Проповеди на праздники:


Служба преподобныя Параскевы Сербской

Аще ли настоятель изволит или где прилучи́тся храм преподобныя, пое́м бдение

НА МА́ЛОЙ ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 4, глас 2:

Пощения путь восприе́мши,/ житейския бури избегши, Параске́во славная,/ о́во у́бо с мудрыми девами/ светоносна вошла еси́ во дворы Го́спода твоего,/ о́во же, уневе́стившися Ему,/ источаеши исцеления притекающим к тебе́,/ и от душевных недуг избавляеши,/ и́же к Бо́гу твои́ми моли́твами.

Надеждею Христовою и верою возмо́гши,/ стяжания родителей отбе́гши, и со Безплотными ликуеши,/ преподобная мати Параскево славная./ Темже исцеле́ние то́чиши по смерти:/ твоя́ бо мощи показа́шася, всяким благоуха́нием испо́лнены,/ еже Христос тебе́ дарова́,/ Егóже возлюбила еси́,/ Егóже возжеле́ла еси́,/ и Той тя прослави, преподобная;/ те́мже молимся и мы:/ стаду своему́ испроси у Христа́ Бо́га ве́лию ми́лость.

Восплещайте убо, новопразднолюбцы,/ веселием ликования,/ Параскева преславная, и Богоневестная,/ и преподобная днесь явися, прежде сокровенная,/ я́коже древле от земли Крест Живоно́сный, в земли потаи́м, обличися./ Темже по долгу чтуще тя, возопиим:/ покрый нас от всякия беды и спасай стадо свое́ всегда.

Сла́ва, глас 4:

Прииди́те, верных соборы,/ духовно возрадуемся,/ пением трубным глас восприе́мше,/ и благодарственными песньми прорцем, глаголюще:/ Параске́во преподобная,/ сущия в напа́стех различных спасай мольбами своими/ и вся́ко у́бо обстояние отрева́й,/ благода́ть же и ми́лость нам проси,/ я́ко да моли́твами твои́ми спа́сшеся,/ радующеся, воспоем вси честныя подвиги твоя́, преподобная.

И ны́не, Богоро́дичен:

Ра́дуйся, стено́ необоримая,/ ра́дуйся, покро́ве миру,/ ра́дуйся, це́рковь Господня,/ ра́дуйся, свеще, ра́дуйся, престоле Божий,/ ра́дуйся, всех радость/ и помощь на враги́ невидимыя сущи, Чи́стая,/ спасе́ние и оружие непобедимое.

На стиховнах, стихи́ры, глас 2

Подо́бен: До́ме Евфра́фов:

Сияет умно светозаре́нии/ светоносный день/ светле́йшими блистаньми,/ воньже ны́не моли/ озари́тися поющим тя.

Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.

От согласия песнь/ воспеваем, честна́я,/ и почитаем немолчно па́мять Твою́,/ Параске́во преподобная,/ Божественную вои́стинну и светлую.

Стих: Дивен Бог во святы́х Своих,/ Бог Израилев.

Твоя ра́ка,/ я́коже сокро́вище честно́,/ ю́же обстояще/ исцеле́ние грехом нашим моли,/ усердно просим.

Сла́ва, глас 2:

Се рака спасения,/ се источник целе́бный,/ святыя показашася мощи,/ темже, приидите, усердно почерпем ны́не,/ болящим исцеления/ и радости, и́же во скорбех,/ моли́твами ея, Го́сподеви,/ и Церковь сию нерушиму сохрани.

И ны́не, Богоро́дичен: Спаси́ от бед:

Тропа́рь, глас 4 (пи́сан на велицей вече́рни).

Сла́ва и ны́не, Богоро́дичен..

НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, на 8, глас 6.

Подо́бен: Все отло́жше:

Возсия́ла еси́, Параске́во,/ доброде́тельми и виде́нием/ на тве́рди я́ко постница ве́рна,/ всесветлыми и славными заря́ми,/ вся отгоняеши омрачения ерети́ческия/ и просвещаеши верою и любовию/ прилежа́щия твои́м учением./ Темже светоносный твой праздник совершаем любовию,/ Христу́ со дерзнове́нием моли́ся о душах на́ших.

Труды по́стническими/ твою́ душу вооружила еси́,/ и плотска́я увяди́ла еси́ взыграния,/ и ум, славная, соделала еси́/ Божественныя Тро́ицы жилище;/ и возвысилася еси́, о Параске́во,/ идеже нетление и покой праведных,/ с нимиже ны́не радуешися/ и во сла́ве предстоиши Христу,/ со дерзнове́нием моляся о душах на́ших.

Боже́ственных слез твои́х тече́нии, Параске́во,/ все потопила еси́ демонское ополчение,/ я́ко не́мощно су́що,/ твои́ми всегда к Бо́гу мановении и сильными восхождении;/ и гордое возношение на землю низвергла еси́,/ и возвысилася еси́ в Небесныя и благолепныя обители,/ в нихже со А́нгелы водворяешися, предстоящи Христу,/ со дерзнове́нием моли́ся о душах на́ших.

И́ны стихи́ры, глас и подобен то́йже:

Живущи по смерти, Параске́во блаженная,/ посещаеши вся, с верою притека́ющия к раце твое́й:/ от лю́тых страстей покрыва́еши всегда/ и от бед избавляеши,/ подаваеши же исцеления моли́твами твои́ми/ и спасаеши от де́монскаго нахождения/ чтущия святу́ю па́мять твою́,/ просящи от Бо́га дарова́ти прощение прегрешений.

Ангел земный на земли яви́лася еси́,/ житие безплотное в земне́м теле показала еси́,/ отца бо и матере далече отбе́гши,/ причталася еси́ ко Христу, Жениху твое́му,/ в черто́зе Небеснем, Богоневесто, живущи,/ в Калликра́тии и́маши селение крепко,/ идеже исцеления подае́ши с верою притекающим ти,/ и чудес благода́ть всем источаеши.

Древле у́бо одождя́ше Бог/ изра́ильтяном манну с Небесе/ днесь же имущим имя твое́ честно́е/ сугу́ба бываше пшеница в раздаяние требующим,/ и нас ны́не в твое́й памяти, преподобная Параске́во,/ хлеба Небе́снаго сподо́би прияти благода́ть/ в благодарение чудес твои́х,/ да радость душам и спасе́ние получим во святей памяти твое́й.

Память твоя́ во веки пребывает,/ преподобная мати Параске́во,/ и труды потов твои́х всюду процветоша,/ аще бо и преставися от земных,/ но со А́нгелы предстоящи всегда,/ молиши Христа́ Бо́га/ о воспева́ющих досто́йно славную па́мять твою́.

Сла́ва, глас 1:

Ты сле́зными излия́нии плотских страстей ражжения угасивши/ и Божественнаго раче́ния огнь возгне́щши,/ озарилася еси́ Царя Христа́ безсмертием/ и Тому сочта́лася еси́, добрая дево,/ и с Ним в Чертог разумный ны́не возшла еси́, Параске́во,/ моли́ся о душах на́ших.

И ны́не, Богоро́дичен: Всемирную славу:

Аще не поеши бде́ние или полиелей:

И ны́не, Богоро́дичен по гласу или Крестобогоро́дичен:

Подо́бен: Прехвальнии мученицы:

Заколение Твое́ непра́ведное, Христе́, Дева зрящи,/ и, пла́чущи, вопияше Ти:/ Чадо Сладчайшее, како без правды умираеши?/ како на Древе ви́сиши, И́же всю землю повешей на водах?/ не остави Мене едину, Благодетелю Многомилостиве,/ Матерь и рабу Твою́, молюся.

Вход. Проки́мен дне. Чтения три преподо́бническая.

Прему́дрости Соломоновы чтение (главы́ 5 и 6):

Праведницы во веки живут, и в Го́споде мзда их, и попече́ние их у Вы́шняго./ Сего ради прии́мут Ца́рствие благоле́пия и венец добро́ты от руки́ Господни:/ зане́ десни́цею покры́ет я и мы́шцею защити́т их./ Прии́мет всеору́жие рвение свое, и вооружи́т тварь в месть враго́м./ Облече́тся в броня́ правды и возложи́т шлем, суд нелицеме́рен./ Прии́мет щит непобедимый, преподо́бие;/ поостри́т же напрасный гнев, во оружие: спобо́рет же с ним мир на безу́мныя./ По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины,/ и я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в на наме́рение полетят./ И от каменоме́тныя ярости испо́лнь падут гра́ды,/ вознегоду́ет на них вода морская, ре́ки же потопя́т я на́гло./ Сопроти́в ста́нет им дух силы, и я́ко ви́хор разве́ет их,/ и опустоши́т всю зе́млю беззаконие, и злодейство преврати́т престо́лы сильных./ Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте, навы́кните судии́ концев земли́./ Внуши́те держа́щии мно́жества и гордя́щиися о наро́дех язы́ков:/ я́ко дана есть от Го́спода держа́ва вам и сила от Вы́шняго.

Прему́дрости Соломо́новы чтение (глава́ 3):

Праведных души в руце́ Божией, и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти, и вмени́ся озлобле́ние исход их:/ и еже от нас ше́ствие сокруше́ние, они же суть в мире./ Ибо пред лице́м человеческим, аще и му́ку прии́мут, упова́ние их безсмертия испо́лнено./ И вма́ле нака́зани бывше, великими благоде́тельствовани будут,/ я́ко Бог искуси́ я и обре́те их достойны Себе./ Я́ко злато в горни́ле искуси́ их, и я́ко всепло́дие же́ртвенное прия́т я./ И во время посещения их возсияют и я́ко и́скры по сте́блию потекут./ Су́дят язы́ком и обладают людьми, и воцари́тся Господь в них во веки./ Надеющиися Нань разумеют истину, и ве́рнии в любви пребу́дут Ему./ Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́,/ и посещение во избра́нных Его́.

Прему́дрости Соломо́новы чтение (глава́ 4):

Праведник, аще пости́гнет сконча́тися, в поко́и будет./ Старость бо честна́, не многоле́тна, ниже́ в числе лет исчита́ется./ Седина же есть мудрость челове́ком, и возраст старости, житие́ нескверное./ Благоуго́ден Бо́гови быв, возлю́блен бысть,/ и живы́й посреде́ грешников, преста́влен бысть./ Восхище́н бысть, да не злоба измени́т разума его,/ или́ лесть прельсти́т душу его./ Раче́ние бо злобы помрачает добрая, и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив./ Сконча́вся вма́ле испо́лни ле́та до́лга:/ угодна бо бе Господу душа его: сего ради потща́ся от среды́ лука́вствия./ Лю́дие же ви́девше и не разуме́вше, ниже́ положиша в помышле́нии таковое:/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́,/ и посещение во избра́нных Его́.

На лити́и стихи́ры, глас 1:

Благода́ть духо́вную от Бога/ приемши, преподобная Параскево,/ и по смерти твоя́ чудеса́ блистают/ и твоя́ постничестии труды и подвизи/ в миро благовонно предзришася./ И всем подаеши обильно недугом исцеле́ние,/ верою притекающим к раце твое́й.

От Вы́шняго Промысла благода́ть духо́вную почерпши,/ и по смерти источаеши медоточных вод струи чудес,/ и напаяя веселием верных сердца и помыслы,/ и прогоняя духа лукавствия,/ моли́ Христа́ Бо́га о творящих па́мять твою́ святую.

Глас 2:

Желанием Божественныя любве́ ничтоже мирских предпочла еси́,/ и матерни любве небрегла еси́,/ и свою утварь в ру́це нищим подала еси́,/ и Ева́нгельский глас слышала еси́,/ то́щно Христу́ последовала еси́,/ Eгoже моли́ спасти́ся нам.

Сла́ва, глас 2:

Отечество и сродство оставила еси́,/ и Христу, Жениху своему́, последовала еси́,/ преподобная Параскево,/ и Вышний Иерусалим постигла еси́,/ и с мудрыми девами, невздремавшися, вошла еси́ во мысленный чертог/ и зри́ши Жениха своего́ красоту,/ Егóже моли́ о душах на́ших.

И ны́не, Богоро́дичен.

На стихо́вне стихи́ры, глас 4

Подо́бен: Званный свыше:

Уязви́вшися желанием Божественным,/ преподобная мати Параскево,/ вся суетная прелестнаго жития́ возненави́девши,/ Христу́ последовала еси́/ горящим духа желанием,/ мудрование плотско́е умертвивши воздержа́нием,/ и истинным умиле́нием, и совершенным смирением,/ и прия́ла еси́ от Бо́га дар чудотворений неизреченных:/ Eгoже моли́ спасти́ и просветити души на́ша.

Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.

Ангельское возжеле́вши житие́,/ преподобная мати Параскево,/ мимотеку́щее сие житие, я́ко сон, вменила еси́,/ подвиза́ющися воздержа́нием, и прилежными моли́твами,/ и поще́нием, и бде́нием, и низулега́нием, и чистотою;/ сосу́д пречист яви́лася еси́ Ду́ха Божественнаго/ и светлых, и неизреченных чудес дар от Бо́га прияла еси́,/ Егóже, всеблаженная мати, моли/ спасти́ и просветити души на́ша.

Стих: Блажени вси, боящиися Го́спода,/ ходящии в путех Его́.

Настоящаго жития́ сего,/ прелестнаго, и маловременнаго, и скоро мимотеку́щаго,/ вся отвергла еси́/ и пламень огня страстна́го угасила еси́./ Непрестанным умилением, и соверше́нным смирением,/ и прилежным молением Безплотных чи́ны достигла еси́/ и зри́ши откровенным лицем Славу Божию,/ Егóже, преподобная Параскево, моли/ спасти́ и просветити души на́ша.

Сла́ва, глас 2:

От ко́рене благаго израсте́ шипо́к,/ и́же от младе́нчества твоего́ возлюбила еси́ Христа, Параске́во,/ благода́тию па́че, неже млеко́м, воспита́на бывши,/ и, на ка́мени стоящи, плоть твою́ изнури́ла еси́,/ и к Бо́гу возвысившися разумом,/ и Господне создалася еси́ доброде́тельми жилище,/ и, с Небе́сными ликовству́еши, Христова бывши оби́тель,/ моли́ спасти́ся душам нашим.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:

Егда Нескве́рная А́гница виде Своего́ А́гнца,/ на заколение, я́ко человека, волею влеко́ма,/ плачущи, глаго́лаше:/ безчадствовати Мя ны́не тщи́шися, Христе́, рождшую Тя;/ что сие сотворил еси́, Изба́вителю всяческих?/ оба́че воспева́ю и сла́влю Твою́, юже па́че ума и слова,/ крайнюю благость, Человеколюбче.

И́ны стихи́ры на стиховне, глас 1.

Подо́бен: Небе́сных чино́в:

Прииди́те, православных соборы,/ и лики составим в па́мять преподобныя Параскевы,/ та бо мирская оставльши, Ева́нгельский слышавши глас,/ и, вземши крест Христов, истинно последова Емуже/ и уневе́стися, Христу,/ и с мудрыми девами вни́де во Небесный чертог,/ моли́ о творящих па́мять твою́.

Стих: Дивен Бог во святы́х Своих,/ Бог Изра́илев.

Безплотных житие в телеси ве́щнем имела еси́,/ преподобных житию поревновала еси́,/ роди́тельную любовь преобидила еси́, Божественней любве приобщися,/ Евангельским велением последовала еси́/ и в дом безстрастия достигла еси́,/ моли́ о творящих па́мять твою́.

Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.

Чино́м по́стническим последова усердно,/ и преподобным сожительница была еси́,/ удалившася мира и мирских,/ и обогати́ся Божественными деяньми,/ апостольскому учению последовавши,/ и Христу́ приведеся невеста,/ Небесною красотою украшенна,/ моли́ о творящих па́мять Твою́.

Сла́ва, глас 6:

Одесную Спа́са предста,/ дево преподобная Параскево,/ одеяна добротою пощения/ и преукрашена еле́ем чистоты,/ и вопиющи к Христу́ в радости, свещу держащи:/ во благоуха́ние мира Твоего́ теко́х, Христе́ Бо́же,/ я́ко уязвихся Твое́ю любо́вию аз,/ не отлучи́ мене Чертога Твоего́, Женише́ Небесный,/ тоя́ моли́твами и нас, Всесильне, спаси́ милостию Твое́ю.

И ны́не, Богоро́дичен.

Тропа́рь, глас 4:

Пустынное и безмолвное житие возлюбивши,/ и во след Христа, Жениха твоего, усердно поте́кши,/ и Того благое иго во юности твое́й взе́мши,/ Крестным знамением к мысленным врагом мужески вооружи́вшися,/ по́стническими подвиги, постом, и моли́твами, и сле́зными каплями/ у́глие страсте́й угасила еси́, достославная Параскево:/ и ны́не в Небеснем черто́зе/ с мудрыми девами предстоя́щи Христу,/ моли́ о нас почитающих честну́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен: Еже от века утаенное:

НА У́ТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропа́рь святыя два́жды.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 4.

Подо́бен: Скоро предвари:

Жениха возлюбивши, Творца и Бога,/ жениха же тленнаго оставила еси́, честна́я Параске́во,/ и, радующися, претерпе́ла еси́ постныя по́двиги:/ те́мже и, венцы носящи, к Боже́ственному чертогу возшла еси́,/ испрошающи всем грехов оставление.

Сла́ва, глас 8.

Подо́бен: Повеленное тайно:

Иже во искуше́ниих и ско́рбех суще, к твое́му храму притекающе,/ приемлют честныя исцеления/ от еже в тебе́ живущия Божественныя благода́ти, Параскево преподобная,/ ты бо при́сно мирови источаеши исцеления.

И ны́не, Богоро́дичен:

Дево Всенепоро́чная, Яже Пресущнаго Бо́га рождшая,/ со преподобною Того непрестанно моли/ оставле́ние прегрешений и исправление жития да́ти нам прежде конца,/ ве́рою и любо́вию поющим Тя по долгу,/ едина Всепетая.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 1:

Непорочная а́гница честна́я/ Го́сподеви сочта́ся та́инственно в чи́стем житии,/ добро́тою Богоданною себе украси́вши./ Темже и прият благода́ть исцеления,/ уврачующи страсти притекающих к ней силою духовною.

Сла́ва, глас 4.

Подо́бен: Удивися:

Ходивши по стезе́ узтей, пространнаго рая́ широту достигла еси́,/ идеже радость празднующих, идеже Древо Животное,/ нас непрестанно поминающи, чту́щих твое́ успение.

И ны́не, Богоро́дичен:

Матерь Тя Божию молим вси,/ Де́ву вои́стинну и по Рождестве явльшуюся,/ любо́вию прибегающим к Твое́й благости:/ Тебе́ бо и́мамы гре́шнии Предстательницу,/ Тебе́ стяжахом в напастех спасе́ние,/ Едину Всенепорочную.

Посем, Хвалите Имя Господне: Псало́м избра́нный преподобнический.

Величание:

Ублажа́ем тя, преподобная мати Параскево,/ и чтим святу́ю па́мять твою́,/ ты бо мо́лиши за нас Христа́ Бо́га на́шего.

По полиеле́и седа́лен, глас 8:

Предъизбра́нная от Бога, преподобная мати Параскево,/ жития треволнений и мяте́жа мирскаго стра́стных помышлений избе́гши,/ ко пристанищу жития достигла еси́,/ и со А́нгелы песносло́вящи Изба́вителя Христа́ Бо́га,/ моли́ непрестанно о нас, да благода́ть и ми́лость дарует нам,/ чтущим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Ра́дуйся, А́нгелом радость мира прие́мшая,/ ра́дуйся, рождшая Творца Твоего́ и Го́спода,/ ра́дуйся, сподо́бльшаяся быти Ма́ти Бо́жия.

Та́же степе́нна, 1 антифо́н, 4-го гла́са. Проки́мен: Дивен Бог во святы́х Своих, Бог Израилев. Стих: В це́рквах благословите Бога,/ Го́спода от источник Изра́илевых. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 104.

По 50-м псалме, стихи́ра, глас 8:

Всяк язык да подви́жится/ к похвалению Христовы красныя невесты,/ честныя голуби́цы, позлащенныя Ду́хом Святы́м:/ та бо возлюби́ пустынное житие,/ бысть А́нгелом собеседница, девственная похвала́,/ юже А́нгели восхвалиша/ и человечестии роди, блажаще, вопием:/ ра́дуйся, заступнице сущим в беда́х и обуреваемым пристанище,/ преблаженная Параскево,/ ты бо последовала еси́ твое́му Жениху Христу,/ подающему ми́ру ве́лию ми́лость.

Канон Богоро́дицы, со ирмо́сом на 6.

И преподобныя 2 кано́на, на 8.

Кано́н преподо́бныя, глас 6.

Песнь 1

Ирмо́с:Яко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль/ по бе́здне стопа́ми,/ гони́теля фарао́на/ ви́дя потопля́ема,/ Бо́гу победную песнь,/ поим, вопияше.

Моего разума твои́ми моли́твами мрак отжени́, Параскево преподобная,/ да воспою славную твою́ память,/ и светоносную, и блаженную песньми.

Я́ко река устремися от Сиона, славная Параскево,/ напоила еси́ зело Божественными струя́ми верных сонмы, вопиющи:/ Го́сподеви поим песнь новую.

Божественными сия́нии душу твою́ озаривши, Параскево,/ сладострастие плоти воздержа́ния попали́ла еси́ огнем,/ поющи истинную песнь Христу.

Богоро́дичен: Светлыми лучами Твоего́ Сына, Богоро́дице,/ просвети́ омраченную мою душу/ и страстей смущение твои́ми, Чи́стая, укроти ходатайствы.

Ин кано́н преподобныя, глас 8.

Песнь 1

Ирмо́с: Воду проше́д я́ко сушу,/ и египетскаго зла избежав,/ изра́ильтянин вопияше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему поим.

Ликующи, мати, на Небесе́х/ и твое́му Жениху Христу, предстоя́щи при́сно со А́нгелы, и пророки, и со апостолы,/ и со женами преподобными, о нас моли́ся.

Пост возлюбивши и чи́стое смирение, дево,/ Бо́га Истиннаго возвеселила еси́:/ Тому непрестанно о нас моли́ся.

Радостный ти Христов глас прии́де,/ на земли мольбу де́ющей, мати честна́я,/ и радости наполнилася еси́,/ Сего песньми за ны молящи.

Богоро́дичен: Чини Тя А́нгельстии и человечестии,/ Безневестная Де́во, хвалят непрестанно:/ Зижди́теля бо их я́ко Младенца на руку́ Твое́ю понесла еси́.

Катава́сия: Отве́рзу уста моя:

Песнь 3

Ирмо́с: Несть свят,/ я́коже Ты, Го́споди Боже мой,/ вознесы́й рог верных Твоих, Блаже,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего́.

Ты исполнилася еси́, мудрая мати Параскево, Божественнаго Духа/ и яви́лася еси́, питающи бога́тно благоче́стия сладостию,/ живо́тным словом зрящия к тебе́.

От повелений Божественнаго сияния просветила еси́ вся, блаженная Параскево,/ отгнавши всю еретическую зло́бу, Жизнодавцу Христу́ воспева́ющи:/ свят еси́, Го́споди.

На го́ру Боже́ственных доброде́телей востекла еси́, Параскево,/ и, во о́блак виде́ний прини́кши, сочеталася еси́ с Богом,/ разумныя скрижа́ли прии́мши закона благода́тнаго.

Богоро́дичен: Се лествица Иаковля, юже виде иногда́ утвержде́ну,/ на нейже утвержда́шеся Бог,/ светоно́сна, Чи́стая, явися девствующи.

Ин

Ирмо́с: Ты еси́ утверждение/ притекающих к Тебе́, Го́споди,/ Ты еси́ свет омраченных,/ и поет Тя дух мой.

Испроси́, Параскево, невесто Христова славная,/ грехов прощение подати верою хва́лящим тя.

Бе́гающи, удалилася еси́/ и вселилася еси́ в пустыни, и горах присно, и вертепех,/ Бо́гу угождающи.

Обрела еси́, егóже возлюбила еси́ от души, пречестная Параскево,/ в широте пустыни сокровище пота́еное.

Богоро́дичен: Тебе́ вси стяжахом, прибежище и сте́ну нашу, христиане,/ и Тя сла́вим немо́лчно,/ Ма́ти Безневестная.

Ин икос:

Чудесем источник отве́рзеся,/ приидите вси, почерпне́м ны́не воды, точащия исцеления,/ яви бо чудеса́ преславная Параскева всем,/ Бо́гу сию прославляющу я́ко присну Ему рабу сущу,/ сего ради обрете чудесем благода́ть Божиим велением.

Седа́лен, глас 4:

Яви́лася еси́, преподобная Параскево, Церкви, я́ко иное солнце,/ озаряющи сию молниями чудес твои́х/ и просвещающи верою вопиющия ти:/ ра́дуйся, постниц похвало и дев удобрение.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Пречи́стеи руце Твои, Де́во Мати, просте́рши,/ покрый уповающия на Тя и Сыну Твое́му зовущия:/ всем подаждь, Христе́, милости Твоя́.

Крестобогоро́дичен:

На Древе ви́дящи воздви́жена Сы́на Твоего́, Пречистая,/ утробою матернею разтерза́ема, жалостно взывала еси́:/ увы Мне, како зашел еси́, Свете Мой безлетный.

Песнь 4

Ирмо́с: Христос моя сила,/ Бог и Господь,/ Честна́я Церковь/ Боголепно поет, взывающи,/ от смысла чиста о Го́споде празднующи.

Поще́нием, преподобная Параскево, себе очистивши,/ вся света исполнилася еси́, и вся Боговме́стна показалася еси́,/ и вся яви́лася еси́ Духу соприча́стна.

Гладом уморя́ющи люте злое юности игра́ние, Параске́во блаженная,/ и постническия терпи́ши болезни,/ от совести чи́сты о Го́споде веселящися.

Облиставши, славная, жития исправлении,/ обощрена́ яви́лася еси́, я́ко Христов меч, ссецающи демонская ухищрения,/ Боже́ственным Духом укрепляема.

Богоро́дичен: Светильник всесветлый, Боже́ственная трапе́за,/ Божие селение, кивот и жезл, процветши в мире Христа,/ Ты яви́лася еси́, Ма́ти Де́во.

Ин

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́/ и просла́вих Твое́ Божество.

Нескве́рно зерца́ло и свято помыслом себе сотворши,/ я́ко светило, при́сно сияющи посреде́ по́стниц, славная.

В телесном обнаже́нии солнечным попале́нием сгара́ла еси́ за любовь Жениха твоего/ и мраза студе́ность претерпе́ла еси́.

Всено́щным бдением, и моли́твами крепкими, и стена́ньми,/ плоти увяди́ла еси́ движения,/ преблаженная мати.

Богоро́дичен: Христа, Егóже родила еси́, Пречистая Де́во,/ Того умоли рабом Твоим дарова́ти прегрешений оставление.

Песнь 5

Ирмо́с: Божиим светом Твоим, Блаже,/ у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Божий,/ Истиннаго Бога,/ от мрака греховнаго взыва́юща.

Светопода́тельными твои́ми блистаньми, Параске́во,/ мрачную тьму потребила еси́ ерети́ческую,/ и Богозна́ния светом озари́вшися, просвещаеши мира концы.

Тебе́ вси, заступницу имуще, досто́йно сла́вим, Параскево,/ ты бо яви́лася еси́ А́нгелов собеседница и дев украше́ние,/ мати преподобная.

Яви́лася еси́, мати Параске́во, светозарна,/ заблуждших путеводительница, вла́ющихся правительница,/ и колеблющихся в лю́тых твердость, и стена нерушима.

Богоро́дичен: Добро́та Иа́ковля, юже возлюби́ Бог и вселитися избра́,/ земных сла́ва и прибежище греша́щих,/ Богоро́дице, Ты яви́лася еси́.

Ин

Ирмо́с: У́тренююще вопие́м Ти,/ Го́споди, спаси́ ны:/ Ты бо еси́ Бог наш,/ ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы.

Дне и мира сопротивная ве́дящи,/ желания люботворца демона любити не восхотела еси́.

Мня преодоле́ти твое́й любви и чистоте,/ но смех явися козньми́ прелукавый.

Погребоша твое́ тело, я́коже нетле́емо,/ ты бо я́ко безплотна пожила́ еси́, Богоневестная.

Богоро́дичен: Де́ву по Рождестве пое́м Тя, Богоро́дице,/ Ты бо Бо́га плотию ми́ру родила еси́.

Песнь 6

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре,/ воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею,/ к ти́хому приста́нищу Твое́му прите́к, вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой,/ Многоми́лостиве.

Сияеши, я́ко солнце,/ Богозарны лучи, преблаженная Параске́во, чудес испущающи/ похваля́ющим твоя́ постныя труды и дивныя подвиги.

Пречи́стую Владычицу Богоро́дицу похваляющи че́стно, язы́ком твои́м, Богомудрая Параскево,/ воспевши словеса́ светоза́рная,/ верных сонмища му́дре сердца́ умаща́ющи.

Напи́санный всечестны́й и святый образ любе́зно лобызаеши,/ безбожных же пи́сания потребля́еши, и тех богомерзская и безбожная повеления поплева́еши,/ и возвещавши честь и поклонение образа Христова.

Богоро́дичен: Вся хоте́нием Свои́м составивый Бог и содержай всяческая,/ описа́нием телес на Твоих руках держи́тся, Пречистая,/ И́же Боже́ственным Существом неопи́санный.

Ин

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Господу/ и Тому возвещу́ печали моя,/ я́ко зол душа моя испо́лнися,/ и живо́т мой а́ду прибли́жися,/ и молю́ся, я́ко Ио́на:/ от тли, Бо́же, возведи мя.

Мирския молвы́ попрала еси́, мира Соде́телю предстои́ши,/ возлетевши кри́лы златоукра́шенными, мати,/ от трудов пощения и молитв, Богоблаженная.

Богоугоднаго твоего́ ради жития, прелестная,/ я́ко дар освяще́н, отечеству подаешися твое́му, Параскево,/ к западу пришедши, всеславная.

Несказа́нно житие измла́да возжеле́вши,/ неви́дима бо в земли потаена́,/ восходящи, преподобная, на удивление бысть, Бо́гу явльшу тя.

Богоро́дичен: Да избу́дем от лю́тых прегрешений моли́твами Твоими, Богоро́дице Чи́стая,/ и да улучи́м Божие сияние/ из Тебе́ неизреченно воплощеннаго Сы́на Бо́жия.

Конда́к, глас 6:

Святую вси заступницу сущим в беда́х,/ благоче́стно воспоим Параскеву всечестну́ю:/ та бо, житие оставльши тленное/ и нетлеемое прият бо веки,/ сего ради славу обре́те,/ чудес благода́ть Божиим велением.

И́кос:

Прииди́те, постническое сословие,/ приидите, чистоты рачи́теле, приидите, празднолюбцы всяк возраст,/ песньми духовными похвалим пустыннолю́бную го́рлицу,/ постников похвалу, дев украше́ние, молчальников удобрение,/ печальных уте́шительницу, болящих посетительницу/ и сущим в беда́х скоропослушную помощницу,/ Богомудрую Параскеву, точащую всем исцеле́ния,/ обрете бо благода́ть чудес Божиим велением.

Песнь 7

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пещь/ соде́ла А́нгел/ преподобным отроко́м,/ халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти:/ благослове́н еси́, Боже отец на́ших.

Исправля́ющи ты слово Жениха Христа,/ Тому невозвратным желанием последовала еси́, господоимени́тая Параскево, вопиющи:/ благословен Бог отец на́ших.

Добро́ты тле́ющия, Параскево преподобная, небрегла́ еси́,/ смотряющи тамо сущаго воздая́ния,/ и прияла еси́ славу нестареющуюся, Божию красоту и веселие.

Реки твои́х словес медото́чных, Параскево,/ человеком ду́ши веселия Божественнаго исполняеши,/ хвалосло́вящим песньми Бо́га препрославленнаго.

Богоро́дичен: На Тебе́ соде́яся великое, Де́во Мати, та́инство:/ Сын Божий из чрева Твоего́ воплоти́ся и всем яви́ся,/ Емуже, веселящеся, поем:/ отцев Бо́же, благослове́н еси́.

Ин

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́/ попра́ша пла́мень дерзнове́нно,/ и на ро́су огнь преложи́ша, вопию́ще:/ благослове́н еси́, Го́споди Боже во веки.

За́йде, я́коже солнце, преподобная мати,/ просвещаеши же чудесы верою теплою и любо́вию поющих:/ благословен Бог отец на́ших.

Испо́лнишася вся страны́ твоего́ благоухания во обретение мощей твои́х,/ имже верою пети повелеваеши, преподобная:/ благословен Бог отец на́ших.

Обрета́ешися, мати, хромым исправление,/ ибо ногою боле́вый, скака́я, вопияше, зовый немо́лчно:/ благословен Бог отец на́ших.

Богоро́дичен: Се, Ю́же прорече́, Де́во, Ду́хом Святы́м великий Исаия,/ во чреве Бо́га заченши, родила еси́:/ и благословен, Пречистая, Плод Твоего́ чрева.

Песнь 8

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́/ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́,/ вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо еже хоте́ти,/ Тя превозно́сим во вся ве́ки.

По законе отчи, закон оте́ческий, всеблаженная, истинно нося́щи,/ де́монская ли́ца поплевала еси́, Господне воображение благоче́стно лобызающи,/ еже приим в мире, явившася от Девы Отроковицы:/ Егóже превозносим во веки.

Ум Божествен и Ду́ха Пресвята́го гусль всесочета́нна,/ слави́й добропе́снивый, верных похвала́ верховная,/ Православия сто́лпе и утверждение мудрое, церковное правило,/ монахинь сла́ва и всех преподобных удобрение яви́лася еси́,/ поющи Христа́ во веки.

Мирополо́жница Ду́ха Пресвята́го, мати, показалася еси́/ излия́нием мира благовонных твои́х и мудрых учений, потребляющи прелести злосмра́дную тлю/ и благово́нствуя нравом твои́м, Параскево, Честну́ю Церковь, зовущи непрестанно:/ песньми Тя превозносим, Христе́, во веки.

Богоро́дичен: Божия гора ту́чная,/ ея́же пра́отец Давид уясни́в, древле поя пророчески, ты яви́лася еси́, Де́во,/ от неяже отсечеся Камень краеугольный Христос и сокруши кре́пость идольскую:/ Того непрестанно пое́м и превозносим во веки.

Ин

Ирмо́с: Царя Небе́снаго,/ Егóже поют во́и А́нгельстии,/ хвалите и превозносите во вся ве́ки.

Укрепльшися умом Безплотных,/ желанием вдала еси́ тело посту/ и живеши во веки.

Пребогатая в жена́х яви́ся, блаженная Параскево,/ поющи Творцу:/ Тя превозносим во веки.

Су́щу разслабленному в лета мно́га, честна́я, исцеления подаде недуга:/ тем тя воспеваше, преподобная, во веки.

Богоро́дичен: Сошедшаго с Небес и в ложесна́ Деви́ческая все́льшася Го́спода,/ пойте и превозносите Его́ во ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Бога/ человеком невозможно ви́дети,/ на Негoже не смеют чини А́нгельстии взирати,/ Тобо́ю бо, Всечистая, явися человеком/ Слово Воплощенно,/ Eгoже величающе,/ с Небе́сными во́и/ Тя ублажа́ем.

Посо́бствующу тя по Христове Церкви человекоубийца зрети не могий,/ искушения тебе́ простирает:/ обаче непрекло́нна пребыв и, мысленным врагом противилася еси́ до́блественно,/ покланяющися о́бразу Христову, Богомудрая Параскево.

Укра́шена несказанною, Богомудрая, доблестию/ и упещре́на сияньми светлейшими,/ радостно, преблаженная, предстоиши Престо́лу Зижди́теля Бога,/ идеже празднующих глас, Богомудрая Параскево.

Твоих подвигов достойную прияла еси́ по́честь,/ и венцено́сица ны́не на Небесе́х со А́нгелы ликовству́ющи,/ иде́же пророческий сонм, и апостол, и мученик вои́стинну во́инства многа,/ идеже патриархов ликостоя́ния,/ поминай нас, преподобная мати Параскево.

Богоро́дичен: Побо́рствующи людем ве́рным во бране́х,/ воинству на́шему на сопротивныя даждь победы, Богородительнице,/ покрывающи от всякаго навета врагов,/ Ма́ти Бо́га Слова Неискусобрачная Чи́стая,/ да Твоего́ Сы́на поюще, Тя величаем.

Ин

Ирмо́с: Воистинну Богоро́дицу/ Тя исповедуем,/ спасе́нии Тобою, Де́во Чи́стая,/ с Безплотными лики Тя величающе.

Не престай молящи Христа, мати преподобная,/ изба́вити ны от бед рабы твоя́,/ и́же от души пою́щия тя и величающия.

Красота дев яви́лася еси́, преподобная,/ я́ко А́нгельскому житию поревновала еси́;/ не престай молящи о отечестве твое́м.

Сочеталася еси́ со Безплотными ликостоянии/ и Влады́це предстоиши, радующися,/ с мудрыми девами, Сему молящися о мире.

Богоро́дичен: Радости исполни мя и веселия, Де́во,/ я́ко приимши вину радости:/ Ты бо источила еси́ всем радование.

Свети́лен.

Подо́бен: Жены́ услышите:

Я́ко Боже́ственный свет, Параскево, песненно Церкви яви́лася еси́,/ красотою сию озари́вши светом лица твоего,/ предобрая невесто Христова:/ к Нему́же непрестанно моли́ся о всех нас.

Сла́ва:

Подо́бен: Небо звездами:

Ангельскаго жития желая, удалила еси́ себе в пустынях/ и, страсти покоривши плотски́я, равноангельна показася,/ преподобная мати на́ша Параскево.

И ны́не, Богоро́дичен:

Дре́вле дарова́нную ми ризу банею Крещения осквернив страстны́м блуже́нием,/ ужасаюся, окаянный, час помышляя вои́стинну Божественнаго Суда,/ Де́во Всенепоро́чная, предстани тогда и избави мя страшнаго прещения.

На хвали́тех стихи́ры на 4, глас 8.

Подо́бен: О пресла́внаго чудесе́:

Грядите вси, Богомудрии, от земли дальния,/ раце прикосну́вшеся преподобныя/ и прошения своя от души принося́ще,/ приими́те избавление от страстей различных:/ ини́и же грехов разрешение,/ и к Бо́гу присвоение,/ и всяку пользу нам ко спасению.

Глас 1.

Подо́бен: Небе́сных чино́в:

Параскево Богомудрая,/ воздержа́нием многим, молитвою и молением Богови соединися/ и непобеждена пребысть коварствы борителя./ Темже и со А́нгелы ликовствуеши на Небесе́х,/ отнюдуже почитаем тя/ и Божественную па́мять Твою́, сошедшеся, празднуем.

Ты, повинующися манием Всевидца Бога,/ от Негoже благода́ть прияла еси́/ действовати чудесы и прогонити духи лукавствия./ Темже почитаем тя/ и святу́ю па́мять твою́ достодолжно верою празднуем, Богоблаженная.

Воздержанием мудрование плотско́е умертвила еси́,/ постом и доброде́телей совершением,/ отнюдуже явися, я́ко жива, по смерти вои́стинну./ Смерть бо тебе́, я́ко сон, вменися,/ к Бо́гу прешедши и в руце Его́ душу предавши,/ Eгoже моли́ спасти́ души на́ша.

Сла́ва, глас 8:

Отечество, и сро́дство, и имение оста́вльши, Параскево,/ и нечестия вся мирская возненави́девши,/ Бо́га Единаго возлюбила еси́,/ Емуже и пощением уневестилася еси́/ и была еси́ Свята́го Ду́ха жилище,/ от Негoже светоли́тием просветившися,/ Того моли́ спасти́ души на́ша.

И ны́не, Богоро́дичен: Влады́чице, приими:

Славосло́вие вели́кое. И отпуст. Аще ли не пое́м бдения или полиелея, тогда пое́м стиховну во Октоихе.

Сла́ва, преподо́бней, глас 2:

Преподобная мати Параскево,/ измлада себе саму́ю возложи́вши Христу́ Бо́гу/ и от Него укрепляема, плотски́я страсти покорила еси́,/ и ху́ждшее порабо́тила еси́ лучшему:/ те́мже и венец триплете́нный прияла еси́,/ моли́ спасти́ души на́ша.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:

Егда Нескве́рная А́гница виде Своего́ А́гнца,/ на заколение, я́ко человека, волею влеко́ма,/ плачущи, глаго́лаше:/ безчадствовати Мя ны́не тщи́шися, Христе́, Рождшую Тя,/ что сие сотворил еси́, Изба́вителю всяческих?/ обаче воспева́ю и сла́влю Твою́ па́че ума и слова/ крайнюю благость, Человеколюбче.

НА ЛИТУРГИ́И

Блаженны, от перваго кано́на песнь 3 и от втора́го песнь 6. Проки́мен, глас 4: Дивен Бог во святы́х Своих, Бог Израилев. Апостол к Гала́том, зача́ло 208: Братие, прежде пришествия веры: Аллилуия. Терпя, потерпе́х, Го́спода, и внят ми. Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 104: Рече Господь притчу сию: Уподобися Царствие Небесное десяти девам: Причастен: Ра́дуйтеся, пра́веднии:



Проповеди на праздники:

Наверх