Проповеди на праздники:


Служба преподобных отец Дионисия и Амфилохия, Глушицких, чудотворцев

НА ВЕЧЕ́РНИ

Блажен муж: на Го́споди, воззвах: стихи́ры, глас 8.

Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе:

Преподобнии отцы Богомудрии,/ слепым дае́те свет,/ болящим исцеле́ние и хромым здравие,/ милостивно преклоняющеся к приходящим верою к вам/ и прося́щим помощи ва́шея,/ заступники бо и предстатели ве́рнии вси обрето́хом, восхваляюще вас.

Преподобнии отцы всечестнии,/ доброде́тельми возшедше на колесницу,/ к Бо́гу востеко́сте, победныя почести приемлюще,/ и, я́ко ми́лоть, нам телеса́ ваша положена во гробех отцы оставили есте́,/ источати исцеления и прогони́ти духи лукавые,/ тем же блажим вас, прехвальнии.

Ликом по́стническим сочетастеся и украшшеся, блаженнии,/ по́стническим житием и ны́не в Небесных обителех живете, веселящеся,/ идеже ликуют А́нгели,/ и Светом Боже́ственным воистину обожаеми,/ поминайте любо́вию блажащих вас на земли́/ и святое ваше творящих празднество.

Сла́ва, глас 6:

Преподобнии отцы,/ во всю землю изыде вещание исправлений ваших,/ те́мже на Небесе́х обрето́сте мзду трудов своих,/ бесовския разрушили есте полки́/ и А́нгельския достигли есте чины,/ ихже житию непорочно поревнова́сте,/ дерзновение иму́ще ко Господу,/ мир испроси́те душам нашим.

И ны́не, Богоро́дичен:

Богородице Де́во Чи́стая,/ моли́ся Го́сподеви,/ я́ко да Твоими моли́твами/ подаст душам нашим грехов оставление,/ мир и ве́лию ми́лость.

Крестобогоро́дичен:

На Древе Живот наш зря́щи,/ Пренепорочная Богородица, ви́сящ,/ ма́терски рыдающе, вопия́ше:/ Сы́не Мой и Боже Мой,/ спаси́ любо́вию пою́щия Тя.

Аще празднуеши с полиелеом, глаголи Богоро́дичен воскресный: Кто Тебе́ не ублажит:

Вход, прокимен дне. Чтения преподо́бническая.

Прему́дрости Соломоновы чтение (главы́ 5 и 6):

Праведницы во веки живут, и в Го́споде мзда их, и попече́ние их у Вы́шняго./ Сего ради прии́мут Ца́рствие благоле́пия и венец добро́ты от руки́ Господни:/ зане́ десни́цею покры́ет я и мы́шцею защити́т их./ Прии́мет всеору́жие рвение свое, и вооружи́т тварь в месть враго́м./ Облече́тся в броня́ правды и возложи́т шлем, суд нелицеме́рен./ Прии́мет щит непобедимый, преподо́бие;/ поостри́т же напрасный гнев, во оружие: спобо́рет же с ним мир на безу́мныя./ По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины,/ и я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в на наме́рение полетят./ И от каменоме́тныя ярости испо́лнь падут гра́ды,/ вознегоду́ет на них вода морская, ре́ки же потопя́т я на́гло./ Сопроти́в ста́нет им дух силы, и я́ко ви́хор разве́ет их,/ и опустоши́т всю зе́млю беззаконие, и злодейство преврати́т престо́лы сильных./ Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте, навы́кните судии́ концев земли́./ Внуши́те держа́щии мно́жества и гордя́щиися о наро́дех язы́ков:/ я́ко дана есть от Го́спода держа́ва вам и сила от Вы́шняго.

Прему́дрости Соломо́новы чтение (глава́ 3):

Праведных души в руце́ Божией, и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти, и вмени́ся озлобле́ние исход их:/ и еже от нас ше́ствие сокруше́ние, они же суть в мире./ Ибо пред лице́м человеческим, аще и му́ку прии́мут, упова́ние их безсмертия испо́лнено./ И вма́ле нака́зани бывше, великими благоде́тельствовани будут,/ я́ко Бог искуси́ я и обре́те их достойны Себе./ Я́ко злато в горни́ле искуси́ их, и я́ко всепло́дие же́ртвенное прия́т я./ И во время посещения их возсияют и я́ко и́скры по сте́блию потекут./ Су́дят язы́ком и обладают людьми, и воцари́тся Господь в них во веки./ Надеющиися Нань разумеют истину, и ве́рнии в любви пребу́дут Ему./ Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́,/ и посещение во избра́нных Его́.

Прему́дрости Соломо́новы чтение (глава́ 4):

Праведник, аще пости́гнет сконча́тися, в поко́и будет./ Старость бо честна́, не многоле́тна, ниже́ в числе лет исчита́ется./ Седина же есть мудрость челове́ком, и возраст старости, житие́ нескверное./ Благоуго́ден Бо́гови быв, возлю́блен бысть,/ и живы́й посреде́ грешников, преста́влен бысть./ Восхище́н бысть, да не злоба измени́т разума его,/ или́ лесть прельсти́т душу его./ Раче́ние бо злобы помрачает добрая, и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив./ Сконча́вся вма́ле испо́лни ле́та до́лга:/ угодна бо бе Господу душа его: сего ради потща́ся от среды́ лука́вствия./ Лю́дие же ви́девше и не разуме́вше, ниже́ положиша в помышле́нии таковое:/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́,/ и посещение во избра́нных Его́.

На стихо́вне стихи́ры, глас 4

Подо́бен: Я́ко до́бля:

Во Христа́ обле́кшеся,/ тле́емаго человека Богомудренно совлекшеся,/ тем духовною благода́тию при́сно просвеща́еми,/ я́ко звезды светлыя, ми́рове просияли есте́,/ молящеся от тли и бед изба́витися,/ и́же верою совершающим при́сно честну́ю па́мять вашу.

Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.

Ны́не пищу Небе́сную восприемлюще,/ и Светом ограждаеми, и Жизнь вечную насле́дствующе,/ к вам прибегающия от бед изба́вите,/ и искушений различных, и всякаго озлобления,/ Богомудренно к Бо́гу дерзновение стяжавше/ и любовь показу́юще воистину христоподобную.

Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода,/ в заповедех Его́ восхо́щет зело́.

Богоносцы вседи́внии, Троицы поборницы,/ к миродержителеву борению му́жескою мудростию ополчи́вшеся,/ и того низложисте твердыми сплете́нии,/ победными увязо́стеся венцы́./ Сего ради Божественную и светоносную совершаем вашу память,/ освящаеми благода́тию.

Сла́ва, глас 8:

Преподобнии отцы,/ мира красоты и пищи временныя отнюд возненави́девше,/ иноческое житие па́че возлюбивше/ и А́нгелом собеседницы бысте,/ и светильницы многосветлии вселенней,/ чудесами, я́коже второе солнце, сияюще,/ всех нас поминайте,/ совершающих священную па́мять вашу./ Мы бо, чада ваша/ и овцы словесных ваших учений,/ и вас на помощь призываем,/ прося́ще вами прияти мир и ве́лию ми́лость.

И ны́не, Богоро́дичен воскре́сен: Безневе́стная Де́во:

Аще ли не празднуеши, глаголи сей Богоро́дичен:

Аз, Де́во Святая Богоро́дице,/под кров Твой прибегаю,/ вем я́ко обрящу Тобо́ю спасе́ние,/ можеши бо, Чи́стая, помощи́ мне.

Крестобогоро́дичен:

Тя пригвожда́ема ви́дящи на Кресте, Иисусе,/ и страсти приемлюща волею, Владыко,/ Дева Ма́ти Твоя́, увы Мне, вопияше, Чадо Сладкое,/ раны без правды како терпи́ши, Врачу́,/ исцели́вый человеком немощь/и от тли всех изба́вивый милосе́рдием Своим.

Тропа́рь, глас 8:

Светильницы светлии, я́вльшеся/ добро́ту земну́ю мудренно оста́вльше/ и идо́ша во внутреннюю пусты́ню, ку́пно с Диони́сием Амфило́хие,/ смирение и всю добродетель извыко́ша и обрето́ша безсмертие,/ постом, и бдением, и прочим воздержа́нием себе принося́ Христу,/ и ны́не на Небесе́х Престо́лу Христову предстоя́,/ моли́теся, отцы Богомудрии, Диони́сие и Амфило́хие,/ умири́ти мир и спасти́ся душа́м пою́щих вас,/ согреше́нием оставле́ние дарова́ти,/ чтущим всечестну́ю па́мять вашу.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

НА У́ТРЕНИ

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 4.

Подо́бен: Скоро предвари:

Светильницы пресветлии и́стины Христовы,/ мир просвети́сте учением вашим, отцы Богоноснии Диони́сие и Амфило́хие,/ погуби́вше е́реси зловерных ху́льник, погаси́сте пламенная ху́лящих смущения,/ тем я́ко Христовы угодницы всех просвещаете.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Дево Всенепоро́чная, Пребогатаго Бо́га рождшая,/ со Безплотными Того непрестанно моли, оставле́ние прегрешений и исправление жития да́ти прежде конца,/ ве́рою и любо́вию поющим Тя.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 8:

Отреко́стеся плоти Христа́ ради и духовнии явистеся людем води́телие,/ услышали есте́ словеса́ тайных учений,/ и́ноком же яви́стеся правило пра́вости,/ страсти вся крепостию попрали есте́./ Тем и коварства бесо́в до конца попалили есте́,/ к Нему́ изрядно всегда, Богоноснии отцы, моли́теся,/ грехов оставле́ние подати, чтущим любо́вию святу́ю па́мять вашу.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Се Тебе́ ро́ди родо́в славят, я́коже прорекла́ еси́, Отроковице,/ Создателя бо всех бысть палата и Боже́ственный храм,/ в немже вселися Вышний и плотию обложи́ся, да спасет нас.

По Хвалите Имя Господне: величание:

Ублажа́ем вас,/ преподо́бнии отцы,/ и чтим святу́ю па́мять вашу,/ наставницы монахов и собеседницы А́нгелов.

Псалом избра́нный: Терпя́, потерпе́х Го́спода:

По полиеле́и седа́лен, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

Егда, блаженнии, к Боже́ственному желанию ум свой впери́сте,/ тогда остависте вся до́лу влеку́щия мудрова́ния и в пустыню всельшеся,/ я́ко крин, процветосте доброде́тельми прекраснии, страстей искорени́вше терние,/ в ней насадивше плоды трудов своих,/ те́мже и пожасте рукояти, богатство неотъе́млемо на Небесе́х,/ отцы преподо́бнии, моли́те Христа́ Бо́га/ согрешений оставле́ние дарова́ти, чтущим верою святу́ю па́мять вашу.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен: О тебе́ радуется:

Та́же степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́. Стих: Что воздам Го́сподеви о всех,/ яже воздаде ми. Вся́кое дыха́ние: Стих: Хвалите Бо́га во святы́х Его́: Ева́нгелие от Иоанна, зача́ло 36

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

Иже на земли А́нгели/ и на Небеси́ челове́цы Божии,/ мира благое украше́ние/ и благих питателей,/ удобрение и́ноков и преподобных похвалу́/ великих отцев почтим,/ насажде́ни бо в дому́ Господни/ и процвето́ша праведно, я́ко ке́дри в пусты́ни,/ умножили есте́ стадо Христово словесных овец,/ в преподобии и правде.

Канон, глас 6.

Песнь 1

Ирмо́с: Я́ко по суху пешеше́ствовав Изра́иль,/ по бездне стопами,/ гонителя фараона,/ видя потопляема,/ Бо́гу победную песнь поим, вопияше.

Сшедшаго с Небес и на Кресте ру́це Простершаго подражатели, блаже́ннии,/ тем распя́сте себе мирови, и мир вами распина́шеся,/ и сего ради всели́стеся во Царствие Небесное,/ чудотворцы яви́стеся воистину преди́внии.

Творца всех Бо́га возлюби́сте, преподо́бнии,/ мирску́ю мудрость всю отве́ргше, о земных неради́вше,/ Небесных благ наслади́вшеся со А́нгельскими ли́ки,/ с нимиже молящеся, не забу́дите нас, чад своих.

Ревность духо́вную в сердца́х своих приемше,/ вслед Бо́га усердно потеко́сте и сего ради прославистеся в Божественней Того славе,/ у Него же обрести́ нам испроси́те ве́лию ми́лость.

Богоро́дичен: Един от Святыя Троицы во двою естеству́/от чистых крове́й Твоих воплоти́ся, Боголепно про́йде,/ ихже от Ада́ма спасая, Пречистая, благостию Своею.

Песнь 3

Ирмо́с: Несть свят,/ я́коже Ты, Го́споди Боже мой,/ вознесы́й рог верных Твоих, Блаже,/ и утверди́вый нас на камени/ испове́дания Твоего́.

Бысть в пустынях гнездя́щася А́нгели, добродетельным житием свои́м мир озаряюща,/ Диони́сия блаженнаго обре́те, преподо́бне Амфило́хие,/ ему же после́дствовав, Спасу всех угодил еси́.

Молением свои́м непрестанным и всенощны́м предстоянием,/ Пречи́стую Богоро́дицу Помощницу иму́ще, бесовския полки́ от обители вашея прогони́ли есте́./ Тем и приходящим к вам подаваете скорое исцеле́ние.

Се, мы оста́вихом вся,/ по Госпо́дню словеси́ сотвори́сте и вслед Того изыдо́сте,/ тем мзду сторичную прия́сте и Живот вечный насле́довасте со всеми святыми,/ с ними же молящеся о нас не престайте, отцы блаженнии.

Богоро́дичен: Просвещение мне испроси, Пречистая Влады́чице,/ рождшая Свет всему́ миру, омраче́нному грехи,/страстную мглу далече отжени, Едина Богоблаженная.

Седа́лен, глас 4:

Удивил еси́, Владыко, преподобных отец на́ших,/ подав им чуде́с благода́ть и неду́ги различныя от человек отгоня́ти,/ им же молебно возопие́м:/ о, отцы досточу́днии, Диони́сие и Амфило́хие,/ непрестанно моли́те о нас Пречи́стую Богоро́дицу,/ да, просте́рши длани, умоли́т Сы́на Своего́ и Бога,/ сохрани́ти град наш и люди от злых обстоя́ний,/ подаст ве́рным людем победу на враги́/ и душам нашим грехов оставление.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Пречи́стеи руце Твои, Богоро́дице Де́во, просте́рши,/ покры́й уповающих на Тя, Сыну Твое́му зовущия,/ всем подай, и́же милости Твоя́.

Песнь 4

Ирмо́с: Христос моя сила,/ Бог и Господь,/ Честна́я Церковь/ Боголепно поет, взывающи,/ от смысла чиста о Го́споде празднующи.

Руце просте́рше, о нас мольбу ко Влады́це приношайте,/ стаду вашему от долг разрешение прося́ще, и́мате бо послушающаго Владыку всей твари,/ творит бо волю боящихся Его́ и молитву их послушает.

Сконча́сте течение, житие свое́ добре соверши́вше, блаженнии,/ приятелище бысте Пресвятыя Троицы,/ тем молитеся в мире сохраненным быти ве́рным людем,/ правоверно вас почитающим.

Любовию Божиею распаля́стеся, святии,/ мир весь оставльше, пустыню достиго́сте,/ в ней же А́нгельски пожили есте́ и ны́не, в Чертозех Небесных со всеми святыми веселящеся,/ непрестанно о нас молитеся.

Богоро́дичен: К Тебе́ упование мое возложих, Ма́ти Бо́жия Приснодево, спасения моего/ и Тя Предстательницу животу моему положих, тверду же и непоколебиму.

Песнь 5

Ирмо́с: Божиим светом Твоим, Блаже,/ у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молюся,/ Тя ведети, Слове Божий,/ Истиннаго Бога,/ от мрака греховнаго взывающа.

Смире́н помысл и ду́шу свою сокруше́нную иму́ще,/ вы́ну прилепляшеся Бо́гови и на Того упование о души́ своей возло́жше,/ толпы бесо́вския, я́ко прах, разгнасте,/ исцеляете неду́ги душевныя вку́пе и телесныя.

Юность телесную отвергше,/ посто́м и бдением удручи́ли есте́ плоти своя́,/ тем и святым житием свои́м весь мир просветили есте, Богоблаженнии.

Егóже ищущи, при́сно желаемаго вами блаженства Небе́снаго Царствия,/ о нем бо подвизастеся в поще́ниих и бде́ниих,/ души свои изда́сте в руце Божии;/ сему и нам получи́ти молитеся присно, блаженнии.

Богоро́дичен: Тебе́, рождши Христа, всему́ Содетеля, взываем:/ ра́дуйся, И́же Свет возсия́вше нам,/ ра́дуйся, вместившая Бо́га невместимаго.

Песнь 6

Ирмо́с: Житейское море,/ воздвиза́емое зря напастей бурею,/ к тихому пристанищу Твое́му притек, вопию Ти:/ возведи от тли живот мой,/ Многомилостиве.

Возгремели быша до Небес молитвы ваша, святии,/ я́ко гром, Святым Духом гремя́ше,/ возду́шный же дух, я́ко дым, разгоняше,/ от недуг разрешение ве́рным подавающи./ Тем я́ко заступники на́ша и к Бо́гу хода́таи,/ непрестанно вас почитаем.

Вы́шняго прибежище положи́сте себе и упова́ние, в пустынях, да я́ко в черто́зех светлых, пребывающе,/ во а́лчбе и жа́жде жизнь свою провожда́юще,/ тем и обители себе во имя Пресвятыя Богоро́дицы сотвори́сте, Ея́же моли́твами от зол нас изба́вите.

И́гу Госпо́дню вы́я прекло́нше, житейских молв избего́сте,/ тесным и прискорбным путем ше́ствовавше,/ пространства онаго Небе́снаго достигли есте́,/ егóже и нам сподобленным бы́ти, святии, молитеся.

Богоро́дичен: Пречистая Богоро́дице Влады́чице, рождшая человеком Христа́ Спа́са нашего,/ подаждь ми грехов оставление, да сподоблен буду избыти вечных мук нескончаемых,/ заступление Твое́ стяжавше, Богоневестная.

Конда́к, глас 8:

Я́ко светила незаходи́мая мысленнаго Солнца, просвети́сте вселенную,/ ве́рным ду́ши и телеса́ лучами чудес ваших озаря́юще,/ незави́стно подава́ете от неду́г исцеле́ние,/ темже, сошедшеся верою, вас в песнех восхва́лим,/ я́ко наши премудрыя наставники и к Бо́гу хода́таи,/ и непрестанно вопием:/ радуйтеся, отцы Богомудрии Диони́сие и Амфило́хие.

И́кос:

Кто изрещи́ может ваша на ме́стех сих труды́ и страдания, отцы Богоноснии,/ или кто испове́сть прежде смерти и по смерти, яже ваше к Бо́гу дерзновение,/ ибо во плоти Безплотным подо́бящеся, А́нгельски пожи́сте,/ доброде́тельми своими весь мир просвети́ли есте́./ Но, а́ще и худосло́вен есмь,/ но у́бо воспою́ и, поя, не престаю Божию си́лу и премудрость/ и преподобных терпение и по́двизи, си́це реку́ще:/ ра́дуйся, Диони́сие, великий о́тче наш,/ я́ко измла́да Бо́гу послужил еси́ и к Нему́ достигл еси́ в Небесное Царствие;/ ра́дуйся, целомудренный сто́лпе, Амфило́хие преподо́бне,/ имже попрася всякая кознь сопроти́вная;/ ра́дуйся, чу́дный Диони́сие,/ ибо терпением своим, я́ко безплотен, А́нгелы удиви́л еси́, лукавых бесо́в победи́вый;/ ра́дуйся, Амфило́хие блаже́нне,/ мысленнаго рая́ грозд пресладкий, услади́вший весь мир пресладким житием своим;/ ра́дуйся, Диони́сие Богомудре,/ прекрасное жилище Пресвята́го Духа;/ ра́дуйся, Амфило́хие всече́стне,/ я́ко на Небесе́х предстои́ши Пресвятей Троице с преподобным Диони́сием, о нас мо́лишися непрестанно;/ радуйтеся, отцы наши вселюбе́знии,/ наставницы иноком премудрии, и ко Христу́ сих приведосте преподобно и праведно;/ радуйтеся, отцы досточу́днии,/ свети́льницы пресве́тлии, весь мир в чудесех просветили есте́ и, просвещая, не престае́те./ Темже, вопиюще, вси рцем непрестанно:/ радуйтеся, отцы Богомудрии, Диони́сие и Амфило́хие.

Песнь 7

Ирмо́с: Росодательну у́бо пещь/ соде́ла А́нгел/преподобным отроко́м,/ халдеи же опаля́ющее/веление Божие мучителя увеща́ вопи́ти:/ благослове́н еси́ Боже отец на́ших.

Вмени́вше уме́ты вся, яже на земли́ сущая,/ вся́ко желание и тщание показа́сте, взыска́юще,/ да Христа́ приобря́щете,/ Eгoже обре́тше, посещайте шествующих путем вашим,/ ихже сниска́сте трудами своими, отцы блаженнии.

На Небеси́ пребывающе,/ неотступно с нами пребу́дите, назира́юще нас, чад своих,/ непрестанно молитву к Бо́гу, отцы, о нас сотвори́те,/ я́ко да молением вашим от всех зол нас избавите.

Ни о́ны пустынная страши́лища устраши́ша вас,/ ни человек злых нахождения, ни лукавых бесо́в преще́ния,/ ни лет долгота́, ни скудость ме́стная,/ но вся преодоле́вше терпением,/ и сего ради со Христом царствуете в нескончаемыя веки.

Богоро́дичен: Тя, Богомати, спасе́ние позна́хом, земни́и,/ я́ко Творца плотию рождшая,/ те́мже спаси́ мене заблу́ждшаго,/ в пути правыя наста́ви мя,/ повелением Боже́ственным грехов прощение подавая ми,/ я́ко Человеколюбива, Преблагая Помощнице.

Песнь 8

Ирмо́с: Из пламене преподобным ро́су источи́л еси́/ и праведнаго жертву водою попали́л еси́:/ вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо еже хоте́ти,/ Тя превозно́сим во вся ве́ки.

Светила великая, чудотворцы предивнии, Диони́сие со Амфило́хием,/ посетите нас в боле́знех на́ших,/ здравие всем притекающим к вам вскоре подавающе,/ разреши́те нас от греховных уз,/ ту́не прия́сте, ту́не и дади́те нам.

Я́коже обеща́стеся спожи́ти неразлучно в жизни сей,/ сице и по смерти вашей изво́листе погребе́нным быти единым телесем вашим,/ от них же чудес изливаете требующим исцеле́ние, и Христа́ непрестанно сла́вящим.

Нощь, я́ко день, вменя́шеся вами, преподо́бнии,/ не давше покоя телесе́м вашим, ни ве́ждома дрема́ния,/ но безпреста́ни течение творя́ще к Бо́гу посто́м и моли́твами,/ до́ндеже сподо́бистеся прияти праведных селение.

Богоро́дичен: В рождестве болезни избежала еси́, Чи́стая,/ и, рождши, паки Де́вою пребыла еси́,/ вся бо творит Иисус Бог и Человек,/ Eгoже превозносим во веки.

Песнь 9

Ирмо́с: Бога/ челове́ком невозможно видети,/ на Негoже не смеют чини А́нгельстии взирати:/ Тобо́ю бо, Всечи́стая, явися человеком/ Слово Воплоще́нно,/ Eгoже величающе,/ с Небе́сными вои Тя ублажа́ем.

Равно́ А́нгелом житие стяжа́л еси́, Диони́сие,/ тем равноа́нгельна в пусты́нях кры́ющася, обре́т тя блаженный Амфило́хий,/ и сего ради соревнова́ше ти в житии́ твое́м,/ твое́му внимающе нраву Боголюбе́зному.

Подобящеся Христу́ своему́,/ кротко житие и смиренно в жизни сей стяжа́ли есте́./ Тем и покой обрето́сте душа́м вашим,/ егóже ради жизнь сию во слеза́х и в воздыха́ниих изнури́ли есте́.

Моление сие́ не пре́зрите, отцы досточу́днии,/ и́же от недостойных уст моих вам приноси́мое,/ и, прия́в, сего донесите Творцу и Бо́гу,/ прося́ще у Него обрести́ ми́лость во вся ве́ки.

Богоро́дичен: Сы́на Безлетна от Отца Ты, во утробе несказа́нно заче́нши, родила́ еси́, Богомати Пречистая Де́во,/ моли́ непрестанно о рабе́х Твоих Того я́ко Человеколюбца Бо́га спасти́ род наш.

На хвали́тех стихи́ры, глас 4.

Подо́бен: Дал еси́ знамение:

Светлейше просия́вше, я́коже солнце, преподо́бнии,/ всепра́зднственная па́мять ваша луча́ми облиста́ема/ ваших добродетельных деяний, блаженнии,/ и озаряюще верных чу́вства светом чуде́с ваших./ Сию́ у́бо пра́зднующе,/ радостно вас восхваляем и верно ублажа́ем.

Я́коже друзи́и А́нгели земни́и пожи́ли есте́,/ воздержа́нием тело свое́ удручи́вше, всеславнии;/ бдением и памятию смертною прилежно помышля́юще,/ Божественнии отцы, возраща́ху/ и великими восхожде́нии к желанию верховному./ Тем воистину прибли́жилися есте/ к Самому́ Христу, каменю краеугольному.

Страсти телесныя воздержа́нием утоли́ли есте́,/ и прилежным моле́нием/ змия льстиваго слезными потоки удавили есте́,/ отцы преподо́бнии,/ и угодили есте́ Бо́гу па́че и́нех, досточу́днии./ Тем вас укра́си Небе́сными дарованьми Иисус Человеколюбец/ и Спас душ на́ших.

Сла́ва, глас 8:

Преподобнии отцы,/ поучи́стеся день и нощь в законе Господни,/ достойни бысте древа Животнаго,/ са́дове бысте/ и плод ваш страданьми и венцы процвете́./ Дерзновение имуще к Подвигоположнику Христу́ Бо́гу,/ и нам проси́те очищение и ве́лию ми́лость.

И ны́не, Богоро́дичен:

Влады́чице, приими́ молитву раб Твоих/ и изба́ви нас/от всякия ну́жды и печали.

Крестобогоро́дичен:

Пречистая, я́ко узре Тя плотию висяща на Кресте/ и, сердцем растерзающеся, вопия́ше, слезя́щи:/ Слове, камо зайде, прелюбимый Иисусе,/ Сы́не Мой, Го́споди,/ не остави Мене едину, Христе́, Рождшую Тебе́.

Аще имать на стиховне Сла́ва, и ты глаголи вечернюю. И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.



Проповеди на праздники:

Наверх