Служба святаго благовернаго царевича Димитрия Углечскаго
НА МА́ЛОЙ ВЕЧЕ́РНИ
На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 1.
Подо́бен: Прехвальнии:
Завистию богоме́рзскою неправеднаго властолюби́теля убиен бысть, Богомудре,/ тебе́ бо неве́дущу лукаваго его умышления,/ но я́ко незло́бив младенец сам себе на заколение приведе,/ благоприятными жертвы Бо́гови обретеся.
Не воспротивися, благородне, неправедному властолю́бцу и губителю,/ но отступа́ше ему земнаго царствия маловре́мянную славу,/ единаго же Небе́снаго Царствия взыскал еси́, егóже и наследова,/ тем Христу́ о нас моли́ся, страстоте́рпче Дими́трие.
Лука́вый раб и льстец Борис тщашеся погубите тебе́/ чароде́йственным волхова́нием и убийством неправедным,/ но сам у́бо вскоре увязе́ в сети своей от Бога,/ и разрушися его непра́ведное царство./ Ты же, благоверный, со Христом царствуеши во веки.
Сла́ва, глас 6:
Возсия́ днесь па́мять твоя́, Богоприя́тне,/ в нейже Богодарова́нными ти чудесы/ ду́ши и телеса просвеща́еши верных,/ любе́зно и радостно припа́дающих к ти./ Темже хвалами псаломски вопием, рекуще:/ ра́дуйся, свята́я отрасль Боголюби́вая,/ породившаяся от благочести́ваго корене,/ ра́дуйся, порожденное святым Крещением,/ пома́занное Ду́хом Святы́м,/ радуйся незлобивый а́гнече,/ неправедно закла́нный от врага вку́пе и злаго раба./ И сего ради точиши/ Богодарованныя ти чудеса́ неисчетныя приходящим ти с верою./ Темже, благоверный царевичу Димитрие,/ не престай моляся Христу́ Бо́гу/ сохранити отечество твое́, град и люди от враг ненаве́тны.
И ны́не, Богоро́дичен. На стихо́вне стихи́ры, глас 2.
Подо́бен: До́ме Евфра́фов:
Я́ко вои́стинну/ благочести́ваго ко́рене свята́я о́трасль/ от младенства Богом избра́нная,/ Егóже и возлюби́в,/ непра́ведное заколе́ние претерпе́л еси́.
Стих: Ра́дуйтеся, пра́веднии, о Го́споде,/ пра́вым подоба́ет похвала́.
Днесь радуется Церковь Бо́жия/ в нейже реки чудес/ многоцеле́бныя ти мощи/ источают ве́рным благолепие,/ Дими́трие Боголюбе́зне.
Стих: Насаждени в дому́ Господни/ во дворех Бо́га на́шего процветут.
Земное царство оставль,/ в Небесное Царство кротостию и незло́бием,/ я́ко на колесницу, возшел еси́,/ своею кровию, я́ко багряницею царскою, одеян./ Тем проси нам у Христа́ мира и ве́лия ми́лости.
Сла́ва, глас 2:
Прииди́те, вси русстии народи,/ христоимени́тое стадо Богослове́сное,/ благове́рнии князи со святители и всеосвяще́нный Собо́ре со всем народным мно́жеством,/ воспоем Христа́ Спа́са прославляющаго святы́х Своих,/ я́коже и сего солнцесве́тлаго и благороднаго царевича Дими́трия,/ от младых ногтей крепкодушнаго покоя вооружника,/ поборника благоверию,/ заступника и помощника оте́честву своему́,/ и́же святым его именем дерзнувшаго нарещи себе розстри́га Гришка ерети́к,/ и царство, аки волк, восхити́вша,/ злопреле́стника и врага Церкви Бо́жия силою Божиею победи́вшаго/ пришествия ради святы́х мощей своих во град Москву./ Егóже в помощь призва́вше, непрестанно вопием:/ о, первомучеником сострадальче, благове́рный царевичу Дими́трие,/ моли́ Христа́ Бо́га таковаго безчества избавити/ и спасти́ся душа́м на́шим.
Тропа́рь, глас 2:
Я́ко благочести́ваго ко́рене Боголюби́вый произыде плод,/ я́ко а́гня незлобиво, неповинно во младенстве за́клан бысть/ от властолю́бца вку́пе и злаго раба./ Тем, я́ко златы́ми крылы,/ душевною чистотою и младенческим незлобием/ к Небесней высоте возлетел еси́, страстоте́рпче Димитрие./ И ны́не кровь твоя́ от земли тайно вопие́т к Бо́гу,/ я́ко Авеля праведнаго./ Сего ради покланя́емся верою ти,/ славяще прославльшаго тя Бога,/ Егóже моли́ стране нашей Богоуго́дне быти/ и сыново́м русским спасти́ся.
Сла́ва, ин тропа́рь, глас 1:
Всеоружеством Ду́ха благода́ти вооруже́н быв/ и необорим столп и утверждение отечеству своему́ показа́ся,/ я́ко а́гнец незло́бивый, от врага неправедно заклан быв/ и в жертву непорочну Го́сподеви принесе́ся./ И ны́не дар благода́ти от всех Подвигополо́жника прием,/ источаеши всем исцеле́ние, достохвальне благоверный царе́вичу княже Дими́трие./ Сла́ва Восприи́мшему тя от земных в Небесная,/ Сла́ва Венча́вшему тя венцем неувядаемым,/ Сла́ва Действующему тобо́ю всем исцеле́ние.
И ны́не, Богоро́дичен.
НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ
На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 5.
Подо́бен: Ра́дуйся:
Ра́дуйся, Церковь Бо́жия дивная впра́вду,/ приемшая сокровище безценное,/ многочуде́сныя мощи благородныя,/ от нихже реки чудес проливаются,/ к ни́мже прибега́я/ и всяк с верою, не погрешит своего́ упования,/ но вскоре получит егoже, аще просит,/ к нему́же верно вопием:/ достохва́льный великий царевичу Димитрие,/ Христу́ моли́ся дарова́ти душам нашим мир и ве́лию ми́лость.
Ра́дуйся и веселися великохра́брый победоносче Димитрие,/ Боголюбивая твоя́ душа/ не прелести тлеющаго мира красоту, ни земнаго царства вожделе́,/ но Единому Бо́гу от младенства душею прилепися/ и, Того взыскуя,/ кровь свою, я́ко воду, неповинно пролиял еси́./ Тем ны́не со А́нгелы ликовству́еши, Христу́ моли́ся/ дарова́ти душам нашим мир и ве́лию ми́лость.
Ра́дуйся, предивный граде присноцвету́щий Москва,/ приобреты́й паки чудотворныя мощи,/ и́же внутрь тебе́ порожде́нии бысть,/ от нихже течет источник исцелений неоскуде́емых,/ имиже изчезает бесо́вское множество,/ и многоле́тнии недузи и страсти исцеляются,/ и прогонимы бывают нечестивых шата́ния/ пособием благовернаго царевича Димитрия,/ тем, благоверный, Христу́ помоли́ся/ дарова́ти душам нашим мир и ве́лию ми́лость.
Сла́ва, глас 8:
Прииди́те, новопросве́щеннии лю́дие,/ давидски Божественными песньми новаго страстоте́рпца восхвалим,/ той бо от младенства в осмоле́тном возрасте, я́ко а́гня незлобиво, непра́ведное приим заколение/ от неправеднаго властолюбца и злаго раба,/ мужеу́мным смыслом и благонадежным упованием непорочну жертву предложи себе Богови,/ и о́наго у́бо злаго господоубийцу суд Божий постиже́,/ и неправедно его царство разрушися,/ и от злаго преле́стника врага Бо́жия побежден быв./ Мы же, ве́рнии, возопием:/ о страстоте́рпче великий царевичу Димитрие,/ Христу́ моли́ся стране нашей на враги́ одоление дарова́ти/ и душа́м на́шим спасе́ние и ве́лию ми́лость.
И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже.
Паремии мученическия.
Пророчества Исаиина чтение (глава́ 43):
Тако глаго́лет Госпо́дь:/ вси язы́цы собра́шася вку́пе, и соберутся кня́зи от них, кто возвести́т сия́ в них?/ Или́ я́же от нача́ла, кто слы́шана сотвори́т вам?/ Да приведу́т свиде́тели своя́ и оправдя́тся, и да услы́шат, и да реку́т истину./ Бу́дите Ми свидетели, и Аз свиде́тель, глаголет Господь Бог и о́трок, егóже избра́х./ Да познаете и веруете Ми,/ и разуме́ете, я́ко Аз есмь:/ прежде Мене́ не бысть ин бог, и по Мне не будет./ Аз есмь Бог и несть, ра́зве Мене, спаса́яй./ Аз возвести́х и спасо́х, уничижи́х и не бе в вас чу́ждий./ Вы Мне свиде́тели, и Аз Господь Бог,/ и еще от начала Аз есмь, и несть от рук Моих избавля́яй./ Сотворю, и кто отвратит то?/ Си́це глаголет Господь Бог, избавля́яй вас Святый Израилев.
Прему́дрости Соломоновы чтение (главы́ 5 и 6):
Праведницы во веки живут, и в Го́споде мзда их, и попече́ние их у Вы́шняго./ Сего ради прии́мут Ца́рствие благоле́пия и венец добро́ты от руки́ Господни:/ зане́ десни́цею покры́ет я и мы́шцею защити́т их./ Прии́мет всеору́жие рвение свое, и вооружи́т тварь в месть враго́м./ Облече́тся в броня́ правды и возложи́т шлем, суд нелицеме́рен./ Прии́мет щит непобедимый, преподо́бие;/ поостри́т же напрасный гнев, во оружие: спобо́рет же с ним мир на безу́мныя./ По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины,/ и я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в на наме́рение полетят./ И от каменоме́тныя ярости испо́лнь падут гра́ды,/ вознегоду́ет на них вода морская, ре́ки же потопя́т я на́гло./ Сопроти́в ста́нет им дух силы, и я́ко ви́хор разве́ет их,/ и опустоши́т всю зе́млю беззаконие, и злодейство преврати́т престо́лы сильных./ Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте, навы́кните судии́ концев земли́./ Внуши́те держа́щии мно́жества и гордя́щиися о наро́дех язы́ков:/ я́ко дана есть от Го́спода держа́ва вам и сила от Вы́шняго.
Прему́дрости Соломо́новы чтение (глава́ 3):
Праведных души в руце́ Божией, и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти, и вмени́ся озлобле́ние исход их:/ и еже от нас ше́ствие сокруше́ние, они же суть в мире./ Ибо пред лице́м человеческим, аще и му́ку прии́мут, упова́ние их безсмертия испо́лнено./ И вма́ле нака́зани бывше, великими благоде́тельствовани будут,/ я́ко Бог искуси́ я и обре́те их достойны Себе./ Я́ко злато в горни́ле искуси́ их, и я́ко всепло́дие же́ртвенное прия́т я./ И во время посещения их возсияют и я́ко и́скры по сте́блию потекут./ Су́дят язы́ком и обладают людьми, и воцари́тся Господь в них во веки./ Надеющиися Нань разумеют истину, и ве́рнии в любви пребу́дут Ему./ Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́,/ и посещение во избра́нных Его́.
На лити́и стихи́ры, глас 8:
Па́че плотскаго благоро́дия духовное я́ко Божие получил еси́,/ Христу́ Бо́гу от младенства душею прилепи́ся,/ вся́ко наслаждение мирское я́ко не суще оставль,/ достигл еси́ на Небесе́х перворо́дных множество,/ идеже с ними Троице, всех Бо́гу предстоиши, со А́нгелы веселя́ся,/ от Негoже нетле́нными венцы венчася я́ко страстоте́рпец непобедим,/ Егóже моли́ о нас Единаго Человеколюбца.
Я́коже Давид похваляя вопиет:/ из уст младенец совершил еси́ хвалу,/ ты же, благородне Димитрие, сему словеси исполнитель быв/ свои́м Боголюбным чистым житием, неповинною кровию./ Тем силою Свята́го Ду́ха свершил еси́ к Бо́гу свое́ течение/ неповинным свои́м кровопролитием,/ и́же нещадно заклан бысть, я́ко о́гня незлобив,/ и ны́не вопиет кровь твоя́ к Бо́гу, я́ко Авеля праведнаго,/ тем Христу́ моли́ся помиловатися душам нашим.
Ди́вны чудеса́ Твоя́, Го́споди, ди́вны впра́вду/ и ни единоже слово довольно к похвалению чудес Твоих,/ я́ко удивляеши святыя Своя,/ како кости но́ги источают исцеления,/ я́коже и сего новоявленнаго чудотворца Дими́трия/ одарил еси́ цело тело его во гробе лежаще, я́ко жи́во,/ чудеса́ творит неисче́тныя всем его чтущим,/ неоскудно многоразличная подает исцеления,/ славу и благодарение возсылающим/ Единому чудодействующему Бо́гу,/ прославляющему святыя Своя.
Сла́ва, глас 6:
Я́ко многоценное ми́ро,/ Христу́ Бо́гу кровь свою принесл еси́,/ от Негoже мзду твоего́ страдания прият венец нетленный,/ действием Свята́го Ду́ха чудоде́еши,/ неисчетная чудеса, приходящим с верою к тебе́/ и сего ради вопие́м:/ победоносче благоверный царевичу Дими́трие,/ моли́ непрестанно Христа/ отечество твое́ во благоде́нствии устроити и врагом одолительно/ и спасти́ души на́ша.
И ны́не, Богоро́дичен.
На стиховнах стихи́ры, глас 8.
Подо́бен: Что вас наречем:
Что тя наречем, Димитрие благородне,/ вышних желая до́льняя презрел еси́,/ и конец жития осмоле́тным возрастом мученически соверши́в,/ венцем царским от Бо́га венчался еси́/ я́ко сын царе́в и мученик непобедим,/ и вместо земных и тленных на Небеси нетленная восприял еси́,/ моли́ спасти́ся душам нашим.
Стих: Праведник, я́ко финикс, процветет,/ и я́ко кедр, и́же в Лива́не, умножится.
Что тя наречем, прехва́льне,/ звезду, сияеши бо чудесы́,/ реку ли источа́еши бо недугом исцеления,/ всем человеком даруеши здравие и чудес дарование,/ и к Бо́гу о всех ходатай,/ моли́ спасти́ся душам нашим.
Стих: Насаждени в дому́ Господни/ во дворех Бо́га на́шего процветут.
Что тя именуем, страстотерпче,/ родителя земнаго оставил еси́,/ и Небе́снаго Бо́га Отца получил еси́,/ Вышний Иерусалим, матерь всех, возлюбил еси́,/ идеже со Христом ны́не царствуеши,/ великое твое́ страдание, а бо́льшая дарова́ния,/ моли́ спасти́ся душам нашим.
Сла́ва, глас 6:
Ра́дуйся и веселися, преименитый граде присноцветущий Москва,/ израстивый таковаго благороднаго страстотерпца,/ произшедшаго из царских чресл,/ от сосцу матере младенческим незлобием/ и мужеумным смышлением от Бога,/ от души возлюбившаго Божественныя пении,/ и к Церкви Божии тщанием Боголюбивую душу свою просветив,/ милостынями и нищелюбием светло украшен,/ егóже Богоугодному житию позави́дев диавол,/ воздвиже на него уготованнаго себе сосу́да,/ злаго властолюбца и губителя Бориса,/ он же научением диаволим/ закла тебе́ благороднаго, я́ко агня незлобиво./ Но сий убо, неповинно закланным, на Небесе́х царствует,/ а заклавый его во веки мучится в геенне огненней,/ но убо, Боголюбивый победоносче,/ Христу́ моли́ся помиловати люди/ и спасти́ души на́ша.
И ны́не, Богоро́дичен.
Тропа́рь, глас 2:
Велика обрете тебе́ целебника в последнем роде,/ люди твои́, рустии народи,/ новый страстотерпче Христов, благоверный царевичу княже Дими́трие,/ возсия бо на земли чудесы своими, я́ко звезда небосветлая,/ но, созрелый у́бо клас Христу, испив чашу,/ я́ко а́гнец непорочен, заклан бысть в жертву чисту,/ принесе себе Влады́це всех,/ от Негoже победным венцем увязе́ся,/ просия мирови, я́ко солнце,/ прелести вся угасил еси́/ и Соборную обогащаеши Церковь чудотворении,/ стране нашей на враги́ поборник,/ одержимым же различными неду́ги врач,/ всех нас освящаеши богатными даровании, всехвальне,/ и моли́твами, святе, твои́ми всем даеши Боже́ственное исцеле́ние.
Сла́ва, ин тропа́рь, глас 4:
Царскою диаде́мою одеян, Богому́дре мучениче,/ за скипетр крест в руку приим,/ явися я́ко победоносец/ и всесожжения жертву священну себе принесл еси́, Димитрие,/ показася изряден врач русской стране,/ образ в себе чудотворения нося,/ я́ко агнец непорочен, от раба заколение прият,/ убивающаго тело, души же коснутися не могуща./ Да плачется у́бо злый властолюбец,/ ты же, радуяся, предстоиши Святе́й Троице,/ моли́ся стране нашей Богоугодне быти/ и сыновом русским спасти́ся.
И ны́не, Богоро́дичен по гласу.
НА У́ТРЕНИ
На Бог Госпо́дь: тропа́рь святому два́жды.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.
По 1-й кафизме седа́лен, глас 1:
От чресл царских произшед, цвет чистоты произникнут,/ плод благоверия возрасте́ осмоле́тным возрастом/ жилище бысть Пресвятому Духу,/ Божественными чудесы сияя, благородне Димитрие,/ мир мирови испроси и душам нашим ве́лию ми́лость.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Упование христиан, Пресвята́я Де́во,/ Егóже родила еси́ Бо́га па́че ума же и слова,/ непрестанно моли́ с Вы́шними Силами и со благоверным Димитрием/ да́ти оставле́ние грехов на́ших всех и исправление жития/ ве́рою и любо́вию присносла́вящим Тя.
По 2-й кафизме седа́лен, глас 4:
Кровь свою, я́коже алава́стр мира, Христу́ принесл еси́,/ благоверный царевичу Димитрие,/ тем и Великий Преблагий Дародатель прослави тя и возвыси чудесы Своими благода́тными,/ и сего ради па́мять твою́ радостно почитаем, досточудне.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Дево Всенепоро́чная, я́коже Пресу́щнаго Бо́га рождшая,/ с новоя́вленным чудотворцем Димитрием Того непрестанно моли/ оставле́ние прегрешений и исправление жития да́ти нам прежде конца,/ ве́рою и любо́вию поющим Тя по долгу, Едина Всепетая.
По полиелее, седа́лен, глас 8:
От младенства душею к Бо́гу прилепися/ и сего ради венцем мучения от Него венчася я́ко предобр страдалец всече́стен,/ тем с мученическими лики веселяся и Небесныя дары приемлеши,/ имиже подаеши от вся́ких недуг здравие приходящим к тебе́ с верою и любовию,/ чтущим святу́ю и многоцелебную па́мять твою́.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Я́ко Де́ву и Едину в жена́х Тя без семене рождшую Бо́га плотию, вси ублажа́ем роди человечестии,/ ибо Огнь Божества́ вселися в Тя, я́ко Младенца дои́ши и Зиждителя, и Го́спода,/ те́мже А́нгельский и человеческий род, досто́йно сла́вим пресвятое Рождество Твое́ и согласно вопие́м Ти:/ моли́ Христа́ Бо́га согрешений оставле́ние дарова́ти воспева́ющим досто́йно славу Твою́.
Степе́нна, 1 антифо́н, глас 4. Проки́мен: Возвеселится праведник о Го́споде/ и уповает на Него. Стих: Насаждени в дому́ Господни/ во дворех Бо́га на́шего процветут. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Луки, зача́ло 63 (12, 2–12).
По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 8. Самогла́сен:
Из младенства и́згнан бысть земнаго царства,/ но Небесному Царствию от Бо́га сподо́бися,/ и ны́не благода́тный дар от Подвигоположника Христа́ совершенно восприи́м,/ неоскудно источаеши всем исцеле́ния,/ и сего ради заклан бысть, я́ко а́гня,/ не сотворив зла никоегoже, ни супротивися супостату своему́,/ но, я́ко птенец, последуя закланию его,/ и ны́не, со А́нгелы ликовствуя, Христу, Димитрие, моли́ся,/ я́ко да милостив будет нам в день Страшнаго Его́ Пришествия.
Канон святому Димитрию, глас 8.
Песнь 1
Ирмо́с: Воду прошед, я́ко сушу,/ и египетскаго зла избежав,/ израильтя́нин вопияше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Многомилостивыя Твоея́, Христе́, помощи прошу,/ страстотерпца Твоего́ Дими́трия моли́твами/ отве́рзи ми устне́ и просвети́ разум,/ да воспою светоносную его па́мять че́стно.
Пое́м Христа́ Бо́га на́шего, просла́вльшаго благороднаго Своего́ уго́дника,/ Емуже, Дими́трие, моли́ся/ помиловати нас, рабы твоя́.
За́клан бысть в изгна́нии, идеже и венец прият от Бога,/ но паки возвратил еси́ многоцелебныя ти мощи в природное твое́ отечество,/ идеже струи́ исцелений неоскудно источаеши нам.
Богоро́дичен: Заступнице христиа́ном, Помощнице скорбящим,/ Богоро́дице Препетая, спаси́ Тебе́ почитающих.
Песнь 3
Ирмо́с: Несть свят, я́ко Господь,/ и несть праведен, я́ко Бог наш,/ Егóже поет вся тварь:/ несть праведен, па́че Тебе́, Го́споди.
От младых ногтей житие стяжа непорочно, добре преочи́стив свою душу,/ на высоту востече отроческих добродея́ний,/ тем, благородне, со Христом царствуеши во веки.
От враждебнаго раба и безчеловечнаго пролиял еси́ кровь свою неповинно, благоверный Димитрие,/ и сего ради вселися в вечная благая,/ яже уготова Бог любящим Его́.
Кровь свою, я́ко алава́стр мира, принесе Тебе́ уго́дник Твой Димитрий,/ егóже моли́твами, Христе́,/ возвыси рог христианский и стране нашей победы на враги́ даруй.
Богоро́дичен: Тебе́ вси и́мамы прибежище, стену и помощь христиане,/ и Тебе́ сла́вим немолчно, Безневестная.
Конда́к, глас 8:
Возсия́ днесь благоцвету́щая отрасль благочести́ваго ко́рене,/ от благоверных Российския страны доброра́сленный грозд израсте́/ и Христо́ви красен плод прозябе́./ Темже от земли Воззва́вый тя к вечным обителем,/ соблюдает и по убиении твое́м невредимо тело твое́,/ страдальчески обагрено кровию;/ благородне святе Димитрие,/ соблюдай отечество свое́ и град твой невредим,/ тому бо еси́ утверждение.
Седа́лен, глас 8:
Вседушно измлада Христа́ возлюбив, Того премудростию наставляем,/ уступил еси́ земное царство заклавшему тя неправедно властолюбцу и губителю,/ и сего ради ны́не на лоне Авраа́мле почиваеши, со А́нгелы веселяся, Дими́трие благородне,/ моли́ Христа́ Бо́га грехом оставле́ние дарова́ти, чтущим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Безневестная Чи́стая Де́во Богоро́дице, Едина ве́рным Предста́тельнице и покрове,/ бед, и скорбей, и лю́тых обстоя́ний всех нас избави,/ и́же на Тя надежду имущих,/ и спаси́ души на́ша Божественными Своими моли́твами.
Песнь 4
Ирмо́с: Услышах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разумех дела Твоя́/ и прославих Твое́ Божество.
Во цвете ю́ностном, во младенческом незлобии мира красоту́ оставил еси́,/ пролия́ кровь свою неповинно,/ и ны́не Небесных благ наслаждаешися с первородными множествы, Димитрие.
Всемы́сленно последуя сродником своим,/ Роману и Давиду, самобра́тным по плоти,/ неправедно заклан бысть, я́коже и о́на,/ с ними же моли́ся благостроину быти отечеству твое́му.
Завистию властолю́бною разжен бысть раб, убийца твой,/ закала́ет тя, я́ко а́гня незлобиво,/ сам же праведнаго возмездия не убежа́.
Богоро́дичен: Вышшу Тя всех и святейшу Небесных чинов прославляем/ и велегласно вопием:/ о Ма́ти Бо́жия, певцы Своя сохрани и поганых нашествия разру́ши.
Песнь 5
Ирмо́с: Го́споди Боже наш, мир даждь нам,/ Го́споди Боже наш, стяжи́ ны,/ Го́споди, разве Тебе́ иного не вемы,/ Имя Твое́ именуем.
Господь и Бог наш услыша воздыхание твое́ и слезы,/ прият кровь твою́, я́коже Авеля праведнаго,/ сего ради с ним безконечно царствуеши.
Тезоименитно мирото́чцу, Димитрие, от Бо́га стяжа́ именова́ние,/ с ним же моли́ся покорити под нозе стране нашей варварская стремления.
Я́ко крин, мученическою светлостию процвел еси́,/ действием Пресвята́го Ду́ха благовонную благода́ть изцелений источаеши верным/ от цельбоноснаго ти гроба.
Богоро́дичен: Укрепи, Влады́чице, присносла́вящих Тя, на супротивныя враги,/ я́ко праведнаго царя Давида на Голиафа,/ да Тебе́ славяще воспеваем:/ ра́дуйся, покрове и Заступнице христиа́ном.
Песнь 6
Ирмо́с: Очисти мя, Спа́се,/ многа бо беззакония моя,/ и из глубины зол возведи, молюся:/ к Тебе́ бо возопих и услыша мя,/ Боже спасения моего.
Всеоружством духа благода́ти вооруже́н быв,/ и непобедим заступник отечеству своему́ показался еси́,/ егoже, благоверне, сохраняй от враг ненаветно.
В непорочну жертву принесе́ себе,/ в неправедно вда себе заколе́ние, я́ко а́гня незлобиво,/ и сего ради со А́нгелы ликуеши, Небесных благ наслаждаяся.
Иже светлый твой праздник совершающих, Богомудре,/ моли́ град твой необорим сохранити,/ и отечеству на враги́ одоление дарова́ти.
Богоро́дичен: Душевныя ми страсти, Богоро́дице, исцели,/ И́же безстрастия бывши источник и просветивши лики благоверных Рождеством Своим.
Конда́к, глас 8:
Светило явися пресветлое днесь Боже́ственная па́мять твоя́,/ Богодарованная ти чудеса́ от вся́ких многоразличных недуг подают исцеления/ с верою призывающим тя,/ созывающи нас к похвалению прославльшаго тя Бога,/ Егóже моли, страстотерпче благоверный Димитрие,/ мир мирови дарова́ти/ и от видимых враг люди невредны сохранити, да зовем ти:/ ра́дуйся, ты бо еси́ утверждение граду нашему.
И́кос:
Славу земную, я́ко истле́ющую оставль, нетленную на Небесе́х наследовал еси́,/ чистый бо сосу́д Святому Духу от младых ногтей быв,/ и закла́н бысть, я́ко непорочное а́гня,/ отнюду же Мздовозда́тель Бог, ви́дев кротость твою́, незлобие, да́ром чудес обогати тя,/ тем ны́не пребываеши со А́нгельскими лики и с перворо́дными множествы в неизглаголанней радости, Богому́дре Дими́трие страстоте́рпче,/ моли́ непрестанно без вреда сохранити отечество твое́ и люди твоя́, да зовем ти:/ ра́дуйся, ты бо еси́ утверждение граду нашему.
Песнь 7
Ирмо́с: Божия снизхождения/ огнь устыде́ся в Вавило́не иногда́,/ сего ради о́троцы в пещи́ ра́дованною ногою,/ я́ко во цве́тнице, ликующе, поя́ху:/ благослове́н еси́, Боже отец на́ших.
Ни земнаго царства благородием, ни материя разлучения я́ко младенец не внимаше,/ но мужеу́мным смыслом вся сия́ предал еси́ в руце Богови,/ сам же на заколе́ние вдаде себе, вопия́ше:/ отец на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Всенародный глас ти приносим и мольбу, к тебе́ припа́дающе, благоверный Дими́трие,/ просим мира и грехом оставле́ние поющим:/ отец на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Лучею крови твоея́ ту́чу бесо́вскаго озлобле́ния изсушил еси́,/ чудоде́йственным дея́нием потопил еси́ пламень недуг и страсте́й на́ших, Богоблаженне.
Богоро́дичен: Закона, Де́во, пременила еси́ естество Боже́ственным Свои́м зачатием,/ па́че естества́ родила еси́ Бога, вопию́щим:/ благослове́н Бог отец на́ших.
Песнь 8
Ирмо́с: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучи́тель/ Богочести́вым неи́стовно разжже́,/ силою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев,/ Творцу и Изба́вителю вопия́ше:/ отроцы, благословите,/ священницы, воспойте,/ лю́дие, превозносите во вся ве́ки.
Волнующеся море заклания твоего́ Боже́ственным окормлением невредно преплыл еси́,/ зависть тлетворнаго змия глубиною кро́ве твоея́, Дими́трие, потопил еси́,/ тем райская небурная пристанища достигл еси́, вопию́ще:/ отроцы, благословите, священницы, воспойте, лю́дие, превозносите во вся ве́ки.
Не доволен бяше убийца твой о закла́нии твое́м,/ но тщашеся от всех утаити злое умышление свое,/ но бысть всем я́ве,/ праведнаго же Суда Бо́жия не може́ избежати.
Псаломския песни, я́ко венец, в па́мять твою́ приносим ти, блаже́нне,/ молим тя подви́гнутися на мольбу́ к общему Влады́це всех,/ просити мира мирови, град же и люди твоя́ избавити от вся́ких бед и напастей.
Богоро́дичен: Гордыню и шата́ния, Богоро́дице, низложи и советы неправедных разори,/ и зачина́ющих ра́ти погуби, и благове́рных десницу возвыси,/ да Твой, Пресвята́я Де́во, праздник сла́вим.
Песнь 9
Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу/ Тя исповедуем,/ спасе́ннии Тобою, Де́во Чи́стая,/ с Бесплотными лики Тя велича́юще.
Удо́брен добро́тою страданий твои́х,/ победы на главе венец нося, на Небо востече я́ко преудо́брен победи́тель,/ тем нас всегда поминай, да тя непрестанно величаем.
Твоя к Бо́гу дерзновения пропове́дают бывающая от гроба чудеса́ твоя́, благоверне,/ тем и нам свыше даждь помощь,/ уставля́юще на́ша болезни, и поганых шата́ния низложи.
О Троице Пресвятая, благоприятно малое сие песнословие сотвори,/ и шу́яго мя стояния на Суде избави, и плени́цу согрешений моих расто́ргни/ моли́твами благовернаго Дими́трия, да Тя непрестанно величаем.
Богоро́дичен: Бо́га рождшая, Де́во,/ уязвленную грехми душу мою/ и вечнаго мя пламени избави моли́твами Своими.
Свети́лен.
Я́ко цвет краснейший, от благовернаго прозябл еси́ корене, благочестне Дими́трие,/ обагрением страдания твоего, я́ко царскою порфирою, обагрился еси́ кровию,/ тем Божественную ти па́мять любо́вию творящих от бед спасай.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Стоящи окрест Тебе́, девы Богомудрыя, Богороди́тельнице Мари́е,/ я́коже царевы дщери, Сыну Твое́му приведо́шася, Невесто Лепопречи́стая, я́ко Царю всяческих, Егóже, Ма́ти Де́во Отрокови́це, о нас моли.
На хвали́тех стихи́ры, глас 2.
Подо́бен: Киими похвальными:
Киими духовными похвала́ми восхва́лим благовернаго царевича Димитрия,/ законнаго наследника и священнаго собора сына свету и дни,/ А́нгелом собеседника, первому́чеником удобре́ние,/ страстотерпцем похвалу святоле́пную,/ и́же от благаго ко́рене святое порождение благоче́стием сияющаго,/ мучеником добро́ту необоримую,/ сосу́да Богоизбраннаго Святому Духу,/ Емуже моли́ся спасти́ души на́ша.
Киими смире́нными пе́нии воспои́м страстотерпца, незлобиваго птенца́,/ неповинным заколением непорочну жертву принесшаго себе Бо́гови,/ звезду пресветлую, благоверным похвалу благочестивую,/ Церквам единомышление и благостоя́ние,/ святителем украше́ние святолепное,/ христиа́ном славу велехвальную,/ Христу́ молитвенника о душа́х на́ших.
Киими недостойными устна́ми возвеличим благовернаго царевича Дими́трия,/ егóже Христос прослави чудесными дарова́нии/ и от различных недуг показа того цели́теля,/ реку чудес неисчерпаемых Христо́вым пособием и мужеу́мным смышлением,/ крепкаго во бранех помощника,/ врагом победителя, бесо́м прогонителя/ и молитвенника о душах на́ших.
Сла́ва, глас 8:
Приидите днесь, рустии собори,/ и видите незлобиваго а́гнца,/ закла́ннаго неповинно, победоносца Дими́трия,/ телом у́бо во гробе положен бысть я́ко мертв,/ душею же на Небесе́х со А́нгелы и мученики ликовствует,/ нетленно обретеся святое тело его и Богодарова́нная его чудеса,/ емуже поюще возопие́м:/ страстоносче Христов Дими́трие,/ смолебники прием А́нгельския лики и мученики,/ моли́ся Пресвятей Троице верно чтущим тя мир и здравие дарова́ти,/ на враги́ одоление и спасти́ души на́ша.
И ны́не, Богоро́дичен:
Влады́чице, приими́ молитву раб Твоих/ и избави нас/ от всякия нужды и печали.