Проповеди на праздники:


Служба святых мученик Евлампия и Евлампии

НА ВЕЧЕРНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 4

Подо́бен: Я́ко до́бля:

Просве́щшеся Ду́хом Святы́м, прехвальнии му́ченицы,/ к ко́знем миродержи́теля ополчи́стеся/ и, сего мужески побеждше,/ Боже́ственным пособием на него до́блествовасте./ Тем днесь светлую вашу па́мять совершающе,/ по долгу хвала́ми ваша почитаем страдания, пресловущии.

И огню́ смесившеся, и мукам, святии,/ непрекло́нни мудрова́нием пребы́сте,/ и, я́ко свещи́, вже́гшеся теплотою Духа,/ просветили есте́ верных сердца́ благода́тию./ Тем всяк возраст и род/ празднует святу́ю вашу память,/ песнословяще Го́спода.

Богомудрый Евла́мпий и Евлампи́я всечестна́я,/ дво́ица Боже́ственная,/ возсиявше, я́ко звезды многосветлы, тварь просвещают/ подвиг сия́ньми и чудес све́тлостьми,/ сих днесь всесвященную па́мять совершающе,/ с веселием покланя́емся ра́це мощей ваших.

Сла́ва, глас 4. Иоа́нна мона́ха:

Братолюбию единоимение срастворшееся/ и чистота, безстрастию сочетавшися,/ без вреда́ сохрани́сте нра́вное благосе́рдие,/ идеже бо Бог желаем, мир весь небреже́тся./ О чудесе! змий умертвися,/ и на высоту непра́вду глаголавый подземный,/ самобратных мучением низпаде́,/ Евла́мпия мудраго и Евлампи́и./ К ни́мже духовными песньми возопии́м:/ и́же добре течение о Христе́ соверши́вшии,/ проси́те мира ми́ру и душам нашим ве́лия милости.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: Я́ко до́бля:

А́гнца и Пастыря, Тя на Древе я́ко виде,/ А́гница рождшая рыда́ше и матерски Ти веща́ше:/ Сы́не Возжеле́нне,/ ка́ко на Древе Крестнем пове́шен еси́, Долготерпеливе?/ ка́ко ру́це и но́зе Твои, Слове,/ пригвоздишася от беззаконных,/ и Кровь Твою́ излиял еси́, Владыко?

На стиховне Окто́иха.

Сла́ва, мучеников, глас 4. Самогласен:

Троичным светом самобра́тний сопру́г просве́щся,/ мучителей суровство́ низложи́./ Тем и пламень поправше, ликовствова́ху, поюще:/ се ны́не что добро́ или что красно́,/ но еже жи́ти братии вку́пе,/ и, к Божественней сла́ве зря́ще,/ Небесныя славы сподо́бишася,/ Христа́ Бо́га о нас всегда моля́ще/ спасти́ся душам нашим.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: Я́ко до́бля:

На Кресте Тя я́ко узре́/ пригвожде́на, Го́споди,/ А́гница и Ма́ти Твоя́ дивляшеся/ и, что виде́ние сие, взываше,/ Сы́не Возжеле́нне,/ сия́ Ти неверный собор воздаде́ беззаконный,/ и́же многих Твоих чудес насладивыйся;/ но сла́ва неизглаго́ланному соше́ствию Твое́му, Владыко.

Тропа́рь, глас 4:

Мученицы Твои, Го́споди,/ во страда́ниих своих венцы прия́ша нетленныя от Тебе́, Бо́га на́шего:/ имуще бо кре́пость Твою́,/ мучителей низложиша,/ сокрушиша и демонов немощныя де́рзости./ Тех моли́твами/ спаси́ души на́ша.

НА У́ТРЕНИ

Оба кано́на Окто́иха и святы́х кано́н на 4, егóже краегране́сие: Самобратное пою сопряжение. Феофа́ново. Глас 4.

Песнь 1

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ древний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.

Любовию Христовою распаля́емь, му́чениче Евла́мпие,/ мирское отвергл еси́ омрачение;/ Небесному же, премудре, приближился еси́ те́пле Све́ту невещественному, всеблаженне.

Раче́ние еже к Бо́гу твое́, премудре му́чениче Евла́мпие,/ муче́ний преврати стремление,/ воздержа́нием же и стоянием де́монская попали́ ополчения истинно, многохвальне.

Укрепив Богоглаголивым твои́м язы́ком воинство му́ченическое,/ привел еси́ ко Христу́ совокупление Боже́ственное, многобогатное уловление/ и приемля с ними венцы нетленныя, пребогате.

Богоро́дичен: С высоты во чрево Твое́, Пречистая, пришед Бог,/ плоть быв, произы́де явственно, падшия возвышая к Себе,/ сынополагая благода́тию земныя, Всепетая Де́во Чи́стая.

Песнь 3

Ирмо́с: Веселится о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зовущи:/ Ты моя кре́пость, Го́споди,/ и прибе́жище, и утвержде́ние.

Возвысити враг прелести лука́вное пи́сание душетленно хотя́ще,/ но того в пропасть низвергл еси́.

Любовию братнею распала́ема,/ ко Христове добро́те, отрокови́це, притекла́ еси́ яве,/ мученице Евлампи́е приснословущая.

Богоро́дичен: Безсеменно Божие Слово, Отрокови́це,/ во чреве Твое́м приемши неслиянно,/ па́че ума, Пречистая, нам родила еси́.

Седа́лен, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

Мучений о́блаки те́мныя, страдальцы, прешедше терпеливно,/ я́ко солнце, благода́тию Спа́совою возсия́сте;/ братскою же любо́вию Божественне связа́еми,/ подобными боле́зньми све́тло украси́стеся./ Тем по кончине безконечную благода́ть от высоты прия́сте/ исцели́ти неду́ги, Госпо́дни угодницы;/ моли́те Христа́ Бо́га грехов оставле́ние пода́ти/ чтущим любо́вию святу́ю па́мять вашу.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

В напа́сти многоплете́нныя впад от враг видимых и невидимых,/ бурею одержим безчисленных согрешений моих,/ и, я́ко к теплому заступлению и покрову моему, Чи́стая,/ ко пристанищу притекаю Твоея́ благости./ Темже, Пречистая, из Тебе́ воплощенному безсе́менно/ моли́ся прилежно о всех рабех Твоих,/ непрестанно моля́щих Ти ся, Богоро́дице Пречистая,/ молящи Его́ при́сно согрешений оставле́ние дарова́ти/ воспева́ющим досто́йно славу Твою́.

Крестобогоро́дичен:

А́гнца и Пастыря, и Изба́вителя/ А́гница зря́щи на Кресте, восклица́ше, пла́чущи,/ и, горько рыдающи, вопияше:/ мир у́бо радуется, приемля Тобо́ю избавление,/ утроба же Моя горит, зря́щи Твое́ распятие,/ еже терпи́ши за милосердие милости./ Долготерпели́ве Го́споди, милости бездно и источниче неисчерпаемый,/ умилосердися и даруй согрешений оставление/ верою поющим Божественныя Страсти Твоя́.

Песнь 4

Ирмо́с: Вознесе́на Тя ви́девши Церковь на Кресте,/ Солнце пра́ведное,/ ста в чи́не своем,/ досто́йно взывающи:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Любве ради Зижди́теля, о страстоте́рпцы,/ всю мирску́ю лесть истинно презре́вше,/ Единаго возжеле́сте Христа, взывающе:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Наступивше на пе́щный пламень и поправше сего, мученицы,/ росо́ю с Небес Боже́ственно обогати́стеся, Христу́ взывающе:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Просвещшеся Троичным сиянием, мучеников до́бляя верста́/ идольское разруши́ омрачение, Христу́ взывающе:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Богоро́дичен: Носи́мое смертное стремление, Де́во,/ Ты, Христа́ рождши нетленно, Марие, уста́вила еси́,/ сочетавши Безплотным чино́м ро́ды земных, Пренепорочная.

Песнь 5

Ирмо́с: Ты, Го́споди, мой свет/ в мир пришел еси́,/ Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения/ верою воспева́ющия Тя.

Не превратиша вас приложения мучений, тве́рдии,/ на камени бо Спа́сове/ душевныя ваша ноги яве утверди́сте.

Побе́ждше крепко лести первоначальнаго,/ упраздняете и́дольския кровныя жертвы/ кровей ваших лиянием, славнии.

Богоро́дичен: Отъяла еси́ клятву,/ я́ко Радость рождши, обожившую земныя,/ Бо́га Твоима рукама носивши, Ма́ти Богоневесто.

Песнь 6

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Церковь вопиет Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися,/ ради́ милости от ребр Твоих/ исте́кшею Кровию.

Целение душетленных страстей/ яви́шася ваша кро́ви всем, страстотерпцы,/ верою притекающим к Божественней и всесветлей ра́це, преблаженнии.

Законно за Христа́ пострадавше, славнии,/ обогатистеся венцем нетленным истинно, преблаженнии,/ и Царство Небесное, и Боже́ственное наслаждение прия́сте.

Богоро́дичен: Обре́т Тя посреде́ те́рния, Пренепорочная,/ я́ко пречистый крин и юдо́льный цвет, о Богомати,/ Жених во чреве Твое́м плоть бысть.

Конда́к, глас 3.

Подо́бен: Дева днесь:

До́блия мученики и братию по плоти,/ мудраго Евла́мпия и Евлампи́ю, почтим:/ ти́и бо пребеззаконных козноде́йства посрами́ша силою Распе́ншагося:/ сего ради яви́шася мучеников сла́ва, купно и похвала́.

И́кос:

Дво́ицу, ве́рнии, страстотерпцев днесь в песнех священных и пениих похва́лим,/ я́ко лесть идольскую низложиша, многобожия огнь испепели́ша и демоны посрами́ша;/ мучителей же ярости не устраши́шася,/ меча у́бо и огня не убояшася, ниже́ звере́й стремления,/ до́блественно подвизавшеся до́бре, Евла́мпий славный с честно́ю Евлампи́ею и со страдальцы,/ явльшеся мучеников сла́ва, купно и похвала́.

Песнь 7

Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любо́вию благоче́стия па́че,/ нежели пламенем, опаля́еми, взыва́ху:/ благослове́н еси́ в храме славы Твоея́, Го́споди.

Разумом Боже́ственным обогаще́н, му́чениче приснопамятне,/ все томление укори́л еси́ истинно злочестивых, Евла́мпие, поя́:/ благослове́н еси́ в храме славы Твоея́, Го́споди.

Я́ко поте́кше к любви истинно Создавшаго,/ Боже́ственно сочета́стеся, о страдальцы, я́коже плотию и духом, поюще:/ благослове́н еси́ в храме славы Твоея́, Го́споди.

Богоро́дичен: Странноле́пно Ты Отчее, Де́во, зачала́ еси́ Слово во чреве Твое́м, Пречистая,/ и плотию родила еси́ зовущим:/ благословена Ты в жена́х еси́, Всенепоро́чная Влады́чице.

Песнь 8

Ирмо́с: Ру́це распросте́р Дании́л,/ львов зия́ния в ро́ве затче́;/ о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели,/ о́троцы, взывающе:/ благословите вся дела Госпо́дня Го́спода.

Вас, страдальцы славнии, не возмого́ша разлучи́ти от любве́ Христовы мук умноже́ния:/ ни огнь, ни раны, премудрии, ни коно́бная вре́ния, ни острота меча,/ но победи́сте, вопию́ще:/ благословите вся дела Господня Го́спода.

Ны́не вместо болезней благовременно вы Царством Божиим обогатистеся, славнии страдальцы,/ приснословущий Евла́мпие с Евлампи́ею, честно́ю девою мученицею, вопию́ще:/ благословите вся дела Господня Го́спода.

Богоро́дичен: Я́ко Едина рождши Бога, Ма́ти Безневестная, безсе́менным рождеством, Чи́стая,/ Сего милостива сотвори, Влады́чице,/ сохранитися стаду Твое́му от искушения врагов, вопиющу Христу:/ благословите вся дела Господня Го́спода.

Песнь 9

Ирмо́с: Камень нерукосе́чный/ от несеко́мыя горы, Тебе́, Де́во,/ краеуго́льный отсече́ся,/ Христос, совокупивый разстоя́щаяся естества./ Тем, веселящеся, Тя, Богоро́дице, величаем.

Течением крове́й прелесть и́дольскую, страстоте́рпцы мученицы, разруши́сте,/ мучения вашего восприе́мше мзду,/ Небесное жилище и пребывающий покой.

Се вместо тьмы, юз же, и огня, и ран, страстотерпцы,/ Свет присносиянный вам, пространство и восхлаждение радостное,/ полезныя благода́ти удобно подаде́ся, мученицы славнии пребога́тии.

Течение соверши́вше Боже́ственное вашего честнаго страдания,/ в све́тлостех Божиих водворя́етеся, идеже лицы А́нгельских чино́в,/ и множества праведных, и мученик собори, о приснопамятнии.

Богоро́дичен: Пророческая ны́не проречения конец прияша, Де́во, Отрокови́це,/ Плотоноснаго Бо́га нам рождши Ты, Всечистая./ Тем еже ра́дуйся, Влады́чице, со А́нгелом зовем Ти.

Свети́лен.

Подо́бен: Жены́, услы́шите:

В ле́поту самобра́тное страстотерпцев сдохнове́ние,/ Евла́мпий Богомудрый и честна́я Евлампи́я,/ званием обога́щшеся от Божественнаго предзна́ния:/ тварь бо просвещают мученическими зарями и исцелений сияньми.

Богоро́дичен: Из Тебе́ Пресущественный Бог, Чи́стая,/ в смешение человеческаго существа многим милосе́рдием оде́яся,/ не смеси́в уве́дения обои́х, Отроковице, естеств,/ но Един Сын быв по обоему́ и по Рождестве.



Проповеди на праздники:

Наверх