Служба святаго равноапостольнаго Аверкия, епископа Иерапольскаго, чудотворца и святых седми отроков, иже во Ефесе
На Го́споди, воззва́х: стихи́ры святите́лю, глас 2.
Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:
Боже́ственных учений блиста́ньми/ разруши́л еси́ многобо́жную нощь, о́тче Аве́ркие,/ утро же возсия́в, сы́ны дне совершил еси́,/ во мра́це сущия прежде, иерарше,/ чудеса́ преславная показа́в,/ тем святу́ю твою́ па́мять верою празднуем вси,/ песносло́вяще тя, Богодухновенне.
В сосу́де еди́нем чудодействуя,/ вино бо и елей, отче, и вид други́й совокупи́л еси́,/ блюдо́ма внегда требовати несме́шена Боже́ственною благода́тию,/ теплых же вод дарова́ние/ молитвою истещи́ сотворил еси́,/ неду́ги исцеляя всяческия,/ приходя́щих тебе́ верою/ и блажа́щих тя, Аве́ркие.
Весь прилежа́ Бо́гу,/ Боже́ственных испо́лнитель учений яви́лся еси́, Аве́ркие,/ благода́ть же прие́м от высоты́, преподо́бне,/ неду́ги отгна́л еси́ различныя человеков,/ тре́бища и́дольская разорил еси́,/ знание насади́л еси́ Боже́ственное,/ неве́дением окая́нно прежде бе́дствующим, блаже́нне.
И́ны стихи́ры мучеников, глас 4.
Подо́бен: Я́ко до́бля:
Пребеззаконная веле́ния,/ Бо́гу поко́ршеся, о́троцы блаженнии небрего́ша/ и, свя́зани бывше, разреши́ша пре́лести соу́з,/ и, сан мирски́й отвергше, прияша славу,/ яже тех пресла́вно соверши́вшу/ и Горняго исхода́таившу Царствия наслажде́ние.
К по́двигом себе страдания, святии,/ крепко обучи́вше,/ скры́стеся в верте́пе,/ моле́ньми непрестанными ко Господу моля́щеся/ кре́пость пода́ти и си́лу,/ и́миже судьба́ми, Человеколюбец весть,/ усну́ти в мире всем вам Богонача́льно повелева́ет.
Богособранный полк, лик блаженный,/ мученическое собрание неудобопобори́мое,/ Це́ркви Божественней кра́сное торжество́,/ нерасте́рзное совокупле́ние, во́инство непобедимое,/ незы́бленное благоче́стия основание,/ прииди́те вси, воспоим усердно, благоче́стия свидетели.
Сла́ва, глас 3. Иоа́нна монаха:
Архиерее преподо́бне, всеблаженне отче,/ чудотворче угодниче Христов, Аве́ркие,/ пророческим житие́м возсия́вый/ и апостольских сподо́бился еси́ даро́в,/ Спасу служа́ со А́нгелы непрестанно,/ моли́ избавитися от всякаго преще́ния душа́м на́шим.
И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.
Подо́бен: Велия Креста:
Оружие се́рдце Твое́ про́йде, Пречистая,/ егда Сы́на Твоего́ на Кресте́ видела еси́ и вопия́ла еси́:/ небезча́дну Мя покажи,/ Сы́не Мой и Боже Мой,/ соблюды́й Мя по Рождестве́ Де́ву.
Тропа́рь святите́лю, глас 4:
Истины проповедник и чудотворец дивен показался еси́,/ сирот отец и нищих заступник,/ бодрый пастырь словеснаго стада, бесом страшен,/ всех у́бо от тех нападений заступай, вопиющих ти:/ Аверкие о́тче наш,/ моли́ Христа́ Бо́га,/ да спасет души на́ша.
И святым отроко́м тропа́рь, глас 8:
Благочестия проповедники и воскре́сения умерших изобразители,/ Церкви столпы седмочисленныя,/ о́троки всеблаженныя песньми восхвалим:/ тии бо по многих ле́тех нетления, аки от сна воставше,/ всем возвести́ша яве мертвых востание.
НА У́ТРЕНИ
Канон Окто́иха един и святителя кано́н на 4, егóже краегране́сие: Аверкиеву воспою великую славу. Иосиф. Глас 2
Песнь 1
Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие, пои́м песнь Христу́ Бо́гу,/ разде́льшему море и наста́вльшему люди,/ яже изведе́ из рабо́ты еги́петския,/ я́ко просла́вися.
Заре́ю светлою Трисолнечнаго Божества́ озаре́н быв, Аве́ркие,/ свет был еси́,/ су́щия во тьме просвеща́я и все де́монское разруша́я омраче́ние.
Житие́ на земли имел еси́, преблаже́нне, Небесное,/ с пло́тию, я́ко безпло́тен, жительствовав/ и стра́сти умертви́в, и священства дар прие́м.
Имея в тебе́, отче, Слово веща́ющо,/ безслове́сия разруши́л еси́ суему́дренных,/ де́монския хра́мы и куми́ры преле́стныя низложи́в.
Богоро́дичен: Вити́йстии язы́цы глаго́лати недоумеют Твоего́ па́че сло́ва зача́тия:/ Бо́га бо родила́ еси́ плотию, Всечистая,/ нам уподо́бльшася за благосты́ню.
Ин кано́н мучеников. Глас 8.
Песнь 1
Ирмо́с: Колесницегони́теля фараоня погрузи́,/ чудотворя́й иногда́/ Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в/ и раздели́в море,/ Израиля же беглеца́, пешехо́дца, спасе,/ песнь Бо́гови воспева́юща.
Седми́чным число́м честву́еми, сняти́и о́троцы седмь,/ све́тлии зве́зды, на тверди Церко́вней сияюще,/ и́же свиде́тельством на Небе́сная все́льшеся,/ помяни́те верою чту́щия вас.
Седмосве́тлым сия́нием Духа,/ вообража́юще златоза́рную свещу́, мученицы седмочи́сленнии,/ мрак ума́лили есте́ пре́лести/ и светом благоче́стия вся ны́не седмеросугу́бно просвеща́ете.
Богоро́дичен: На Тя, Де́во, надежду полага́ю спасения моего,/ грехо́вныя ти́ны всего мя омы́й и чи́ста мя соде́лай,/ Сыну Твое́му изя́щне благоугожда́юща и де́юща Того всесвяту́ю волю.
Песнь 3
Ирмо́с: Утверди́ нас в Тебе́, Го́споди,/ Дре́вом умерщве́й грех,/ и страх Твой всади́/ в сердца́ нас, пою́щих Тя.
И словесы́ свяще́нными и показа́нии чуде́с, Аве́ркие,/ пре́лести море плавающия,/ пресла́вно ко пристанищу спасения наставил еси́.
Цельбы́ содева́я, совершая изря́дная,/ де́монов отгоня́я мечтания,/ спасения всем виновник, богатым предстатель ты был еси́.
Слово священное, житие́ Боже́ственное,/ нрав, чудесы́ сияющь,/ жизнь твоя́, отче, сла́вна и смерть честна́ бысть.
Богоро́дичен: Сый Бог, прежде невидимый, ви́дим бысть, Де́во,/ за благоутро́бие из чрева Твоего́ воплощаемь:/ тем Тя верою ублажа́ем.
Ин
Ирмо́с: Утвержде́й в начале Небеса разумом/ и зе́млю на вода́х основа́вый,/ на ка́мени мя, Христе́, заповедей Твоих утверди́,/ я́ко несть свят, па́че Тебе́, Едине Человеколюбче.
Я́вльшеся на земли́, седмосве́тлии, я́ко светильницы добродетелей/ и по́двигов зарею, и чудес блиста́ньми све́тло просвети́вше,/ свет Богозна́ния всему́ ми́ру просия́ете.
От пеле́н ма́терних возложи́вшеся Творцу,/ Того ра́ди небрего́сте о сла́ве и че́сти царской, и богатстве мимотеку́щем,/ от Негoже нетленных че́стей славу получи́сте.
Богоро́дичен: Умерщвле́нный мой ум, Жизни де́йством, я́вльшияся из Тебе́, ми́ру воздви́гни,/ язвы и о́бразы потре́бльши грехо́вныя,/ Едина Богороди́тельнице, Всенепоро́чная.
Конда́к отроков, глас 4.
Подо́бен: Вознесыйся:
Прославивый на земли святыя Твоя́,/ прежде Втораго и страшнаго пришествия Твоего́, Христе́,/ преславным воста́нием отроко́в показа́л еси́ Воскресение неве́дящим е,/ нетле́нна одея́ния и телеса́ яви́в,/ и царя уве́рил еси́ вопи́ти:/ вои́стинну есть мертвых востание.
И́кос:
Чу́дное и высокое отроко́в воскре́сение ви́дев, иерарх Ефесский иногда́/ удиви́вся ра́зумом, пишет со тща́нием ве́рнейшему царю тех востание:/ приити́ сподо́би державе твое́й, владыко,/ зде да ви́диши Бо́га твоего́ си́лу, юже показа́ тебе́./ Абие воста́в великий победоносец, ше́ствие творя́ще радуяся,/ вторы́й явився Илия́ колесни́чник, вопи́я:/ вои́стинну есть мертвых востание.
Седа́лен святите́лю, глас 8
Подо́бен: Прему́дрости:
Иерарх яви́лся еси́, ма́стию честно́ю обложе́н, отче, Богоде́тельно/ и вся совершая благода́тию священнейше,/ даро́в же Боже́ственных и чудес све́тлостию украшаемь,/ Святым и Боже́ственным Духом, всехвальне, неду́ги исцеляя и де́моны попаля́я,/ и множества прельщаемых обращая, Аве́ркие./ Сего ра́ди вопие́м ти:/ моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва, отроко́м, глас 4.
Подо́бен: Скоро предвари́:
Я́ко столпи́ су́ще Церкве Христовы,/ сте́ны разори́сте неве́рствия кре́пко,/ седмобра́тнии мученицы./ Тем пре́жде смерти е́ллинскую ярость/ и паки по смерти ерети́ческую бурю разруши́сте,/ молящеся о душа́х на́ших.
И ны́не, Богоро́дичен:
Чистая, Всенепоро́чная и Неискусому́жная,/ Яже Едина Безле́тнаго Сы́на и Слова Бо́жия в лето рождши:/ Сего́ со святыми и честны́ми патриархи, и мученики, и пророки, и преподобными моли́/ дарова́ти нам очищение и ве́лию ми́лость.
Крестобогоро́дичен:
Дево Всенепоро́чная, Ма́ти Христа́ Бо́га,/ оружие про́йде Твою́ пресвятую душу,/ егда́ распина́ема видела еси́ волею Сы́на и Бо́га Твоего́./ Eгoже, Благословенная, моля́щи не преста́й, прощение прегрешений нам дарова́ти.
Песнь 4
Ирмо́с: Пою́ Тя, слу́хом бо, Го́споди, услышах и ужасо́хся,/ до мене́ бо и́деши, мене́ ища́, заблуждшаго./ Тем многое Твое́ снизхождение, еже на мя,/ прославляю, Многоми́лостиве.
Вельми́ престо́л, преподо́бне, украси́л еси́, святите́лю,/ великими бо чудесы́ преле́потствовал еси́ и житие́м светлым./ Сего́ ра́ди Превеликий Бог наш вельми́ тя прослави.
Милости Воли́теля Го́спода ве́дый, Богоносе,/ те́пле Его́ умоли́л еси́/ на исцеле́ние и спасе́ние многих/ те́плых вод всечу́дное сотвори́ти истечение.
Плодови́ты безча́дныя сотворил еси́ Божиею благода́тию,/ совершил еси́ помышления,/ вложи́в бо тем, Аве́ркие, сло́ва се́мя я́ве,/ я́ко до́брый сеятель, пожа́л еси́ кла́сы стори́цею, блаже́нне.
Богоро́дичен: Исцели́ла еси́ сокрушение, Всенепоро́чная, и дре́внее окая́нство земноро́дных,/ рождши Го́спода и Царя Христа,/ понесшаго неду́ги на́ша за благоутробие неизглаго́ланное, Богоневесто.
Ин
Ирмо́с: Ты моя кре́пость, Го́споди,/ Ты моя и си́ла,/ Ты мой Бог, Ты мое ра́дование,/ не оста́вль не́дра Отча/ и нашу нищету́ посети́в./ Тем с пророком Авваку́мом зову́ Ти:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколюбче.
Бра́тским совокупля́еми союзом и Боже́ственным желанием распаляеми,/ согласием истиннаго, мученицы Господни, испове́дания и веры/ посрами́сте мучителей суему́дренный ра́зум и пре́лести многобо́жное учение.
За Христа́ и со Христом гони́ми,/ в верте́пех, гора́х же и про́пастех земны́х скрыва́еми./ Того ра́ди сном живоносным вместо смерти усну́ли есте́ на ле́та должа́йшая,/ я́вственно утверждающе общее земны́х Воскресение.
Богоро́дичен: Да о́браз, засы́панный страстьми́, обнови́ши богатством благосты́ни, в Де́вственную вселился еси́ утробу,/ из нея́же Мудрость храм Божий созда́л еси́,/ Еюже с человеки пожи́л еси́, Щедрый, и спасл еси́ мира концы.
Песнь 5
Ирмо́с: Просвеще́ние во тьме лежащих,/ спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мой,/ к Тебе́ у́тренюю, Царю мира,/ просвети́ мя сиянием Твоим,/ ино́го бо, ра́зве Тебе́, бога не знаю.
Поста́вив твоя́ но́ги на ка́мени сердца, Богомудре,/ падшия поги́белию и че́сти камению подаю́щия, блаже́нне,/ Божественными словесы́ чествова́ти научил еси́ Камень,/ Иисуса Христа́ и Бо́га на́шего.
Врача́ разли́чно неду́гующих, путевожда́ всех, прельще́нных злосове́тием,/ мирополо́жницу честны́х дарова́ний, прия́телище Божественнаго Духа,/ священноучителя почтим Аве́ркия.
Вино повеле́нием твои́м в едином сосу́де со елеем, ви́ды же другая вложе́нныя,/ во время свое́ несме́сно пресла́вно изливаются,/ преизоби́лующую благода́ть Твою́ явля́юще я́ве, священне.
Богоро́дичен: Зако́ни в Тебе́ пресла́вно, Де́во, обновля́ются,/ ражда́еши бо безсе́менно Бо́га Спаса/ и пребываеши де́вствующи па́ки,/ стра́нно чу́до./ Тем Тя, Матерь Емману́илеву,/ благоче́стно возвещаем.
Ин
Ирмо́с: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица твоего, Све́те незаходи́мый,/ и покрыла мя есть чужда́я тьма, окаяннаго,/ но обрати́ мя и к свету заповедей Твоих/ пути моя направи, молюся.
Умертви́вшеся миру, вся жите́йская кра́сная отринули есте́,/ Живот Держащему живот свой преда́вше,/ живоносный сон, на до́лга ле́та влеку́ще, общаго воскре́сения образ.
Страдальцы житием яви́стеся, до́лгая гонения претерпе́вше,/ в гла́де и жа́жди, в разных беда́х и ско́рбех, и злоиму́ществах за Христа́ терпя́ще,/ и богатя́щеся су́що воспокое́нием.
Богоро́дичен: В Тебе́, стене́, обогаща́емии и предста́тельством Твоим сохраня́емии,/ Твое́ю Боже́ственною славою хва́лящеся, Тя ублажа́ем:/ Ты бо, Пресвятая, душа́м на́шим источаеши веселие и радость.
Песнь 6
Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизследную милосердия Твоего́ призываю бе́здну:/ от тли, Бо́же, мя возведи́.
От востока к западу пришел еси́,/ де́монския и лютыя страсти царицу, преподо́бне, отрешая/ силою Духа.
Стра́нен мира яви́лся еси́, священнейше,/ странная и страшная совершая чудеса́,/ и ходя́ в телеси́, и отсюду отшед, Аверкие.
Молниезра́чен, отче, ви́димь, де́монския победил еси́ полки́,/ терпе́ти не могу́щия твоего, Аве́ркие, прещения, Богодухновенне.
Богоро́дичен: Тобою, Всесвятая Богоневесто,/ умерщвле́ннии, жизни сподо́бихомся/ и, тле́нию работающии, нетлением я́ве обогати́хомся.
Ин
Ирмо́с: Очисти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззакония моя/ и из глубины́ зол возведя́, молюся:/ к Тебе́ бо возопи́х и услы́ши мя,/ Боже спасения моего.
Любовию, яже к Бо́гу, Ефесскаго отечества, мудрии,/ род светлый, богатство же пресветлое и славу пречестну́ю оставили есте́,/ наследие Небесное произбра́вше.
Седмочи́сленный страдальцев лик, Божественне совокупля́емь,/ низложи́ враго́в множество многочисленное/ и славу прия́ша испове́дания, и венцы страдания.
Богоро́дичен: Возсия́ от Сиона Вы́шняго благолепие/ приятием пло́ти, по соединению неизрече́нному,/ из Тебе́, Неискусобрачная, оде́ян, и мир просвети́.
Конда́к, глас 8:
Подо́бен: Яко начатки:
Я́ко священника превели́каго и апостолов совсе́льника,/ Церковь почита́ет тя, вся верных, Аверкие:/ юже твои́ми моли́твами соблюда́й, блаже́нне,/ непобеди́му и необурева́ему от всякия е́реси, и нескверну,/ я́ко приснопамятный.
И́кос:
Мира всего суету́ помышляя, мира учуже́нный/ и, страсти Христовы подражая, плотски́я страсти умертви́л еси́/ и, крест твой взем, последовал еси́, блаже́нне, Творцу твое́му,/ и, пребывая с Ним, ны́не моли́ся за чту́щия тя истинно,/ я́ко приснопа́мятный.
Песнь 7
Ирмо́с: О́бразу злато́му, на по́ле Деи́ре служи́му,/ трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбожнаго веления;/ посреде́ же огня вве́ржени, ороша́еми, поя́ху:/ благослове́н еси́, Боже отец на́ших.
Я́ко Боже́ственный па́стырь, я́ко чуде́с самотво́рец,/ слепы́м е́же зре́ти молитвою́, отче, пода́л еси́, и слышати глухи́м,/ очище́ние же прокаже́нным, и благотече́ние хромым, воспева́ющим:/ благослове́н еси́, Боже отец на́ших.
Пропове́дает твое́ чудодея́ние, му́дре, во век те́плых вод искипе́ние/ и столп, у гроба твоего́ лежащий,/ егóже от Рима, великаго града, принесе́ лукавый дух, изгна́нный тобою, о́тче Аве́ркие.
Лю́дем смире́нным вождь был еси́,/ высо́к в виде́ниих, и де́йствиих же, и силах яви́вся, священнейше,/ и Высочайшаго Царя уго́дник, Емуже взываем:/ благослове́н еси́, Боже отец на́ших.
Богоро́дичен: Роди́ся из тебе́, Eгoже роди́ Отец пре́жде денни́цы,/ во двою́ существу́ и хоте́нию, я́ко Бог же и Человек, Отроковице, знаемь всем, верою зовущим:/ Благословенная, Бо́га плотию рождшая.
Ин
Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния/ огнь устыде́ся в Вавилоне иногда́,/ сего ради о́троцы в пещи́ радованною ного́ю,/ я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху:/ благослове́н еси́, Боже отец на́ших.
Бо́гу покаря́ющеся, Боже́ственным законом наказу́еми о́троцы,/ разумом пра́вым пребеззако́нная повеле́ния мучителей злых укори́ли есте́,/ смертию жизнь приобре́тше и нетление, ме́ртвым обога́щшеся те́лом.
Смертную чашу за Творца пи́ти жела́юще верно безсмертия ради и нетления,/ погребение претерпе́сте теле́с,/ изъясня́юще воста́ние пресла́вным воста́нием вашим, мученицы.
Богоро́дичен: Я́ко утро возсияла еси́, правды Солнце иму́щи,/ от тьмы ми́ра неве́дения изымающаго Богове́дением,/ Емуже поем, Пречистая:/ благослове́н еси́, Боже отец на́ших.
Песнь 8
Ирмо́с: В пещь о́гненную ко отроко́м еврейским снисше́дшаго/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бога,/ пойте дела, я́ко Го́спода,/ и превозноси́те во вся ве́ки.
Преславный па́стырь, неистощи́мый исто́чник исцелений,/ Це́ркве столп, верных утвержде́ние,/ великий светильник, многосве́тлый священноучи́тель да почти́тся Аве́ркий.
Ты, я́коже фи́никс, псало́мски процве́л еси́ во дво́рех Бо́га Жива́го;/ умно́жился еси́, я́ко кедр и я́ко ма́слина, му́дре, показался еси́,/ ма́стию дел твои́х всех умаща́я ли́ца ве́рою.
Горы́ верху́ действи́тельным жи́тельством я́вственне, я́коже град познался еси́ стоящь,/ и погру́жшийся дре́вле пре́лестию град твой, преподо́бне,/ Града Вы́шняго явля́еши наследника.
Богоро́дичен: Се одр Соломо́нов, егóже обстоя́т си́льнии,/ Богодухнове́ннаго Писания ны́не прорица́ния,/ на немже Христос Бог воплощением Боже́ственным почи́л есть,/ Благословенная и Обрадованная.
Ин
Ирмо́с: Седмери́цею пещь/ халдейский мучитель/ Богочестивым неи́стовно разжже́,/ силою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев,/ Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те,/ свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Седмери́чно облиста́ па́мять ваша днесь,/ солнечных луч обра́зно просвеща́ющи, му́дрии, подсо́лнечную/ страда́льческими све́тлостьми, чудоде́йственными же блиста́ньми и Боже́ственных догма́тов заря́ми,/ имиже уверя́ете всем воста́ние теле́с и мертвых нетление.
Авимеле́хово прежде на селе́ сохране́ние положи́ Бог,/ я́ко не ви́дети гра́да иногда запусте́ния./ Вас же соблюде́ ле́ты множа́йшими в верте́пе спящия/ на увере́ние всех воскре́сения, о́троцы,/ веко́в седмочи́сленных равночи́сленнии свети́льницы.
Богоро́дичен: Освятившися Духом, Богоро́дице Всенепоро́чная,/ и́стинно прия́ла еси́ во чре́ве Безначальнаго Сы́на и Присносущнаго,/ в Тебе́, Чи́стая, воплоще́ннаго на благодея́ние верою вопиющих:/ о́троцы, благословите, священницы, воспойте,/ лю́дие, превозносите во вся ве́ки.
Песнь 9
Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Слова,/ неизрече́нною мудростию прише́дшаго обнови́ти Адама,/ я́дию в тле́ние падшаго лю́те,/ от Святыя Девы неизреченно воплотившагося нас ради,/ ве́рнии единому́дренно пе́сньми велича́ем.
Я́ко светоза́рно твое́ житие́, я́ко красны́ но́ги,/ я́ко зело́ чу́дно е́же к Бо́гу маа́ние30 же вку́пе и бли́жность,/ я́ко велича́йшая благода́ть, свы́ше да́нная тебе́, му́дре./ Сего ради верою почитаем тя, Аве́ркие.
Тя, сожительника всех святы́х мученик и ревнителя Боже́ственных ученик,/ патриархов равноче́стна, пророков и преподобных,/ и Небесных слуг собеседника верою сла́вим, Аве́ркие.
Пресвятая твоя́ па́мять, простира́ющися в мире,/ просвещает челове́к ду́ши светом, богатым в благода́ти,/ ю́же соверша́юще любовию,/ страсте́й нас и тьмы напа́стныя/ моли́твами твои́ми изба́ви, молимся, Аве́ркие.
Богоро́дичен: Све́тла Тя свети́льника проро́к прови́де,/ свещу́ Божественную и́стинно в Себе нося́щую, Всесвятая Де́во,/ Единаго Пресущнаго Бога,/ за благоутробие милости из Тебе́ вочеловечшася.
Ин
Ирмо́с: Ужасе́ся о сем Небо/ и земли удиви́шася концы,/ я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски/ и чрево Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с:/ тем Тя, Богоро́дицу,/ А́нгелов и челове́к чинонача́лия величают.
Удиви́ся о сем всяк земноро́дный, почуди́ся же и всяк ум,/ я́ко ме́ртвии, по многовре́меннем погребе́нии, в верте́пе лежа́ще, аки в вечер усну́вше и у́тре обычно востаю́ще, яви́шася,/ уверя́юще мертвых общее востание.
Седмочи́сленнии мучеников све́тлии свети́льницы,/ ефе́сская свети́ла присносве́тлая,/ мира всего молитвенницы и предста́теле те́плии,/ общаго воскре́сения пропове́дницы и храни́телие верных,/ испроси́те тишину нам,и спасе́ние, и мир всем концем.
Богоро́дичен: Я́ко Ма́ти Пострадавшаго о нас, душетленных мя страсте́й изба́ви;/ я́ко Милосе́рдая, разреши́ прегрешений у́зы;/ я́ко Благая, ублажи́ ны́не озло́бленную мою ду́шу де́монскими прило́ги, Де́во Богоро́дице,/ да пою Тя, Всепетую.
Свети́лен.
Подо́бен: Жены, услышите:
Потещи́ тя пону́ди блазноде́латель демон к Риму гра́ду,/ вше́дый в царе́ву дщерь лука́вно, из неяже изгнал пса,/ обремене́нна послал еси́ и столп нося́ща во Иерапо́ль, Аверкие Богогласе.
Сла́ва, мучеников:
Ору́жием Честна́го Твоего́ Креста́ огра́ждшеся, страстотерпцы Твои, Сло́ве,/ проти́вныя си́лы крепко победи́ша и мучителей посрами́ша,/ и о Тебе́ пострада́ша,/ и Тебе́, Христе́ мой, Всецарю́, сца́рствуют ку́пно.
И ны́не, Богоро́дичен:
О та́ин Твоих! О чуде́с Твоих!/ Како по рождестве Дева пребыла́ еси́, я́ко прежде рождества,/ како Бо́га вмести́ла еси́, нигдеже вместимаго,/ но вои́стинну несказа́нна суть Твоя́ вся,/ Благословенная Марие.
НА ЛИТУРГИ́И
\Блаженны Окто́иха на 4 и свята́го песнь 3-я на 4. Проки́мен, глас 1: Уста́ моя́ возглаго́лют прему́дрость и поуче́ние се́рдца моего́ ра́зум. Стих: Услышите сия, вси язы́цы: Апостол к Евреем, зача́ло 318. Аллилуия, глас 2: Уста праведнаго поучатся премудрости. Стих: Закон Бо́га его в се́рдце его, и не за́пнутся стопы́ его. Ева́нгелие от Иоанна, зача́ло 36. Причастен: В па́мять вечную