Служба святаго священномученика Иерофея, епископа Афинскаго
ВЕЧЕР
На Го́споди, воззвах: стихи́ры, глас 4
Подо́бен: Дал еси́ зна́мение:
Благода́ть прие́м Всесвята́го, всесла́вне Иерофе́е, Духа,/ всю проше́л еси́ ны́не вселе́нную,/ уча́ Еди́ницу в Трех Ипоста́сех чести́:/ Отца́ Безнача́льна, нача́ло Божества́,/ с Ни́мже Сы́на я́ко Сопресто́льна Отцу́ и Единосу́щна,/ от Девы ражда́ема плотоно́сца я́ко Челове́ка.
Дар священнобоже́ственный, Твою́ душу,/ я́ко благоприя́тен, прине́сл еси́/ и тело пре́дал еси́ свяще́нно я́ко Боже́ственное/ и священноде́йствующее ду́ши ве́рующих Вседержи́телю Бо́гу,/ спасе́ние ве́рным источа́ющее./ Тем Твою́ па́мять и погребе́ние ублажа́ем,/ и чудеса́ любим, и словеса́ пропове́дуем.
Ты двоенадеся́тное число́ апо́столов/ ви́дел еси́ на Успе́нии Преславныя/ Присноде́вы же Пречи́стыя Богоро́дицы, Ма́тере Госпо́дни,/ и Диони́сий с тобою,/ и́же Боже́ственныя списа́в чины ,/ с нимиже твое́ всепра́зднственное и пресвято́е торжество́,/ ве́рнии, ублажа́ем, Иерофе́е сла́вне.
Сла́ва, глас 2:
Предста́в Успе́нию Боже́ственному, Богопове́стниче, Богома́тере,/ веща́нии Боже́ственными/ возвесели́л еси́ сердца́, блаже́нне, ве́рных/ и свяще́нное сосло́вие Богопропове́дателей апо́столов услади́в,/ изступле́нием Боже́ственнейшим воспева́я Бо́жия тайны./ Тем дерзнове́ние ко Христу́ прие́м, иера́рше Иерофе́е,/ моли́ся о душа́х на́ших.
И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.
Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:
Егда Нескве́рная А́гница ви́де Своего́ А́гнца/ на заколе́ние, я́ко челове́ка, во́лею влеко́ма,/ пла́чущи, глаго́лаше:/ безча́дствовати Мя ны́не тщи́шися, Хри́сте, Ро́ждшую Тя,/ что́ сие́ сотвори́л еси́, Изба́вителю всяческих,/ оба́че воспева́ю и сла́влю Твою́, юже па́че ума́ и сло́ва,/ кра́йнюю бла́гость, Человеколю́бче.
Тропа́рь, глас 4:
Бла́гости научи́вся и трезвя́ся во всех/ благо́ю со́вестию священноле́пно обо́лкся,/ поче́рпл еси́ от сосу́да избра́ннаго неизрече́нная/ и, ве́ру соблю́д, равное тече́ние соверши́л еси́,/ священномучениче Иерофе́е./ Моли Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.
НА У́ТРЕНИ
Оба кано́на Окто́иха, и свята́го кано́н, егóже краегране́сие: Светоно́сную Твою́, всеблаже́нне, па́мять почита́ем. Творе́ние Феофа́ново. Глас 8.
Песнь 1
Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко сушу,/ и еги́петскаго зла избежа́в,/ изра́ильтянин вопия́ше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Небе́снаго ученика́, тайноводи́теля, Богоприя́тне,/ Павла, мирска́го ловца́, учи́теля имея,/ виде́ния Го́рнейшаго ученик был еси́.
Духодви́жный я́вственно/ Павлов тя язык, веща́ющ Бо́жия тайны, блаже́нне,/ объя́ше и Боговеща́теля соде́я.
Унзе́н любо́вию духо́вною/ и Боже́ственными словесы́ в ра́зуме бесе́дуя всех Влады́це, всесвяще́нне,/ свяще́нная словеса́ возложи́л еси́.
Богоро́дичен: Све́та присносу́щнаго прия́телище Боголе́пное бы́вши, Де́во Чи́стая,/ скверн мя всякаго греха́ и тиме́ний измый, Влады́чице.
Песнь 3
Ирмо́с: Небе́снаго круга Верхотво́рче, Го́споди,/ и Церкве Зижди́телю,/ Ты мене утверди́ в любви Твое́й,/ желаний краю,/верных утверждение,/ Едине Человеколюбче.
Я́ко священносло́вяща свяще́нная пи́смена и благоче́стия слово пропове́дающа,/ вси почитаем тя, ве́село соше́дшеся, и Твою́ свяще́нную па́мять сла́вим.
Крепостию, и ма́нием, и Боже́ственным раче́нием к Благоде́телю всех возпростира́яся,/ ум твой озари́л еси́ луча́ми та́мошними/ и душу просвети́л еси́, преблаже́нне.
Тезоиме́нне наре́клся еси́ свяще́нное Боже́ственное/ и святое Богомудрое яви́лся еси́ возложе́ние Вседержи́телю и Творцу веко́в,/ и храм украси́л еси́ Небесный.
Богоро́дичен: Небо Простры́й и земны́й, Чи́стая, Содержай круг,/ и по всему́ естеством Божества́ во обя́тиих Твоих пло́тски содержа́ся/ и ве́рным Тя утверждение всем показа́.
Конда́к, глас 8.
Подо́бен: Взбра́нной:
Священнонача́льника Афи́нскаго восхваля́ем тя,/ я́ко тайноучи́вшеся тобо́ю странным и неизрече́нным:/ явился бо еси́ Богоприя́тный песносло́вец./ Но моли, всеблаже́нне Иерофе́е,/ от вся́ких нам грехопаде́ний изба́витися, да зове́м:/ ра́дуйся, о́тче Богомудре.
Та́же седа́лен, глас 5.
Подо́бен: Собезначальное Слово:
Апо́стольским веща́нием огласи́в твой ум/ и упа́с, преподо́бне, верных составле́ния,/ жертву чи́сту принесл еси́ Царю и Творцу,/ вопло́щшемуся за ны от Девы Богоро́дицы/ и воскре́сши со сла́вою, испове́дав Его́, Иерофе́е.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Те́плая Предста́тельнице и непобеди́мая,/ упова́ние изве́стное и непосты́дное,/ сте́но, и покро́ве, и приста́нище прибега́ющим к Тебе́, Присноде́во Чи́стая,/ Сы́на Твоего́ и Бо́га моли́ со А́нгелы/ умире́ние да́ти миру, и спасе́ние, и ве́лию ми́лость.
Крестобогоро́дичен:
На Кресте зря́щи Тя, Христе́, Ма́ти Твоя́,/ во́лею посреде́ разбойников ви́сяща,/ растерза́ющися утро́бою ма́терски, глаго́лаше:/ Безгрешный Сы́не, како непра́ведно на Кресте, я́коже злодей, пригвожде́н еси́,/ человеческий род хотя́ оживи́ти, я́ко Благоутро́бен.
Песнь 4
Ирмо́с: Ты моя кре́пость, Го́споди,/ Ты моя и сила,/ Ты мой Бог, Ты мое ра́дование,/ не оста́вль не́дра о́тча/ и нашу нищету́ посети́в./ Тем с пророком Авваку́мом зову́ Ти:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколюбче.
Вити́йскими Боговещаньми украси́л еси́ ликостоя́ния, блаже́нне Иерофе́е, ве́рных/ и свяще́нный собор, Богомудре, возвесели́л еси́ апостольский,/ удивле́нием Боже́ственным де́йствуя и поя́:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколюбче.
Весь Бо́гу освяще́н был еси́ всеобра́зно, блаже́нне,/ изступа́я к Нему́ Богословными священносло́вии, священноявле́н, Богоприя́тне,/ и Боже́ствен песносло́вец, и мудр Боговещатель, прису́щим смы́сленно суди́мь.
Ны́не ви́дя, отче, Боже́ственная ясне́йше/ мимошедших всех священнейше гада́ний и се́ний, сущих на земли,/ и́стиннейшая Боговидения сияний,/ моли́ спасти́ся верно пою́щим:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколюбче.
Богоро́дичен: Ты Бо́га Невместимаго, вме́щшагося во чрево твое́, Пречистая, родила́ еси́,/ я́ко Чи́стая де́вственными укра́шена светлостьми́, Всеблаженная./ Тем Тя, Богоро́дицу, истинно благохва́лим и Рождество Твое́ вси сла́вим.
Песнь 5
Ирмо́с: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица Твоего́, Свете незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чужда́я тьма окаяннаго:/ но обрати мя и к свету заповедей Твоих/ пути моя направи, молюся.
Купножи́тель, отче, апостольскому сый собранию,/ с нимиже предстал еси́ на Успение Боже́ственное, Богогласе,/ Жизнодавца плотию нам ро́ждшия Пресвятыя и Чистыя Богоматере.
Преестественно разумев и старчески, яже па́че словесе, виде́ния,/ испове́да всем прие́млющим верно сияние/ и твоя́, всеблаженне, созри́тельная Богословия,/ разуме́ти лю́бящим, вседо́блественнейше.
Пребога́тными луча́ми па́че естества́ светозаре́нием светя́ся,/ извествова́нием Боже́ственных откровений и чистотою,/ многих одержал еси́ временным испытанием, и видением, мудре́йшая Боже́ственная науча́ем.
Богоро́дичен: Неискусому́жно, Де́во, Непредельнаго естеством Божества́,/ вмужи́вшагося Слова нас ра́ди, человеков, зачала еси́ от крове́й, Отроковице, девственных,/ воображе́на па́че слова, и закона, и естества.
Песнь 6
Ирмо́с: Очи́сти мя, Спасе,/ мно́га бо беззакония моя,/ и из глубины́ зол возведи́, молюся:/ к Тебе́ бо возопи́х, и услыши мя,/ Боже спасения моего.
Навыче́нием Боголепным Боже́ственному знанию научаемь,/ словеса, отче, твоя́, я́ко втора́я словеса оставил еси́ я́ве священнозна́ния,/ ду́ши на́ша просвеща́ющая.
Блажен истинно был еси́, Богоблаженне,/ очище́нное душею и су́щее блаженство,/ и едино желаемое возлюбил еси́, добро́ты Спа́совы, Иерофе́е.
На пречистыя лучи́ взирая, Богоприятне,/ разумными блиста́ньми Боже́ственных све́тлостей,/ тех наслаждения и светодая́ния о́бщник яви́лся еси́, блаже́нне.
Богоро́дичен: Госпо́дственно и истинно Тя, Богоро́дице, сла́вим,/ су́що бо Сущаго Бо́га неизреченно родила́ еси́,/ плотию по Ипостаси совоку́пльшася,/ Пресвята́я Ма́ти Де́во.
Конда́к, глас 4:
Подо́бен: Вознесыйся:
Я́коже столп непоколеби́м, Иерофе́е,/ преще́ния врагов не устраши́ся,/ но пре́лести разруши́л еси́ твердыню,/ я́ко камень че́стен валя́яся, отче./ Тем Владыка тя, хра́брствовавша, венча́ет/ живоначальною и Боже́ственною десницею./ Егóже о всех нас умоли.
И́кос:
Закону покаря́ющеся Твое́му, Христе́, ученицы́ Твои/ и и́же от язык всем пропове́дающе слово Божественнаго Твоего́ пришествия,/ Це́рквам всем рукополага́ют верныя, па́стыри же и пропове́датели./ Па́стыря у́бо и сего положи́ша, егóже избрал еси́ от младенства,/ и просвети́в, я́ко непоро́чна, Тебе́, и произво́ли на сие того возвед,/ и стадо Твое́ вручи́в, свидетеля явил еси́ Твоего́ Царствия, моля́щася о всех нас.
Песнь 7
Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния/ огнь устыде́ся в Вавилоне иногда,/ сего ра́ди о́троцы в пещи́ ра́дованною ного́ю,/ я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху:/ благослове́н еси́, Боже отец на́ших.
Святых свята́я тща́ся видети, Богоблаженне,/ чистотою жития́ и зрения Божественнаго высокое, мудре, стяжа́л еси́,/ и, поя, взыва́л еси́:/ благословен Бог отец на́ших.
Глагол веща́ние твои́х и списа́ний доброслове́сие возвеселяет любо́вию че́ствующия/ и поущает к песнопе́нию, звати науча́я:/ благослове́н еси́, Боже отец на́ших.
Еди́ницу, Божество́м знаемую, благосло́вил еси́,/ в Ли́цех Троицу и поему во Ипостасех Трех, Богомудре,/ и, поя, взывал еси́:/ благословен Бог отец на́ших.
Богоро́дичен: Законных естеств, Де́во Ма́ти, кроме́ родила́ еси́/ Влады́чествующаго всеми видимыми и разумными, Чи́стая,/ Егóже пое́м, согласно зову́ще:/ благословен Бог отец на́ших.
Песнь 8
Ирмо́с: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучитель/ Богочестивым неи́стовно разжже́,/ силою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев,/ Творцу и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благословите,/ свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Всесильное Ду́ха Свята́го де́йство в чисте́йшую Твою́ душу все́льшися,/ Богоприятна проповедника и Богоглаго́льника показа́,/ священноле́пно Изба́вителя пою́ща и верою хва́ляща:/ свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозносите во вся ве́ки.
С благоче́стным взысканием испыта́в неизрече́нная строе́ния Христовых та́йн,/ ясно изъяви́л еси́, высокослове́сием действуя/ и сладчайшим твои́х веща́ний сложением, вопия́ непрестанно:/ священницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Всебогатая тя благода́ть Божественнейшим вдохновением и Богословием испы́тным исполнила есть:/ отсюду источил еси́, я́ко ре́ки, учения,/ апостольская возвеселя́ща ликостоя́ния, с ни́миже ны́не воспеваеши:/ священницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Богоро́дичен: Умерщвле́ну, Пречистая, душу мою грехми́/ и озло́блену ядовитым угрызе́нием,/ Бога, могу́щего животвори́ти всяческая,/ неискусобра́чно па́че естества́ ро́ждши, возстави вопию́щую:/ дети, благословите, священницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Песнь 9
Ирмо́с: Ужасе́ся о сем Не́бо/ и земли́ удиви́шася концы,/ я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски,/ и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с:/ тем Тя, Богоро́дицу,/ А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.
Мудрости Премудраго я́ко рачи́тель быв,/ благода́тный венец благолепный, ра́дуяся, приял еси́ ны́не от нея;/ и лико́вник Небесный у всяческих Содетеля быв,/ моли́ спасти́ся от бед хва́лящим тя, Иерофе́е.
Вселился еси́ в Вы́шния Боже́ственныя дворы́ и, обители вечныя насле́див,/ с во́инствы А́нгельскими ны́не пра́зднуеши и с апостольскими чи́нми, имже свесели́шися радостне,/ с нимиже и соводворя́яся, верою честву́ющим тя Божественнаго мира проси.
Известная воздая́ния восприе́м, и́же на земли явления стяжа́л еси́, присною любо́вию взирая к Бо́гу,/ ны́не прилежно моли, о́тче Иерофе́е,/ ми́лость и очищение пода́ти верою па́мять твою́ совершающим, светоно́сную и всесвяще́нную.
Богоро́дичен: Я́ко Ма́ти всех Содетеля,/ ма́терним Твоим дерзнове́нием умоли Твоего́ Сына/ спасти́ от наси́лия мучительскаго плене́нныя рабы́ Твоя́/ и клеветы́ человек лукавых упраздни́ти,/ мир же пода́ти и спасе́ние поющим Тя.
Свети́лен.
Подо́бен: Жены́, услы́шите:
Хуждшее покорил еси́ лучшему, Богоприятне,/ ум страсте́й вожда́ предвчини́в всемудро,/ отвсюду, Иерофе́е, Богословия был еси́ орга́н/ и апостол Христов, мудре иерарше,/ о мире моли́ся.
Богоро́дичен: Успе́нию Твое́му пречи́стому прише́д Иерофе́й с про́чими апо́столы,/ песнь пое́т Тебе́, Отрокови́це, стра́нную и неизрече́нную,/ Боже́ственно изступа́я, я́ко и́стинно Богоприя́тен;/ е́муже подо́бники и нас покажи́, Богома́ти Деви́це.