Проповеди на праздники:


Служба святаго апостола Филиппа, единаго от седми диаконов, и преподобнаго отца нашего Феофана исповедника, епископа Никийскаго

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры апостола, глас 4.

Подо́бен: Званный свыше:

Иже седми́ диаконом причте́н,/ я́ко полн мудрости же и Божественныя благода́ти,/ служи́ти, блаже́нне Филиппе, святы́х купно со Стефа́ном потре́бам избра́лся еси́./ Тем и убива́ема сего ви́дев,/ к Самари́и восте́кл еси́, повелением Божественным./ Божие Слово проповедая, славне,/ просвещая сущия во тьме пре́жде,/ яже соверши́л еси́ Духом Боже́ственным Дне сы́ны, всемудре.

Богозна́мения, руко́ю твое́ю совершаемая, лю́дие ви́дяще,/ слепых прозрение, и разслабленных исправление,/ и нечистых духо́в, идеже живаху, отгнание,/ дивляхуся, Фили́ппе, и прихождаху к спаси́тельному очищению,/ от неверия к вере внеза́пу направля́еми./ Тем Боже́ственный я́ко услы́ша апостольский лик веселяшеся,/ я́ко и Самари́и множество Бо́гу приведеся.

Колесница Слова сый, Богоглаго́ливе,/ на колеснице узре́в е́здяща, и вопроше́ния творящаго,/ и недомы́слящася, постигл еси́ Ае́тия Канда́кина досточуднаго/ и тому сказание и явление желаемых, блаже́нне, показа́л еси́:/ веровав бо, просит Божественнаго очищения,/ егóже прие́мша,/ Божественнаго проповедника Вседетель соде́ла всея Ефио́пии/ и мучеников начальника.

И́ны стихи́ры преподо́бнаго, глас 6.

Подо́бен: Все отло́жше:

Возсия́л еси́, Феофа́не, доброде́телей ви́ды,/ я́ко звезда светле́йша на тве́рди веры светло славне,/ зарями вся отгоняя омрачения ерети́ческая/ и просвещая верою тебе́ и любо́вию прилежа́щия/ и твои́м Боже́ственным учением./ Тем светоносный совершаем твой праздник любовию;/ со дерзнове́нием моли́ся о душа́х на́ших.

Труды по́стническими Твою́ душу вооружи́в,/ плотска́я увяди́л еси́, о́тче священнейше, играния/ и ум славне, соде́ла Божественныя Троицы жили́ще;/ и возвысился еси́, идеже мученическая воинства, и добро́та недомы́сленная,/ и иера́рхов собор./ С нимиже ны́не ра́дуешися, во сла́ве предстоя́ Христу,/ со дерзнове́нием моля́ся о душа́х на́ших.

Божественными слез твои́х тече́ньми, иера́рше,/ все потопи́л еси́ демонское ополче́ние, я́ко не́мощно;/ твои́ми же всегда к Бо́гу манове́нии и сильными восхожде́нии/ гордое возвыше́ние на землю низве́ргл еси́,/ и возне́слся еси́ на небе́сная и Боголепная селения;/ в нихже со А́нгелы водворяешися, предстоя Христу,/ со дерзнове́нием моля́ся о душах на́ших.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас и подобен то́йже:

Нравом злым поползо́хся и порабоще́н ле́стию лука́вною, Богоневе́стная,/ к пречу́дному Твое́му милосердию и теплому заступлению, Пресвята́я Отроковице,/ прибегаю, окаянный,/ сою́з мя избави напа́стей и печа́лей/ и спаси́ мя, Пренепорочная, демонских прило́гов,/ да прославля́ю Тя, и любо́вию пою, и покланяюся,/ и величаю Тя, Влады́чице, Присноблаженную.

Крестобогоро́дичен, подобен то́йже:

А́гнца Своего́ А́гница Нескве́рная древле и Непорочная Владычица/на Древе Крестнем я́ко узре́, ма́терски восклица́ше, и, дивящися, вопияше:/ Чадо Сладчайшее, что зрение сие новое и пресла́вное;/ како сонм безблагода́тный, суди́щу Пила́тову предаде́ Тя,/ и осуждает на смерть Жизнь всяческих;/ но воспева́ю твое́ неизрече́нное, Сло́ве, снизхожде́ние.

Тропа́рь апостола, глас 3:

Апостоле святый Филиппе,/ моли́ Милостиваго Бога, да прегрешений оставление/ подаст душам нашим.

Сла́ва, преподо́бнаго, глас 8:

Православия наставниче,/ благоче́стия учителю и чистоты,/ вселенныя свети́льниче, архиереов Богодухновенное удобрение,/ Феофа́не прему́дре,/ ученьми твои́ми вся просветил еси́,/ цевни́це духо́вная,/ моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душам нашим.

НА У́ТРЕНИ

Канон Окто́иха един и святы́х два. Апостола кано́н, глас 6. Егóже краегране́сие: Филиппову Божественную воспою славу. Иосиф.

Песнь 1

Ирмо́с: Яко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль/ по бездне стопами,/ гонителя фараона/видя потопляема,/ Бо́гу победную песнь/ пои́м, вопия́ше.

Пресветлыми сиянии Христовыми озарився,/ по причастию Божества́, му́дре, свет яви́лся еси́ вторы́й,/ верныя священно световодя́, славне Филиппе.

Пресу́щественное Слово, все наше осуществова́в,/ священна тя ученика священно предлагает, мудре,/ несвященнаго омраче́ния язы́ки избавля́юща.

Рук возложе́нием свяще́нных учеников/ избра́н был еси́ со Стефа́ном и прочими священный диа́кон,/ я́ко сый полн Ду́ха Бо́жия, всемудре Филиппе.

Богоро́дичен: Иже из не сущих вся содетельствуя,/ я́ко вину́ Тя име́яше воплоще́ния Своего, Богомати Чи́стая:/ тем по до́лгу ве́рнии Тя ублажа́ем.

Ин кано́н преподо́бнаго, глас и ирмо́с то́йже.

Моего разума твои́ми моли́твами мрак отжени, иера́рше Христов,/ я́ко да воспою, славне, Твою́ священную и светозарную па́мять пе́сньми.

Я́ко река́, устремился еси́ от Сиона, иерарше славне,/ и напоил еси́ зело́ Божественными струя́ми верных собо́ры,/ Бо́гу победную песнь поим, вопияше.

Божественными сиянии твою́ душу озари́в, Феофане,/ сласти страсте́й воздержа́ния попалил еси́ огнем, песнопоя́ истинно:/ воспоим песнь Христу.

Богоро́дичен: Светлейшими лучами Твоего́ Сына, Богоро́дице,/ просвети́ омраченную мою душу/ и страстей смущение Твоим, Чи́стая, укроти́ ходатайством.

Песнь 3

Ирмо́с: Несть свят,/ я́коже Ты, Го́споди Боже мой,/ вознесы́й рог верных Твоих, Блаже,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего́.

Сы́ны соверши́л еси́ Света во тьме неве́дения сущих, блаже́нне,/ в зна́мениих страшных, я́ко Небо высо́кое, Сло́ва славу пове́дая.

От племене Иудова Христа́ возсия́вша, блаже́нне, священно возвещая,/ благода́ти светом показа́л еси́,/ Егóже Моисей дре́вле и пророцы провозвести́ша.

Я́да душетленнаго отбежа́ти и спаси́тельную благода́ть восприя́ти/ покаря́еши медото́чными глаго́лы, отринове́нныя дале́че неразумием, Филиппе Богодухнове́нне.

Богоро́дичен: Светильник яви́лася еси́ та́инственный, Свещу, Отрокови́це, нося́щи истинно,/ просвещшую в нощи́ неве́дения прежде одержи́мыя, крайнею благостию.

Ин. Ирмо́с то́йже

Сый испо́лнен, мудре, Божественнаго Ду́ха яви́лся еси́,/ питая бога́тно благоче́стия сла́достию словом живи́тельным сердца́ зрящих к тебе́.

Повелении Божественнаго сияния изблиста́я, всеблаженне, отгнал еси́ всю ерети́ческую мглу,/ Жизнодавцу Христу́ воспевая:/ Свят еси́, Го́споди.

На го́ру Боже́ственных доброде́телей возше́д, иерарше, и во мрак вшед,/ сочта́лся еси́ с Богом и разума скрижаль приял еси́, закон благода́ти.

Богоро́дичен: Се лествица Иа́ковля, юже ви́де иногда утвержде́ну,/ на нейже утвержда́шеся Бог,/ Светоносная Чи́стая яви́ся действующи Богородица.

Конда́к Феофана, глас 2.

Подо́бен: Вышних ища́:

Возгреме́в Христово Боже́ственное воплощение,/ безплотныя враги до конца обличи́л еси́,/ чу́дне Феофане./ Сего ради вси верно и благоче́стно вопие́м ти:/ моли́ непрестанно о всех нас.

Седа́лен апостола, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

Прогони́тель демонов яви́вся/ и, я́ко светильник, сущия во тме просвети́в,/ явил еси́ Солнца, от Девы возсиявшаго,/ и, храмы идольския сокрушив,/ возставил еси́ Церкви, блаже́нне, в славу Бо́га на́шего./ Тем тя почитаем/ и Божественную Твою́ па́мять светло празднуем,/ и согласно вопие́м ти:/ апостоле Филиппе,/ моли́ Христа́ Бо́га грехов оставле́ние подати/ чтущим любо́вию святу́ю па́мять Твою́.

Сла́ва, преподо́бнаго, глас 4.

Подо́бен: Яви́лся еси́ днесь:

Яви́лся еси́, преподо́бне, Церкви, я́коже другое солнце,/ озаряя сию молниями Боже́ственных словес твои́х,/я́ко ученик Го́сподень, Феофане.

И ны́не, Богоро́дичен:

Пречистыя руки Твоя́, Де́во Мати, просте́рши,/ покры́й упова́ющия на Тя и Сыну Твое́му зовущия:/ всем подаждь, Христе́,/ милости Твоя́.

Крестобогоро́дичен:

На Древе ви́дящи воздви́жена Сы́на Твоего́, Пречистая,/ утро́бою ма́тернею растерза́ема,/ жалостно взыва́ше:/ увы́ Мне, како за́йде,/ Све́те Мой Безле́тный.

Песнь 4

Ирмо́с: Христос моя сила,/ Бог и Господь,/ Честна́я Церковь/ Боголепно поет, взывающи,/ от смысла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Ви́дев тя Си́мон содева́юща чудеса́ и зна́мения ве́лия,/ лицеме́рствовав, Филиппе, крещается,/ не зло́бы бежа́в, но погибели предае́тся.

Мно́ги тя силы содева́юща ви́дяще живу́щии во граде Самари́йстем,/ пропове́дниче Христов Филиппе,/ позна́ния свет, веселя́щеся, приима́ху.

Иди́, глаго́ла тебе́ Го́сподень А́нгел,/ путь направляя священнаго, Филиппе, Ае́тия му́рина,/ еже познати тому стезю́ Слова воплоще́ния.

Священнейший Ае́тий Канда́кий ви́дев тя, вразумля́юща того́,/ твое́ю рукою, Филиппе, крещается,/ и полн Ду́ха Свята́го я́влься,/ проповедник Боже́ственный бысть.

Богоро́дичен: Сы́ны соверши Бо́жия, Всенепоро́чная,/ сы́ны человеческия Твой Сын,/ от чистых крове́й Твоих воплощся и рождся;/ сего ра́ди сла́вим Тя.

Ин. Ирмо́с то́йже

Поще́нием, всему́дре о́тче Феофане, себе очи́стив,/ весь света исполнен был еси́, весь Бо́га вмести́телен,/ весь Ду́ха Свята́го соприча́стен.

Гла́дом та́ем, в лю́тая влага́емь заточе́ния,/ стражда́, всеблаженне, мученически терпел еси́,/ от совести чи́сты в Го́споде весели́ся.

Облистав, славне, исправлении обощре́н яви́лся еси́, я́ко Христов меч,/ ссеца́ющь ерети́ческая ухищре́ния,/ Боже́ственным Духом укрепляемь.

Богоро́дичен: Светильник всесветлый Ты яви́лася еси́,/ Боже́ственная трапе́за, Божие селе́ние, киво́т и жезл,/ процве́тши Цвет в мире, Христа, Ма́ти Де́во.

Песнь 5

Ирмо́с: Божиим светом Твоим, Блаже,/ у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молюся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Божий,/ Истиннаго Бога,/ от мрака греховнаго взывающа.

Я́рости беззако́нных не убоя́вся,/ среди волко́в, я́ко агнец истинно, Филиппе, ходил еси́,/ ты́я претворяя к благочестию/ благода́ти словом, блаже́ннейше.

На заколе́ния веде́ся, я́ко Агнец, Емману́ил,/ я́коже глаголет Исаия славный,/Егóже разуме́ти не моги́й, Филиппе,/ священный Ае́тий Канда́кий от Тебе́ науча́ется.

Священносло́вна тя ученика,/ единаго диа́конов седми избра́нна, уве́дехом/ и Це́ркве Боже́ственное основание/ и всех сущих во тме светильника, Филиппе.

Богоро́дичен: Богоро́дицу Тя истинно от души исповедающе,/ искушений и неудо́бств избавля́емся/ Твоими ко всех Бо́гу и Господу, Де́во, хода́тайствы, Богоблагода́тная.

Ин. Ирмо́с то́йже

Светодательными твои́ми блиста́нии, о́тче священнейше,/ мрачную тьму потреби́л еси́ еретичествующих,/ Богозна́ния светом озаряя и просвещая мира концы.

Злочести́вых защи́тницы тебе́, досточудна сущаго, лю́тыми ранами уязви́ша,/ егóже А́нгельстии чи́ни обима́ху, я́ко Христова иерарха и Божественнаго мученика.

Был еси́, отче, светови́дный заблу́ждшим путево́ждь,/ плавающим кормчий,/ коле́блемым приложе́ньми лю́тых тве́рдость и стена́ недви́жима.

Богоро́дичен: Добро́та Иаковля,/ юже Бог возлюби и вселитися избра,/ земных сла́ва и прибежище согрешающих,/ Богоро́дице, Ты яви́лася еси́.

Песнь 6

Ирмо́с: Жите́йское море,/ воздвиза́емое зря напастей бурею,/ к тихому приста́нищу Твое́му прите́к, вопию Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой,/ Многомилостиве.

Вод духовных испо́лнився, я́ко река Божественнаго Еде́ма, изше́л еси́,/ наводня́я волною ти́хою земныя концы и напая́я сердца́ верных, досточу́дне.

Отве́рз, исполнил еси́ твоя́ уста, учениче́, духовнаго разума,/ и разверз гортань лукаваго, поглощенных исто́ргл еси́ безчи́сленная множества, и спасл еси́, Апостоле.

Крепость низве́ржеся невидимаго врага и отню́д поги́бе,/ тебе́, крепостию Ду́ха Христа́ проповедающу, Филиппе,/ распе́ншагося и язы́ки призывающаго.

Богоро́дичен: Законов Тя естественных кроме́, роди́, Христе́, Содетеля твари,/ и па́че естества́ пребысть истинно Дева Нескверна Святая Ма́ти Твоя́, Пресвяты́й.

Ин. Ирмо́с то́йже

Сый я́ко солнце, Богоза́рныя лучи, преблаже́нне, испусти́л еси́,/ похваляя мученическия страсти, вяза́ния, и раны,/ и дивныя подвиги, иера́рше Христов.

Пречи́стую Владычицу похваляя чи́сте язы́ком твои́м, Богому́дре,/ воспел еси́ словеса́ светоза́рная,/ верных собо́ры и мудрых сердца́ умаща́ющая.

Писа́нием твоего́ всечестнаго и чистаго, му́дре, лица/ безбожных пи́сания измазу́еши и тех богоме́рзская и безбожная повеления,/ возвещая чествова́ти икону Христову.

Богоро́дичен: Вся хотением соста́вивый Бог и содержай, Пречистая,/ описа́нием телесе на Твоих объя́тиих но́сится,/ Боже́ственным Существом Неопи́санный.

Конда́к апостола, глас 4

Подо́бен: Вознесыйся:

Язы́ков лове́ц пречу́дный и учеников Христовых собеседник,/ апостолов предизбра́нный,/ Филипп днесь ми́ру исцелений подает богатство,/ покрывает от обстоя́ний того хва́лящия./ Тем согласно зовем ему:/ спасай вся моли́твами твои́ми, апостоле.

И́кос:

Я́ко Небо славу Божию, самови́дче, исповедав,/ язы́ки да́льния привлече́ к вере близ быти Бога./ Тем, я́коже Моисей законополо́жник,/ обогаща́еши, прехвальне, стадо твое́./ Он древле море пресече́ и, преве́д люди,/ пото́м в пусты́ни препита́ хлебом Небе́сным;/ ты же сла́наго лютаго неве́рствия изба́вив во Христе́ всю тварь,/ горе́ к пребыванием Небе́сным возвел еси́ вопиющия:/ спасай вся моли́твами твои́ми, апостоле.

Песнь 7

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь/ соде́ла А́нгел/ преподобным отроко́м,/ халдеи же опаляющее веление Божие мучителя увеща́ вопи́ти:/ благослове́н еси́, Боже отец на́ших.

Наведе́ тя, я́ко коня́, Пребоже́ственный, возмущающа языческое море, Филиппе,/ главы́ сокрушающа вражия, и поюща Ему песненно:/ благослове́н еси́, Боже отец на́ших.

Сказу́я прежде всех веко́в сокровенную Тайну,/ тайноглаго́льник же быв, Филиппе мудре,/ научил еси́ страны́ и люди/ и от тайн мерзских очистил еси́.

Яви́лся еси́ величайшая звезда, Филиппе славный,/ и Тралли́и удобрение,/ в нейже тело твое́ честно́е лежит,/ содева́я чудес преславная, мудре,/ на просвещение благочести́вно блажащих тя.

Богоро́дичен: Богородительницу Тя, Де́во, именуем, Марие Пречистая,/ спасаемии Тобо́ю день и нощь от вражиих приложений вредных,/ и искушений всяческих, и душевных скверн.

Ин

Ирмо́с: О́троцы в Вавилоне/ пе́щнаго пламене не убояшася,/ но, посреде пламене вве́ржени, орошаеми, пояху:/ благослове́н еси́, Го́споди, Боже отец на́ших.

Исправляя ты Истины Слово, ран искушения претерпе́л еси́/ и, во изгнание вложен, иерарше Феофане, пел еси́:/ благослове́н еси́, Го́споди, Боже отец на́ших.

Твоих догма́тов струи́/ нечестивых потопиша моря́, мудре,/ не вопиющих Христу, Бо́гу нашему:/ благослове́н еси́, Го́споди, Боже отец на́ших.

Ре́ки твои́х словес медото́чных, Феофане,/ человеков ду́ши веселия Божественнаго испо́лниша,/ песносло́вящих песньми Бо́га Препрославленнаго.

Богоро́дичен: На Тебе́ великое содеяся, Де́во Мати, та́инство:/ Сын Божий, из чрева Твоего́ вопло́щся, ны́не яви́ся;/ Емуже, веселящеся, поем:/отцев Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8

Ирмо́с: Из пла́мене преподобным ро́су источил еси́/ и праведнаго же́ртву водо́ю попали́л еси́:/ вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо, еже хоте́ти./ Тя превозно́сим во вся ве́ки.

Словом Божественным, всеблаженне, я́коже со́лию, растворив,/ пре́лести очистил еси́ смрад лютый/ и человеческая сердца́ исцелил еси́/ чести́ и сла́вити Троицу во веки.

Утверди́шася ноги хромы́х словом твои́м, мудре,/ ду́си же ме́рзцыи и нечистии рыда́ху,/ терпети не могу́ще данныя тебе́ благода́ти.

В Самари́и дре́вле живу́щии, Филиппе,/ благода́ти зарю от Тебе́ приемлют,/ ви́дяще многая содевающа тя чудеса́ силою Духа, Исто́чника благода́тнаго.

Богоро́дичен: Коле́блющуюся злобою ратобо́рца душу мою, Де́во Чи́стая, укрепи,/ Боже́ственным призира́нием Движущаго всяческая приемши и неподви́жущися.

Ин

Ирмо́с: За законы оте́ческия/ блаженнии в Вавилоне юноши предбе́дствующе,/ царю́ющаго оплева́ша повеление безумное,/ и совоку́плении имже, не сва́ришася огне́м,/ Держа́вствующему достойную воспева́ху песнь:/ Го́спода пойте дела/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Закон отеческий, всеблаженне, и́стинно нося,/ пребеззако́ннейшаго ца́рствующаго поплева́л еси́ повеле́ние несмы́сленное,/ погубля́юща, отче, Господне воображе́ние благоче́стно лобзающих,/ еже прием, в мире явися от Девы Отрокови́цы;/ Eгoже превозно́сим во веки.

Ум Боже́ствен,/ Ду́ха Пресвята́го гусль всесли́чная,/ слави́й добропе́снивый, верных верх, Православия столп и утверждение, мудре,/ Церкве твердь, монахов хвала, Феофане,/ отцев сла́ва и кре́пость яви́лся еси́,/ воспевая Христа́ во веки.

Мирополо́жница Ду́ха Пресвята́го, отче,/ ты показался еси́ изливанием миродухновенных твои́х и мудрых учений,/ потребляя прелести злосмра́днейшую тлю,/ и благовонствуеши нравом твои́м Честну́ю Церковь, зовя непрестанно:/ песньми тя превозносим, Христе́, во веки.

Богоро́дичен: Божия гора ту́чнейшая,/ ю́же пра́отец Давид предписа́ дре́вле, песнопоя́ проро́чески, Ты яви́лася еси́, Де́во,/ от неяже отсечеся Камень краеугольный, Христос,/ и сокруши кре́пость всю и́дольскую./ Того непрестанно пое́м и превозносим во веки.

Песнь 9

Ирмо́с: Бога/ человеком невозможно ви́дети,/ на Негoже не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти:/ Тобо́ю бо, Всечистая, явися человеком/ Слово Воплощенно,/ Eгoже величающе,/ с Небе́сными во́и/ Тя ублажа́ем.

Ви́дев дре́вле тебе́ ча́емая/ и Божественную прием власть непоколеби́му,/ о нейже человеки научи́л еси́, Филиппе Богоглаголиве,/ красуйся и ликуй,/ Божественнаго наслаждайся просвещения и утеше́ния.

Я́ко свет, я́ко звезда, я́ко великое солнце,/ свещательными заря́ми обтекл еси́ вселенную,/ возвещая Боже́ственное пропове́дание:/ во Тралли́ю же, Асийский град, пришед,/ емуже вождь быв, блаже́нне,/ в нем уснул еси́.

Крест, и смерть, и Воскресение Изба́вителя/ ближним и дальним возвести́л еси́,/ небо озвезде́нное быв, Божественными светлостьми́ блиста́ющося, Филиппе,/ апостоле Христов досточу́дне.

Земля тело твое́ многострадальное,/ сияние испущающее исцелений, покры,/ Небо же дух твой святый со апостолы и́мать веселящийся;/ с нимиже и нас помяни, мудре,/ хва́лящих тя.

Богоро́дичен: Глас приносит Ти благодарственный вся́кое дыха́ние,/ вопиющий ве́село и глаголющий:/ ра́дуйся, Престо́ле Вы́шняго огнеобра́зный;/ ра́дуйся, Божие село пространнейшее;/ ра́дуйся, апостолов благолепное, Чи́стая, венчание.

Ин

Ирмо́с: Безсе́меннаго зача́тия/ рождество́ несказа́нное,/ Матере Безму́жныя Нетленен Плод:/ Божие бо рождение обновляет естества./ Темже Тя вси ро́ди/ я́ко Богоневестную Матерь/ православно величаем.

Побо́рствующа тя по Христове Церкви человекоубийца зрети не моги́й, искушения тебе́ простира́ет:/ обаче непреклонен пребыл еси́,/ мужемудренно к царе́м нечести́вым противляяся доблественно,/ увещая ты́я покланя́тися о́бразу Христову, Феофане.

Укра́шен несказа́нною, Богомудре, добро́тою Троицы/ и упещре́н сиянии, све́тиши/ и радостно, пребогате, обстои́ши Престол истинно Зиждителя и Бога,/ идеже празднующих глас,/ о́тче Богоносе Феофане.

Твоих подвиго́в досто́йно приял еси́ че́сти/ и, венценосец, ны́не на Небесе́х со А́нгелы свесели́шися,/ идеже пророков собор, и апостолов, и мучеников истинно воинства мно́гая,/ иде́же патриархов лики;/ поминай нас, о́тче Феофане.

Богоро́дичен: Побо́рствующи лю́дем ве́рным во бране́х на варвары,/ даждь победи́тельная, Де́во Богородительнице,/ Благословенная и Препрославленная, Ма́ти Неискусобра́чная Чи́стая,/ покрывающи от всякаго вре́да вражия;/ да Твоего́ Сы́на поюще, Тя величаем.

Свети́лен.

Подо́бен: Небо звездами:

Апостоле Христов, во всю вселенную протече́ твое́ веща́ние,/ Бо́га проповедал еси́ нам;/ Егóже о нас моли/ Свет умный нам возсияти.

Сла́ва, преподо́бнаго:

Подо́бен: Жены́, услы́шите:

Я́ко Боже́ственный свет, Феофане, Церкви яви́лся еси́,/ песней твои́х сиянием сию озари́в/ и светом лица твоего, на немже Христовы язвы носив, удобряем;/ к Нему́же не престай моляся о стаде твое́м, о́тче.

И ны́не, Богоро́дичен:

Дре́вле дарова́нную мне ризу купе́лию Крещения/ оскверних страстны́ми блуды́,/ и ужасаюся, окаянный, час помышляя Божественнаго истинно Страшнаго Суда;/ Де́во Всенепоро́чная, предстани тогда/ и избави мя страшнаго преще́ния.

НА ЛИТУРГИ́И

Проки́мен апостола: Во всю землю изы́де вещание их и в концы вселенныя глаго́лы их. Стих: Небеса пове́дают славу Божию: Апостол: Деяний зача́ло 20. Аллилуия, глас 1: Испове́дят Небеса чудеса́ Твоя́, Го́споди. Ева́нгелие от Луки, зача́ло 50. Причастен: Во всю землю



Проповеди на праздники:

Наверх