Проповеди на праздники:


Служба святаго благовернаго князя Андрея Смоленскаго, Переяславскаго чудотворца

НА МА́ЛОЙ ВЕЧЕ́РНИ

Стихи́ры на 4, глас 8:

Преблаже́нне кня́же Андре́е,/ от юности потща́лся еси́ непорочно ста́ти в день Судный,/ отри́нув вся́кая сладостра́стия,/ и труды и терпением собрав богатство духовное,/ просветил еси́ душевную свещу́ твою́/ и, радуяся, к Бо́гу восте́кл еси́:/ Емуже предстоя, моли́ спасти́ся душам нашим.

Богоблаже́нне княже Андре́е,/ возненави́дев вре́менная Царствия ради Небе́снаго,/ плотски́я страсти умертви́л еси́ духом./ Богоуго́дно же подвизався и вражия ко́зни попра́в,/ на высоту доброде́телей востекл еси́/ и от земли́ к Бо́гу преставился еси́,/ победы венец от Него восприи́м:/ Емуже с ли́ки праведных предстоя,/ моли́ спасти́ся душам нашим.

Богодухнове́нне княже Андре́е,/ потща́вся победи́ти се́ти лукаваго,/ вводящия в неверие и слабости всех прелестей мира сего,/ дарование Свята́го Ду́ха восприял еси́:/ показався же юро́д быти миру, но Христу́ мудр быв,/ подвизался еси́ Царствия ради Небе́снаго, еже и достигл еси́./ И ны́не со А́нгелы ликовству́я,/ Спасу моли́ся спасти́ся душам нашим.

Сла́ва, глас 8. Самогла́сен:

Возлюбив Небе́сная и возненави́дев земная,/ за уме́ты вся вменил еси́, тесным и ско́рбным шествуя путем,/ победи́л еси́ стра́сти мира сего,/ в терпении и страдании храбр воин яви́вся,/ разори́л еси́ вся хитроплете́нныя ко́зни вра́жия,/ поче́рп же желание от источника благода́тнаго/ и всесовершенно Бо́жией во́ли себе предложи́в,/ возымел еси́, княже Андре́е, дерзновение ко Христу́ Бо́гу,/ Eгoже моли́ помиловати души на́ша.

И ны́не, Богоро́дичен:

Небесная поют Тя,/ Обрадованная Ма́ти Безневестная,/ и мы славословим неизсле́дованно Рождество Твое́,/ Богоро́дице Де́во, моли́ спасти́ся душам нашим.

На стихо́вне стихи́ры, глас 2.

Подо́бен: До́ме Евфра́фов:

Дом чистоты, досточу́дне Андре́е, был еси́,/ пи́щи многия телеснаго добролю́бия/ от младе́нства возненави́дев,/ будущия ради жизни.

Стих: Пра́ведник, я́ко фи́никс, процвете́т/ и я́ко кедр, и́же в Ливане, умножится.

Дом Ду́ха Свята́го был еси́,/ святе княже Андрее,/ дом бо родителей оставив,/ жилища Небе́сная получил еси́,/ идеже со А́нгелы ликовствуеши.

Стих: Насаждени в дому́ Господни,/ во дворех Бо́га на́шего процветут.

Дом Христова благодая́ния, Богодухнове́нне, был еси́,/ богатство бо сокрове́нно в души́ имел еси́./ Сего ради лучи́ светлыя благода́ти/ возсиява́еши душа́м на́шим.

Сла́ва, глас 5:

Приклонил еси́ главу́ твою́/ от юности твоея́ к Боже́ственному званию,/ преблаже́нне княже Андре́е,/ и, взем крест, последовал еси́ Христу:/ расто́ргнув сети вражия/ и попра́в всю гордыню его,/ разум прав стяжа́л еси́,/ посреде́ же молв живы́й/ и с до́льними ходя́й плотию,/ духом всегда Го́рняя ви́дети желал еси́/ и скоро востекл еси́ к венцу вышняго звания:/ моли́ спасти́ся душам нашим.

И ны́не, Богоро́дичен:

Блажи́м Тя, Богоро́дице Де́во,/ и сла́вим Тя ве́рнии по до́лгу:/ град непоколеби́мый, сте́ну необори́мую,/ твердую Предстательницу и Помощницу,/ и прибежище душ на́ших.

Та́же Ны́не отпущаеши: Трисвятое, и по Отче наш: тропари́ свята́го, пи́саны на благословении хлебов.

НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ

Блажен муж: первый антифо́н.

На Го́споди, воззвах: пое́м стихов 8, глас 1.

Подо́бен: Небесных чино́в ра́дование:

Ра́йския добро́ты сматря́я,/ земныя добро́ты возгнуша́лся еси́,/ блаже́нне княже Андрее,/ возжелав жития́ Небе́снаго,/ еже и получил еси́:/ моли́ спасти́ся душам нашим.

Разумом Богомудрым отечество твое́ оста́вил еси́,/ странствуя те́лом на земли́,/ Небе́сная духом взира́л еси́,/ ихже и достигл еси́,/ моли́ спасти́ся душам нашим.

Земна́го черто́га лише́н был еси́,/ получи́в житие Черто́га Небе́снаго,/ с Вы́шними лики Троице предстои́ши,/ Ю́же о нас моли, княже Андрее Богоблаженне,/ Твою́ святу́ю па́мять почитающих.

В дому́ чу́днаго Николая странно водвори́вся,/ Боже́ственному престолу непорочно послужил еси́,/ и Небе́снаго Престола стоя́ние получи́в,/ невече́рним Светом обогати́лся еси́,/ просвети́ у́бо нас, творящих святу́ю па́мять твою́.

И́ны стихи́ры, глас 8. Самоподо́бен:

Преподобен и праведен,/ че́стен же и Боже́ствен светильник явился в Росси́йстей стране:/ сияя бо в Богоспаса́емом граде Переяславле чудесы́,/ мно́гия стра́сти и неду́ги отгоня́я,/ всех верных исцеляет Богомудрый Андре́й/ и мо́лится Го́сподеви/ помиловатися душам нашим.

Иго Господне от юности взем/ и крест терпения на себе возложи́в,/ Евангельски Христу́ после́довал еси́/ и, в мире жи́тельствуя,/ Боже́ственная во сто трудо́в уплодоноси́л еси́./ И был еси́ светильник, сия́я гра́ду твое́му чудесы́,/ егóже от враг ви́димых и невидимых невреди́м сохраня́й/ и моли́ся Го́сподеви/ помиловатися душам нашим.

Богому́дренно прешел еси́ телесную тесноту́/ с кро́тостию духа и смиренным терпением,/ ны́не же сия́еши мно́гими чудесы́,/ преславная всем ве́рным подая́ исцеления, предстоиши бо Престо́лу Влады́чню,/ блаже́нне княже Андре́е,/ и мо́лишися помиловатися душам нашим.

Страннолюби́в и уве́тлив,/ я́коже древле Авраам Вы́шняго дойде́ светлаго селения,/ в немже, блаже́нне княже Андре́е,/ предстоя́, сияеши, я́ко солнце./ Темже и нас просвети́,/ ны́не чту́щих пресветлое твое́ торжество.

Сла́ва, глас 8:

Прииди́те, вси ве́рнии христиане,/ согла́сно ублажи́м и досто́йно почти́м/ блаженнаго Андре́я, Богомудраго князя Смоленскаго,/ еже бо измла́да подвиза́вся,/доброде́тели прилежа́, явился сосу́д Пресвята́го Духа,/ и ны́не то́чит нам непрестанно мно́гая исцеления:/ те́мже с верою вси приходяще к нему/ и похвальная вопиюще, сице глаголем:/ ра́дуйся, земны́й А́нгеле и Небесный человече;/ ра́дуйся, свети́льниче пресветлый, осиява́яй град Переясла́вль чудесы́ твои́ми./ Темже мо́лим тя:/не преста́й моли́ти Христа́ Бо́га/ о совершающих и чту́щих верою и любовию/ приснора́достную и всепра́зднественную па́мять твою́.

И ны́не: Богоро́дичен: Царь Небесный за человеколюбие:

Та́же вход, прокимен дне. Чтения три, преподо́бническая.

Прему́дрости Соломоновы чтение (главы́ 5 и 6):

Праведницы во веки живут, и в Го́споде мзда их, и попече́ние их у Вы́шняго./ Сего ради прии́мут Ца́рствие благоле́пия и венец добро́ты от руки́ Господни:/ зане́ десни́цею покры́ет я и мы́шцею защити́т их./ Прии́мет всеору́жие рвение свое, и вооружи́т тварь в месть враго́м./ Облече́тся в броня́ правды и возложи́т шлем, суд нелицеме́рен./ Прии́мет щит непобедимый, преподо́бие;/ поостри́т же напрасный гнев, во оружие: спобо́рет же с ним мир на безу́мныя./ По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины,/ и я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в на наме́рение полетят./ И от каменоме́тныя ярости испо́лнь падут гра́ды,/ вознегоду́ет на них вода морская, ре́ки же потопя́т я на́гло./ Сопроти́в ста́нет им дух силы, и я́ко ви́хор разве́ет их,/ и опустоши́т всю зе́млю беззаконие, и злодейство преврати́т престо́лы сильных./ Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте, навы́кните судии́ концев земли́./ Внуши́те держа́щии мно́жества и гордя́щиися о наро́дех язы́ков:/ я́ко дана есть от Го́спода держа́ва вам и сила от Вы́шняго.

Прему́дрости Соломо́новы чтение (глава́ 3):

Праведных души в руце́ Божией, и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти, и вмени́ся озлобле́ние исход их:/ и еже от нас ше́ствие сокруше́ние, они же суть в мире./ Ибо пред лице́м человеческим, аще и му́ку прии́мут, упова́ние их безсмертия испо́лнено./ И вма́ле нака́зани бывше, великими благоде́тельствовани будут,/ я́ко Бог искуси́ я и обре́те их достойны Себе./ Я́ко злато в горни́ле искуси́ их, и я́ко всепло́дие же́ртвенное прия́т я./ И во время посещения их возсияют и я́ко и́скры по сте́блию потекут./ Су́дят язы́ком и обладают людьми, и воцари́тся Господь в них во веки./ Надеющиися Нань разумеют истину, и ве́рнии в любви пребу́дут Ему./ Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́,/ и посещение во избра́нных Его́.

Прему́дрости Соломо́новы чтение (глава́ 4):

Праведник, аще пости́гнет сконча́тися, в поко́и будет./ Старость бо честна́, не многоле́тна, ниже́ в числе лет исчита́ется./ Седина же есть мудрость челове́ком, и возраст старости, житие́ нескверное./ Благоуго́ден Бо́гови быв, возлю́блен бысть,/ и живы́й посреде́ грешников, преста́влен бысть./ Восхище́н бысть, да не злоба измени́т разума его,/ или́ лесть прельсти́т душу его./ Раче́ние бо злобы помрачает добрая, и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив./ Сконча́вся вма́ле испо́лни ле́та до́лга:/ угодна бо бе Господу душа его: сего ради потща́ся от среды́ лука́вствия./ Лю́дие же ви́девше и не разуме́вше, ниже́ положиша в помышле́нии таковое:/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́,/ и посещение во избра́нных Его́.

На лити́и стихи́ры, глас 2:

Те́сным и прискорбным ше́ствовал путе́м,/ достигл еси́ Райския широты́,/ ны́не же наслажда́ешися Небесныя пи́щи,/ и венце́м страдания венчаешися от руки Вседержителя./ Eгoже моли́, блаже́нне княже Андре́е,/ о еже сохрани́тися гра́ду твое́му от враг ненаве́тну/ и душам нашим дарова́ти ве́лию ми́лость.

Ле́гкостию крил прелете́в от многомяте́жнаго мира,/ в небу́рное и тихое пристанище достигл еси́,/ заступая от напа́стей вся призыва́ющия тя верно:/ покрыва́й у́бо и нас, притекающих в храм твой,/ преблаже́нне княже Андрее,/ и спаси́ стадо твое́, ко Господу моли́твами твои́ми.

Я́ко солнце светоза́рное,/ добродетельнаго ради твоего́ жития́ всюду просиял еси́:/ грады же Смоленск и Переясла́вль, ихже прославил еси́,/ трубы́ велегласнее вопиют, проповедуя,/ имуще тя процве́тша чуде́с источника неисчерпа́емаго/ и изобильно всем подаю́ща различна дарова́ния чудес./ Темже молим тя, преблаже́нне и чудоно́сче княже Андре́е,/ испроси́ моли́твами твои́ми у Христа́ Бо́га,/ еже дарова́ти пособие на ва́рвары,/ и нам, и́же твое́ успение че́стно празднующим,/ очищение и спасе́ние душ на́ших.

Сла́ва, глас 8:

Добродетелей твои́х, Богому́дре,/ исправле́ния уясни́ша верных сердца́,/ кто бо слы́шав безмерное твое́ смирение,/ терпению не удиви́тся,/ еже ко всем кротость и беззло́бие,/ к скорбящим ми́лование,/ к су́щим в беда́х ско́рое поможе́ние,/ к путешествующим благое поспеше́ние/ и к плавающим немяте́жное оти́шие./ Всех во всем предваряеши, досточу́дне Андре́е,/ и ны́не неувядаемым венце́м венчался еси́/ от руки Вседержителя Бога,/ Eгoже моли́ помиловатися душам нашим.

И ны́не, Богоро́дичен:

Влады́чице, приими́ молитвы раб Твоих,/ и изба́ви нас/ от всякия ну́жды и печали, Тебе́ величающих.

На стихо́вне стихи́ры, глас 4

Подо́бен: Я́ко до́бля:

Я́ко дом душе́вный яви́лся еси́ во граде Переясла́вле,/ светя́щийся благода́тию, и чудесными дея́нми просвещая всех,/ и сохраня́я невреди́м свой град от всех наве́т вра́жиих,/ спасая же ве́рных/ ко Господу моли́твами твои́ми.

Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.

Добродетельным твои́м житие́м мир презре́л еси́,/ чувственныя стра́сти и телесныя победи́л еси́,/ воздержа́ния брозда́ми вся плотска́я желания ду́ху повину́л еси́/ и прия́л еси́ наследие вечнаго блаженства,/ Богому́дре княже Андре́е пребогате,/ молитвенниче о душах на́ших.

Стих: Что воздам Го́сподеви о всех,/ яже воздаде́ ми.

Исцеле́ний дарова́ния источают, славне, твоя́ мо́щи/ честву́ющим тя усердно,/ потопля́юще стра́сти и врачу́юще неду́ги, Андре́е,/ и разоря́юще лукавых де́монов то́лпы,/ напая́ют же верных сердца́,/ и́же прозябают доброде́телей плоды́ Божественныя/ и благоче́стия разуме́ния:/ моли́ спасти́ся нам.

Сла́ва, глас 6:

Прииди́те, Христолюби́вии лю́дие,/ до́брый по́двиг и праводу́шие созерцаем в благоверии княжеском:/ нас бо ради обнищавшему Христу́ пострада́ плотию,/ крест терпения восприи́м, победу на всю си́лу де́монскую соде́ла,/ свобождая и нас от страстей,/ те́мже сла́вяще его, похва́льная сия́ принесе́м:/ ра́дуйся, воздержа́ния наста́вниче,/ терпения тве́рдый сто́лпе, простоты́ сокро́вище,/ молчания храни́телю и смирения учи́телю,/ усердно днесь в памяти твое́й просим: святе Андре́е, великий княже,/ моли́ся вы́ну о утверждении благоче́стия,/ ми́ру же мир дарова́ти/ и душам нашим ве́лию ми́лость.

И ны́не, Богоро́дичен: Творе́ц и Изба́витель мой: Та́же: Ны́не отпущаеши раба твоего, Владыко: Трисвятое, и по О́тче наш:

Тропа́рь, глас 8:

Блаже́нство Ева́нгельское возлюби́в,/ Богому́дре кня́же Андре́е,/ чистоту́ се́рдца де́вством почти́л еси́/ и, суету́ ми́ра сего́ презре́в,/ устреми́лся еси́ зре́ти Бо́га,/ И́же тя просла́ви чудесы́/ во врачева́нии разли́чне стра́ждущих./ Сего ради мо́лим тя:/ проси́ нам у Христа́ Го́спода/ вся́ких скорбе́й избавле́ния/ и получе́ние Ца́рства Небе́снаго.

Ин, глас 2:

Град твой Смоле́нск я́ко чужд име́я,/ водвори́лся еси́ во гра́де Переясла́вле,/ и в дому́ святи́теля Ни́кола́я/ жесто́ким житие́м вре́менную жизнь соверши́в,/ восте́кл еси́ в Го́рняя предстоя́ти Христу́,/ Eго́же моли́ о творя́щих па́мять твою́,/ да вси вопие́м ти:/ ра́дуйся, свя́те кня́же Андре́е,/ А́нгелом собесе́дниче и челове́ком помо́щниче.

Ин, глас 4:

Возвы́сився на доброде́тель/ и, очи́стив ум свой, к жела́нию прекра́сному дости́гл еси́,/ безстра́стием украси́вся свои́м поще́нием изря́дно,/ в моли́твах безпло́тно вознесе́ся/ и возсия́ в ми́ре, я́ко со́лнце,во гра́де Переясла́вле,/ о́тче преблаже́нне, свя́те кня́же Андре́е Смоле́нский,/ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

НА У́ТРЕНИ.

На Бог Госпо́дь: поем тропари́ свята́го, о́ба по еди́ножды. Сла́ва, и ны́не: Богоро́дичен: Вся па́че смысла:

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 4:

Все плотско́е мудрова́ние умертви́л еси́,/ блаже́нне княже Андре́е,/ и ху́дшее покори́л еси́ лу́чшему,/ и вся, яже в мире злострада́ния, претерпе́л еси́ усердно,/ возсия́в я́ко солнце лучами доброде́тельными,/ полки́ же бесо́вския му́жески победи́л еси́./ Тем твою́ па́мять при́сно восхваляем верно.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Обнови́ла еси́, Чи́стая, Боже́ственным Рождество́м Твоим,/ истле́вшее страстьми́ земноро́дных ме́ртвенное существо́,/ и воздви́гла еси́ вся от смерти к жизни нетления:/ те́мже тя по до́лгу блажи́м вси, Де́во Препросла́вленная,/ я́коже прорекла́ еси́.

По 2-м стихосло́вии, седа́лен, глас 8:

Тве́рдаго адама́нта и столпа́, непоколеби́маго вра́жиими прило́ги,/ Богоноснаго и блаженнаго князя Андрея пе́сньми почти́м,/ терпе́нием бо вои́стину посрами́л есть сопроти́внаго врага́/ и без ве́сти его сотворил есть./ И ны́не мо́лим:/ да изба́вит верою чту́щих па́мять его,/ моля́ся о спасении душ на́ших.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Ужа́сно чу́до зача́тия/ и несказа́нен о́браз рождества/ в Тебе́ позна́ся, Чи́стая Приснодево,/ ужаса́ет мой ум и удивля́ет по́мысл,/ сла́ва Твоя́, Богоро́дице, всем распростре́ся/ во спасе́ние душ на́ших.

По Хвалите Имя Господне: пое́м величание святому:

Ублажа́ем тя,/ благоверный великий княже Андре́е,/ и чтим святу́ю па́мять твою́;/ ты бо мо́лиши за нас/ Христа́ Бо́га на́шего.

Псало́м избра́нный: Терпя́ потерпе́х Го́спода:

По полиеле́и седа́лен, глас 1:

Погре́бл еси́ страсте́й все востание умерщвле́нием пло́ти,/ преблаже́нне княже Андре́е,/ жизнь безконе́чную по смерти прия́л еси́:/ те́мже днесь Христова Церковь ве́село пра́зднует твою́ досточудную память, верных украше́ние.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Наста́ви ны на путь покая́ния,/ уклоня́ющияся всегда к злым безпу́тием,/ и Преблага́го прогневля́ющия Го́спода, Неискусобранная Благословенная Марие,/ прибе́жище отча́янных челове́ков, Божие селе́ние.

Степе́нна, 1 антифо́н, 4 гла́са. Проки́мен, глас 4: Возвеселится праведник о Го́споде/ и уповает на Него. Стих: Услыши, Бо́же, глас мой,/ внегда молитимися к Тебе́. Та́же: Вся́кое дыха́ние да хвалит Го́спода. Стих: Хвалите Бо́га во святы́х Его́,/ хвалите Его́ во утверждении силы Его́. Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 43.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

Челове́че Божий и кня́же чу́дный!/ Ты, возше́д на ле́стницу добродетелей,/ возше́л еси́ по ней к Го́рнему Иерусали́му/ и та́мо узре́л еси́ желаемаго Христа,/ Eгoже ра́ди плоть твою́ изнури́л еси́/ и тело ме́ртвенное на безсме́ртную Жизнь изменил еси́,/ о нас непрестанно моли́ся,/ дарова́ти душам нашим мир и ве́лию ми́лость.

Ина стихи́ра, глас то́йже:

Мона́хов мно́жества/ наставника тя почита́ем,/ о́тче наш княже Андре́е,/ тобо́ю бо путь су́щий пра́вый ходи́ти уве́дехом,/ блаже́н еси́, я́ко Христу́ рабо́тав/ и вра́жию обличи́л еси́ си́лу,/ А́нгелом собесе́дник быв/ и святым единокро́вниче и преподобным,/ с ними же моли́ся Го́сподеви/ помиловатися душам нашим.

Канон Богоро́дице, со ирмо́сом на 6,

и свята́го два кано́на на 8, глас 8.

Емуже краегранесие сицево́: Моли́твами твои́ми подаждь ми Христа́ благоуве́тлива бы́ти, блаже́нне.

Песнь 1

Ирмо́с: Во́ду проше́д я́ко су́шу/ и египетскаго зла избежа́в,/ изра́ильтянин вопия́ше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Припев Сладчайшему Иисусу: Милостиве Го́споди, услы́ши молитву раб Твоих, молящихся Тебе́.

Приими́ песнь усте́н моих, Человеколюбче Го́споди,/ и подаждь отверзе́ние усто́м моим и уму́ просвещение,/ да возмогу воспети уго́дника Твоего́, князя Андре́я преди́внаго.

Припев святому: Святы́й благоверный кня́же Андрее, моли́ Бо́га о нас.

От Смоленска гра́да возсия́в, я́ко солнце,/ дошел еси́ гра́да Переясла́вля,/ грехми́ омраче́нную мою ду́шу плодоно́сну яви́ Влады́це,/ Емуже моли́ся приле́жно о верно почитающих твое́ успение, святе княже Андре́е, и тя воспева́ющих.

Житейскую и временную славу возненави́дев и по узкому пути́ вожделе́в ходи́ти,/ устрани́лся еси́ во́лею мира сего и Вечное Царствие приял еси́, блаже́нне княже Андре́е Смоленский./ Темже в Вышних, ра́дуяся, поеши Го́сподеви:/ сла́вно бо просла́вися.

Ни богатство, ни сла́ва, ни сла́дость жите́йская, ни теле́сная красота́,/ я́коже Павел напису́ет, разлучи́ша тебе́, святе княже Андрее, от любве́ Бо́жия,/ в нейже ны́не моля́ся за ны Влады́це, пое́ши:/сла́вно бо просла́вися.

Богоро́дичен: Востока восто́ков поне́сши,/ омраче́нна мя су́ща грехо́вными страстьми́ просвети́, Влады́чице, и Церкви соедини́,/ подай же мир моли́твами Твоими и певцы Твоя́ сохрани.

Ин кано́н, глас 4.

Песнь 1

Ирмо́с: Моря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.

Высо́ко житие́ име́я и восхожде́нии Божественными весь све́тел быв,/ просвеще́ние ми испроси́, похваля́ющу честныя твоя́ по́двиги,/ имиже до́бре пожи́в, получи́л, ихже надеялся еси́, блаже́нне княже Андре́е.

Мироуха́нная любя́ учения и во чтении святы́х Писаний упражня́яся,/ сласте́й уклони́лся еси́, блаже́нне, смра́дных и безче́стных,/ и облагово́нился еси́, Божественными дарова́ньми удобря́яся.

Дремание ве́ждома от души́, блаже́нне, отгна́л еси́, бдя,/ и Бо́гу присоединя́яся всенощны́ми стоя́нии,/ непрекло́нен ну́ждами есте́ственными./ Темже ко Дню невечернему прешел еси́.

Богоро́дичен: Я́ко черто́г одушевле́нный Божий,/ кади́льницу разу́мнаго и светоно́снаго У́гля,/ Приснора́дованную блажи́м Богоро́дицу, зову́ще:/ ра́дуйся, сего мира воззвание.

Катавасия: Отверзу уста моя

Песнь 3

Ирмо́с: Небе́снаго круга Верхотворче Го́споди,/ и Це́ркве Зижди́телю,/ Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й/ жела́ний кра́ю, верных утвержде́ние,/ Еди́не Человеколю́бче.

Небе́снаго жития́ Преве́чнаго Христа́ славу возлюби́в, блаже́нне,/ и быв соверше́н доброде́телию, святе Андре́е Смоленский,/ Христо́вою любо́вию разжига́ем, му́дре, мирская вся возненавидел еси́./ Ны́не предстоя Христу, поеши:/ несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.

Иностра́нен я́влься я́ко солнце во гра́де Переясла́вле,/ и в дому́ святителя и Чудотворца Николая мно́ги сле́зы и по́ты пролия́в,/ живы́й во пло́ти пел еси́:/ несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.

Утаи́вся сродства́ своего́ и княжества,/ странствовав, пришел еси́ во град Переясла́вль,/ Бо́гу тако изво́лившу, И́же у́мна тебе́ помощника и благода́тию чудес обогати́ тя,/ я́ко Своего́ уго́дника, Емуже пое́ши:/ несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.

Богоро́дичен: Мари́е Влады́чице, Творца вся́ческих неизрече́нно и па́че естества́ Христа́ ро́ждшая,/ уя́звленную страстьми́ ду́шу мою исцели́,/ молю Тя, Едину Пречи́стую, я́ко да воспева́ю Тя.

Ин

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи:/ Ты моя кре́пость, Го́споди,/ и прибе́жище, и утвержде́ние.

Глаго́лом живото́чным внимая, испи́л еси́ во́ду спасения,/ возгнуша́вся горькаго греха́, и поя́ глаго́лал еси́ Бо́гу, княже Андре́е,/ я́ко несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.

Ми́лование стяжа́л еси́ Христоподо́бно, разда́л еси́ богатство тре́бующим,/ Небе́снаго бога́тства восхоте́в, еже и получи́л еси́, вопия́, княже Андре́е:/ я́ко несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.

Присво́ився Зижди́телю, любо́вию Боже́ственною прия́л еси́ Небе́сное насле́дие,/ дре́ва Живо́тнаго получи́ти сподо́бился еси́, блаже́нне,/ благотворением обожа́яся и поя:/ я́ко несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.

Богоро́дичен: Су́щи А́нгел честне́йшая, Зижди́теля бо А́нгелов во Твою́ боку́ носи́ла еси́/ и родила́ еси́, Богомати, на избавле́ние челове́ком, поющим Тя:/ я́ко несть Пречистыя, разве Тебе́, Влады́чице.

Седа́лен, глас 8:

Удиви́ся в мире житие́ твое́,/ преблаже́нне свя́те княже Андрее,/ страсте́й бо поревновав Спа́са своего,/ распя́лся еси́ миру, презре́в всю земну́ю сладость и славу./ Тем и венец сугу́б прия́л еси́ от Подвигополо́жника Христа́ Бо́га,/ Eгoже моли́ о нас, творя́щих пречестну́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Се Тебе́ ро́ди родо́в славосло́вят, я́коже прорекла́ еси́, Отроковице,/ Создателя бо всех была Боже́ственный храм и палата,/ в нейже всели́ся Вышний и обложи́ся пло́тию, да спасет нас.

Песнь 4

Ирмо́с: Ты моя кре́пость, Го́споди,/ Ты моя и сида,/ Ты мой Бог, Ты мое ра́дование,/ не оста́вль не́дра Отча/ и нашу нищету посетив./ Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколюбче.

Ты на зе́млю снизше́д неизрече́нно, Милостиве,/ земныя на Небо возве́л еси́ образом нищелюбия и воздержа́ния, имже препоя́сався уго́дник Твой, благоверный князь Андре́й Смоленский,/ после́дова по стопа́м Твоим, Христе́ Боже наш, и вопия:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколюбче.

Тве́рдым умо́м стал еси́ на правоте́ Богозна́ния, Богому́дре блаже́нне княже Андре́е,/ те́мже утвержда́й души на́ша в Го́споде наде́жду во всем полага́ти и вопи́ти:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколюбче.

По́хоть пло́ти, по́хоть оче́й и гордость жите́йскую презре́в,/ утверди́лся еси́ в любви́ Иису́сове, блаже́нне княже Андрее,/ тако и нам в то́ежде помощник бу́ди.

Сему́ вси возлюбленнии поревну́ем князю Андре́ю Смоле́нскому,/ устраня́юще себе от всех земны́х по́хотей, гне́ва и я́рости, в я́рости бо душа погиба́ет,/ тем бо на Небо к Бо́гу взы́дем.

Приле́жную моли́тву сотвори́ за ны к Бо́гу, свя́те кня́же Андре́е,/ пречестно́е по́стное тече́ние соверши́ти жела́ем и стра́сти Христовы, и Воскресение ви́дети,/ твои́ми моли́твами да прии́мем просты́ню от всех грехо́в,/ свя́те Андре́е, кня́же Смоле́нский, Богоблаженне.

Богоро́дичен: Мати Бо́гу, Ты Едина в жена́х Пренепорочная Де́во,/ молюся Ти:/ ны́не возведи́ от ро́ва грехо́в моих, Пречистая,/ и умоли́ Твоего́ Сына,/ я́ко да помилует мя окаяннаго.

Ин

Ирмо́с: Вознесе́на Тя ви́девши Церковь на Кресте́,/ Солнце пра́ведное,/ ста в чи́не свое́м,/ досто́йно взыва́ющи:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Пресели́вся, блаже́нне, от оте́чества твоего́ во град Переясла́вль,/ в не́мже пребыва́я, плоть твою́ злострада́нием изнури́л еси́/ и вре́менную жизнь на безсме́ртную премени́л еси́,/ идеже ны́не со А́нгелы ликовству́еши.

Красне́йш процвел еси́, блаже́нне, я́ко крин, доброде́тельми в дому́ Божии,/ напо́лнил еси́ свой град чудесы́/ и яви́лся еси́ хода́тай наш, святе, ко Господу моли́твами твои́ми.

Соде́ла тя Господь храм Пресвятому Духу,/ ду́шу бо Твою́ чи́сту соблюде́ и добро́тою украси́в в дому́ чу́днаго святителя Николая,/ с ни́мже, святе, о нас при́сно моли́ся.

Богоро́дичен: Седя́й на Престо́ле превознесе́ние,/ я́ко Престол Тя имея, Пречистая Де́во, Марие, Богоневесто Влады́чице;/ Херувимов бо честне́йшая и Серафи́м сла́внейшая яви́лася еси́, Чи́стая,/ на руку́ бо Твое́ю почи́ препросла́вленный Бог наш.

Песнь 5

Ирмо́с: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чужда́я тьма окаяннаго,/ но обрати́ мя и к свету за́поведей Твоих/ пути́ моя напра́ви, молюся.

Невеще́ственным житие́м возсия́в па́че солнца,/ богатство тле́емое расточи́л еси́ убо́гим, по глаго́лу Псалмопевца, пра́вдою обогати́вся./ Темже во Царствии Христове с лики святы́х весели́шися.

Поще́нием изря́дно стра́сти плотски́я умертви́л еси́, святе княже Андре́е,/ терпением бо твои́м в ме́ру возраста совершеннаго разума житие достиже,/ в немже ны́не Христу́ предстоя, о нас всегда моли́ся.

Душе́ моя, почто́ не ревну́еши святы́х житию́, но во гресе́х все житие́ изнури́ла еси́?/ воспряни́ и припади́ ко Творцу твое́му, в покая́нии вопиющи:/ Бо́же, мольбами уго́дника Твоего́, свята́го князя Андрея, очисти ду́ши и телеса́ на́ша.

Богоро́дичен: Во страсте́х все мое житие́ аз, окая́нный, изнури́в,/ умильно вопию́ Ти, Богомати:/ спаси́ мя, окаяннаго, спаси́,/ к Тебе́ бо прибего́х, Спасению рода человеческаго.

Ин

Ирмо́с: Ты, Го́споди мой, Свет/ в мир прише́л еси́,/ Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения/ ве́рою воспева́ющия Тя.

Уподо́бился еси́ распе́ншемуся волею на Древе Христу́ Бо́гу нашему, всече́стне,/ сраспе́нся Ему всяким воздержа́нием и мно́гими доброде́янми.

Уподо́бился еси́ купцу́, и́щущему добраго би́сера,/ и́же обре́т един многоценен, шед, не скрыл еси́ в песце́ жития́ сего,/ но умно́жив, тмою талант возрасти́л еси́, от негoже подае́ши дина́рь благода́ти неоскудно.

Возшел еси́, Богомудре, на Небо, я́коже Илия на колеснице, добродетелями твои́ми, Духом облегчаваем,/ ны́не верных сохрани́ от всякаго искушения.

Ны́не, преблаже́нне кня́же Андре́е, Престо́лу Влады́чнему и огнезра́чному предстои́ши,/ зряще на добро́ту неизрече́нную очище́нным умо́м,/ благода́рственно моля́ся своему́ Влады́це.

Богоро́дичен: Исцели́, Чи́стая, неду́гующаго ума́ моего омраче́ние,/ праведнаго сего моли́твами,/ Ты бо, Пренепорочная Влады́чице, породила еси́ Христа́ на спасе́ние верных.

Песнь 6

Ирмо́с: Очисти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ния моя,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся:/ к Тебе́ бо возопи́х и услы́ши мя,/ Боже спасе́ния моего́.

Волею нас ради обнища́вшему Христу́ последовал еси́,/ Eгoже ны́не нищетою обогати́вся, святе княже Андре́е,/ оставил еси́ житие́ вредное и, славу мира сего презре́в,/ в мир Небесный радуяся прешел еси́.

Человече Божий, Андре́е чу́дне,/ твори́ши бо чудеса́ с верою к тебе́ приходя́щим, и тебе́ те́пле призывающим:/ исцеляеши бо стра́сти и врачуе́ши болезни, и мо́лишися о душа́х на́ших.

Даже до конца, княже Андре́е, подвиза́лся еси́ при храме святителя Николая,/ идеже святыя твоя́ мощи преподобный Дании́л Богоносный це́лы обре́т,/ престаре́лыма свои́ма рукама благоговейно осяза́,/ благоухание испуща́ющих и болезни целя́щих.

Богоро́дичен: Недоумение предлежи́т ми от обыше́дших мя зол, Пречистая,/ те́мже изба́ви мя от них скоро, к Тебе́ бо Единей прибего́х, Богомати,/ Богоразумия светом одевающей.

Ин

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Церковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшеся,/ ра́ди ми́лости от ребр Твоих/ истекшею Кровию.

Непреткнове́нно ше́ствуя стезя́ми Божественнаго Разума, Богомудре, свыше наставля́ем,/ я́ко из купины́ тебе́ возгласи́ Господь в мысли твое́й,/ и а́бие получил еси́ страсте́й свобождение силою Духа.

Немо́кренно преплыл еси́ жития́ сего свире́пую пучи́ну, в нейже погрузи́л еси́ главу́ па́губнаго зми́я,/ твой же, блаже́нне, кора́бль направля́ем рукою Держащаго вся,/ И́же у́чит человеки не уклоня́тися к падению Ада́мля злаго нра́ва грехо́вна.

Исто́чник приснотекущий яви́лся еси́, блаже́нне,/ чудесную благода́ть источающ и неду́ги от человек отгоняющ,/ державу вражию и си́лу низложи́л еси́,/ и по́чести победы венец от руки Бо́жия приял еси́, пребогате.

Спаси́ нас моли́твами твои́ми, свя́те кня́же Андре́е, ве́рою творя́щих па́мять твою́,/ и от всех бед сохрани́ град свой невреди́м от вся́каго зла,/ и от нахожде́ния инове́рных, и междоусобныя бра́ни тебе́ воспева́ющих.

Богоро́дичен: Господь Сил с Тобою, Пречистая,/ я́коже изво́лил есть, быв Отроковице,/ всех нас от о́бласти льстиваго хода́тайством Твоим изба́вил есть:/ те́мже Тя по долгу ро́дове родо́в при́сно ублажают.

Конда́к, глас 8:

Насажде́н во дво́рех Госпо́дних,/ своими преподо́бными де́тельми/ в дому́ свята́го Чудотворца Никола́я/ кра́сно процве́л еси́,/ ми́ра красоту́ и славу сего света ни во что вмени́в,/ Единаго Христа́ возлюби́л еси́;/ слез твои́х тече́нием напая́ем,/ уязви́лся еси́ желанием бу́дущих даро́в./ Темже зовем ти:/ ра́дуйся, свя́те кня́же Андре́е Смоле́нский,/ граду Переясла́влю похвало́/ и всей Росси́йстей земли́ великое утвержде́ние.

И́кос:

Человек у́бо бысть естеством, но яви́ся сограждани́н и собеседник А́нгелом,/ на земли́ я́ко безпло́тен пожи́в, плотско́е все помышление отве́ргл еси́,/ те́мже и мы, земни́и, зове́м ти, глаго́люще:/ ра́дуйся, отца благочести́ваго сы́не;/ ра́дуйся, от ма́тере роди́выйся благоверныя;/ ра́дуйся, я́ко от ю́ности последовал еси́ Христо́ви; ра́дуйся, я́ко увя́дил еси́ вся плотски́я стра́сти;/ ра́дуйся, я́ко пришествием твои́м град Переяславль освяти́вый;/ ра́дуйся, я́ко в нем житие́м твои́м путь нам ко спасению показа́вый;/ ра́дуйся, я́ко чудесы́ твои́ми вся люди удивляеши;/ ра́дуйся, я́ко честна́я твоя́ благода́ть то́ки целе́б изливает;/ ра́дуйся, православным лю́дем похвало и верных храни́телю;/ ра́дуйся, те́плый наш предстателю и от всякия ско́рби изба́вителю;/ ра́дуйся, святе Андре́е, великий княже Смоленский,/ гра́ду Переясла́влю и всей Российстей земли́ похвало́ и великое утверждение.

Песнь 7

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Себе потаи́в и ники́мже зна́ем,/ град Переясла́вль вельми́ возлюби́л еси́, егóже пришествием твои́м освяти́л еси́,/ в немже пребывая и плоть твою́ изнуря́я, пел еси́:/ отец на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Тридесятоле́тное по́прище на земли́ жития́ твоего́ совершая/ и при храме Божественнаго Престола пребывая,/ плоды́ досто́йны Христу́ сотвори́л еси́, Богому́дре княже Андре́е,/ отню́дуже всели́вся в вечныя Кро́вы,/ земным мир подае́ши, идеже зри́ши Троицы Свет нераздельный.

Измла́да прилежа́в Вседержителю/ и воззрев неуклонно на высоту́ разума, постигл еси́ мудрости глубину́,/ и дарованием чуде́с обогати́лся еси́, Богому́дре княже Андре́е:/ те́мже избавля́й нас от бед ко Господу моли́твами твои́ми.

Юность и красоту́, и по́хоти плотски́я возненави́дев, и по у́зкому пути́ вожделе́в ходи́ти,/ страстьми́ обложи́вся и во́инство восприи́м Безплотных сил,/ с нимиже предстоя́ у Престола всех Царя Христа́ Бо́га, восприя́л еси́ славу вечную на Небеси́,/ те́мже за ны помоли́ся, святе преподо́бне княже Андре́е, поя:/ отец на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Eгoже родила́ еси́ Го́спода, Влады́чице Чи́стая,/ не преста́й моля́щи Сы́на Твоего́,/ изъяти мя при́сно от враг оскорбля́ющих, и тяжкое бремя грехов моих расточи́, Богоневесто,/ я́ко да, радуяся, вопию:/ Благословен, Пречистая, Плод чрева Твоего́.

Ин

Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любо́вию благоче́стия па́че,/ не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху:/ благослове́н еси́ в хра́ме Сла́вы Твоея́, Го́споди.

Прошел еси́ мужественно плотско́е мудрова́ние посто́м крепким и умо́м смиренномудрым,/ крестным ору́жием победил еси́ гордаго зми́я лукаваго, княже Андре́е пребогате,/ на негoже и нам бу́ди помощник.

Я́ко кра́сен яви́ся в дому́ святи́теля и Чудотво́рца Николая,/ потаи́в себе и народу переясла́вскому незна́ем быв,/ град же Переяславль Божиим Про́мыслом вельми́ возлюби́л еси́,/ пребывая в дому́ свята́го Чудотворца Николая, святе Андрее, княже Смоленский преподо́бне,/ помоли́ся о нас, поя:/ отец на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Я́коже просла́вил еси́ Го́спода де́лы благйми, непорочно соблю́д Боже́ственная Его́ повеления,/ тако и Он просла́ви и упоко́и тя в не́дрех Авраа́млих,/ идеже нас, чту́щих тя, поминай.

Ра́дуйся, Российская земле, и вси Христолюбивии лю́дие весело ликовствуйте,/ свяще́ннии собо́ри собери́теся во святый храм, идеже ны́не прославляется наш заступник, благоверный князь Андре́й Смоленский,/ моля́ще его, я́ко да будет нам помощник в сем житии́ и в день Судный.

Богоро́дичен: Преукра́шена Боже́ственною славою Ты еси́, Пречистая,/ Едина бо от века Слово Божие, заче́нши, родила́ еси́/ и яви́лася еси́ Ма́ти и Дева,/ благословенна в жена́х, Всенепоро́чная Марие Влады́чице.

Песнь 8

Ирмо́с: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучи́тель/ Богочести́вым неи́стовно разжже́,/ си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев,/ Творцу́ и Избавителю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те,/ свяще́нницы, воспойте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Кто изочте́т страда́ния твоя́, алчбу́, наготу́ и жа́жду, имиже украша́лся еси́,/ па́че бо солнечных светлостей просияв, святе княже Андре́е./ Ны́не на Небесе́х со А́нгелы предстои́ши,/ о нас непрестанно Христу́ Бо́гу моля́ся и пе́ти повелева́я:/ о́троцы, благослови́те, священницы, воспойте, лю́дие, превозноси́те Христа́ во веки.

Вышних ища́, на земли пре́лести возненавидел еси́, Богоблаженне,/ те́мже с преподобными в любви духовной соедини́вся, с ними восприял еси́ побе́ды вене́ц на Небесе́х,/ отню́дуже моля́щим тя сла́дце зове́ши:/ о́троцы, благословите, священницы, воспойте, лю́дие, превозноси́те Христа́ во веки.

Кий язык, блаже́нне княже Андре́е, твое́ житие́ и страдание может исчести́ и досто́йно восхвали́ти;/ ты бо яви́лся еси́ на земли́ я́ко безплотен,/ земну́ю жизнь и славу мира сего возненави́дев,/ Христа́ Единаго возлюбил еси́, при́сно воспевая:/ отроцы,благослови́те, священницы, воспойте, лю́дие, превозноси́те Христа́ во веки.

Яви́ тя Господь пресве́тлаго свети́льника в пресла́вном граде Переясла́вле,/ земна́го А́нгела, Небе́снаго челове́ка, гра́ду на́шему Переясла́влю преди́внаго чудотво́рца,/ Боже́ственное сокро́вище, духо́вный о́браз,/ вельмо́жам наказа́тель и оби́димым засту́пник,/ гра́ду на́шему Переясла́влю крепкий страж,/ непрестаю́щее чудотворе́ние твое́ и великое милосе́рдие, преподо́бне, ве́рным лю́дем,/ спаси́ души на́ша.

Богоро́дичен: Влады́чице Де́во Чи́стая,/ Препрославленная Ма́ти Марие,/ моли́ся Сыну Твое́му прилежно/ изба́витися от вся́кия ну́жды и напа́сти,/ и всякаго злаго обстоя́ния/ тебе́, Госпоже, блажа́щим, поющим и превозносящим во вся ве́ки.

Ин

Ирмо́с: Ру́це распросте́р Дании́л,/ львов зия́ния в ро́ве затче́,/ о́гненную же си́лу угаси́ша,/ доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели/ о́троцы, взыва́юще:/ благослови́те вся дела́ Госпо́дня Го́спода.

Всем сердцем Святе́й Троице приложи́вся, блаже́нне княже Андре́е,/ и от Нея лучи́ Боголепно прии́м, световиден был еси́ и со А́нгелы лику́еши и пое́ши:/ благослови́те вся дела Господня Го́спода.

Невозвратно ше́ствовал еси́ к Небеси́, блаже́нне, Божественными стезя́ми,/ от зле же веду́щих до конца уклонился еси́ умерщвлением пло́ти, преподо́бне, к Бо́гу взывая:/ благословите вся дела Господня Го́спода.

Все́льшаяся благода́ть в ду́шу твою́, свя́те, сотвори́ тя бесо́м стра́шна,/ живу́щии бо в челове́цех нечистии ду́си моли́твами твои́ми прогони́мы бывают,/ вси же притекающии к тебе́ верно спасаются и поют:/ благослови́те вся дела Господня Го́спода.

Богоро́дичен: Вода неисчерпа́емая Ты еси́, Богоро́дице Влады́чице,/ от Тебе́ бо пиющии вси благода́ти исполня́ются,/ душа́ми и телесы́ освящаются и вопиют:/ благослови́те вся дела Господня Го́спода.

Песнь 9

Ирмо́с: Ужасе́ся о сем Небо/ и земли́ удиви́шася концы́,/ я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски,/ и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с./ Тем Тя, Богоро́дицу,/ А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Крило́ма духо́вныма ум твой впери́в к Сио́ну Вышнему, егóже и наследовал еси́,/ бысть единокро́вник с ли́ки святых, всегда веселящихся и пою́щих в све́тлости неизрече́нней Го́сподеви:/ Eгoже моли́ о творящих па́мять твою́, да досто́йно тебе́ величаем.

Всезри́тель Бог, ви́дев твое́ усердие, святе княже Андре́е, и совершенную веру к Нему́,/ просла́ви тя славою вечною, облагоде́тельствовав тя чудесы́,/ Eгoже моли́ к пользе уще́дрити ны, Богомудре, да тебе́, досто́йно воспева́юще, величаем.

Спаси́ моли́твами твои́ми, святе княже Андре́е, верою творя́щих па́мять твою́/ и от всех бед сохрани́ град Переясла́вль, и всякий град, и страну́,/ и храм твой невреди́мы от нахожде́ния инове́рных и междоусобныя бра́ни, и от всякаго зла,/ тебе́ воспева́ющих и величающих.

Вы́шняго Иерусали́ма и быв граждани́н Небе́снаго Царствия,/ со А́нгелы предстоя́ во Славе неизреченней,/ тоя́ же сла́вы я́ко щедрый отец моли́твами твои́ми, свя́те Андре́е, княже Смоленский, о́бщники нас сотвори́,/ Христу́ Бо́гу моля́ся, да досто́йно тя величаем.

Богоро́дичен: Марие Пречистая Влады́чице, омраче́нную мою ду́шу и се́рдце просвети́,/ и жизни вечныя сподо́би мя, Госпоже,/ не поминающи безчисленных моих зол/ и моля́щи Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего за мя, окаяннаго.

Ин

Ирмо́с: Ева у́бо неду́гом преслуша́ния/ кля́тву всели́ла есть:/ Ты же, Де́во Богоро́дице,/ Прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела еси́./ Тем Тя вси велича́ем.

Источаеши, славне, исцеления, и страсти отгоняеши от приходя́щих к тебе́ с верою,/ прогони́ми бо бывают ду́хи лю́тыя,/ ты воздвиза́еши верныя восхвали́ти светлыя твоя́ подвиги.

Я́ко великое солнце, возсиял еси́ величием по́двиг твои́х и озарил еси́ вся Русския страны, свобожда́я вся́ких напа́стей, душевных и телесных,/ молящи со пророки и апостолы, с мученики и преподобными и Богоносным Дании́лом,/ и всеми святыми Христа́ Бо́га о всех нас.

Нам, чтущим тя и похваля́ющим по́двиги твоя́,/ испроси́, блаже́нне, моли́твами твои́ми у Христа́ Бо́га ны́не/ и во исхо́де душ на́ших, и на Стра́шнем Суди́щи получи́ти ми́лость,/ я́ко и мы со всеми вопие́м ти:/ ра́дуйся, великий княже Андре́е,/ А́нгелов собеседниче и человеков помощниче.

Любо́вию впери́в к Вышним ум свой и дух, блаже́нне свя́те Андре́е, княже Смоленский,/ житейское море преше́л еси́ без поро́ка и ны́не на ло́не Авраа́мли, пресвяте,/ почиваеши во сла́ве со А́нгелы, непреста́нно велича́я Христа́ Бо́га на́шего.

Богоро́дичен: Великий воин невеще́ственных сил А́нгельских Тебе́, Всечестна́я Влады́чице, благовести́, рек:/ ра́дуйся, Благодатная, Господь с Тобою./ Темже и мы Тебе́ вопие́м, Всесвятая:/ ра́дуйся, Сы́на Бо́жия воплощение, всего мира свобождение.

Свети́лен:

Треблаженне княже Андре́е,/ предстоя́ со А́нгелы Христову ны́не Престо́лу и Света оттуду исполня́яся,/ ми́ру мир исхода́тайствуй и нам спасе́ние,/ благоче́стно и благоприятно па́мять твою́ совершающим, и в ско́рбех к тебе́ притекающим.

Ин светилен:

Процве́л еси́, я́ко финикс, дави́дски, свя́те княже Андре́е,/ и оби́тель яви́лся еси́ Духу Пресвято́му,/ И́же сла́вна тя вселе́нней показа́ и Росси́йстей земли́ пресве́тла свети́льника,/ о нас непреста́нно моли́, почита́ющих пречестну́ю па́мять твою́, княже Андре́е.

Сла́ва:

Оста́вя свое́ оте́чество, град Смоле́нск,/ и удали́вся своих и мирска́го сожи́тельства, блаже́нне княже Андре́е,/ Христу, И́же над всеми Бо́гу нашему, непоро́чным житием благоугоди́л еси́,/ Eгoже ны́не моли́ о нас, рабе́х твои́х, ве́рою пра́зднующих всечестную па́мять твою́.

И ны́не, Богоро́дичен:

Тя немолчными песньми блажи́м, Богоро́дице Де́во,/ я́ко родила́ еси́ Единаго от Троицы,/ и на руку́ Твое́ю носи́ла еси́ Христа́ Жизнодавца/ на спасе́ние всего мира и обновление.

На хвалитех, стихи́ры свята́го на 4, глас 1:

Позна́хом тя суща человека Бо́жия бы́ти,/ блаже́нне княже Андре́е:/ стра́нствовав бо на земли́,/ нищету вольную и кротость смиренному́друю стяжа́л еси́,/ терпением бо твои́м в доброде́телех совершенство восприял еси́/ и чудесы́ твои́ми вся верныя удиви́л еси́,/ молитвенниче о душах на́ших.

Любовию Христовою ороша́ем,/ блаже́нне княже Андре́е,/ мирски́я ле́сти вся возненавидел еси́,/ княжескую же честь и славу нищетою почти́л еси́/ и А́нгелов житие́ наследовал еси́,/ с ни́миже моли́ся Го́сподеви дарова́ти душа́м на́шим мир и ве́лию ми́лость.

Послужи́л еси́, Богомудре,/ усердно во хра́ме Госпо́дни,/ в дому́ чу́днаго святителя Николая,/ отону́дуже и в Го́рняя вшел еси́,/ последи́ же все́ми познался еси́,/ рукописа́ние бо твое́ лю́дем показа́л еси́,/ и чуде́с то́ки испусти́л еси́,/ святе княже Андре́е,/ молитвенниче о душах на́ших.

Святе княже Андре́е,/ нището́ю черто́г измени́,/ от гра́да своего́ Смоле́нска в чу́ждый посели́ся,/ и в дому́ святителя Христова Николая всели́вся,/ идеже пожи́в благоче́стно страннолю́бием,/ Боже́ственное А́нгельское подо́бие насле́довал еси́,/ с ни́миже моли́ся дарова́ти душа́м на́шим мир и ве́лию ми́лость.

Пребыва́я незна́ем, му́дре свя́те княже Андре́е,/ в дому́ святителя Христова Николая,/ надо́лзе премени́ в ни́щенстем о́бразе/ и ко Господу преста́вися,/ яви́лся еси́ чуде́с пода́тель,/ ихже от Бо́га восприи́м/ в по́льзу многим, приступающим к тебе́,/ исцеля́я лю́дем неду́ги и прогоня́я неприя́зненныя ду́хи,/ рукописа́ние показа́в лю́дем Переясла́вского жи́телем гра́да/ на уве́дение сла́внаго и́мене твоего,/ ихже сохраняй моли́твами твои́ми/ от вся́ких бед и напа́стей,/ преблаже́нне княже Андре́е Смоленский и наш ди́вный засту́пниче.

Сла́ва, глас 6:

Егда́ благоизво́лил Бог сугу́бо тя просла́вити/ и лю́дем в по́льзу показа́ти мо́щи твоя́,/ тогда бысть преподобному Дании́лу открове́ние о тебе́,/ он же возвести́ самодержа́вному государю́ царю́ Иоа́нну/ и первопресто́льному святи́телю Иоаса́фу о сем:/ они же повеле́ша честно́е те́ло твое́ из земны́х недр изъя́ти,/ и поста́вити я́ко свети́льника на све́щнице,/ да све́тит всему́ ми́ру и гра́ду твоему́ чудесы́./ Преподобный же отец наш Дани́ил/ со освяще́нным собо́ром и всенаро́дным мно́жеством/ обрето́ша е и я́вственно ви́деша,/ я́ко нетленно су́щее и благоухание испуща́ющее,/ тогда мно́гая чудеса́ от моще́й твои́х соде́ял еси́,/ всякия болезни от человек отгна́л еси́,/ и о тебе́ неве́рствующих наказа́л еси́./ Мы же ви́дяще сицевая,/ я́ко изво́лил еси́ те́лом с нами пребыва́ти,/ си́це спребыва́й с нами и ду́хом неотступно,/ тя мо́лим, угодниче Христов, блаже́нне княже Андре́е,/ от Негoже ми́ру мир испроси́,/ и нам, твое́ успе́ние пра́зднующим,/ и всем, к тебе́ прибегающим,/ спасе́ние душа́м и ве́лию ми́лость.

Ина сла́ва, глас то́йже:

Прииди́те днесь, Росси́йстии Христолюбивии лю́дие,/ мудрии, богатии и нищии,/ и вси правове́рнии гра́ждане,/ и́ноцы и про́тчии, юноши и старцы,/ па́мять праведнаго князя Андре́я че́стно да восхва́лим/ псалмы́ и пе́нии, и пе́сньми духо́вными,/ и радостно торжеству́ем дивнаго на́шего заступника,/ к Бо́гу хода́тая чу́днаго нашего,/ чудотворца князя Андре́я,/ и ублажи́м, си́це вопию́ще:/ ра́дуйся, ра́бе Христа́ Бо́га,/ служителю Святыя Троицы, жи́телю Горняго гра́да Иерусали́ма,/ стра́нствовавый на земли́ Богоугодне,/ оста́вив отечество земно́е, получи́в Небесное,/ возненави́дел еси́ богатство тле́нное,/ возже́лев иска́ти Небесное, егóже и получив,/ наслажда́ешися ны́не неизрече́нныя сладости и присносу́щна веселия./ Тем и Христос тя просла́ви и пресла́вна светильника на земли́ показа́,/ в Росси́йстей земли́ учини́ тя, я́ко второе солнце,/ чуде́с лучи́ испуща́юща и вся болезни на́ша исцелева́юща,/ мрак уныния разгоня́юща светом преславных чудес твои́х,/ и всех верных сердца́ просвети́, и от лю́тых неду́г свободи́/ верою совершающих Божественную твою́ память,/ Богоносе княже Андре́е Смоле́нский и Переясла́вский,/ досточу́дный чудотворче,/ хода́таю к Бо́гу при́сный о спасении душ на́ших.

И ны́не, Богоро́дичен: Богоро́дице, Ты еси́ Лоза истинная: Та́же Славосло́вие вели́кое, ектении и отпу́ст.

НА ЛИТУРГИ́И

Блаженны от перваго кано́на свята́го, песнь 3-я на 4, и втораго, песнь 6-я на 4. Проки́мен, глас 7: Честна́ пред Го́сподем смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, яже воздаде́ ми. Апостол, к Галатом, зача́ло 213. Аллилуия, трижды, глас 6: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода, в за́поведех Его́ восхо́щет зело́. Стих: Си́льно на земли́ будет се́мя Его́. Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 10. Причастен: В па́мять вечную будет праведник.



Проповеди на праздники:

Наверх