Проповеди на праздники:


Служба святаго мученика Георгия Софийскаго

А́ще па́мять свята́го му́ченика Гео́ргия Софи́йскаго вне Вели́кия Четыредеся́тницы, на ма́лой вече́рни, хотя́й бде́ние сотвори́ти предстоя́тель, да пое́т стихи́ры свята́го священному́ченика Вла́сия.

НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ

Первыя кафи́смы пе́рвый антифо́н, Блаже́н муж:

На Го́споди, воззва́х: поста́вим стихо́в 8 и пое́м стихи́ры, глас 1.

Подо́бен: Небе́сных чино́в:

Небе́сных красо́т возжела́л еси́,/ и вре́менную сла́ву, я́ко тле́нну, вмени́л еси́,/ и я́ко безпло́тен до́блественно претерпе́л еси́/ многоко́зненныя му́ки ага́рян,/ блаже́нне му́чениче Гео́ргие,/ ны́не же от Христа́ венча́ем/ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

На ка́мени ве́ры мысль утверди́в,/ устремле́нии безбо́жных ага́рян ника́коже поколеба́лся еси́,/ па́че же о́ных нахожде́ния безде́льна показа́л еси́,/ си́ле Христо́вей тя укрепля́ющей,/ Богому́дре му́чениче Гео́ргие,/ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

В Небе́сных черто́зех лику́я/ и во сла́ве Христо́вей ны́не веселя́ся,/ не забу́ди сро́дных твои́х никогда́,/ но вся́ческих Царя́ о нас при́сно моли́,/ всехва́льне му́чениче Гео́ргие,/ улучи́ти нам ве́чнующее блаже́нство/ и спасти́ся душа́м на́шим.

И́ны стихи́ры, глас 4.

Подо́бен: Я́ко до́бля:

Одоле́в сопротивобо́рца, страстоте́рпче Гео́ргие,/ я́ко во́ин непобеди́м/ ору́жием ве́ры мы́сленных враго́в тьму победи́л еси́/ и зако́нно по́двиг соверши́в,/ вене́ц от Бо́га прия́л еси́,/ Его́же моли́ от тли и бед изба́витися/ ве́рою соверша́ющим всечестну́ю па́мять твою́.

В темни́це затворе́н, страстоте́рпче Гео́ргие,/ и Боже́ственным уче́нием укрепле́н,/ неве́рным ника́коже повину́лся еси́;/ те́мже иску́сом о́гненным ко Христу́ преше́л еси́, ра́дуяся,/ Его́же моли́ от тли и бед изба́витися/ ве́рою соверша́ющим всечестну́ю па́мять твою́.

Наше́ствие вра́жие, страстоте́рпче Гео́ргие,/ си́лою Христа́ разруши́л еси́,/ нечести́вых ве́рою посрами́л еси́,/ правосла́вных побе́дою обвесели́л еси́, я́же от Христа́ Бо́га на́шего,/ Его́же моли́ от тли и бед изба́витися/ ве́рою соверша́ющим всечестну́ю па́мять твою́.

Сла́ва, глас 6:

Страда́льческим му́жеством и благо́ю со́вестию/ благоче́стно вооружи́вся, непобеди́мый му́чениче Гео́ргие,/ Христо́ва веща́ния пред нечести́выми я́сно пропове́дал еси́./ Боже́ственною си́лою укрепля́емь,/ мучи́тельское преще́ние не́мощно показа́л еси́./ Неради́в о огни́, вре́менно горя́щем,/ и Боже́ственным да́ром упова́ние возложи́в, не погреши́л еси́./ Ны́не же сподо́бився Небе́сных жили́щ водворе́ния и Влады́це всех предстоя́ния,/ моли́ изба́витися нам от вся́каго наве́та проти́внаго/ и в бу́дущей жи́зни десна́го стоя́ния сподо́битися.

И ны́не Богоро́дичен: Кто Тебе́ не ублажи́т:

Вход. Све́те ти́хий:

Проки́мен дне и чте́ния три му́ченическая.

Проро́чества Иса́иина чте́ние (глава́ 43):

Та́ко глаго́лет Госпо́дь:/ вси язы́цы собра́шася вку́пе,/ и соберу́тся кня́зи от них./ Кто возвести́т сия́ в них?/ или́ я́же от нача́ла, кто слы́шана сотвори́т вам?/ Да приведу́т свиде́тели своя́, и оправдя́тся,/ и да услы́шат, и да рекут и́стину./ Бу́дите Ми свиде́тели, и Аз Свиде́тель,/ глаго́лет Госпо́дь Бог,/ и О́трок, Его́же избра́х,/ да позна́ете, и ве́руете Ми, и разуме́ете, я́ко Аз есмь,/ пре́жде мене́ не бысть ин бог, и по Мне не бу́дет./ Аз есмь Бог, и несть, ра́зве Ме́не, спаса́яй./ Аз возвести́х и спасо́х, уничижи́х и не бе в вас чу́ждий./ Вы Мне свиде́тели, и Аз Госпо́дь Бог,/ и еще́ от нача́ла Аз есмь:/ и несть, от рук Мои́х избавля́яй./ Сотворю́, и кто отврати́т то?/ Си́це глаго́лет Госпо́дь Бог,/ избавля́яй вас Святы́й Изра́илев.

Прему́дрости Соломо́ни чте́ние (глава́ 3):

Пра́ведных ду́ши в руце́ Божией,/ и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти,/ и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их,/ и е́же от нас ше́ствие – сокруше́ние,/ они́ же суть в ми́ре./ И́бо пред лицем челове́ческим аще и му́ку прии́мут,/ упова́ние их безсме́ртия испо́лнено./ И вма́ле нака́зани бы́вше, вели́кими благоде́тельствовани бу́дут, я́ко Бог искуси́ я/ и обре́те их досто́йны Себе́./ Я́ко зла́то в горни́ле, искуси́ их/ и, я́ко всепло́дие же́ртвенное, прия́т я./ И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т./ Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́,/ и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки./ Наде́ющиися Нань разуме́ют и́стину/ и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́,/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́/ и посеще́ние во избра́нных Его́.

Прему́дрости Соломо́ни чте́ние (глава́ 4):

Пра́ведник, аще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет./ Ста́рость бо честна́ не многоле́тна,/ ниже́ в числе́ лет исчита́ется./ Седи́на же есть му́дрость челове́ком,/ и во́зраст ста́рости – житие́ нескве́рное./ Благоуго́ден Бо́гови быв, возлю́блен бысть/ и живы́й посреде́ гре́шник, преста́влен бысть./ Восхище́н бысть, да не зло́ба измени́т ра́зума его́/ или́ лесть прельсти́т ду́шу его́./ Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая/ и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив./ Сконча́вся вма́ле, испо́лни ле́та до́лга,/ уго́дна бо бе Го́сподеви душа́ его́,/ сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия./ Лю́дие же ви́девше и не разуме́вше,/ ниже́ поло́жше в помышле́нии таково́е,/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́/ и посеще́ние во избра́нных Его́.

На лити́и стихи́ры самогла́сны, глас 1:

Све́тлый му́ченик сла́вным страда́нием свои́м/ Го́рния си́лы возвесели́,/ нам же на земли́ пра́здник воздви́же своего́ преставле́ния,/ в не́мже по́двиги его́ прославля́юще,/ я́же за Христа́ да́же до сме́рти претерпе́,/ сице к нему́ возопии́м:/ моли́ о нас, свя́те Гео́ргие,/ получи́ти нам ра́йское вселе́ние и ве́лию ми́лость.

Глас 2:

Весели́ся о Го́споде, гра́де Софи́е!/ Ра́дуйтеся, окре́стная вся,/ и похвала́ми воспо́йте но́ваго страда́льца Гео́ргия,/ в после́дния дни пострада́вшего/ и ра́вное дре́вним терпе́ние показа́вшаго./ Просла́вим у́бо Христа́, того́ укре́пльшаго,/ и побе́ду на сопроти́вныя дарова́вшаго,/ и венце́м све́тлым увенча́вшаго,/ и на земли́ моще́м его́ воню́ благоуха́ния дарова́вшаго,/ нам же того́ моли́твами подаю́щаго ве́лию ми́лость.

Глас 3:

В по́двизе муче́ния себе́ до́бре уясни́л еси́,/ зна́меньми же Боже́ственными укрепи́вся, бесо́вскую си́лу разруши́л еси́./ Амираха́нския учи́тели посрами́л еси́,/ Сердики́йския лю́ди со окре́стными удиви́л еси́,/ А́нгельския же си́лы терпе́нием свои́м ужаси́л еси́,/ и му́ченический лик просла́вил еси́,/ с ни́ми же ны́не водворя́ешися,/ десни́цею Христо́вою венце́м нетле́ния увенча́вся,/ Его́же ра́ди любве́, блаже́нне, огню́ себе́ пре́дал еси́,/ моли́ся к Бо́гу о нас, великому́чениче Гео́ргие.

Глас 4:

До́блественным страда́нием удиви́л еси́ А́нгельская во́инства,/ зря́щая тя огня́ не боя́щася/ и в пла́мень Христа́ ра́ди тща́шася,/ я́коже трие́ о́троцы в вавило́нскую пещь;/ с ни́миже ны́не водворя́яся, Гео́ргие,/ помина́й тя почита́ющих и покланя́ющихся ра́це моще́й твои́х.

Сла́ва, глас 5:

Стеце́мся лю́бовию, бра́тие,/ к настоя́щему торжеству́ сла́внаго му́ченика Гео́ргия./ Во́инства Небе́сная да веселя́тся/ и о́блацы сла́дость да кропя́т,/ я́коже в день честна́го его́ сожже́ния./ Земля́ да удиви́тся све́тлаго ю́ноши пресла́вным веща́нием:/ сокруша́йте бие́ньми и жжи́те плоть мою́ огне́м,/ но Христа́ моего́ не отве́ргуся аз во ве́ки:/ сла́дце па́че прие́млю му́ки,/ бо́льших благ духо́вных мя сподобля́ющия./ Кто не удиви́тся, кто не просла́вит/ и хвале́ния пе́сней не воспое́т ему́, глаго́ля:/ му́чениче Гео́ргие, моли́ Бо́га о нас,/ почита́ющих па́мять твою́ и ра́це моще́й твои́х покланя́ющихся,/ изба́витися нам вся́каго прило́га сопроти́внаго/ и спасти́ся душа́м на́шим.

И ны́не, Богоро́дичен: Храм и дверь еси́:

На стихо́вне стихи́ры, глас 6.

Подо́бен: Все отло́жше:

Весь от ю́ности возложи́вся Влады́це,/ Сего́ вожделе́л еси́ и вся́кия стра́сти неприча́стен пребы́в,/ и скверносло́вия, велере́чия же, и глумле́ния, и непреподо́бнаго хожде́ния/ му́ченик яви́лся еси́ всеизря́ден,/ прило́ги муче́ния непрекло́нен си́лою Поже́ршагося на Кресте́,/ Его́же приле́жно моли́ о душа́х на́ших.

Стих: Пра́ведник, я́ко фи́никс, процвете́т/ и я́ко кедр, и́же в Лива́не, умно́жится.

Бие́нием сокруша́емо те́ло твое́,/ страстоте́рпче, Гео́ргие всеблаже́нне,/ ду́шу непрело́жну и ум некра́дом соблю́л еси́;/ в темни́це затворя́емь,/ в нейже и поуча́емь терпе́ти до́блественне,/ вся́кий вид мук наноси́мых поне́сл еси́/ за пострада́вшего на Кресте́ Спа́са на́шего,/ егоже приле́жно моли́ о душа́х на́ших.

Стих: Насажде́ни в дому́ Госпо́дни,/ во дво́рех Бо́га на́шего процвету́т.

Весе́лие ве́чное и пречи́стую сла́дость/ страда́нию возме́здие восприя́л еси́,/ му́чениче сла́вне Гео́ргие;/ во́инства бесо́вская и ополче́ния нечести́вых/ терпе́нием твои́м я́ве посрами́л еси́,/ благочести́вых же лик возвесели́л еси́/ и дерзнове́ние тем Христа́ ра́ди вдохну́л еси́,/ Его́же приле́жно моли́ о душа́х на́ших.

Сла́ва, самогла́сен, глас то́йже:

Весели́ся, гра́де Бо́лгарский, прему́дрости тезоимени́тый,/ я́ко в тебе́ страда́нием возсия́/ добропобе́дный му́ченик, Гео́ргий прекра́сный,/ все́ бо кова́рство мучи́теля врага́ му́жески попра́в,/ вене́ц побе́ды досто́йно прия́т/ и всем лю́дем пропове́да покланя́тися че́стне в Тро́ице Еди́ному Бо́гу,/ Ему́же со дерзнове́нием и мы вопие́м/ умири́ти мир и спасти́ ду́ши на́ша.

И ны́не, Богоро́дичен: Творе́ц и Изба́витель мой:

И́ны стихи́ры на стихо́вне, глас 2.

Подо́бен: До́ме Евфра́фов:

Гряди́те правосла́вных собо́ры,/ днесь почти́м но́ваго страда́льца Гео́ргия,/ его́же Христо́с просла́ви, испове́давша Того́ пред мучи́тели.

Стих: Пра́ведник, я́ко фи́никс, процвете́т,/ я́ко кедр, и́же в Лива́не, умно́жится.

Ку́ю ти похвалу́ и честь принесе́м, о Гео́ргие,/ и́же зде́шних сла́вы и честь, я́ко уме́ты, оплева́в, презре́л еси́,/ получи́л же еси́ безсме́ртную сла́ву от Христа́ с му́ченики и му́дрыми де́вами.

Стих: Насажде́ни в дому́ Госпо́дни,/ во дво́рех Бо́га на́шего процвету́т.

У Христа́ предстои́ши ны́не со все́ми святы́ми,/ я́сно наслажда́яся Того́ све́тлости и красоты́ нетле́ния,/ помяни́, му́чениче, помина́ющих тя, Гео́ргие.

Сла́ва, глас 2:

Возсе́д, я́коже на колесни́цу о́гненную, свое́ю кро́вию/ и прите́кл еси́ нехода́тайственно, блаже́нне к Тро́ице,/ иде́же глас пра́зднующих и веселя́щихся, Гео́ргие.

И ны́не, Богоро́дичен:

При́зри с высоты́, о Пречи́стая Влады́чице, на смире́ние рабо́в Твои́х/ и виждь возвыше́ние го́рдых на ста́до правосла́вное./ Го́рдых смири́, смире́нныя же моли́твами Твои́ми возвы́си, Богоро́дице.

Тропа́рь, глас 4:

В терпе́нии многоиску́снем, блаже́нне му́чениче Гео́ргие,/ огнеиску́сную смерть претерпе́л еси́/ и по кончи́не твое́й вене́ц от Христа́ нетле́нный/ с му́ченическими ли́ки прия́л еси́./ И ны́не, на земли́ кро́тких досто́йно водворя́яся,/ Христа́ Бо́га о нас непреста́нно моли́,/ и́же ве́рою покланя́ющихся ра́це моще́й твои́х.

НА У́ТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропа́рь му́ченика два́жды и Богоро́дичен: Е́же от ве́ка утае́нное:

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 1:

Подо́бен: Ка́мени запеча́тану от иуде́й:

Блаже́нство земно́е возненави́дев, му́чениче сла́вне Гео́ргие,/ Небе́снаго жития́ вожделе́л еси́,/ его́же ра́ди вяза́ния претерпе́л еси́ и огне́м сожже́ние и ну́ждную смерть./ Те́мже днесь святу́ю па́мять твою́ пра́зднующе, любо́вию вопие́м:/ сла́ва Да́вшему ти кре́пость,/ сла́ва Венча́вшему тя,/ сла́ва Дарова́вшему моще́м твои́м благоуха́ние и цельбы́ всем притека́ющим.

Сла́ва и ны́не, Богоро́дичен:

Ру́це Твои́ Боже́ственныя, Де́во Пречи́стая,/ и́миже Бо́га понесла́ еси́, из Тебе́ воплоще́ннаго бла́гости ра́ди,/ просте́рши Того́ умоли́/ изба́витися нам напа́стей, восхваля́ющим Тя и любо́вию вопию́щим:/ Сла́ва Все́льшемуся в Тя,/ сла́ва Проше́дшему из Тебе́,/ сла́ва Свободи́вшему нас рождество́м Твои́м.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 4.

Подо́бен: Удиви́ся Ио́сиф:

Удиви́шася, Гео́ргие, ли́цы А́нгельстии, зря́ще твое́ противле́ние, е́же к собо́рищу агаря́нскому:/ Ничто́же мя, – рек, – разлучи́ти возмо́жет от любве́ Христа́ Спа́са моего́!/ Бе́си же устраши́шася, венцено́сца тя ю́ностна ви́дяще,/ И́же того́ тогда́ укрепи́вый све́тлым по́двигом,/ Христе́, просвети́ ду́ши на́ша.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Удиви́ся Ио́сиф, е́же па́че естества́ зря, и внима́ше мы́слию,/ и́же на руно́ дождь, в безсе́меннем зача́тии Твое́м, Богоро́дице,/ купину́ огне́м неопали́мую, жезл Ааро́нов прозя́бший;/ и свиде́тельствуя обру́чник Твой и храни́тель, свяще́нником взыва́ше:/ Де́ва ражда́ет и по рождестве́ па́ки Де́вою пребыва́ет.

По полиеле́и седа́лен, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрость и Сло́во:

Болга́р благочести́вых прозябе́ние,/ оста́вль оте́чество Святы́м Ду́хом води́м,/ прише́л еси́ в Сердики́йский град,/ благоче́стием же и пра́вдою себе́ украша́я,/ но зави́ден быв от безбо́жных агаря́н,/ посрами́л еси́ тех на тя шата́ние словесы́ прему́дрыми./ Сего́ ра́ди огне́м сконча́л еси́ тече́ние, му́чениче Гео́ргие,/ моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти/ чту́щим любовию честну́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Егда́ прии́дет всех Влады́ка суди́ти вселе́нней всей,/ тогда́ овца́м мя сопричти́ десны́м осужде́ннаго/ и кроме́шния тьмы мя исхити́, молю́ся,/ да благода́рственно велича́ю бога́тство бла́гости Твоея, Богоро́дице Всенепоро́чная,/ и да вопию́ Ти, ра́дуяся:/ моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти,/ Тя бо и́мам наде́жду раб Твой.

Таже степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Про́кимен, глас 4: Пра́ведник, я́ко фи́никс, процвете́т,/ я́ко кедр, и́же в Лива́не, умно́жится. Стих: Насажде́ни в дому́ Госпо́дни,/ во дво́рех Бо́га на́шего процвету́т. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 36.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

Прииди́те, правосла́вных собо́ри,/ му́ченика Гео́ргия поревну́им дерзнове́нию:/ те́ло все да сдробле́но бу́дет,/ и́мамы Зда́теля, то́е светле́йше па́ки соста́вити могу́щаго,/ то́кмо зва́ния да не отпаде́м Христо́ва,/ не су́щей бо воде́ всу́е и́мя исто́чнику;/ име́ний и чад да лиши́мся,/ то́кмо Го́спода своего́ да не отсту́пим,/ я́коже сей непобеди́мый, не слу́хом, но де́лы за́поведь Христо́ву соверши́вый/ и би́сер многоце́нный получи́ти своего́ те́ла не пощаде́вый!/ Темже досто́йно жи́тельствуим/ и на скрижа́лех се́рдца потщи́мся му́жество того́ изобрази́ти,/ Христу́ со дерзнове́нием вопию́ще:/ Го́споди, моли́твами Твоего́ му́ченика/ Небе́сных благи́х сподо́би нас, я́ко Человеколю́бец.

Кано́н святаго му́ченика, егоже краегране́сие: Свяще́нник плете́т тебе́ похвалу́, Гео́ргие. Глас 1.

Песнь 1

Ирмо́с: Твоя́ победи́тельная десни́ца/ Боголе́пно в кре́пости просла́вися,/ та бо, Безсме́ртне,/ я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́,/ изра́ильтяном путь глубины́ новосоде́лавшая.

Сло́ве Бо́жий, во святы́х препросла́вленный,/ сло́во ми вдохни́ и ум просвети́/ воспе́ти по достоя́нию но́ваго му́ченика Гео́ргия/ и Тебе́, того́ укре́пльшаго.

Вем любо́вь твою́, му́чениче,/ и на тя наде́яся потща́хся принести́ тебе́ пе́ние;/ аще и не по достоя́нию скудоу́мия ра́ди, но от усе́рдия приими́,/ я́коже и Христо́с вдови́цы две ле́пте.

Ят быв от нечести́вых, муче́ния по́прище преплы́л еси́/ и Еде́ма Небе́снаго приста́нище достигл еси́,/ в немже ны́не водворя́яся, Влады́це всех моли́ся/ душ на́ших помраче́ние отъяти,/ я́ко да досто́йно па́мять твою́ воспое́м.

Богоро́дичен: Щедролюби́вый Бог Сло́во, сотвори́вый руко́ю Ада́ма/ и от ребра́ его́ Е́ву возсозда́вый,/ из Тебе́ воплоти́ся, Пречи́стая,/ на Кресте́ пригвозди́ся и в ре́бра прободе́ся,/ я́ко да тех поползнове́ние ми́лостивно испра́вит.

Песнь 3

Ирмо́с: Еди́не ве́дый челове́ческаго естества́ не́мощь/ и ми́лостивно в не вообра́жься,/ препоя́ши мя с высоты́ си́лою,/ е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й,/ одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя славы Твоея, Человеколю́бче.

Еще́ в ю́ности ста́рческий ра́зум стяжа́в, сла́вне Гео́ргие,/ и вся све́рстники своя́ превозше́д му́дростию, незло́бием же и смире́нием,/ от всех ве́рных ублажа́ешися.

Но́вое был еси́ Правосла́вия утвержде́ние, сла́вне Гео́ргие,/ степе́нь же благоче́стия и чистоты́ снабде́ние ве́рным лю́дем,/ его́же ра́ди пе́сньми тя восхваля́ем.

Ны́не стяжа́ тя я́ко ве́лие сокро́вище и Це́ркве благоле́пие Сердики́йский град, блаже́нне Гео́ргие,/ но и вселе́нная вся слы́шавши твоя́ боре́ния/ весели́тся и по́двигу твоему́ дивя́щися, ублажа́ет тя.

Богоро́дичен: Исцели́ся преслуша́ние Е́вы прама́тере послуша́нием Твои́м, Пречи́стая:/ глаго́лы бо Гаврии́ла послу́шавши, Ма́ти была́ еси́ Сы́на Бо́жия,/ И́же тоя́ печа́ль Кресто́м в ра́дость преложи́.

Седа́лен, глас 3.

Подо́бен: Красоте́ де́вства:

Красна́ тя лице́м Творе́ц показа́/ и душе́вною добро́тою внутрь снабде́,/ враг же не терпя́ сих, хотя́ща тя прельсти́ти и в снедь себе́ сотвори́ти./ Но Созда́тель Благи́й неви́димо тя укрепи́ и льстеца́ тобо́ю посрами́./ Темже ны́не на Небесе́х лику́я, свя́те Гео́ргие,/ моли́ся Го́сподеви о прославля́ющих тя.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас 3.

Подо́бен то́йже:

Недомы́сленно и непостижи́мо есть, Влады́чице Богора́дованная,/ соде́ланное о Тебе́ стра́шное Бо́жие та́инство,/ необыме́ннаго бо заче́нши родила́ еси́,/ пло́тию обложе́нна от Пречи́стых крове́й Твои́х;/ Его́же всегда́, Пречи́стая, с му́ченики моли́/ спасти́ся душа́м на́шим.

Песнь 4

Ирмо́с: Го́ру Тя благода́тию Бо́жиею приосене́нную/ прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма,/ из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му/ во спасе́ние на́ше и обновле́ние.

К бу́дущей сла́ве взира́я, страда́льче всече́стне,/ маловре́менную ни во что́же вмени́л еси́;/ те́мже тя ничто́же возмо́же разлучи́ти от любве́ Христо́вы:/ ни темни́чная затворе́ния, ни судиина́ преще́ния, ни огня́ разгоре́ние,/ ниже́ па́ки тле́нныя сла́вы обеща́ние.

Претерпе́л еси́ му́ки до́блественно, любве́ Боже́ственныя испо́лнен сый,/ и Бо́гу себе́ от ю́ности возложи́в, умре́ти за Него́ не отве́рглся еси́,/ повеле́ния Того́ послу́шая и стопа́м спаси́тельным после́дуя.

Люде́й сро́дных оста́вив, в Сердики́йский град прише́л еси́;/ доброде́тель же в себе́ нося́, му́ченик Христо́в изря́ден показа́лся еси́:/ весть бо та честь дарова́ти сугу́бую стяжа́вшим ю.

Богоро́дичен: Е́вы прама́тере кля́тву упраздни́ла еси́ Рождество́м Твои́м, Богоблагода́тная;/ ми́рови же благослове́ние процвела́ еси́, цветонося́щи Христа́;/ темже́, ра́дующеся, Тя, Богоро́дицу, испове́дуем.

Песнь 5

Ирмо́с: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Твоего́, Христе́,/ и освети́вый Кресто́м Твои́м ми́ра концы́,/ сердца́ просвети́ све́том Твоего́ Богоразу́мия/ правосла́вно пою́щих Тя.

Твои́ми до́блестьми попра́ся и в преиспо́дняя низложи́ся,/ и́же безме́рно дре́вле хваля́йся зе́млю и мо́ре погуби́ти;/ погуби́ его́ Христо́с Кресто́м Свои́м и побе́ду ве́рным дарова́.

Егда́ предумышля́хуся го́рдаго денни́цы служи́телие/ ле́стными словесы́ улови́ти до́бляго и к свое́й слу́жбе удо́бь привлещи́,/ тогда́ посрами́шася вселука́вии вку́пе с посла́вшим я.

Твою́ не стерпе́ укори́зну, млада́го ю́ноши, велича́вый бес и попра́ние,/ но пону́ди слуги́ своя́ к судии́ ити́, наде́яся стра́хом тебе́ одоле́ти:/ устраши́шася преиспо́днии, зря́ще тя ви́димых посра́мльшаго.

Богоро́дичен: Та́инство провозгласи́ша несказа́ннаго Твоего́ зача́тия,/ е́же из Тебе́ Бо́жия Сло́ва, Всепе́тая Ма́ти Де́во,/ весь лик проро́ческий, Бо́гом я́ве науче́нный:/ Ты бо вои́стину Безнача́льный Свет породила́ еси́, Богоблагода́тная.

Песнь 6

Ирмо́с: Обы́де нас после́дняя бе́здна:/ несть избавля́яй./ Вмени́хомся я́ко о́вцы заколе́ния:/ спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же наш,/ Ты бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.

Е́же на тя скрежета́ния зубо́в не убоя́лся еси́, ниже́ устраши́лся еси́,/ став на суди́щи мучи́телей, я́ко а́гнец незло́бивый посреде́ волко́в./ Сего́ ра́ди тя ублажа́ем, помина́юще до́блесть твою́.

Блаже́нне Гео́ргие, разгара́шеся на тя я́ростию мучи́тель,/ зря тя непрекло́нна и повеле́ния его́ ни во что же вменя́юща,/ и желе́зы тя окова́в, в темни́цу вве́рже, устраши́ти тя хотя́,/ но яви́ся посра́млен.

Егда́ тя в темни́цу вверго́ша,/ бо́льшими к Бо́гу наде́ждами впери́лся еси́, блаже́нне,/ и наставля́ющаго тя к муче́нию послу́шав,/ словесы́ му́дрыми незатыка́емая уста́ го́рдых заткну́л еси́.

Богоро́дичен: Прише́д с Небесе́ Архистрати́г, Чи́стая,/ я́ве Тебе́ ра́дость благовести́ рек:/ из Тебе́ произы́дет Бог пло́тию, Де́во Пречи́стая,/ во спасе́ние ве́рою пою́щих Тя.

Конда́к, глас 2.

Подо́бен: Вы́шних ища́:

Вы́шния сла́вы жела́я, многострада́льне Гео́ргие,/ агаря́нскую пре́лесть поплева́в, попра́л еси́/ и побе́ды вене́ц прия́л еси́,/ А́нгелом ны́не свеселя́ся и му́чеником соводворя́яся,/ с ни́миже Христу́ Бо́гу моли́ся непреста́нно о всех нас.

И́кос:

Со́лнце множа́е возсия́ моле́бное твое́ торжество́, блаже́нне Гео́ргие,/ ве́рныя лю́ди просвеща́я и бесо́в темнозра́чную си́лу отгоня́я./ Темже припа́даю и аз, окая́нный, к ра́це моще́й твои́х и молю́ся от боле́зненнаго се́рдца,/ да прииму́ печа́лем премене́ние и житию́ безмо́лвие,/ согреше́нием проще́ние и скве́рному уму́ моему́ исправле́ние,/ во е́же по достоя́нию пе́ти тя всегда́,/ я́ко су́ща ны́не на Небесе́х со А́нгелы и му́ченики,/ с ни́миже Христу́ Бо́гу моли́ся непреста́нно о всех нас.

Песнь 7

Ирмо́с: Су́щим в пещи́ отроко́м Твои́м, Спа́се,/ не прикосну́ся, ниже́ стужи́ огнь;/ тогда́ трие́, я́ко еди́неми усты́ поя́ху/ и благословля́ху, глаго́люще:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

От вся́ких бед и напа́стей лю́тых всегда́ ны избавля́й, блаже́нне му́чениче Гео́ргие,/ Боже́ственную благода́ть нам подава́я,/ мольбу́ тебе́ принося́щим и Христу́ воспева́ющим:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Христа́ Бо́га су́щаго и́стинно возлюби́в,/ есте́ственныя пло́ти отве́рглся еси́ и на огнь му́жески дерзну́л еси́;/ вене́ц же побе́ды прие́м, воспева́еши при́сно:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Возноше́ния го́рдых пла́мень угаси́л еси́,/ пла́менем огня́ земна́го опаля́емь, всеблаже́нне,/ и све́том ра́зума благочести́вых просвети́л еси́;/ тем, веселя́щеся, укре́пльшему тя Христу́ воспева́ем:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: А́може Влады́ка, душе́, Горе́ взира́й,/ не к земли́ ни́чущи, я́ко безслове́сная:/ но воспряни́ от помраче́ния и уны́ния, вопию́щи:/ Го́споди, моли́твами Ро́ждшия Тя и му́ченика Твоего́ Гео́ргия сподо́би мя Ца́рствия Твоего́.

Песнь 8

Ирмо́с: В пещи́ о́троцы Изра́илеви,/ я́коже в горни́ле,/ добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода,/ по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Люде́й правосла́вных утвержде́ние, Церкве́й Бо́жиих благоле́пие,/ прибега́ющих те́плое заступле́ние яви́лся еси́, всеблаже́нне Гео́ргие, воспева́ющих:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода,/ по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

У́мную мольбу́ приношу́ тебе́, Гео́ргие:/ от лю́тых мя бед изба́ви моли́твами твои́ми,/ и све́том Богоразу́мия просвети́, и к Боже́ственным стезя́м наста́ви, вопию́ща:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Град на горе́ и свет на све́щнице, сия́я, яви́лся еси́ вои́стину, му́чениче сла́вне,/ просвеща́я в нощи́ жития́ ходя́щих и на стезю́ спасе́ния наставля́я вопию́щих:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода,/ по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Богоро́дичен: Ели́цы в пучи́не греха́ вла́емся,/ к небу́рному приста́нищу притеце́м Бо́жия Ма́тере,/ я́же Боже́ственною си́лою Сы́на Своего́ всех ко спасе́нию наставля́ет, зову́щих:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода,/ по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: О́браз чи́стаго рождества́ Твоего́/ огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная./ И ны́не на нас напа́стей свирепе́ющую угаси́ти, мо́лимся, пещь,/ да Тя, Богоро́дице,/ непреста́нно велича́ем.

Окре́стнии вси Сердики́йскаго гра́да собира́ющеся,/ пе́сненными гла́сы благоле́пно свяще́нную твою́ па́мять прославля́ем:/ приими́ у́бо сия́, а́ще и не по достоя́нию,/ иму́ще бо тя хода́тая ко Спа́су Христу́, песнь сию́ тебе́ принести́ потща́хомся.

Рабо́в твои́х моле́ния к Бо́гу напра́ви, му́чениче,/ я́же от жела́ния всея́ души́ тебе́ принесо́хом,/ и твою́ па́мять почита́ющих пресве́тлую от бед и напа́стей избавля́й твои́ми к Бо́гу моли́твами.

Горе́ние о́гненное благоду́шно претерпе́л еси́ Христа́ ра́ди,/ Его́же любо́вию огради́вся,/ в се́рдцы твое́м утвержде́ние кре́пкое прия́л еси́ и Ца́рствие получи́л еси́./ Темже не забыва́й нас, тя любо́вию почита́ющих,/ венцено́сче Богому́дре Гео́ргие.

И́же му́дростию Бо́жия Ду́ха ага́рян посрами́вый/ и терпе́нием о́гненныя сме́рти Христа́ просла́вивый – и о оте́чествии свое́м при́сно Бо́гу моля́щийся, Гео́ргий му́ченик пресла́вный,/ пе́сньми Боже́ственными от нас да воспое́тся досто́йно.

Богоро́дичен: Его́же Оте́ц пре́жде денни́цы роди́/ и из Тебе́ напосле́док за ны, неблагода́рныя, вопло́щься/ я́ко Младе́нца на руку́ носи́ла еси́, Де́во Богоро́дице,/ Того́ с му́ченики моли́, о и́же ве́рою восхваля́ющих Тя.

Свети́лен му́ченика.

Подо́бен: Со ученики́ взы́дем:

Я́ко благово́нный цвет в удо́лиях/ и я́ко дре́во при исто́чницех вод,/ све́тло возсия́ доброде́тельми и страда́ньми му́ченик Гео́ргий./ Те́мже облагоуха́вшеся душе́ю, све́тлым лице́м к нему́ воззове́м:/ ра́дуйся, страда́льцев печа́ть и ве́рных заступле́ние.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Тя Дании́л преднапису́ет го́ру несеко́мую,/ из нея́же пречестны́й ка́мень отсече́ся кроме́ рук челове́ческих/ и сокруши́ и́дольскую пре́лесть всю./ И приведо́шася вслед Тебе́ в воню́ ми́ра Твоего́ му́чеников ли́цы,/ с ни́миже о нас моли́ся, Пречи́стая Де́во, Ма́ти Мари́е.

На хвали́тех стихи́ры, глас 4.

Подо́бен: Свы́ше зва́нный:

Свы́ше зван быв Вы́шним про́мыслом,/ егда́ тя Боже́ственное жела́ние распали́,/ тогда́ вся в житии́ сем презре́л еси́/ и Бо́га соверши́ти повеле́ния потща́лся еси́,/ не боя́ся преще́ния мучи́телей,/ ни прельща́яся сла́достию маловре́менных,/ но жела́я непрехо́дных благ,/ я́же и ра́дуяся восприя́л еси́ в Ца́рствии Христа́ Бо́га на́шего,/ Его́же моли́ спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.

Свы́ше укрепля́емь си́лою Ду́ха,/ егда́ тя беззако́ннии в темни́цу вверго́ша,/ тогда́ ты показа́лся еси́, я́ко адама́нт тве́рдый,/ гото́в терпе́ти му́ки до́блественне и му́дре Христа́ пропове́дати/ и я́ко раб ве́рный наде́жду Нань возложи́ти, ея́же не погреши́л еси́,/ но восприя́л еси́ с му́ченическими ли́ки водворе́ние/ и увенча́лся еси́ от Христа́ Бо́га на́шего,/ Его́же моли́ спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.

Вы́шняго промышле́нием на суди́ще приведо́ша тя нечести́вии,/ многострада́льне Гео́ргие,/ и льсти́вными словесы́ улови́ти тя хотя́ху,/ ты же па́че пре́лесть их посрами́л еси́/ и Христо́во Ева́нгелие я́сно пропове́дал еси́,/ но Той тя укрепи́/ и от огня́ те́ло твое́ неврежде́нно сохрани́,/ ду́шу же твою́ в Ца́рствии Небе́снем всели́,/ Его́же моли́ спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.

Вы́шняго промышле́ние, я́ко зла́то во огни́,/ искуси́ терпе́ние души́ твоея,/ и утвержде́ние ве́ры я́же в Бо́га/ и любо́вь же Боже́ственную цари́цу доброде́телей/ искова́ во украше́ние изря́дное Небе́снаго Ца́рствия;/ те́ло же твое́ сожже́нию не предаде́,/ но, я́ко сокро́вище многоце́нное, соблюде́ от огня́ неопа́льно/ и я́ко исто́чник благода́тей притека́ющим Христа́ Бо́га на́шего,/ Его́же моли́ спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.

Сла́ва, глас 8:

Прииди́те, ве́рнии,/ стеце́мся вси к честне́й па́мяти пресла́внаго страда́льца Гео́ргия,/ в Сердики́йстем гра́де просия́вшаго./ Се бо предлежа́т нам всечестны́я его́ мо́щи,/ благово́ния лучи́ испуща́юща и ве́ру на́шу прославля́юща;/ дух же его́, в преми́рных селе́ниих водворя́яся,/ восприе́млет наслажде́ния благи́х, я́же угото́ва Бог Того́ возлю́бльшим./ В весе́лии же предстоя́ Влады́чнему Престо́лу,/ мо́лится о и́же ве́рою и любо́вию чту́щих всечестну́ю па́мять его́.

И ны́не, Богоро́дичен:

Влады́чице, приими́ моли́твы раб Твои́х/ и изба́ви нас/ от вся́кия ну́жды и печа́ли.

Славосло́вие вели́кое и отпу́ст.

НА ЛИТУРГИ́И:

Блаже́нны от кано́на му́ченика пе́сни 3-я и 6-я.

Проки́мен, глас 7: Возвесели́тся пра́ведник о Госпо́де и упова́ет на Него́.

Стих: Услы́ши, Бо́же, глас мой, внегда́ моли́ти ми ся к Тебе́.

Апо́стол к Тимофе́ю, зача́ло 292: Аллилу́ия , глас 4.

Стих: Святы́м, и́же суть на земли Его́, удиви́ Госпо́дь вся хоте́ния Своя́ в них.

Ева́нгелие от Иоа́нна, зача́ло 52.

Прича́стен: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник.



Проповеди на праздники:

Наверх