Проповеди на праздники:


Служба святаго священномученика Ипатия, епископа Гангрскаго

ВЕЧЕР

Блаже́н муж: На Го́споди, воззва́х: поста́вим стихи́ры на 6, глас 8.

Подо́бен: О, пресла́внаго чуде́се:

О, пресла́вное чу́до,/ я́ко многого́рдыя умы́,/ безсту́дно мудря́щияся, посрами́л еси́, блаже́нне святи́телю,/ Тро́йческим ра́зумом е́реси погуби́л еси́ безбо́жия,/ столп бысть правове́рен и учи́тель,/ духо́вно наставля́я нас/ на Небе́сная тече́ния свои́ми пропове́дании.

Укре́плься си́лою Христо́вою,/ предста́ судя́щему беззако́нно/ и победи́ мучи́теля, многостра́стныя му́ки терпя́,/ огне́м бо те́ло твое́ иста́емо,/ я́вльшеся, невре́дно соблюда́емо,/ очища́емо от Христа́, я́ко зла́то в горни́ле,/ ны́не же лику́еши, со А́нгелы водворя́яся.

О́ле ди́вный святи́телю Ипа́тие!/ ка́плями крове́й твои́х,/ я́ко звезда́ми Небосия́нными/ на тве́рди Церко́вней укра́шен бысть,/ ты бо от души́ возлюби́л еси́ Христа́,/ И́же, тридне́вно из ме́ртвых воскре́сша, пропове́да,/ Его́же ра́ди пострада́в мно́гия му́ки,/ и ца́рствуеши с ним, моли́ся Ему́ за ны.

О́ле па́че ума́ моего́ у́жас!/ не му́дростию бо хваля́ся, но любо́вию ве́рною,/ похва́льную песнь приношу́ ти,/ священному́чениче святи́телю Ипа́тие./ Ки́я у́бо досто́йны хвалы́ принесу́ тебе́?/ ка́ко ли изреку́ мно́гая твоя́ страда́ния?/ ты бо на земли́, я́ко А́нгел, пожи́л еси́,/ на Небесе́х же моли́ся Христу́,/ да спасе́т ду́ши на́ша.

Сла́ва, глас 6:

Сия́ет днесь, я́ко све́тлое со́лнце,/ честно́е торжество́/ сла́внаго страстоте́рпца Христо́ва Ипа́тия,/ и собо́р ве́рных весели́тся,/ хваля́ пе́сньми Христа́ Бо́га,/ и собо́р беззако́нных разруши́ся,/ ви́дя страстоте́рпческую па́мять сла́виму,/ того́ ны́не пла́чется вселука́вый враг,/ мы же ему́ возопие́м:/ святи́телю Христо́в Ипа́тие,/ моли́ся Христу́ Бо́гу о душа́х на́ших.

И ны́не, Богоро́дичен: Кто Тебе́ не ублажи́т:

Вход. Проки́мен дне́, чте́ния 3, святительская.

При́тчей чте́ние (гла́вы 10, 3, 8):

Па́мять пра́веднаго с похвала́ми,/ и благослове́ние Госпо́дне на главе́ его́./ Блаже́н челове́к, и́же обре́те прему́дрость,/ и сме́ртен, и́же уве́де ра́зум./ Лу́чше бо сию́ купова́ти,/ не́жели зла́та и сребра́ сокро́вища./ Честне́йшая же есть ка́мений многоце́нных,/ все же честно́е недосто́йно ея́ есть./ Долгота́ бо дней и ле́та живота́ в десни́це ея́,/ в шу́йце же ея́ бога́тство и сла́ва./ От уст ея́ исхо́дит пра́вда,/ зако́н же и ми́лость на язы́це но́сит./ Послу́шайте у́бо мене́, о ча́да!/ честна́я бо реку́:/ и блаже́н челове́к, и́же пути́ моя́ сохрани́т:/ исхо́ди бо мои́ – исхо́ди живота́,/ и уготовля́ется хоте́ние от Го́спода./ Сего́ ра́ди молю́ вас и предлага́ю мой глас сыново́м челове́ческим./ Я́ко аз, прему́дрость, устро́их сове́т,/ и ра́зум, и смысл аз призва́х./ Мой сове́т и утвержде́ние,/ мой ра́зум, моя́ же кре́пость./ Аз мене́ лю́бящия люблю́,/ и́щущии же мене́ обря́щут благода́ть./ Разуме́йте у́бо, незло́бивии, кова́рство,/ ненака́заннии же, прилага́йте сердца́./ Послу́шайте мене́ и па́ки, честна́я бо реку́,/ и отве́рзу от усте́н пра́вая,/ я́ко и́стине поучи́тся горта́нь моя́,/ ме́рзски же пре́до мно́ю устны́ лжи́выя./ С пра́вдою вси глаго́лы уст мои́х:/ ничто́же в них стро́потно, ниже́ развраще́но./ Вся пра́ва суть разумева́ющим/ и про́ста обрета́ющим ра́зум./ Науча́ю бо вас и́стине,/ да бу́дет о Го́споде наде́жда ва́ша,/ и испо́лнитеся Ду́ха.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (гла́вы 10, 6, 8, 9)

Уста́ пра́веднаго ка́плют прему́дрость,/ устне́ же муже́й му́дрых ве́дят благода́ть./ Уста́ му́дрых поуча́тся прему́дрости,/ пра́вда же избавля́ет их от сме́рти./ Сконча́вшуся му́жу праве́дну, не поги́бнет наде́жда./ Сын бо пра́веден ражда́ется в живо́т/ и во благи́х свои́х плод пра́вды объи́мет./ Свет пра́ведным всегда́,/ и от Го́спода обря́щут благода́ть и сла́ву,/ язы́к му́дрых до́брая свесть203,/ и в се́рдце их почи́ет му́дрость./ Лю́бит Госпо́дь преподо́бная сердца́,/ прия́тни же Ему́ вси непоро́чнии в пути́./ Му́дрость Госпо́дня просвеща́ет лице́ разу́мнаго./ Постига́ет бо жела́ющия ю,/ пре́жде да́же разуме́ти ю,/ и удо́бь у́зрится от лю́бящих ю./ У́треневавый к ней не утруди́тся,/ и бдяй ея́ ра́ди вско́ре без печа́ли бу́дет./ Я́ко досто́йных ея́ сама́ обхо́дит и́щущи,/ и во стезя́х ея́ явля́ется им благоприе́мне./ Му́дрости никогда́же одоле́ет зло́ба./ Сих ра́ди и рачи́тель бых добро́ты ея́,/ и возлюби́х ю, и поиска́х от ю́ности моея́./ И взыска́х неве́сту привести́ себе́,/ я́ко всех Влады́ка возлюби́ ю./ Таи́бница204 бо есть Бо́жия хи́трости/ и обрета́тельница дел Его́./ Труды́ ея́ суть доброде́тели:/ целому́дрию же и ра́зуму та учи́т,/ пра́вде и му́жеству,/ и́хже потре́бнее ничто́же есть в житии́ челове́ком./ А́ще же и многоиску́сства жела́ет кто,/ весть дре́вняя, и бы́ти хотя́щая разсмо́трит:/ свесть изви́тия слове́с и разреше́ния гада́ний,/ зна́мения и чудеса́ проразуме́ет,/ и сбытия́ време́н и лет,/ и всем сове́тник есть благ./ Я́ко безсме́ртие есть в ней/ и благосла́вие во обще́нии слове́с ея́./ Сего́ ра́ди бесе́довах ко Го́споду,/ и помоли́хся Ему́,/ и рех от всего́ се́рдца моего́:/ Бо́же отце́в и Го́споди ми́лости,/ сотвори́вый вся Сло́вом Твои́м/ и му́дростию Твое́ю устро́ивый челове́ка,/ да владе́ет бы́вшими от Тебе́ тварьми́/ и да управля́ет мир в преподо́бии и пра́вде,/ даждь ми Твои́х Престо́лов приседя́щую прему́дрость/ и не отлучи́ мене́ от о́трок Твои́х,/ я́ко аз раб Твой и сын рабы́ни Твоея́./ Посли́ ю с Небе́с от свята́го жили́ща Твоего́/ и от Престо́ла сла́вы Твоея́,/ да, су́щи со мно́ю, научи́т мя,/ что благоуго́дно есть пред Тобо́ю,/ и наста́вит мя в ра́зум,/ и сохрани́т мя в сла́ве свое́й./ Помышле́ния бо сме́ртных вся боязли́ва/ и погреши́тельна умышле́ния их.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (гла́вы 4, 6, 7, 2):

Похваля́ему пра́веднику возвеселя́тся лю́дие./ Безсме́ртие бо есть па́мять его́,/ я́ко от Го́спода познава́ется и от челове́ков,/ и уго́дна Го́споду душа́ его́./ Возлюби́те у́бо, о му́жие, му́дрость и поживете́,/ восхощи́те ея́ и нака́зани бу́дете./ Нача́ло бо ея́ – лю́бы и соблюде́ние зако́на./ Почти́те прему́дрость, да во ве́ки ца́рствуете./ Возвещу́ вам и не скры́ю от вас та́ин Бо́жиих,/ я́ко Той му́дрости Наста́вник есть,/ и му́дрых Испра́витель,/ и вся́кому смы́слу и де́лу Хитре́ц./ И всем смы́слом научи́т му́дрость:/ есть бо в ней Дух Разу́мен и Свят,/ и сия́ние Све́та Присносу́щнаго,/ и о́браз бла́гости Бо́жия./ Та́я дру́ги Бо́жия и проро́ки устроя́ет./ Благоле́пнейши же есть со́лнца/ и па́че вся́каго сотворе́ния звезд,/ све́ту сосужда́ема, обрета́ется пе́рвейши./ Тая́ угожда́ющия ей от боле́зни изба́ви/ и наста́ви на стези́ пра́выя./ Даде́ им ра́зум име́ти свят,/ и сохрани́ от ловя́щих,/ и по́двиг кре́пок подаде́ им./ Да разуме́ют вси,/ я́ко си́льнейши всего́ есть благоче́стие./ И никогда́же премо́жет зло́ба му́дрости,/ ниже́ пре́йдет, злы́я облича́ющи, суд./ Реко́ша же в себе́, помы́сливше непра́ведно:/ наси́льствуем пра́веднаго/ и не пощади́м преподо́бства его́,/ ни усрами́мся седи́н ста́рости многоле́тны./ Бу́дет бо нам кре́пость зако́н,/ и улови́м пра́веднаго, я́ко неуго́ден нам есть:/ и проти́вится дело́м на́шим,/ и поно́сит нам отпаде́ние зако́на,/ и облича́ет нам согреше́ния наказа́ния на́шего./ Возвеща́ет нам ра́зум име́ти Бо́жий/ и о́трока Госпо́дня себе́ имену́ет./ Бысть нам на обличе́ние помышле́ний на́ших,/ и тя́жек нам есть, и ви́димь:/ я́ко неподо́бно ины́м житие́ его́,/ и измене́ны стези́ его́./ В поруга́ние вмени́хомся ему́:/ и удаля́ется от путе́й на́ших, я́ко от нечисто́т,/ и блажи́т после́дняя пра́ведных./ Уви́дим у́бо, а́ще словеса́ его́ и́стинна суть,/ иску́сим, я́же сбыва́ются ему́./ Руга́нием и му́кою истя́жем его́,/ да разуме́ем кро́тость его́,/ и иску́сим беззло́бство его́:/ сме́ртию безобра́зною осу́дим его́,/ бу́дет бо посеще́ние от слове́с его́./ Сия́ помы́слиша и прельсти́шася:/ ослепи́ бо я зло́ба их./ И не разуме́ша та́ин Бо́жиих,/ и не разсуди́ша, я́ко Ты еси́ Бог Еди́н,/ живота́ име́яй и сме́рти власть,/ и спаса́яй во вре́мя ско́рби,/ и избавля́яй от вся́каго зла./ Щедр и ми́лостив,/ и дая́й преподо́бным Свои́м благода́ть,/ и Свое́ю мы́шцею го́рдым противля́яйся.

На стихо́вне стихи́ры, глас 1.

Подо́бен: О, ди́внаго чудесе́:

О, ди́вное чу́до!/ исто́чник уче́ния на огни́ испека́ется,/ и ле́ствица на Не́бо меч быва́ет,/ весели́ся, Ипа́тие,/ Тро́ице побо́рник быв красе́н,/ несть ин, я́коже ты,/ от земли́ святи́тель Богоприя́тен, Ипа́тие,/ ра́дуйся, с Тобо́ю Госпо́дь,/ подая́ ми́рови ве́лию ми́лость.

Сти́х: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.

О, ди́вное чу́до!/ посека́тель ересе́м на у́ды растерза́ется,/ и окропля́ется кро́вию Це́рковь Христо́ва днесь,/ ра́дуются земни́и, о святе́й сла́ве твое́й крася́щеся,/ мучи́тели посра́млени бы́ша,/ и ве́ра до конца́ упра́влена бысть, Ипа́тие,/ ра́дуйся, с тобою́ Госпо́дь,/ подая́ ми́рови тобо́ю ве́лию ми́лость.

Сти́х: Что возда́м Го́сподеви о всех,/ я́же воздаде́ ми.

О, ди́вное чу́до!/ ре́вностию Боже́ственною разжиза́яся, святи́телю,/ лю́таго зми́я удави́л еси́,/ по Христе́ кро́вию страда́л еси́, Ипа́тие,/ и мно́ги к Бо́гу приве́л еси́,/ и многого́рдыя враги́ испрове́ргл еси́, страстоте́рпче,/ ра́дуйся, с тобо́ю Госпо́дь,/ подая́ ми́рови тобо́ю ве́лию ми́лость.

Сла́ва, глас 6:

Челове́че Бо́жий,/ ве́рный ра́бе, слуго́ Госпо́день,/ му́жу жела́ний, сосу́де избра́нный,/ сто́лпе и утвержде́ние Це́ркви,/ Ца́рствию насле́дниче,/ не премолчи́, вопия́ за ны ко Го́споду.

И ны́не, Богоро́дичен: Богоро́дице, Ты еси́ лоза́:

Тропа́рь, глас 4:

Изволе́нием Боже́ственнаго ра́зума/ впери́в ум свой в Небе́сныя оби́тели/ и ра́вно А́нгелом житие́ пожи́в на земли́,/ сего́ ра́ди муче́ния красоты́ вене́ц на свое́м версе́ утверди́в,/ священному́чениче Ипа́тие,/ моли́ Христа́ Бо́га/ спасти́ся душа́м на́шим.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.

НА У́ТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропа́рь свята́го два́жды.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 8:

И́дольския ле́сти низложи́в,/ Спа́совы стра́сти жела́я, Ипа́тие сла́вне,/ яви́ся ми́рови с Небесе́, всем источа́я чудеса́,/ язы́ком бысть, блаже́нне, учи́тель,/ тем твою́ па́мять досто́йно сла́вим,/ пе́сньми хва́ляще, тебе́ ублажа́ем, святителю Ипа́тие,/ моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Тебе́ име́ю Засту́пницу, Пречи́стая,/ не убою́ся николи́же от враг на ми воста́ния,/ я́ко Бо́га ро́ждши ми́лостиваго,/ покры́й мя ми́лостию Свое́ю,/ и́бо к Твоему́ заступле́нию при́сно прибега́ю.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 4.

Подо́бен: Яви́лся еси́:

Возсия́в, я́коже со́лнцу заря́,/ и блиста́еши, преподо́бне, всему́ ми́ру све́тло/ уче́нии твои́ми, Богогла́се Ипа́тие,/ светоно́сне, му́чеником похвало́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Пречи́стеи ру́це Свои́, Де́во Ма́ти, просте́рши,/ покры́й упова́ющия на Тя и Сы́ну Твоему́ зову́щих:/ всем пода́ждь, Христе́, ми́лости Твоя́.

По Хвали́те И́мя Госпо́дне: припе́в: Велича́ем тя,/ священному́чениче Ипа́тие,/ и чтим святу́ю па́мять твою́,/ ты бо мо́лиши за нас/ Христа́ Бо́га на́шего.

Псало́м избра́нный: Услы́шите сия́:

По полиеле́и седа́лен, глас 8:

Прему́дрости Небе́сней научи́вся/ и словесы́ Боже́ственными украси́вся,/ я́ко дви́жимыя гу́сли Небе́сных пе́сней бряца́я,/ обличи́л еси́ беззако́нных царе́й нече́стие,/ А́рия же досто́йно посрами́л еси́,/ тем пе́сньми воспева́ем тя,/ сия́еши бо чудесы́, священному́чениче Ипа́тие,/ моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Ми́ру Цари́це, Царя́ породи́ Христа́ Бо́га,/ Еди́наго Милосе́рда,/ моля́щися непреста́й от грех и напа́стей изба́витися вопию́щим Ти:/ ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия Пречи́стая,/ челове́ком спасе́ние и огражде́ние.

Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех,/ я́же возда́де ми. Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 67.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6: Челове́че Бо́жий: пи́сана на стихо́вне, сла́вник.

Кано́н, его́же краегране́сие: Сла́внаго Ипа́тия пе́сньми венча́ю. Творе́ние кир Ио́сифа, глас 4.

Песнь 1

Ирмо́с: Триста́ты кре́пкия, рожде́йся от Де́вы,/ безстра́стия во глубине́,/ души́ трича́стное потопи́, молю́ся,/ да Тебе́, я́ко в тимпа́не, во умерщвле́нии телесе́/ побе́дное воспою́ пе́ние.

Боже́ственнаго страда́льца, му́драго святи́теля,/ чуде́с исто́чника, па́стыря до́браго, Церкве утвержде́ние/ пе́сньми велегла́сно, я́ко свети́льника всеми́рнаго,/ вси восхва́лим, ра́дующеся.

Боже́ственная река́, наводни́вшая, преблаже́нне, чи́стую твою́ ду́шу,/ источи́ нам пречи́сты во́ды, всему́дре, мно́гих чуде́с,/ то́ки изсуша́ющия му́тных страсте́й, Ипа́тие.

Умертви́в плотски́я сла́сти воздержа́нием,/ жизнь и́стинную – Христа́, нас ра́ди уме́рша, Ипа́тие,/ име́л еси́ внутрь, в души́ твое́й живу́ща/ и вся твоя́ к Нему́ ше́ствия направля́юща.

Се́рдце и ду́шу Тро́ицы соде́лал еси́ нескве́рнен хра́м,/ хра́мы же свяще́нныя Го́споду в хвалу́, преподо́бне священному́чениче, созда́л еси́,/ спаси́телен быв прави́тель ста́ду твоему́.

Богоро́дичен: Спа́са и Бо́га от чи́стых Твои́х крове́й воплоти́ла еси́, Чи́стая,/ показа́вшаго нам му́драго святи́теля своего́, Пречи́стая,/ спаси́тельна и те́пла засту́пника, чу́днаго вои́стину Ипа́тия.

Песнь 3

Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся,/ но Тобо́ю, О́тчею Ипоста́сною Му́дростию, Христе́:/ несть бо свят, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Всем се́рдцем ко исто́чнику до́брых отлучи́лся еси́/ и отту́ду све́тло богате́йшими сия́я, о́тче свяще́нне,/ Боже́ственными светлостьми́.

Зако́ны Боже́ственными огражде́н,/ беззако́нных собо́рище си́лою, о́тче, Боже́ственною истреби́л еси́ ересе́й,/ спаса́я ста́до твое́, о́тче Ипа́тие.

От вы́шния пресве́тлыя свещи́ Ду́ха просвеща́ем, му́дре, но́щию преходя́щим,/ свещи́ тя яви́ша, от воды́ озаря́юще.

Отце́в Боже́ственных лик соисполня́я блаже́нный,/ его́же собра́ Христо́с, Собо́ра Пе́рваго, блаже́нне,/ яви́лся еси́, сдавля́я пребезу́мнаго А́рия.

Богоро́дичен: Изба́ви мя вся́каго прило́га сопроти́внаго змии́на, Ма́ти Де́во Чи́стая,/ и се́рдце мое́ просвети́,/ ве́рою Тя сла́вящаго, Всенепоро́чную.

Седа́лен, глас 1.

Подо́бен: Ка́мени запеча́тану:

Возсия́л еси́ в ми́ре, святи́телю Ипа́тие,/ чудесы́ просвеща́я ве́рно приходя́щия к тебе́,/ пострада́в же кро́вию, му́дре,/ мно́жае присво́ился еси́ Христу́/ и лику́еши со А́нгелы на Небесе́х, о нас моля́ся./ Сла́ва укре́пльшему тя Бо́гу,/ сла́ва Венча́вшему тя,/ сла́ва Де́ющему тобо́ю всем исцеле́ния.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Ру́це Твои́ Боже́ственныя,/ и́миже Созда́теля понесла́ еси́, Де́во Пресвята́я,/ вопло́щшагося благосты́нею, просте́рши,/ умоли́ Его́ изба́вити ны от искуше́ний, и страсте́й, и бед,/ хва́лящия Тя любо́вию и вопию́щия:/ сла́ва Все́льшемуся в Тя,/ сла́ва Проше́дшему из Тебе́,/ сла́ва Изба́вльшему нас Рождество́м Твои́м.

Песнь 4

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ нетле́нною дла́нию и спасе́ зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Неле́стно сло́во и уче́ние и́скренно соблюда́я,/ пропове́дал еси́ Сло́во, Отцу́ Соприсносу́щно,/ Ариому́дренную пре́лесть победи́в, священному́чениче, чудотво́рче досточу́дне.

Горча́йшия от гор теку́щия во́ды/ зна́мением то́кмо цельбоно́сны показа́л еси́,/ во́ду жи́ву стяжа́в в се́рдцы твое́м,/ в ве́чную, о́тче, жизнь теку́щую.

Свяще́нствовав преподо́бно и зако́нне пострада́в,/ свяще́нство показа́л еси́ све́тльшее кровьми́ излия́нными/ за любо́вь Истощи́вшаго Кровь честну́ю за челове́ческое избавле́ние.

Не укосне́вши благода́ть на тебе́, чудеса́ содева́ющи,/ бесо́м го́рьким предаде́ го́рько и безбо́жно умертви́вшия тя,/ всеблаже́нне му́чениче Христо́в свяще́ннейший.

Богоро́дичен: Дарова́ний Твои́х струи́, и исто́чницы исцеле́ний,/ и Боже́ственнаго бога́тства раздая́ния подава́ются от живонача́льныя дла́ни, Богоневе́сто,/ ро́ждшагося от Твоея́ утро́бы Вседержи́теля.

Песнь 5

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й,/ Ты бо, Неискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га/ и родила́ еси́ безле́тнаго Сы́на,/ всем воспева́ющим Тя/ мир подава́ющая.

Ума́ превосхо́дит твоея́ благода́ти постиже́ние,/ язы́к изрещи́ не мо́жет твои́х чуде́с безме́рныя пучи́ны,/ му́чениче святи́телю и па́стырю,/ Га́нгряном удобре́ние и свети́льниче всея́ тва́ри.

Уби́л еси́ змия́, огню́ препосла́в,/ показа́л еси́ в тебе́ Боже́ственную благода́ть, богате́йше все́льшуюся/ и тя пред царе́м и все́ми просла́вльшую людьми́, свяще́ннейше.

Печа́ть и храни́теля сокро́вищу вообрази́, о́тче, царь твою́ ико́ну,/ се́ю почита́я тя и я́ве провозвеща́я,/ я́ко приноси́мая честь на первообра́зное прехо́дит, Ипа́тие.

Вельми́ подвиза́ся, вельми́ и просла́вися, чудеса́ соверша́я священнообра́зно,/ неду́ги отгоня́, прогоня́я бе́сы, упражня́я сих наве́ты,/ побежда́я ересе́й губи́тельное зломы́слие.

Богоро́дичен: Му́дрость родила́ еси́ Бо́жию Ипоста́сную, Пречи́стая Де́во Богоро́дице,/ святы́я всему́дры показа́вшую,/ те́мже зло́бы мудреца́ паде́ шата́ние и лю́тая злоухищре́ния.

Песнь 6

Ирмо́с: Пожру́ ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Це́рковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися/ ра́ди ми́лости от ребр Твои́х/ исте́кшею Кро́вию.

Возше́л еси́ на высоту́ доброде́телей, Ипа́тие,/ и прибли́жился еси́, блаже́нне,/ к честне́йшему исто́чнику Боже́ственных дарова́ний,/ и чуде́с пучи́ну источи́л еси́.

Вене́ц тебе́ ка́меней мета́ния бы́ша,/ и к Небе́сней высоте́ и степе́ни, о́тче,/ и ле́ствица, е́юже возше́д, и Бо́гу присво́ился еси́ ясне́йше.

Исцеле́ния твоя́ ра́ка источа́ет при́сно,/ благослове́ние же, о́тче, честны́я твоея́ пе́рсти прие́млемо,/ изве́стно, я́ко прах, истнева́ет зло́бу.

Зако́нне пострада́в, и я́ко му́ченик почествова́лся еси́,/ во глубоча́йшей же ста́рости к твои́м преше́л еси́, ра́дуяся, отце́м/ и вене́ц твои́х трудо́в прия́л еси́ от Христа́ досто́йно.

Богоро́дичен: О, чудесе́ всех чуде́с нове́йшаго!/ я́ко Де́ва, во утро́бе вся́ческая Содержа́щаго/ неискусому́жно заче́нши, не те́сно вмести́.

Конда́к, глас 2.

Подо́бен: Архистрати́зи:

Ри́мскому оте́честву свети́льник,/ Богоза́рными луча́ми концы́ светя́,/ ны́не просвети́ твое́ празднество пою́щия, Ипа́тие,/ прося́ свы́ше ми́ра и грехо́в оставле́ния,/ моли́твами защити́ ны, Ипа́тие многострада́льне.

И́кос:

Уясни́в ум свой, му́чениче,/ а́ки со́лнце, му́дре про́йде всю вселе́нную,/ заря́ми Боже́ственными освяща́я, и разгна́ ерети́ческий мрак,/ Си́монова же волшебства́ отме́ща и лесть прогна́ бесо́вскую, свя́те,/ исполня́я оста́нки Петра́ и Па́вла./ С ни́ми же сподо́бися прия́ти благода́ть духо́вную,/ е́йже и нас сподо́би, пою́щих тя, Ипа́тие многострада́льне.

Песнь 7

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ Авраа́мския Твоя́ о́троки/ и халде́и уби́в,/ я́же пра́вда пра́ведно уловля́ше,/ препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Уста́ ника́коже на тя отве́рзе по́лзаяй змий,/ раболе́пно же на огнь идя́ше,/ повину́яся, приснопа́мятне, стра́шному повеле́нию твоему́,/ оте́ц на́ших,– вопию́щу,– Бо́же, благослове́н еси́.

Крове́й проли́тием, е́же от слез совоку́пль,/ еди́но от обою́ пи́во му́дре соверши́л еси́,/ тебе́ помина́ему пи́щному, досточу́дне, пото́ку во ве́ки, му́чеником похвало́.

Во цве́тник честны́х боле́зней твои́х входя́ще, блаже́нне,/ благоуха́ем ду́шу, благово́ние тя Христо́во ве́дуще, и вопие́м, Ипа́тие:/ препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Неискусобра́чная Чи́стая, без се́мене заче́ншая Отцу́ Единосу́щнаго/ и ро́ждшая пло́тию, Богоневе́сто, от святы́х крове́й Твои́х,/ моля́щи ны́не не преста́й спасти́ вся.

Песнь 8

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́,/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть,/ тогда́ у́бо образуе́мое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте дела́/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Глас твой, све́ту сраствори́вся, и Боже́ственными осия́н светлостьми́,/ тьму ересе́й, всему́дре, разори́/ и ко дню напра́ви Правосла́вия лю́ди, вопию́щия:/ Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Красне́йший, я́ко трость, я́влься, язы́к твой, всему́дре,/ написа́ зако́н благода́тию,/ вся на дска́х ве́тхия погла́ждши о́бразы, Ипа́тие,/ те́мже тя я́ко му́дра кни́жника песносло́вим во вся ве́ки.

Столп о́гнен Боже́ственный и к высоте́ Небе́сней взе́млемь,/ забра́ло непрекло́нное, стена́ неразори́ма,/ Це́ркве утвержде́ние, святи́телей степе́нь,/ му́чеников кра́сная ле́пота,/ чудоно́сный Ипа́тий да почте́н бу́дет.

Ви́дети сподо́бился еси́, Его́же жела́л еси́,/ разре́шшимся и́стины въявле́нием и умышле́нием:/ еще́ бо дыха́ющи и те́плей кро́ви ка́плющи, к жела́нию после́днему, му́чениче, восте́кл еси́,/ с му́ченическими и преподо́бных ли́ки Боже́ственными лику́я во вся ве́ки.

Богоро́дичен: Мно́гими содержи́маго беда́ми и молво́ю греха́ бе́дствуемаго,/ к безво́лненному стремле́нию тишины́ Ду́ха, Богороди́тельнице Чи́стая, Влады́чице, мя ны́не наста́ви:/ приста́нище бо еси́ христиа́н,/ те́мже Тя пое́м во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния/ кля́тву всели́ла есть,/ Ты же, Де́во Богоро́дице,/ прозябе́нием чревоноше́ния/ ми́рови благослове́ние процвела́ еси́,/ тем Тя вси велича́ем.

Я́ко ши́пок, я́ко крин свяще́нный сладково́нен, святи́телю,/ я́ко кипари́с, я́ко ми́ро Боже́ственно и благово́нно,/ ра́ка твоя́ благово́нствует чудесы́,/ злосмра́дныя неду́ги отгоня́щи, священному́чениче всече́стне.

Собесе́дник яви́лся еси́ проро́ков,/ му́чеников же свяще́нных кро́вию уже́ до́бре сконча́вшихся,/ святы́х и преподо́бных равностоя́телен/ и всех пра́ведных соприча́стник, су́щих от ве́ка, досточу́дне.

Па́мять твоя́ днесь нам возсия́ светле́йши со́лнца,/ све́том невеще́ственным сердца́ на́ша просвеща́ющая,/ ве́рою тя в ней блажа́щих, Ипа́тие,/ и моле́бно восхваля́ющих тя.

Све́том твои́м озари́ на́ша, Ипа́тие, помышле́ния,/ соверша́ющих твою́ па́мять Боже́ственную и светоно́сную,/ и изба́ви огня́, и му́ки, и вся́каго искуше́ния мольба́ми твои́ми/ благоче́стно тя блажа́щия.

Богоро́дичен: Возвы́си благода́ть твою́, Чи́стая,/ возвели́чи мольбу́ и приведи́ чи́ны А́нгельския, Влады́чице,/ апо́столов же и проро́ков ли́ки и вся пра́ведники с му́ченики,/ я́ко да спасе́мся, чту́щии Тя.

Свети́лен:

Удиви́ся всяк ра́зум подвиго́м страда́ния твоего́, блаже́нне,/ ты бо в пло́ти сый, я́ко безпло́тен,/ многоразли́чныя му́ки терпя́ Христа́ ра́ди,/ царя́ нече́стие обличи́л еси́,/ сего́ ра́ди хвала́ми тя воспева́ем.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Живо́тнаго са́да Отра́сль многопло́дна процвете́ нам, и Хода́тай Небе́снаго весе́лия/ из чре́ва Твоего́, Пречи́стая, изсуша́ющаго сады́ безбо́жия/ из ко́рене, Богоневе́сто.

На хвали́тех стихи́ры, глас 1.

Подо́бен: Прехва́льнии:

Я́ко дре́во плодови́то, му́дре,/ во дво́рех Бо́га на́шего насажде́н, Ипа́тие,/ и вся насади́л еси́ души́ Боже́ственными плоды́ по́двиг твои́х./ И ны́не к Бо́гу отше́л еси́,/ тем моли́ся дарова́ти душа́м на́шим/ мир и ве́лию ми́лость.

До́бре возде́лав, му́дре,/ да́нный ти тала́нт,/ и в ра́дость вшел еси́ Го́спода своего́,/ и ны́не све́та наслажда́ешися,/ и, ра́дости присносу́щия исполня́яся,/ моли́ся дарова́ти душа́м на́шим/ мир и ве́лию ми́лость.

Муче́ния кро́вию/ оде́жду свяще́нства своего́, му́чениче,/ све́тло украси́л еси́,/ и в Небе́сную Це́рковь сведе́н бысть,/ и, со А́нгелы всегда́ Христу́ Бо́гу предстоя́, му́дре,/ Его́же и ны́не моли́ дарова́ти душа́м на́шим/ мир и ве́лию ми́лость.

Сла́ва, глас 6:

Благи́й ра́бе, ве́рне,/ и де́лателю виногра́да Христо́ва,/ ты тяготу́ дневну́ю поне́сл еси́,/ ты да́ннаго ти тала́нта испра́вил еси́,/ вни́ди в ра́дость Го́спода своего́, Ипа́тие,/ и проти́ву труду́ твоему́ мзду прия́л еси́,/ тем Небеса́ со А́нгелы ра́дуются на па́мять твою́,/ с ни́ми же и мы, просве́щшеся чудесы́ твои́ми,/ пра́зднество твое́ сотворя́юще,/ мо́лим тя, глаго́люще:/ ра́дуйся, чудотво́рче Ипа́тие,/ от кро́ве твоея́ источа́я/ быстрины́ спасе́ния Боже́ственнаго уче́ния,/ и обре́теся еретико́м стра́шен,/ и духо́м прогони́тель,/ тем предстоя́ со А́нгелы у Престо́ла, блаже́нне,/ моли́ся Христу́ Бо́гу о душа́х на́ших.

И ны́не, Богоро́дичен: Никто́же, притека́яй:

Славосло́вие вели́кое и отпу́ст.

НА ЛИТУРГИ́И:

Блаже́нны кано́на, пе́сни 3-я и 6-я. Проки́мен: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви: Апо́стол ко Евре́ем, зача́ло 311, от полу́: Бра́тие, не о себе́ кто: Аллилу́ия, глас 2: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся в пра́вду,/ и преподо́бнии Твои́ возра́дуются. Ева́нгелие от Иоа́нна, зача́ло 36. Прича́стен: В па́мять ве́чную.



Проповеди на праздники:

Наверх