пред цари́ и мучи́тели мно́гими не отверго́стеся Его́/ А́нгели венцы́ побе́дными главы́ ва́ша увязо́ша,/ дерзнове́ннии душе́ю све́тло/ в Черто́г вели́кий внидо́сте,/ Про́ве, сла́во му́чеников,/ Тара́хе, де́монов губи́телю,/ и, Андрони́че, побе́до ве́рных,/ дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су все́х,/ моли́теся о душа́х на́ших.
И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.
Подо́бен: Я́ко до́бля:
А́гнца и Па́стыря, Тя́ на Дре́ве я́ко ви́де,/ А́гница ро́ждшая рыда́ше,/ и ма́терски Ти́ веща́ше:/ Сы́не Возжеле́нне,/ ка́ко на Дре́ве Крестнем пове́шен еси́, Долготерпели́ве?/ ка́ко ру́це и но́зе Твои́, Сло́ве,/ пригвозди́шася от беззако́нных,/ и Кро́вь Твою́ излия́л еси́, Влады́ко!
На стиховне Окто́иха.
Сла́ва, мучеников, глас 1: Андрея Иерусали́млянина:
Трира́сленное собра́ние,/ равночи́сленнии Святы́я Тро́ицы,/ я́коже зве́зды све́тлыя,/ от восто́ка я́вльшеся,/ тва́рь созыва́ют к свяще́нному торжеству́,/ Про́в и Тара́х со Андрони́ком му́дрым:/ пло́ти бо своя́ звере́м преда́ша,/ и кро́вию зе́млю обагри́вше,/ венцено́сцы на Небесе́х со А́нгелы ликовству́ют,/ прося́ще о на́с Человеколюби́ваго Бо́га/ прегреше́ний оставле́ние дарова́ти и ве́лию ми́лость.
И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.
Подо́бен: Всехва́льнии мученицы:
Заколе́ние Твое́ непра́ведное, Христе́,/ Де́ва зря́щи,/ пла́чущи вопия́ше Ти́:/ Ча́до Сладча́йшее,/ ка́ко без пра́вды умира́еши?/ ка́ко на Дре́ве ви́сиши,/ И́же всю́ зе́млю пове́шей на вода́х?/ не оста́ви Мене́ еди́ну, Благоде́телю Многоми́лостиве,/ Ма́терь и Рабу́ Твою́, молю́ся.
Тропа́рь мучеников, глас 5:
Святы́х му́ченик исправле́нием/ Небе́сныя си́лы преудиви́шася,/ я́ко в те́ле сме́ртнем,/ безтеле́снаго врага́ си́лою Креста́,/ подвиза́вшеся до́бре, победи́ша неви́димо./ И мо́лятся Го́споду/ поми́ловатися душа́м на́шим.
Сла́ва, преподо́бнаго, глас 8:
Правосла́вия наста́вниче,/ благоче́стия учи́телю и чистоты́,/ вселе́нныя свети́льниче,/ архиере́ов Богодухнове́нное удобре́ние,/ Космо́ прему́дре,/ уче́ньми твои́ми вся́ просвети́л еси́,/ цевни́це духо́вная,/ моли́ Христа́ Бо́га, спасти́ся душа́м на́шим.
И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.
НА У́ТРЕНИ
Канон Окто́иха един и святы́х два. Канон мучеников, егóже краегране́сие: Воспою мученик Твоих, Спасе, славу. Иосифово. Глас 8.
Песнь 1
Ирмо́с: Колесницегонителя фарао́ня погрузи́/ чудотворяй иногда́/ Моисейский жезл, крестообра́зно поразив/ и разделив море,/ Израиля же беглеца, пешехода, спасе́,/ песнь Бо́гови воспева́юща.
Мученическими укра́шени благода́тьми,/ Венцедателю Христу́ на Небесе́х любовию, мученицы, предстои́те,/ светом озаряеми Трисо́лнечнаго сия́ния,/ и вся просвещаете верою вас блажа́щия.
В гонении нечестия явистеся, всю прогоняюще злочестивую прелесть, мученицы непобедимии,/ доблественными подвиги, я́ко до́брии воини,/ я́ко Це́ркве утверждения и я́ко Истины держава.
Смы́сленным разумом, всемудрии,/ отразивше злобную бурю и свире́пеющееся море злочестия,/ духа тихостию к пристанищем преидо́сте Небе́сным, радующеся.
Душа́м мучеников ваши срадуются, мученицы, ду́си на Небесе́х истинно,/ Про́ве, и Андрони́че, и Тара́хе, блаженнии:/ му́жески бо болезни мучения претерпе́сте,/ победами Божественными прославля́еми.
Богоро́дичен: Иже Отцу́ и Духу Святому Слово Собезначальное в девственную утробу, восхотев, вселися,/ и плоть невра́щно бысть, и пострадав волею,/ мученическая Боже́ственная воинства верою страдати устроил есть.
Ин кано́н преподо́бнаго, егóже краегране́сие: Косму похвалим песнотворца мудренно. Глас 4.
Песнь 1
Ирмо́с: Моря чермную пучину/ невлажными стопами/ древний пешешествовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисеовыма рукама/ Амали́кову си́лу в пусты́ни победил есть.
Удобри́в доброде́телей житие́ твое́, о́тче Космо,/ светом и блистании светя́ся света Трисия́ннаго,/ Влады́це твое́му я́ко предстоя, просветитися тя поющим моли́ся.
Нрав твой подобно являет тя, имея наречение:/ архиере́ев бо украше́ние, мудре, показался еси́,/ и утверждение монашествующих, и мудрости оби́тель был еси́.
Мудрости я́ко рачитель мудрейш, мудре,/ очистил еси́ Твою́ душу, всемирный Космо,/ мирскаго смущения страсти отгнав, я́ко мглу омраче́ния.
Богоро́дичен: Марию Непорочную и Чистую Отрокови́цу воспои́м,/ я́ко Божию Матерь благоговейно согласно прославляюще:/ ра́дуйся, Чи́стая Богоневесто, Благословенная Ма́ти Де́во.
Песнь 3
Ирмо́с: Небе́снаго круга, Верхотворче Го́споди,/ и Церкве Зижди́телю,/ Ты мене утверди в любви Твое́й,/ желаний краю, верных утверждение,/ Едине Человеколюбче.
Крепко гонителю проти́вився, Тара́хе,/ и сокрушение лица терпя́ крепча́йше,/ челюсти сокрушил еси́ мысленных львов,/ доблествен быв силою Духа.
Великому́дренным разумом раны претерпе́л еси́,/ по хребту́ и чре́ву, мучениче Про́ве, растяза́емь и поджигаемь,/ и рожны́ перси, и Богославная твоя́ уста биема.
Я́ко а́гнец, вознесен быв,/ терпел еси́ болезни люте́йших ран, мучениче Андрониче,/ огня попале́ния и искорене́ние зубов,/ и Богословнаго твоего́ язы́ка отъятие.
Трисветлы, я́ко зве́зды, разумных сия́ний/ всю, славнии, тварь просвещаете, тьму отгоня́ще многобожия лести,/ страстотерпцы, мученицы светови́днейшии.
Богоро́дичен: Я́ко добру́, я́ко красну́/ и я́ко избра́нну, Чи́стая,/ Слово, И́же вся осуществовавшее Тя избрав,/ в Твою́ непорочную и Богоприятную утробу,/ восхотев, вселися Пресу́щественный.
Ин
Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зовущи:/ Ты моя кре́пость, Го́споди,/ и прибе́жище, и утвержде́ние.
Пе́сньми красными к песнословию/ Христову возвеселил еси́ Невесту,/ ясно изложив Христовы Божественныя тайны.
Законы ты воспита́вся Христовыми, о́тче Космо,/ питал еси́ стадо, вверенное тебе́,/ православными повеле́ньми.
В себе огнем Божественнаго рвения/ распаля́ему душу, преподо́бне о́тче Космо, стяжав,/ вся ереси отгнал еси́.
Богоро́дичен: Преидоша у́бо се́ни, Христос же Истина возсия,/ плоть приим, Ма́ти Бо́жия, от боку́ Твое́ю, и спасе́ ны.
Конда́к преподо́бнаго, глас 8.
Подо́бен: Взбра́нной:
Укра́шен доброде́тельми, Космо́ Богодухновенне,/ Церкве Христовы украше́ние был еси́:/ пе́сньми бо украси́л еси́ сию, блаже́нне./ Но моли́ся ко Господу избавитися нам от вся́ких козней ратника,/ тебе́ зовущим:/ ра́дуйся, о́тче требога́те.
Седа́лен мучеником, глас 8.
Подо́бен: Прему́дрости:
Святыя Троицы крепкою вооружившеся верою юношески,/ Андрони́к, Пров же и всемудрый Тара́х/ многобо́жия лести державу потреби́ша/ и люди к Божественней любви привяза́ша./ Тем победныя прии́мше почести,/ лико́м свеселятся сил Безплотных,/ к ни́мже верою возопиим:/ молите Христа́ Бо́га грехов оставле́ние дарова́ти/ чтущим любо́вию святу́ю па́мять вашу.
Сла́ва, преподо́бнаго, глас то́йже:
Благочестием и верою воспита́вся,/ и премудростию украси́в ум и душу,/ всех избегл еси́ земных попечений,/ особь же пожив и ум в неизреченныя вложив,/ великия сподо́бился еси́ благода́ти./ Тем и Божественную Христову Церковь украси́л еси́/ песньми медото́чными и ученьми, святите́лю о́тче наш Космо́:/ моли́ Христа́ Бо́га грехов оставле́ние дарова́ти/ чтущим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
И ны́не, Богоро́дичен:
Премудрость и Слово в Твое́м чреве заче́нши неопально, Ма́ти Бо́жия,/ ми́ру родила еси́ мир Содержащаго/ и во объятиях понесла еси́ вся Носящаго, Питателя всех и Творца твари./ Темже молю Тя, Всесвятая Де́во, и верно сла́влю Тя избавитися ми от прегрешений/ и в день Суда, егда́ предстати и́мам пред лицем Создателя моего,/ Влады́чице Де́во Чи́стая, Твою́ помощь тогда подаждь ми,/ вся бо можеши, елика хощеши, Всепетая.
Крестобогоро́дичен:
А́гнца, и Пастыря, и Изба́вителя/ А́гница зрящи на Кресте, восклицаше плачущи,/ и, горько рыдающи, вопияше:/ мир у́бо радуется, прие́мля Тобо́ю избавление,/ утро́ба же Моя горит, зрящи Твое́ распятие,/ еже терпи́ши за милосердие милости./ Долготерпеливе Го́споди, милости бездно и источниче неисчерпаемый,/ умилосердися и даруй согрешений оставление/ верою поющим Божественныя Страсти Твоя́.
Песнь 4
Ирмо́с: Ты моя кре́пость, Го́споди,/ Ты моя и сила,/ Ты мой Бог, Ты мое радование,/ не оставль недра Отча/ и нашу нищету́ посети́в./ Тем с пророком Авваку́мом зову Ти:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколюбче.
Закон Твой соблюдающе, Слове, мученицы, беззаконных законы возненави́девше/ небрещи́ Тебе́ Творца повелева́ющия де́монскими ухищре́ньми,/ и все претерпевше треволне́ние мук, Небе́сную тишину получиша.
Любя Христово иго носити подвыйное на выи твое́й,/ еюже радуешися, сокрушаем,/ Крест же, жезл державныя, Тара́хе всеблаженне, силы имы́й,/ па́личная умножения терпи́ши, взывая:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколюбче.
Я́ко си́лен Боже́ственным быв Духом,/ лы́стов твои́х болезненное мужественно, Про́ве, сокрушение и очес изятие претерпе́л еси́,/ просвещаемь знанием Троицы, совершеннейше,/ и с Вы́шними лики, мучениче, сочета́яся.
Юношески, мучениче, предстал еси́, Андрони́че, пред суди́щем,/ противля́яся врагу крепко./ Тем отре́зая лы́сты твоя́, сильнейше содеваша тя,/ главу его попира́юща и Горнее тебе́ шествие сотворяюща.
Богоро́дичен: Едина Бо́га носиши во утробе воплоща́ема, еже быти всем подаю́щаго./ Eгoже на три́знищи непрекло́нно испове́дающа,/ пострадаша Божественнии мученицы, Де́во Богоро́дице Препетая,/ А́нгелов чудо и демонов я́зва.
Ин
Ирмо́с: Вознесе́на Тя ви́девши Церковь на Кресте,/ Солнце пра́ведное,/ ста в чине своем,/ досто́йно взывающи:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Предочистив око твоего́ сердца страстнаго смущения, Космо́ иера́рше,/ пение воспел еси́ красное и спаси́тельное/ и Церковь просветил еси́.
Целе́ние всякаго уныния/ бывают твоя́, Космо, всехвальная лю́бящим пе́сненная наслаждения,/ догма́тами украша́емая и сладкогласия добро́тами.
Неду́гующую, всеблаженне, Церковь/ хульными веле́ньми Копрони́мовыми и блуди́выми/ исцелил еси́ писа́ньми, имиже сладкопесненно песнопе́л еси́.
Я́ко чудны твоя́ песни и всякаго, отче, исполнены разума,/ имиже я́вственно всем открыл еси́ Христовы тайны,/ страшныя истинно и пречудныя.
Богоро́дичен: Пресвятую воспои́м Богоро́дицу,/ Воплощенное родившую Божие Слово во дву естеству́, Единей же Ипостаси,/ я́коже Косма Боже́ственный научи́.
Песнь 5
Ирмо́с: Вскую мя отри́нул еси́/ от лица Твоего́, Свете незаходимый,/ и покрыла мя есть чужда́я тьма окаяннаго,/ но обрати мя и к свету заповедей Твоих/ пути моя направи, молюся.
Неукло́ннии путешественницы стези́ узкия и жестокия бы́сте,/ напа́стей мно́жество, я́ко пены морския отрева́юще,/ я́ко неразсе́днии столпи́, сердца́, страстотерпцы, я́ко на камени веры утвердивше.
Вити́йствуя Боже́ственная и Богословя спаси́тельная учения,/ усте́н терпи́ши растерзания, ума крепостию загражда́я уста́, на Бога, Тарахе мучениче,/вредосло́вие глаголющая сотво́ршаго.
На че́тверо протяза́ем и ран я́звами одержи́м,/ душе́вное показу́я доблественно востание./ Темже венценосец явлься с тождестрада́льники, Прове,/ Царю всех предстои́ши.
Богоро́дичен: Больши Горних сил еси́ Слово поро́ждши Отчее, Де́во,/ Собезначальное и Соприсносущное, Eгoже све́тлостьми страстотерпцы озари́вшеся,/ безбожия нощь преидоша.
Ин
Ирмо́с: Ты, Го́споди, мой свет,/ в мир пришел еси́,/ Свет Святый, обраща́яй из мрачна неве́дения/ верою воспева́ющия Тя.
Вещание твое́, му́дре, во вся концы протече́,/ песньми возвеселяя Божественными, Космо, хва́лящих тя.
Закон естественных па́че, – рекл еси́, -/ рождшую Пресвятую Богоро́дицу Пребоже́ственное Слово;/ тем тя ублажа́ем.
Песни дивныя сладостно поя́,/ воспел еси́ неизреченное Владычне,/ еже из Девы Пречистыя Рождество священнейше.
Богоро́дичен: Просветиша молния Твоего́ Рождества, Всепетая, всю вселенную,/ и земля подвижеся от прелести к вере Его́.
Песнь 6
Ирмо́с: Очисти мя, Спа́се,/ многа бо беззако́ния моя/ и из глубины зол возведи, молюся:/ к Тебе́ бо возопи́х, и услыши мя,/ Бо́же, спасения моего.
Оружие Си́льнаго бывше верою,/ сердца́ зловерных му́жески уязви́сте,/ подви́гшеся на ня до́блественно, страстотерпцы великоименитии.
Я́ко древле Даниила в рове зве́рие устыде́шася,/ тако и ны́не крепких ору́жников веры на три́знищи устрашишася,/ укроти́вшеся честны́ми их страдании.
Прободе́ным Твоим ре́бром, Владыко,/ тожде образуя, Тарах приемлет в ре́бра прободе́ние,/ и о́цтом напая́ется, и огнем в главу лю́те попаляется.
Богоро́дичен: Заченши без се́мене во утробе Превечнаго, Чи́стая,/ и родила еси́ плотию естеством Безплотнаго,/ и млеко́м поила еси́ Питающаго всех, Богомати Неискусобрачная.
Ин
Ирмо́с: Пожру Ти со гласом хваления, Го́споди,/ Церковь вопиет Ти,/ от бесовския кро́ве очи́щшися,/ ради милости от ребр Твоих/ истекшею Кровию.
Словеса твоя́, я́ко сот сладкий, яви́шася,/ благочестивых сердца́ веселящя,/ пою́щих Крещение Спасово, Сретение же Симеоново и отпущение.
Не словесы́, но вещми́ ты представил еси́:/ востание, блаже́нне, Ла́зарево из мертвых, и детей хваление,/ и зависть иудейскую, – в песнех.
Возвышение Треблаженнаго Древа украси́л еси́,/ воспев песнь веселия всяческаго исполнену/ и радости сущия в пении того, всеблаженне.
Богоро́дичен: Глаголом Твоим Богодухнове́нным, Отрокови́це, после́дующе,/ Тя блажим вси ро́ди, Де́во,/ я́ко Бо́га Блаженнаго Блаженную бывшую Родительницу.
Конда́к мучеников, глас 2.
Подо́бен: Вышних ища:
Троицы нам славу яви́ша,/ до́блии Христовы оружницы и мученицы,/ с Тара́хом Пров же и Андрони́к:/ обличиша бо все мучителей безбожие, верою до́блественне страда́льчествовавше.
И́кос:
Иису́совы страсти до́блественно подража́вше,/ купно с Тара́хом мудрым Пров же и Андрони́к,/ радующеся, пострадаша на три́знищи, беззаконных обличающе безбожие./ Тем и мы, любо́вию чтуще па́мять их,/ в песнех похвалим и верно подвиги пропове́даем:/ я́ко дивен бо Господь, светильники в мире прославив сия,/ верою до́блественно страда́льчествовавшия.
Песнь 7
Ирмо́с: Божия снизхожде́ния/ огнь устыде́ся в Вавилоне иногда́,/ сего ради о́троцы в пещи́ ра́дованною ногою,/ я́ко во цве́тнице, ликующе, пояху:/ благослове́н еси́, Боже отец на́ших.
Уше́с отъятие претерпе́л еси́, радуяся, Тарахе славне,/ я́ко благопослушли́в раб Приклоншаго тебе́ ухо милостивнейшее/ и молитвы твоя́ Совершившаго, зовуще:/ благослове́н еси́, Боже отец на́ших.
Протяза́еми мученицы и му́ками ра́ними/ твердым смыслом пребеззако́ннующим сопроти́вистеся,/ и, победоносцы бывше, поете:/ благослове́н еси́, Боже отец на́ших.
Исполнися дух твой Божественныя росы́ и прохлаждения,/ егда ру́це огне́м и главу попаля́ху ти,/ и, я́коже дети, взывал еси́, Тарахе:/ благослове́н еси́, Боже отец на́ших.
Кропле́нием, святии, честны́х крове́й ваших пре́лести у́глие погасисте,/ ро́су Божественныя нам источающе благода́ти/ и исцеле́ния проливаете во́ды, хва́лящим вашу па́мять всегда.
Богоро́дичен: Истощевается во утробу Твою́, Отеческих недр не оставль, Соверше́ннейшее Слово,/ и плоть видится, и Младенец раждается,/ Емуже поем, Де́во, радующеся:/ благослове́н еси́, Боже отец на́ших.
Ин
Ирмо́с: В пещи Авраа́мстии отроцы перси́дстей/ любо́вию благоче́стия па́че,/ не́жели пламенем, опаля́еми, взываху:/ благослове́н еси́ в храме славы Твоея́, Го́споди.
Веселится вся́ка душа́,/ песнопения твоя́, Богому́дре отче, прочита́ющи и верою зовущи:/ отец на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Воистинну язык твой -/ трость книжника скоропи́сца, отче, бысть Свята́го Духа,/ писавший великая чудеса́ Слова.
Закон побеждается о тебе́ похвалении, отче,/ ни бо и́мать, что хвалению досто́йно вещати,/ тебе́ Владычняя изре́кшу вели́чествия.
Богоро́дичен: Кий Тя язык земных досто́йно ублажит, Бо́га рождшую, Богоневесто?/ Тем верою зовем:/радуйся, Де́во Чи́стая, ра́дуйся, Препрославленная.
Песнь 8
Ирмо́с: Седмери́цею пещь/ халдейский мучитель/ Богочестивым неи́стовно разжже́,/ силою же лучшею спасе́ны сия́ ви́дев,/ Творцу и Изба́вителю вопияше:/ о́троцы, благословите,/ священницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Просвеще́ни я́звами и красными добро́тами добротво́рнаго и чуднаго страдания/ Господу предстои́те, венценосцы вси,/ Света тамо сущаго, испуща́ема бога́тно, исполняемы и любо́вию поюще непрестанно:/ отроцы, благословите,/ священницы, воспойте/ лю́дие, превозносите во вся ве́ки.
В себе неи́стовяся пребезу́мный мучитель,/ я́ко побежден вашими противле́нии,/ вскоре повелевает уморити мече́м вас, Соде́телю и Изба́вителю пою́щия:/ отроцы, благословите,/ священницы, воспойте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Троицы побо́рницы, добропобе́днии мученицы,/ и́же безбожия зи́му разо́рше теплотою веры,/ верных предсто́лпие, цве́ти кра́снии умнаго рая́,/ пристанища сущим в бури, непреклоннии столпи́,/ Андрони́к, и Пров, и Тара́х почитаются.
Богоро́дичен: Со Безплотными чи́нми,/ с мученик воинствы, со апостолы и пророки,/ всеми владычествующую тварьми Владычицу я́ко Херувим святейшу/ и Едину Божию Чистую Матерь благоче́стно поем,/ Христа́ превознося́ще во вся ве́ки.
Ин
Ирмо́с: Руце распросте́р Дании́л,/ львов зия́ния в ро́ве затче́,/ огненную же си́лу угаси́ша,/ доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели, о́троцы взывающе:/ благословите вся дела Господня Го́спода.
Жезло́м укрепля́еми твои́х догма́тов, славне,/ тя хва́лящии отвращаемся вся́ких еретических злоб/ и песнопоем благоче́стно Христу, зовуще:/ благословите вся дела Господня Го́спода.
Всех я́ко выше умом, Космо́, быв,/ ве́черю написал еси́, в нейже пре́дал есть Господь Живоно́сныя Тайны/ и предание страшное, безчеловечие же Иудино,/ егóже и бежати нас научил еси́.
Света Невещественнаго заря́ми осия́ем, Космо́ всепреподо́бне,/ Страсти пречистыя написал еси́,/ и погребение, и Востание, и Преображение Христово,/ научив вся воспевати:/ благословите вся дела Господня Го́спода.
Богоро́дичен: Жезл из ко́рене Иессе́ева Ты израстила еси́, Де́во Пречистая,/ Цвет, Го́спода, рождшая, нас благоухавшаго/ миродыха́тельными воня́ми Страсте́й Его́,/ тем вси Тя благословим, Марие Богоневе́сто.
Песнь 9
Ирмо́с: Устраши́ся всяк слух/ неизрече́нна Бо́жия снизхождения,/ я́ко Вышний волею сни́де даже и до плоти,/ от Девическаго чрева быв Человек./ Темже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, величаем.
Возмогоша телесы́ тленными нетленныя подвиги пристяжа́ти, доблественнии,/ и А́нгелом уподобишася, Царство Божие приемше недви́жимое,/ Пров, и Тара́х, и Андрони́к, Христовы угодницы.
Яви́стеся у́глие, Огне́м Невещественным та́инственне вжигаеми,/ и пожго́сте вещественную лесть, великомученицы,/ и, возсиявше, я́ко свет, тварь озаряете/ и спасаете от страсте́й и бед души на́ша.
Днесь приносит празднство летнее светло и радостно Церковь Христова,/ Боже́ственное сие ваше торжество,/ и веселятся с вами пророцы, апостоли и вси мученицы,/ страстоносцы, победители великоимени́тии.
Взястеся в светови́дная ра́йская, страстоносцы, селения,/ оде́явшеся светлою ризою, юже исткасте многови́дными муками,/ и Престо́лу предстоите Вседержителя,/ о всех прилежно молящеся.
Богоро́дичен: Пощади мя, Спасе, рождейся и сохранивый Рождшую Тя нетленну по Рождестве,/ егда сядеши судити вся дела моя,/ беззакония и грехи моя, пре́зри я́ко Безгрешен,/ Милостив я́ко Бог и Человеколюбец.
Ин
Ирмо́с: Камень нерукосечный/ от несекомыя горы Тебе́, Де́во,/ краеугольный отсечеся,/ Христос, совокупивый разстоящаяся естества,/ тем веселящеся, Тя, Богоро́дице, величаем.
Богат, благороден быв, всеблаже́нне,/ доброде́тельными заря́ми сия́я и просвещая верныя, Космо,/ тя хвалами почитающия и православно пою́щия:/ тя величаем, трисвя́те.
Зако́ны сияя Божественными/ и те́ми, блаже́нне, твое́ стадо я́коже на па́жить живоно́сную наставив,/ я́ко подоба́ше, преподо́бне, к Небесе́м преставился еси́,/ плоды боле́зней твои́х пожина́я.
Показася тебе́ незаходяй Свет,/ ны́не преставльшуся тебе́ от привре́менных, я́ко очище́нному праведно,/ ясне́е же и честне́е Егóже наслаждаяся,/ помяни тебе́ почитающия, достославне.
Богоро́дичен: Тя, Пресвятую Де́ву и Серафим сла́внейшу,/ рождшую Христа, Богоро́дице,/ пребезначально возсиявшаго от Отца, я́коже пи́сано есть,/ славословяще, ублажа́ем.
Свети́лен Окто́иха. И святых.
Подо́бен: Учеником зрящим:
Триплете́нный лик страстотерпец,/ Тара́ха и Прова вси со Андрони́ком, песньми хва́льными увенчаем:/ строга́ния бо претерпеша, и лютыя раны, и болезни/ и со Христом царствуют.
Богоро́дичен: Херувим яви́лася еси́ сла́внейши и Серафим показалася еси́ вы́шши,/ я́ко Бо́га Рождшая воплощенна,/ земны́м же показавшаго стези правыя ше́ствовати, ко спасению водя́щия.
НА ЛИТУРГИ́И
Проки́мен глас 4: Святым, и́же суть на земли Его́, удиви Господь вся хотения Своя в них. Стих: Предзрех Го́спода предо мною вы́ну: Апостол ко Ефесе́ом, зача́ло 233. Аллилу́ия, глас 4: Воззваша пра́веднии, и Господь услыша их. Ева́нгелие от Луки, зача́ло 106. Причастен: Ра́дуйтеся: