Служба святаго священномученика Киприана и святыя мученицы Иустины
На Го́споди, воззва́х: стихи́ры глас 4.
Подо́бен: Я́ко до́бля:
Свяще́нническим пома́занием и му́ченическою кро́вию/ Бо́гу прибли́жился еси́,/ соверше́ннейше Киприа́не всесла́вне,/ цве́те естества́, добро́то слове́с,/ му́дрости верхо́вниче,/ пра́вости догма́тов ме́рило,/ кано́нов всесли́чная правота́/ и Церквей благоле́пие.
Стра́ждущим благосла́вие, му́чеником вене́ц подпису́я,/ уве́рил еси́ Богому́дрыя дерза́ти до́блественнейше/ на различныя му́ки и у́зы,/ и темницы, и теле́с обнаже́ния,/ и вяза́ния, и сту́дени люте́йшия,/ и на раны, и смерть по́слежде,/ Киприа́не всече́стне.
На чарова́ния де́монская/ пе́сньми Ду́ха и Креста́ зна́мением проти́вльшися,/ де́вство соблюла́ еси́/ и му́ченица непобеди́мая привела́ся еси́ Христу,/ свяще́ннейшее заколе́ние./ Тем получи́ла еси́ венцы́ побе́дныя, Иусти́но,/ де́вам и му́чеником украше́ная све́тлость.
Сла́ва, глас 2:
Уче́ния пре́лесть и знание и́долов отвергл еси́ и́стинно/ и Креста оде́ялся еси́ ору́жием на спасе́ние,/ Киприа́не всеблаженне,/ пове́рг книги волше́бныя,/ человека отложи́л еси́ ве́тхаго,/ и всели́ся в тя Богозна́ние Троицы Единосу́щныя:/ Сию́ моли́, иера́рше, со А́нгелы, еже спасти́ся нам.
И ны́не, Богородичен или Крестобогоро́дичен.
Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:
Дре́ву Кре́стному Тя, Иису́се, пригвожде́на зрящи,/ Неискусобра́чная, пла́чущи, глаго́лаше:/ Ча́до Сладча́йшее,/ почто́ оставил еси́ Мене, Ро́ждшую Тя, Еди́ну,/ Све́те непристу́пный Пребезнача́льнаго Отца,/ потщи́ся и просла́вися,/ я́ко да славу получа́т Божественную/ Божественныя Стра́сти Твоя́ сла́вящии.
На стиховне Окто́иха. Сла́ва, глас 2:
Свети́льника Богосия́ннаго,/ Па́влова собеседника и дело́м соприча́стника,/ Киприа́на восхва́лим:/ со А́нгелы бо весели́тся,/ прии́м венец нетле́ния от Единаго Бога,/ и мо́лится спасти́ся душа́м на́шим.
И ны́не, Богородичен или Крестобогоро́дичен:
Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:
Егда Нескве́рная А́гница/ ви́де Своего́ А́гнца,/ на заколе́ние, я́ко человека, во́лею влеко́ма,/ пла́чущи, глаго́лаше:/ безча́дствовати Мя ны́не тщи́шися, Христе́, Рождшую Тя,/ что сие сотворил еси́, Изба́вителю вся́ческих,/ оба́че воспева́ю и сла́влю Твою́, юже па́че ума же и сло́ва,/ кра́йнюю благость, Человеколюбче.
Тропа́рь, глас 4:
И нра́вом прича́стник,/ и престо́лом наме́стник апостолом быв,/ дея́ние обре́л еси́, Богодухнове́нне,/ в виде́ния восхо́д:/ сего ради, сло́во истины исправля́я,/ и веры ради пострада́л еси́ даже до кро́ве,/ священномучениче Киприа́не,/ моли́ Христа́ Бо́га/ спасти́ся душа́м на́шим.
НА У́ТРЕНИ
Оба кано́на Окто́иха без мученичнов и святы́х кано́н, егóже краегране́сие: Пою, блаже, светозарную твою́ благода́ть. Глас 4.
Песнь 1
Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ древний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.
С Преми́рными чи́нми ны́не водворя́яся, о свяще́нная и Боже́ственная главо́,/ с Небесе́ при́зри на благоче́стно пою́щия тя/ и твои́ми моли́твами сохраня́й.
Во мра́це неве́дения, преподо́бне, лю́те одержи́м/ и душегу́бными страстьми́ пло́ти невоздержа́нием ты разжига́ем,/ преложе́ние пресла́вно обрел еси́ внеза́пу, всеблаженне.
Губи́телей у́бо на седа́лищи прежде, отче, седе́л еси́/ и на седа́лищи пресви́теров паки Христа́ прославил еси́,/ измени́вся явле́нно Влады́чнею Боже́ственною благода́тию.
Богоро́дичен: Дева по рождестве пребыла́ еси́:/ Сама́го бо ро́ждши Творца всех и Го́спода,/ необычно и странно нам я́вльшася те́лом,/ Богородительнице Ма́ти Присноде́во.
Песнь 3
Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи:/ Ты моя кре́пость, Го́споди,/ и прибе́жище, и утвержде́ние.
Я́ко Павел, ко Христу́ душе́вную любовь преложи́в, Киприане всему́дре,/ того ученик был еси́.
Обруча́ет ти Христос,/ вместо риз стра́стных одея́ние славы да́руя и возрождения одежду.
Поу́стник1 по́стнический прежде бы́вый терпели́в,/ по́слежде, Киприа́не всехва́льне,/ свидетель Истины был еси́.
Богоро́дичен: Госпо́дьственно и истинно Тя, Богоро́дицу, ве́рнии почита́ем,/ Ты бо Бо́га родила́ еси́, плоть бывша, Всенепоро́чная.
Седа́лен, глас 8.
Подо́бен: Прему́дрости:
Нака́зан в пре́лести приле́жно,/ я́ко Павел, зван бысть с Небесе́,/ Крестом наставля́емь к свету зна́ния,/ честны́я бо девы любо́вию разжигаемь,/ тоя́ ради сочета́лся еси́ Зижди́телю человеков./ Тем обличи́в не́мощь вражию,/ с нею сподо́бился еси́ ли́ку мучеников,/ Киприа́не, архиере́ев удобре́ние,/ моли́ Христа́ Бо́га грехов оставле́ние пода́ти/ честву́ющим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
В напа́сти многоплете́нныя впад/ от враг видимых и невидимых,/ бурею одержи́м безчисленных согрешений моих,/ и, я́ко к теплому заступлению и покро́ву моему, Чи́стая,/ ко приста́нищу притека́ю Твоея́ бла́гости./ Темже, Пречистая, из Тебе́ Воплоще́нному без Се́мене/ моли́ся приле́жно о всех рабе́х Твоих,/ непреста́нно молящихтися, Богоро́дице Пречистая,/ моля́щи Его́ при́сно согреше́ний оставле́ние дарова́ти/ воспева́ющим досто́йно славу Твою́.
Крестобогоро́дичен:
А́гнца и Пастыря, и Изба́вителя А́гница зря́щи на Кресте, восклица́ше, пла́чущи,/ и, горько рыда́ющи, вопия́ше:/ мир у́бо ра́дуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние,/ утро́ба же Моя гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие,/ еже терпи́ши за милосе́рдие ми́лости./ Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и источниче неисчерпаемый,/ умилосе́рдися и да́руй согрешений оставление/ верою поющим Божественныя Страсти Твоя́.
Песнь 4
Ирмо́с: Вознесе́на Тя ви́девши Церковь на Кресте́,/ Солнце пра́ведное,/ ста́ в чине своем,/ досто́йно взыва́ющи:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Возбну́в2, Богогла́се, от неи́стовства перваго,/ демонскую лесть и душетле́нную пре́лесть всю обличил еси́ и, радуяся, взывал еси́:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
До́блественно Иустина укрепля́ема/ и Чистую Де́ву и Обрадованную зело́ моля́щи,/ се́тей избеже́ и ко́зней же вражиих.
Укрепляема верою твоего́ Жениха/ и Крестною силою оде́яна,/ де́моны нея́тна, вопиющи, пребыла́ еси́:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Богоро́дичен: Иже естеством свободен Сый,/ о́бразом раба обнища́ богатством благости, Ма́ти Присноде́во,/ из Тебе́ по Ипостаси все приемь человечество.
Песнь 5
Ирмо́с: Ты, Го́споди, мой свет/ в мир пришел еси́,/ Свет Святый, обращаяй из мра́чна неве́дения/ верою воспева́ющия Тя.
Побо́рницу имущи я́ве Чистую Богоматерь, обога́щшися, Иустино,/ честно́е де́вство сохранила еси́ невре́дно.
Одушевле́нный Христов и красне́йший образ, почти́м Иустину,/ сокровенную добро́ту и некра́домое возложе́ние.
Невеста Христова при́сная и нескве́рная,/ страданием и поще́нием восприе́мши, пра́ведно сугу́б венец носит.
Богоро́дичен: Ум А́нгельский и человеческий не может сказати/ неизреченнаго и пресла́внаго чудесе Рождества Твоего́,/ Всечистая.
Песнь 6
Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хваления, Го́споди,/ Церковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очищшися,/ ради милости от ребр Твоих/ исте́кшею Кровию.
Зло́бы дна преиспо́дняго дошел еси́,/ к кра́йнейшей же паки доброде́тели, отче,/ возшел еси́ на высоту,/ пресла́вно измени́вся Боже́ственным Крещением.
Был еси́ служитель де́монов пе́рвее,/ но Христов Богоявле́нный ученик показался еси́,/ присною любо́вию желание возлюбив последнее.
Многия ты Влады́це привел еси́ му́ченики,/ ку́плей величайшую являя,/ кровию малейшею Царство Небесное, Богому́дре, купи́ти.
Богоро́дичен: Расто́ргни моя плени́цы согрешений, Богоневе́сто, греховнаго закона,/ Жизни законом свободу да́рующи,/ Владыку закона рождшая.
Конда́к, глас 1.
Подо́бен: Лик А́нгельский:
От худо́жества волше́бнаго обратился, Богомудре,/ к познанию Боже́ственному,/ показался еси́ ми́ру врач мудре́йший,/ исцеления да́руя честву́ющим тя, Киприане со Иустиною:/ с неюже моли́ся Человеколюбцу Влады́це/ спасти́ ду́ши на́ша.
И́кос:
Целе́ний твои́х, свя́те, дарования мне низпослав,/ и неду́гующее мое се́рдце гно́ем греховным/ моли́твами твои́ми исцели,/ я́ко да слово пения от скверных усте́н моих ны́не принесу ти/ и воспою болезни твоя́, яже показа́л еси́, священномучениче,/ покая́нием добрым и блаженным и Бо́гу приближающимся./ Того бо удержа́н рукою,/ направился еси́, я́ко по лествице, к Небе́сным,/ непрестанно моляся спасти́ ду́ши на́ша.
Песнь 7
Ирмо́с: Спасы́й во огни́ Авраа́мския Твоя́ о́троки/ и, халде́и убив,/ яже правда праведно уловля́ше,/ препетый Го́споди,/ Боже отец на́ших, благослове́н еси́.
На священнонача́льство вшед,/ священнейший образ священнонача́льником себе и правило явил еси́, взыва́я:/ препе́тый Го́споди, Боже отец на́ших, благослове́н еси́.
Живонача́льныя тебе́ десни́цы истинно изменение, отче, нашедшее,/ му́дра тя сотвори Боговеща́теля, поюща:/ препе́тый Го́споди, Боже отец на́ших, благослове́н еси́.
Ору́жие непобедимое нам на противнаго, блаже́нне, ты яви́лся еси́,/ того облича́я ле́сти, пою́щим:/ препе́тый Го́споди, Боже отец на́ших, благослове́н еси́.
Богоро́дичен: Небе́снии ли́цы и Пренебе́снии собо́ри/ песносло́вят из Тебе́, Богоро́дице, Рожде́ннаго, зовуще:/ препе́тый Го́споди, Боже отец на́ших, благослове́н еси́.
Песнь 8
Ирмо́с: Веселися, Иерусалиме, торжествуйте, лю́бящии Сио́на:/ ца́рствуяй бо во веки, Господь Сил прии́де./ Да благогове́ет вся земля от Лица Его́/ и да вопие́т:/ благослови́те вся дела Господня Го́спода.
Премудро е́ллинския мудрости небре́гл еси́, сла́вне,/ апостолов же Боже́ственное веща́ние, Духом бряца́емо, отче,/ и о́гненными язы́ки ясно изглаша́емо, вопия́л еси́:/ благослови́те вся дела Господня Го́спода.
Восте́кл еси́ на высокая и преми́рная све́тло селе́ния,/ Христу́ кровию, я́ко же́ртвою непорочною, приносим, отче, заколе́ние живо, приятно и благоугодно, воспевая:/ благослови́те вся дела Господня Го́спода.
Побежда́еми от в тебе́ все́льшияся благода́ти,/ де́монстии полцы́ отгоняются и отбега́ют стра́сти неду́гующих, Богомудре,/ ве́рнии же Божественнаго света насыща́емся, вопию́ще:/ благослови́те вся дела Господня Го́спода.
Богоро́дичен: Лику́ют со А́нгельскими, Пречистая, си́лами о Рождестве Твое́м, Богомати,/ и Богоро́дицу верою Тя имену́ющии:/ Ты бо Владыку и Изба́вителя нам родила́ еси́, Емуже пое́м:/благослови́те вся дела Господня Го́спода.
Песнь 9
Ирмо́с: Ева у́бо неду́гом преслуша́ния/ клятву всели́ла есть,/ Ты же, Де́во Богоро́дице,/ Прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́,/ тем Тя вси велича́ем.
Свыше нас, благоче́стно пою́щих тя, назира́еши Боже́ственною благода́тию,/ твои́ми моли́твами, Богоглаго́льниче, и оружием благоволе́ния венчава́я,/ мир и спасе́ние даруй нам, я́ко священнонача́льник Божественнейший.
Тече́ние исцеле́ний обильно персть твоя́ лю́бящим тя воздае́т;/ тебе́ же, Киприа́не, жены́ Богоносны я́ко Боже́ственно сокровище прие́млют и усе́рдно являют сокрове́ннаго,/ да вси тебе́ наслади́мся.
Напра́вити наше ко Христу, пребога́те, ше́ствие дея́нием,/ и Богоугодным житие́м, и чисте́йшим очище́нием/ су́що Божию ти́хость умоли, я́ко иерарх сострада́тельнейший.
Богоро́дичен: Укрепи́ нашу душе́вную не́мощь, Богомати, силою Твое́ю,/ разреши тяготу́, Пресвятая, налага́емую рабо́м Твоим,/ ми́ру правды Солнце несказа́нно возсия́вшая.
Свети́лен.
Подо́бен: Жены́, услы́шите:
В волхва́х несосужде́нна3 и еди́наго пребо́льша,/ преме́ншаго нрав и попали́вшаго книги, наставля́ющия ко пре́лести,/ и свидетельства венец странноле́пно прие́мшаго,/ Киприа́на похва́лим, страдальцев зерца́ло.
Богоро́дичен: Древле божества́ наде́ждею прельсти́вый мя злоко́зненный,/ пло́тным предложе́нием прему́дренно паки прельща́ется от Девы Возсия́вшаго;/ и си́це осуждение пло́тное пло́тию разреши́ся,/ смерти умертви́вшейся.
На стиховне Окто́иха. Сла́ва, глас 8:
Иже зло́бы прежде опасный побо́рник,/ Церкве по́слежди истинный учитель,/ и́же служи́тель пре́лести и́долов,/ священнонача́льник веры явися,/ и блу́дный целому́дрен, честны́я ради девы:/ обои́х моли́твами спаси́ ны, Го́споди.
И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен:
Что́ зри́мое виде́ние,/ еже Мои́ма очи́ма ви́дится, о Владыко?/ Содержа́й всю тварь/ на Древе воздви́жен быв/ и умира́еши, всем дая́й Жизнь:/ Богородица, пла́чущи, глаго́лаше,/ егда узре́ на Кресте возноси́ма, из Нея́ неизрече́нно возсия́вшаго/ Бо́га и Человека.
НА ЛИТУРГИ́И
Блаженны Окто́иха, на 4. И святы́х песнь 3-я, на 4. Проки́мен, глас 7: Честна пред Го́сподем: Стих: Что́ воздам: Апостол к Тимофею, зача́ло 280. Аллилуия, глас 2. Стих: Свяще́нницы Твои́ облекутся: Ева́нгелие от Иоанна, зача́ло 36. Причастен: В па́мять вечную