Проповеди на праздники:


Служба преподобнаго отца нашего и благовернаго князя Константина Римлянина, во иноцех Кассиана Углечскаго, чудотворца, иже на Учме

НА МА́ЛОЙ ВЕЧЕ́РНИ

Стихи́ры на 4, глас 4. Самогла́сен:

Верою и любовию, празднолюбцы, соше́дшеся,/ в памяти блаже́ннаго отца на́шего Кассиа́на,/ псалмы и песньми восхва́лим днесь/ Небе́снаго человека и земна́го А́нгела,/ по́стником похвалу/ и новонача́льным всем преизящна наставника и руководителя му́дростнаго,/ и ны́не о нас моли́ся ко Господу, Кассиане о́тче наш,/ поми́ловатися душам нашим.

Честный и светоносный, преподо́бне, твой праздник/ испо́лнен радости и веселия духодарова́ннаго,/ и ны́не сошедшеся, и́нок множество и христоимени́тии лю́дие,/ любо́вию восхваля́юще, воспое́м Боже́ственная де́лания твоя́,/ ты бо, преблаже́нне, я́ко крин во юдо́ли, в пусты́ни сей благоде́ланьми процвел/ и благоуха́еши душе́вная на́ша чувства, Кассиане, о́тче наш,/ моли́ спасти́ся душам нашим.

От ю́ности уязви́ся желанием Божественным, о́тче преподо́бне Кассиане,/ взем бо крест свой, последовал еси́ Влады́це своему́, Христу,/ тогда и вся плотска́я мудрова́ния умертвил еси́/ и наследовал еси́ вои́стинну кротких зе́млю,/ и ны́не священная чада твоя́, сошедшеся,/ па́мять твою́ духовно пра́зднующе,/ прославляем Го́спода,/ И́же тебе́ пресла́вно прославльшаго.

Сла́ва, глас 8:

Преподобне и преблаже́нне о́тче наш Кассиане,/ ты бо вои́стинну сподо́бися Божественныя жизни,/ посто́м бо и бдением умерщвля́я вы́ну тело свое,/ те́мже и образ бысть иноком./ Аще бо и теле́сный язык умолче́,/ но чудеса́ твоя́ свидетельствуют,/ и Богоспасаемый град У́глеч, тя проповедуя, вельми хва́лится:/ имею бо близ себе, рече́, неистощимое сокровище,/ сами бо, зря́ще чудеса́ бываемая,/ прославляют просла́вльшаго тя Го́спода,/ Емуже, пресвя́те, моли́ся дарова́ти вселе́нней мир/ и душам нашим ве́лию ми́лость.

И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Арха́нгела Гаврии́ла глас восприе́мше, рцем:/ ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия,/ Яже Жизнодавца Христа́ ми́рови ро́ждши.

На стихо́вне стихи́ры, глас 2.

Подо́бен: До́ме Евфра́фов:

Дом доброде́телей ты показа́ся/ и прия́телище дарова́нием, о́тче Кассиане,/ я́ко от земных к Небе́сным оби́телем пресла́вно, святе,/ преше́л еси́ и та́мо праведных чести сподо́бися,/ с ними же моли́ся спасти́ся душам нашим.

Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.

Теле́сная чувства воздержа́нием, отче, умертви́л еси́,/ страсте́й же вся́ческим бысть истерза́тель/ и плоти томи́тель, и языку молча́нии затворник,/ тем и учени́к ты множества Христо́ви привел еси́.

Стих: Блажен муж, боя́йся Го́спода,/ в заповедех Его́ восхо́щет зело́.

Стадо твое́, и́же тебе́ почитающих,/ Кассиа́не, преподо́бне о́тче наш,/ и твое́ успе́ние празднующих,/ на Боже́ственное тех возвышая раче́ние/ и в Божественную жизнь всели́ твои́ми моли́твами.

Сла́ва, глас то́йже, самогла́сен:

Храм прече́стен Бо́жией Матери,/ я́коже Сама восхоте́,/ в пренесе́нии обители воздвигл еси́,/ иде́же множества у́ченик собра́/ в нем воспевати Владычицу Богоро́дицу./ Ейже моли́ся, мо́лимся, преподо́бне Кассиане,/ не оставити нас си́рых, я́коже обеща́ся/ священное твое́ стадо избавля́ти от сете́й вра́жиих,/ да тебе́ вси, я́ко чадолюби́ва отца,/ пе́сньми непрестанно почитаем,/ прося́ще от Христа́ Бо́га прия́ти тобо́ю ве́лию ми́лость.

И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Обрадованная, ра́дуйся,/ Яже Радость ми́ру рождши,/ Христа́ Жизнодавца,/ и прама́тернюю, Де́во, печаль отъе́мшая.

Тропа́рь, глас 4:

Ветхаго Ри́ма име́я воспитание,/ державу отечества своего, град Мангупский, оставль,/ и нивочто́же вмени́л еси́ княже́ние/ и славу маловре́менную су́етнаго века Христа́ ради,/ и па́че земна́го богатства избра́ богатство себе Небесное и славу вечную,/ возвы́сив ум свой к Бо́гу,/ и житие́ свое́ со А́нгелы вожделе́л еси́ восприя́ти,/ промышлением Божественнаго разума направля́ем,/ и Богоспаса́емаго У́глеча гра́да дости́гл еси́,/ и близ в преде́лех о́бласти его над Во́лгою реко́ю в пусты́ню всели́вся,/ и оби́тель пресла́вну в честь Бо́жия Ма́тере воздви́гл еси́,/ и в ней те́ло свое́ предложи́в я́ко дар освяще́н./ Тем мо́лим тя, о́тче Кассиа́не,/ моли́ Христа́ Бо́га,/ да спасе́т ду́ши на́ша.

Сла́ва, и ны́не, глас то́йже: Еже от века утаенное.

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

Блажен муж: На Го́споди, воззвах: стихи́ры на 8, глас 8, самогласен:

Преподобне и преблаже́нне о́тче наш Кассиа́не,/ поуча́яся в за́поведех Господних день и нощь,/ тем и в законе Его́ досто́йно ходи́л еси́,/ обрете́ мзду трудов своих,/ ле́ствицу преми́рную Небе́снаго восхода,/ по ней же возше́д, достиже́ Горняго Иерусалима,/ от болезней и по́двиг достойную по́честь прие́мля,/ ны́не с Вы́шними ра́дуешися,/ Божественнаго наслажда́яся вы́ну зрения/ от Царя бо царствующим Христа,/ венцем нетле́ния увязе́ся/ и Царствия Его́ снаследник и́стинен показа́ся,/ но я́ко имея дерзновение ко Христу,/ мир ми́рови испроси́ и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Преподобне отче, Богоносе Кассиа́не,/ силою Креста свята́го утве́рждься,/ страстна́я взыгра́ния отрази́л еси́/ и, ра́дуйся, достигл еси́,/ идеже глас пра́зднующих слы́шашеся кра́снаго о́наго веселия,/ тем и светлыми тя венцы́ Христос обогати́,/ чудотворче всечестне́, исцелений изливаеши неоску́дный источник/ верою приходящим к тебе́, Кассиа́не, о́тче наш,/ и дае́ши слепы́м зрение, хромым хождение,/ разслабленным и бесну́ющимся челове́ком всем здравие./ Сего ради, со страхом и с верою предстояще, молимся,/ моли́ся, преблаже́нне о́тче наш,/ спасти́ся душам нашим.

Честно́е и пречестно́е прия́телище яви́ся Духу Пресвятому,/ Кассиа́не преподо́бне,/ Безплотным бо во плоти подо́бяся,/ и тех житию́ подражал еси́,/ и сего ради от Вседержителя венча́ся десни́цы,/ и чудес дар живоно́снаго исцеления от Него прияти сподо́бися,/ и аще и от земли преста́вися,/ но Бо́гови жив и в Горних со А́нгелы Ему предстои́ши,/ моляся о душах на́ших.

И́ны стихи́ры, глас 6:

Мирски́я молвы́, преподо́бне, возненави́дев,/ Христа́ Единаго возлюбил еси́/ и Того крест, на ра́мо взем, понесл еси́,/ Боже́ственно вооружи́вся,/ зми́я вселукаваго сле́зными ту́чами потопи́л еси́,/ плотски́я стра́сти воздержа́нием му́дре умертви́л еси́,/ терпением же и постом, и частыми моли́твами/ плоть свою ду́хови покори́л еси́,/ безстрастием души́ и ума́ чистото́ю/ по́двиг трудов своих от Него стяжа́л еси́,/ те́мже пра́зднующе па́мять твою́, молим тя,/ моли́ся Го́сподеви помиловатися душам нашим.

Преподобне о́тче Кассиа́не,/ любве́ ради Христо́вы/ вся, яже на земли́, оставил еси́,/ по́стническими труды́ свое́ житие уясни́л еси́,/ воздержа́нием и слеза́ми душе́вное око очи́стил еси́,/ и ум свой безстрастием просветил еси́,/ и Боже́ственным смирением украси́л еси́,/ собрал еси́ и́ночествующих множества/ и учении своими, я́ко не́коею лествицею восхо́дною на Небо,/ на высоту́ доброде́телей возвел./ Темже ны́не чада твоя́ любе́зно вопие́м ти:/ моли́ся Го́сподеви, преблаже́нне,/ поми́ловатися душам нашим.

Богомудре о́тче Кассиа́не,/ от Ри́ма, я́ко солнце, нам возсия́л еси́,/ и Божиим смотре́нием Богоспаса́емаго ты гра́да У́глеча дости́гл еси́,/ и храм прече́стен Бо́жией Ма́тери близ его воздвигл/ и учени́к множество собрал еси́ в нем/ воспева́ти Владычицу Богоро́дицу,/ и оби́тель прекра́сну созда́л еси́,/ в нейже трудолю́бно подвиза́ся постом и бдением,/ и злострада́нием, и еже на земли́ лега́нием,/ чистоту имея душевную и телесную и па́мять смертную,/ преподо́бне о́тче наш,/ моли́ спасти́ся душам нашим.

Сла́ва, глас 8:

Прииди́те, и́нок множества,/ днесь псало́мская пения и цветы духовныя принесем,/ я́ко вои́стинну и́ноком удобре́нию и преподобным спожителю,/ хваляще, си́це рце́м:/ ра́дуйся, свети́льниче многосве́тлый, возводя́ ко Христу́ и́нок множества:/ ра́дуйся, граду У́глечу похвала́ и утверждение,/ и всем ве́рным благоути́шное приста́нище,/ и очище́ние боля́щим во гресе́х,/ на Боже́ственное тех возвыша́я раче́ние,/ и притекающих ти с верою/ от бесну́ющихся человек отгони́ши духи лукавыя;/ и гордых и немилостивых непра́ведно лицемерством зложиву́щих на земли́,/ во смире́ние и в покая́ние приводиши,/ вся́кия тем душетле́нныя страсти исцеляеши,/ множества же бесо́вская отражающи,/ и ста́до и́нок своими чудесы́ удивляеши./ Темже пречестну́ю твою́ и святую, и А́нгелом гове́йную, па́мять пра́зднующе,/ преподо́бне о́тче наш Кассиане,/ Божественнаго человеколюбия про́сим получи́ти/ твои́ми к Бо́гу моли́твами,/ и ми́ру смире́ние испроси́/ и душам нашим ве́лию ми́лость.

И ны́не, Богоро́дичен: Царь Небесный:

Та́же вход. Проки́мен дне. Чтения три, преподо́бническая.

Прему́дрости Соломоновы чтение (главы́ 5 и 6):

Праведницы во веки живут, и в Го́споде мзда их, и попече́ние их у Вы́шняго./ Сего ради прии́мут Ца́рствие благоле́пия и венец добро́ты от руки́ Господни:/ зане́ десни́цею покры́ет я и мы́шцею защити́т их./ Прии́мет всеору́жие рвение свое, и вооружи́т тварь в месть враго́м./ Облече́тся в броня́ правды и возложи́т шлем, суд нелицеме́рен./ Прии́мет щит непобедимый, преподо́бие;/ поостри́т же напрасный гнев, во оружие: спобо́рет же с ним мир на безу́мныя./ По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины,/ и я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в на наме́рение полетят./ И от каменоме́тныя ярости испо́лнь падут гра́ды,/ вознегоду́ет на них вода морская, ре́ки же потопя́т я на́гло./ Сопроти́в ста́нет им дух силы, и я́ко ви́хор разве́ет их,/ и опустоши́т всю зе́млю беззаконие, и злодейство преврати́т престо́лы сильных./ Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте, навы́кните судии́ концев земли́./ Внуши́те держа́щии мно́жества и гордя́щиися о наро́дех язы́ков:/ я́ко дана есть от Го́спода держа́ва вам и сила от Вы́шняго.

Прему́дрости Соломо́новы чтение (глава́ 3):

Праведных души в руце́ Божией, и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти, и вмени́ся озлобле́ние исход их:/ и еже от нас ше́ствие сокруше́ние, они же суть в мире./ Ибо пред лице́м человеческим, аще и му́ку прии́мут, упова́ние их безсмертия испо́лнено./ И вма́ле нака́зани бывше, великими благоде́тельствовани будут,/ я́ко Бог искуси́ я и обре́те их достойны Себе./ Я́ко злато в горни́ле искуси́ их, и я́ко всепло́дие же́ртвенное прия́т я./ И во время посещения их возсияют и я́ко и́скры по сте́блию потекут./ Су́дят язы́ком и обладают людьми, и воцари́тся Господь в них во веки./ Надеющиися Нань разумеют истину, и ве́рнии в любви пребу́дут Ему./ Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́,/ и посещение во избра́нных Его́.

Прему́дрости Соломо́новы чтение (глава́ 4):

Праведник, аще пости́гнет сконча́тися, в поко́и будет./ Старость бо честна́, не многоле́тна, ниже́ в числе лет исчита́ется./ Седина же есть мудрость челове́ком, и возраст старости, житие́ нескверное./ Благоуго́ден Бо́гови быв, возлю́блен бысть,/ и живы́й посреде́ грешников, преста́влен бысть./ Восхище́н бысть, да не злоба измени́т разума его,/ или́ лесть прельсти́т душу его./ Раче́ние бо злобы помрачает добрая, и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив./ Сконча́вся вма́ле испо́лни ле́та до́лга:/ угодна бо бе Господу душа его: сего ради потща́ся от среды́ лука́вствия./ Лю́дие же ви́девше и не разуме́вше, ниже́ положиша в помышле́нии таковое:/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́,/ и посещение во избра́нных Его́.

На лити́и стихи́ры, глас 6:

Возсия́ днесь пресветлая и всепра́зднественная па́мять твоя́,/ преподо́бне Кассиане,/ созыва́ющи многочи́сленное постник сосло́вие/ и преподобных ликостоя́ния,/ А́нгелы со челове́ки,/ я́ко вои́стинну к похвале́нию И́же в Троице покланяемаго Бо́га на́шего,/ сего ради с верою притекающе к тебе́,/ исцеления оби́льна прие́млем,/ те́мже молим тя:/ душе́внаго нам здравия при́сно подавай,/ тебе́ верно ублажа́ющим.

Днесь похвальную песнь в памяти твое́й, отче,/ тебе́ приносим,/ приими́ и предвари́ к Бо́гу моли́твами твои́ми,/ и изба́ви нас от шуйяго стояния,/ и десна́го предстоя́ния сподо́би,/ и да тебе́ вси я́ко те́пла засту́пника досто́йно ублажа́ем:/ ра́дуйся, я́ко ты днесь взы́де к Небе́сным ликостоянием веселитися безконечно/ и нам оттуду источаеши/ присноживоно́сный цельбоно́снаго да́ра источник;/ ра́дуйся, я́ко Безсмертному Царю Христу́ Бо́гу/ во свете Его́ Божества́ выну предстои́ши/ и за град свой, и за всю Русскую землю мо́лишися непрестанно;/ ра́дуйся, треблаже́нне о́тче наш Кассиа́не.

Днесь Богоспасаемый град Углеч,/ я́ко новаго Авраа́ма пресе́льника,/ тя, пресла́вне отче, прие́м, радуется,/ блаженна же всесвятая па́мять твоя́,/ юже пра́зднующим источа́еши благода́ть независтно всем,/ му́дрствующим Церковная догма́ты правосла́вно,/ блаженни же и ученицы́ твои́,/ и́же себе такова́го учителя духоно́сна стяжа́вше,/ греческаго восточнаго благоче́стия,/ Кафоли́ческия веры сына и чудоно́сна отца ча́да нареко́шася,/ Кассиа́не дароточи́ве,/ молитвенниче о душах на́ших.

Столп непоколеби́м Христове Церкви, отче, был еси́,/ те́мже Боже́ственною ревностию разже́гся,/ дерзнове́нно непра́ведное начина́ние/ пра́ведно разори́ти тща́шеся/ и, разде́льшияся любо́вию князи,/ па́ки ту́ю прия́ти има́ моли́ши,/ и брата на брата своего́ воста́юща, гневом Божиим прети́ши,/ и злаго насилия, я́ко гордаго фараони́та непра́вду, облича́еши,/ и преста́ти от таковаго повелева́еши/ непокаря́ющаяжеся твое́му праведному наказа́нию,/ суду́ Божию о́наго предае́ши./ Озлобле́ннаго же князя и у́зы, и темни́цею/ того добле сконча́ти таковый подвиг увещава́еши/ и блаженный вечный о́намо поко́й ему прияти обещава́еши./ И ны́не, наставниче наш Кассиа́не,/ моли́ спасти́ся всем, и́же любо́вию почитающим священную па́мять твою́.

Сла́ва, глас то́йже:

Светлая и всепразднественная днесь возсия́ нам,/ я́коже второе солнце,/ всех празднолюбных соборы просвещает/ и тьму отго́нит древняго помраче́ния/ честна́я па́мять Кассиа́на чу́днаго,/ и Богоспасаемый У́глеч град,/ созывая к честне́й и чудотворней его иконе,/тем со страхом и радостию облобызающе, молимся,/ я́коже кроткому Давиду, благоверным на сопроти́вныя одоление дарова́ти/ и мира мирови испросити/ и душам нашим ве́лию ми́лость.

И ны́не, Богоро́дичен: Богородице, Ты еси́ лоза истинная:

На стихо́вне стихи́ры, глас 1. Самогласен:

Преподобне о́тче Кассиа́не,/ сошедшеся любо́вию в па́мять твою́,/ прии́мем дре́вле лиющияся от Тебе́ целебныя благода́ти/ и, светло торжествующе, во гла́сех песненных поюще Дави́дски, глаголем:/ блажен муж, бояйся Го́спода,/ непорочен бо в путех Господних ходил еси́,/ тем же с преподобными водворя́яся,/ с ними же Го́сподеви моли́ся/ поми́ловатися душам нашим.

Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.

Днесь в па́мять сошедшеся, братие, принесем веру и духовно почтим/ честна́го отца на́шего Кассиа́на,/ вси хотя́щии исцелитися/ да никакоже усумни́мся предстоя́ще,/ христоимени́тии лю́дие и мона́си со страхом,/ но почерпи́те вино́ Небе́снаго некта́ра, ду́ши веселящее,/ всем бо нам ны́не явно открыся благода́ть Бо́жия,/ моли́твами великаго чудотворца Кассиа́на,/ изливает бо всем, к нему с верою приходящим,/ неоскудное душам нашим и телесем живоносное здравие/ и всем в нуждах поможение и заступление,/ су́щим в беда́х и в болезнех скорый и теплый везде предстатель,/ и зубны́я болезни преизя́щный целитель,/ и всяким неисцельным недугом оздравитель,/ и́же всегда дарует нам мир и ве́лию ми́лость.

Стих: Блажен муж, боя́йся Го́спода,/ в заповедех Его́ восхо́щет зело́.

Исто́чник приснотекущий, враче́вство безмездное,/ гроб знаменоноснаго отца на́шего Кассиа́на,/ всяк бо, приходя́й к нему, приемлет исцеле́ние./ О, великая благода́ть от силы живоно́снаго мертвеца,/ преблаженнаго отца на́шего Кассиа́на, но и по пресвяте́м его преставле́нии/ от благоуха́нных мощей его,/ исте́кши дародательный сий/ и никогда же изсыхающий животный источник,/ от него же, вси пию́ще, жизнь бла́гу и́мут,/ его же моли́твами, Иисусе Христе́, Царю всех,/ спаси́ души на́ша, я́ко Милосе́рд.

Сла́ва, глас 6:

Приидите празднолюбцы,/ и приидите и не заме́длите,/ и приимите, братие,/ драга́го да́ра, лию́щияся нам благода́ти/ от предивнаго отца на́шего Кассиа́на,/ и вси, сошедшеся,/ усердно и светло торжествуем вкупе/ со псалмы́ и пе́сньми,/ и пеньми духовными/ в честней памяти пресветлаго и светозарнаго,/ великаго в чудесех светильника,/ сияюща нам в пусты́ни Учме, и преименитаго гра́да У́глеча проповедника,/ преподо́бнаго отца́ просла́вим,/ и любо́вию ны́не вси почтим всепразднественный памяти его рождения день,/ и насладимся ны́нешняго благода́тнаго торжества́ бисера бесценнаго,/ се бо звание прии́де сей его праздник,/ возвещающий нам день жизни вечныя./ Сего ради со страхом предстояще ему и молящеся,/ облобызаем честну́ю его чудотворную икону с любо́вию и целомудрием, бодренно,/ и всечестное, и равноангельное его житие восприимше, восхвалим, глаголюще:/ о пресла́вне Кассиа́не,/ ра́дуйся, отечеству своему́ свети́льниче пресветлый, ра́дуйся, всей Ру́сстей земли радость немерцающа/ и похвала́ Углечу граду неотъемлема,/ ра́дуйся, я́ко чи́сте Чисте́йшему Трисия́нному Света Божеству Нераздельному/ со А́нгелы предстатель яви́ся Троицы благоговейный,/ ра́дуйся, свети́льниче многосве́тлый всем нам,/ учеником твои́м и ве́рным чадом,/ и́ноком и христоимени́тым лю́дем предстательство неложное и спасе́ние нам, грешным,/ невидимым твои́м ходатайством ко Влады́це и молением о душах на́ших.

И ны́не, Богоро́дичен воскре́сен, глас то́йже.

Тропа́рь, глас 4:

Днесь пресве́тло красу́ется сла́внейший У́глеч град,/ це́рковь же Бо́жия Ма́тере вельми́ радуется,/ име́я многоцеле́бныя в себе мо́щи великаго чудотворца,/ преподо́бнаго Кассиа́на, возсия́вшаго от Ри́ма,/ я́коже солнце, всему́ ми́ру издале́ча просвеща́я верных сердца́,/ и́мже украси́ Бог це́рковь Ма́тере Своея,/ те́мже ны́не мо́лим тя:/ бу́ди покровитель и засту́пник непобеди́мый/ от вся́ких бед гра́ду нашему/ и всем ве́рным храни́лище,/ притека́ющим в дом Бо́жия Ма́тере и кла́няющимся тебе́,/ преподо́бне уго́дниче Христов Кассиа́не,/ моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.

На благослове́нии хле́бов о́ба тропаря́ преподо́бному по еди́ножды.

Та́же: Богоро́дице, Де́во, ра́дуйся:

НА У́ТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропари́ сия́ о́ба по еди́ножды.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен: Еже от века утаенное:

По 1-м стихосло́вии, седа́лен, глас 1:

И́ноческое житие измла́да, преподо́бне, возлюби́в/ и Христу́ от души́ после́довав,/ Богому́дре и Богоблаже́нне о́тче наш Кассиа́не,/ благода́тию Свята́го Ду́ха ум свой озари́в,/ от него же пресве́тлыми заря́ми се́рдце свое́ просвети́в,/ светови́ден вои́стину весь добродетельным свои́м житие́м просия́в,/ в моли́твах и поще́ниих в бде́ниих и́ноком о́браз был еси́ великий,/ искуси́теля же воздержа́нием победи́л еси́./ И ны́не на Небесе́х лику́еши со А́нгелы и со всеми святы́ми,/ тем же вопие́м ти:/ сла́ва Давшему ти кре́пость,/ сла́ва Венча́вшему тя,/ сла́ва Даю́щему тобо́ю всем исцеле́ние.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Упование христиа́ном, Пресвята́я Де́во,/ Его́же родила́ еси́, Бога, па́че ума́ же и слова,/ непрестанно моли́ с Вы́шними си́лами/ да́ти оставле́ние грехо́в на́ших всех и исправле́ние житию́,/ и́же ве́рою и любо́вию при́сно Тя сла́вящим.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 8:

От земны́х на Небе́сная помы́слив и де́лом соверши́ ко Господу любовь, подобяся молнии,/ от востока до запада преходя,/ я́ко други́й Авраа́м от отечества своего́ во Египет преселився,/ тако и ты, Богоблаже́нне Кассиа́не,/ по Боже́ственному смотре́нию от гра́да Мангупска к граду Москве прии́де,/ и Богоспаса́емаго У́глеча гра́да достиже́,/ и храм пречуден Бо́жия Ма́тере созда́,/ и оби́тель прекра́сну воздви́же в славу Христу́ Бо́гу, и и́нок множества собра́,/ но егда́ бя́ше в жизни, печа́шеся и́ми я́ко при́сный отец,/ тако и ны́не, о́тче Кассиане,/ собранное ти Боголюбе́зное стадо инок от наве́т вражиих и вся́ких бед свободи́/ и моли́ Христа́ Бо́га на́шего согреше́нием оставле́ние дарова́ти/ пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Небе́сную дверь и ковче́г,/ всесвяту́ю го́ру и светлый о́блак воспоем, неопали́мую купину́, слове́сный рай,/ Е́вино воззва́ние,/ вселе́нней всей вели́кое прия́телище,/ я́ко спасе́ние всем соде́яся ми́рови и оставле́ние древним прегреше́нием;/ тем же вопие́м Ей:/ моли́ Христа́ Бо́га согреше́нием оставле́ние дарова́ти/ благоче́стно покланя́ющимся пресвято́му Рождеству́ Твое́му.

По полиеле́и седа́лен, глас 4:

Днесь в па́мять сошедшеся, братие,/ духовно почте́м честна́го отца на́шего Кассиа́на,/ и́же посто́м тело свое́ изнури́в,/ воздержа́нием же страсти умертвив и бдением ум очистив,/ моли́твою же душу просвети́в, нищетою на Небесе́х сокровище себе некрадо́мо стяжа́в,/ послушанием Бо́га благопослу́шлива име́,/ чистотою жилище Пресвята́го Ду́ха быв,/ Его́ же ради и Богоспасаемый У́глеч град/ торжествует о Бо́зе досто́йно в па́мять твою́, о́тче Кассиане,/ моли́твами бо твои́ми спасаеми от искушений и бед/ и всякаго прещения, находящаго на ны,/ и паки, преподо́бне, не престай моляся Христу́ Бо́гу/ спасти́ся душам нашим.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Мно́гими прегреше́нии/ аз, блу́дный, ум помрачи́в,/ вопию Твое́му крепкому заступлению, Богоро́дице,/ просвети́ души́ моея зе́ницы,/ возсия́ ми покаяния светлую зарю,/ и облецы́ мя во оружие Света,/ Де́во Богороди́тельнице Чи́стая.

Та́же степе́нна, антифо́н 1-й 4-го гла́са. Проки́мен: Честна́ пред Го́сподем смерть преподо́бных Его́. Стих: Блажен муж, боя́йся Го́спода: Вся́кое дыха́ние:Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 43.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 8:

Прииди́те, инок мно́жества,/ прииди́те, пустынное воспитание,/ прииди́те, гра́да У́глеча небора́сленныя ветви,/ испущающия и возращающия цветы благоуха́нныя инок светоно́сивых./ Прииди́те, христоно́снии, новии израильты, и с нами вку́пе лик составим,/ днесь бо всем нам духо́вная поставля́ется трапе́за,/ и па́че благовонных аромат облагоухает нас/ па́мять преподо́бнаго отца́ на́шего Кассиа́на./ Прииди́те, стеце́мся и любе́зно целуем чудотворнаго образа его подобие,/ и благоговейне к нему воззовем:/ о́тче духоносне Кассиа́не,/ твои́ми моли́твами испроси́ нам у Христа/ мира и ве́лия ми́лости.

Та́же кано́н Богоро́дицы с ирмо́сом на 6, и преподо́бному отцу́ на́шему Кассиа́ну два кано́на на 8.

Кано́н преподо́бному, егóже краегране́сие сицево: Даждь ми, Христе́ мой, восхвали́ти Твоего́ уго́дника. Глас 2.

Песнь 1

Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие, пое́м песнь Христу́ Бо́гу,/ разде́льшему мо́ре и наста́вльшему люди,/ я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския,/ я́ко просла́вися.

Агнче незло́бивый, отве́рзи ми устне́ недосто́йнии и язык мой уясни́, и се́рдце мое просвети́,/ и ум мой озари́ светом твоего́ Богоразу́мия,/ да возмогу́ воспева́ти па́мять преподо́бнаго Кассиа́на,/ его же на земли́ удивил еси́.

Мно́гим милосе́рдием и щедро́тами, Соде́телю твари и веко́в Творче,/ моле́бное пе́ние приими́ и прощение нашим согреше́нием да́руй,/ Твоего́ уго́дника, преподо́бнаго отца́ на́шего Кассиа́на, молением и тишину сердцу моему.

Светлое и Богоугодное житие́ твое́ я́ко свет вои́стинну на земли показа́ся,/ Божественную ви́дети Све́тлость, Кассиа́не, сподо́бися,/ те́мже и ви́димая вся оставил еси́ и Непостижимаго зре́ти сподо́бися.

Богоро́дичен: Мои́х прегреше́ний, Влады́чице, плени́цу расто́ргни,/ Своего́ Сы́на и Го́спода моля́щи,/ и томя́щий мя грех, Присноде́во, низложи́,/ я́ко да воспева́ю Тя всегда́, Всенепоро́чная.

Ин кано́н, глас 4.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.

Боже́ственнаго и Пресвята́го Ду́ха блиста́яся благода́тию, и́же светоно́сное, Кассиа́не,/ и честно́е соверша́ющих твое́ успе́ние,/ све́тлою моли́твою твое́ю страсте́й мглу очи́сти.

От ю́ности, преподо́бне, и́ноческаго о́браза возжеле́в/ и сподо́бися его в сре́днем жития́ твоего́ красоли́тии в Русстей держа́ве получи́ти,/ иде́же и яре́м Госпо́день восприе́м, и в бразда́х своего́ се́рдца пшени́цу се́ял еси́ духо́вную, и пожа́л еси́ клас, утвержда́ющ ду́шу, Богоблаже́нне.

Светоно́сная па́мять твоя́ гра́ду У́глечу днесь возсия́, я́ко со́лнечныя лучи́,/ Кассиа́не, преблаже́нне о́тче наш,/ исправле́нии твои́ми страсте́й на́ших отъе́млюще о́блак,/ ея́же сотворя́юще, ве́рою тя и любо́вию ублажа́ем.

Богоро́дичен: Зачала́, Пречи́стая, неизрече́нно Сло́во,/ содержа́щаго земныя концы́,/ и Сего́ родила́ еси́,/ Егóже моли́ приле́жно поми́ловати нас.

Песнь 3

Ирмо́с: На ка́мени мя веры утвердив,/ расшири́л еси́ уста́ моя на враги́ моя,/ возвесели́бося дух мой, внегда́ пе́ти:/ несть свят я́коже Бог наш,/ и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Жезлом доброде́телей страстное море пресек/ и гордаго врага, я́коже друга́го фарао́на, моли́твами твои́ми погрузи́в,/ и избра́нное твое́ ста́до, но́ваго Изра́иля, невредно соблюди́, Кассиа́не преподо́бне.

Возлюби́в, блаже́нне, всенощное бде́ние и моли́тву непреста́нну, и любо́вь нелицеме́рну,/ си́ми очища́я ум свой, душу же просвещая, и тело свое́ смиряя,/ и ко дневны́м трудо́м благопоко́рно устроя́я.

Храм тя, вси ве́рнии, Ду́ха Пресвята́го ве́мы,/ и храм Боголе́пен Бо́жией Ма́тери воздвигл еси́,/ и оби́тель прекра́сну устроив, и в ней и́нок ста́до Боголю́бне совокупи́л,/ в нем же ны́не всяк недуг моли́твами твои́ми отгоняется.

Богоро́дичен: Во ины́х жена́х мати до́ндеже дева непозна́ся,/ ни мати по рождестве де́вствовати сподо́бися,/ на Тебе́ же, Де́во Мати, обое́ сбы́стся,/ тем веселием духа воспева́ю:/ несть непорочней, па́че Тебе́, Влады́чице.

Ин

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зовущи:/ Ты моя кре́пость, Го́споди,/ и прибе́жище, и утвержде́ние.

Доброде́тельно изнача́ла показа́л еси́ житие, о́тче пребогате,/ банею пакибытия́ дар духовный от младе́нчества в души своей прием, благолепне Кассиа́не,/ солнца светлейши от ужаснаго Божественнаго видения просвещь вся чу́вства и, я́ко чу́ден, ра́зум благи́й стяжа́л еси́,/ и́ночество иму́щим житие небла́зненно показа́л еси́.

Кто твоя́ по́двиги изрещи́ возмо́жет,/ ты бо пути́ жесто́кия из оте́чества своего́ в чуждых страна́х,/ в пусты́ни, глаго́лемей У́чме, шествуя, взем суро́во, о́вощие, я́годич ядяше,/ вкушение же отлага́ше сла́достныя пи́щи боле́зньми воздержа́ния.

Я́ко ма́слина плодови́та, в дому́ Госпо́дни прозябл еси́,/ в пределех гра́да У́глеча просвети́вся ма́слом трудов твои́х, Кассиа́не духоно́сне,/ умаща́я на́ша ли́ца благода́тию Ду́ха Пресвята́го, пою́щих тя,/ преподо́бне и Богоблаженне, вся ны посети, моляся Человеколюбцу.

Богоро́дичен: Из Тебе́, Чи́стая, Цвет неувядаемый,/ благоухая все человечество, Боже́ственным миром естества́ Своего,/ И́же Отцу́ Собезнача́льный,/ из Тебе́ быв под ле́том, Де́во Всенепоро́чная.

Конда́к, глас 4:

Я́коже пресве́тлое солнце,/ возсия́ нам от Ри́ма и к ца́рскому гра́ду дости́гл еси́,/ преблаже́нне о́тче Кассиа́не,/ и А́нгельски в Ру́сстей земли́ пожи́л еси́,/ и дре́вних по́стник на высоту́ воздержа́ния востече́,/ и в пусты́ни Учме, близ Богоспаса́емаго гра́да Углеча,/ оби́тель пресла́вну и́ноком во спасе́ние сооружи́,/ и храм благоле́пен Пречи́стей Богома́тери Духом Божиим уясни́,/ и в ней тобо́ю Бог прославля́ется,/ и ны́не моли́тися Го́сподеви не преста́й о ста́де свое́м,/ и́же мно́гими по́ты и труды́ стяжа́л еси́/ изба́вити его от всех обстоя́ний лука́ваго,/ и от вся́ких скорбе́й и бед невреди́му сохрани́тися,/ и нам, рабо́м твои́м, грехо́в проще́ние моли́твами твои́ми получи́ти,/ и гра́ду твоему́ У́глечу от напа́стей вся́ческих/ и находя́щих паде́ний, гне́вом Божиим пра́ведным, свободи́тися умоли́,/ преподо́бне и Богому́дре о́тче Кассиа́не.

Седа́лен, глас 8:

По́стничеством вооружи́вся, блаже́нне Кассиа́не,/ страсти победив и плоть свою покорив ду́хови,/ бесо́м прогони́тель показа́ся и неду́ги целя,/ те́мже любо́вию священную па́мять твоего́ живоно́снаго успе́ния почита́юще,/ про́сим восприя́ти исправле́ние житию́ и ми́ру смире́ние/ вопию́щим к тебе́, преподо́бне Кассиа́не, о́тче наш,/ моли́ Христа́ Бо́га грехов оставле́ние дарова́ти/ прославля́ющим всесвяту́ю па́мять твою́.

Ин седа́лен, глас то́йже.

Подо́бен: Прему́дрости:

Ангельски на земли́ пожив, Богому́дре о́тче Кассиа́не,/ ликом по́стническим примеси́ся/ и, взем крест на ра́мо свое, после́дова Влады́це своему́, звавшему тя, Христу́ Бо́гу,/ и в пустыню вселився, в труде́х же и посте́х тело свое́ изнури́л еси́,/ иде́же тя па́стыря Свои́м овцам добре устрояет Всебогатый Господь,/ сосу́де Бо́жия Ду́ха чистый, Кассиа́не преблаже́нне./ Темже моли́ Христа́ Бо́га грехов оставле́ние дарова́ти/ празднующим любо́вию пречестну́ю и святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Я́ко Всенепоро́чная Невеста Творцу,/ я́ко Неискусомужняя Ма́ти Избавителя,/ я́ко приятелище сущи Утешителя, Всепетая,/ беззаконию мя су́ща скверно жили́ще и бесом игралище в разуме бывша, потщися и сих злодействия мя избавити,/ светло жилище доброде́тельми соде́лавши,/ Светодательна и Нетленна, отжени́ о́блак страсте́й/ и Вы́шняго прича́стия сподо́би/ и Све́ту невечернему моли́твами Твоими.

Песнь 4

Ирмо́с: Пришел еси́ от Девы не хода́тай, ни А́нгел,/ но Сам, Го́споди, вопло́щся,/ и спасл еси́ всего мя человека,/ тем зову ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Умертви́в себе ми́рови, жизнь равноа́нгельну на земли пожил еси́, пресла́вне,/ и я́ко дар освящен Влады́це, Кассиа́не, свою душу чисту представил еси́/ и Божественнаго Царствия достойно, отче, получил еси́.

Место прошения, отче, со тщанием исполняя,/ храм Боголепен Бо́жией Ма́тери воздвиже,/ в нем же ны́не праздничною радостию инок собрание веселится,/ славяще усердно твое́ в Небесныя круги невечерняго Света возшествие,/ па́мять твою́ священную духовно почитаем.

Богоспасаемый Углеч град ны́не веселием, отче,/ красуется, имея мощи твоя́ близ себе, преподо́бне Кассиа́не,/ ученицы́ же твои́ житию твое́му ревну́юще и твое́й памяти радующеся, молебно вопиют ти:/ не забу́ди стадо свое, еже собрал еси́, мудре, и в жизни сей упасе́ благоче́стно,/ и ны́не потщися, о́тче наш Кассиа́не, да привлече́ши его во ограду Небесную.

Богоро́дичен: Управи ум мой, Влады́чице,/ труждающийся в пучине скорбе́й/ и потопляемый нашествием тлетворных страстей,/ спаси́ к Тебе́ прибегающаго,/ иныя бо помощи, Чи́стая, разве Тебе́, не знаем.

Ин

Ирмо́с: Вознесена Тя ви́девши Церковь на Кресте,/ Солнце пра́ведное,/ ста в чине своем,/ досто́йно взывающи:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Обретая, о́тче Кассиа́не, сам себе, всеблаженне, всю нощь стояше, я́ко безплотен,/ недреманно око имел еси́ и чисто, я́коже зерца́ло, духовною зарею,/ и Божественнаго явления чистым помыслом приемля.

Пребыти внутрь мира никакоже восхотел еси́, премудре о́тче Кассиа́не, имея наставляющаго тя Бо́жия Ду́ха си́лу,/ в пусты́ни У́чме вселися, безмолвно пожил еси́ и со зверьми мысленными вы́ну брань имел еси́,/ но Божиею силою тех ополчения, я́ко дым и прах, по воздуху во исчезновение разгоняя.

Я́ко Боже́ственный зрится рай, премудре, храм Бо́жия Ма́тере,/ цветы испуща́я чудес мироуха́ния,/ имиже сердца́ наслаждаются верою, Кассиа́не, при́сно хвалящих тя.

Богоро́дичен: Святая Богоро́дице, освяти нас,/ Яже Пресвята́го Бо́га рождши,/ плотию уподобитися восхотевша человеком,/ и Небе́снаго жития вся покажи, Пречистая,/ причастники моли́твами Твоими.

Песнь 5

Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди,/ во свете Твоих повеле́ний наста́ви нас,/ ра́зве бо Тебе́, иного бога не зна́ем.

Ветри́лом, отче, воздержа́ния окрыля́ем, страстныя тьмы отбежав/ и к безстрастию путем наставляем, востече к зрению Трисолнечнаго, Нераздельнаго Божества́,/ от Него озарився, нетления богатство живоносной благода́ти твое́й нам оставил еси́.

Возсия́ в тебе́ Господь, Егóже от души возжелел еси́, преподо́бне Кассиа́не,/ жилище свое́ возлюби в Русстей име́ти земли́,/ в пусты́ни Учме, близ преименитаго гра́да Углеча, любве ради Христовы подвизаяся в терпении вся́цем/ и Того славы духом наслаждаяся, и ны́не в Небеснем Царствии безконечно веселишися.

Единей Христовой любве, преблаже́нне Кассиа́не, приложився/ и Того смотрением Боже́ственным в на́ших пределах великия реки Во́лги/ и пустыни Учме провозсияв, я́ко пресветлое солнце, украшаяся заповедьми Спа́са Христа,/ сего ради и прия от Него благода́ть изгоняти духи́ нечистыя от беснующихся человек чудозри́тельно.

Богоро́дичен: Упра́ви ум мой, Влады́чице, потопляемый нашествием скорбей и тлетворных страсте́й,/ спаси́ к Тебе́ прибегающаго, иныя помощи, Чи́стая, разве Тебе́, не знаем.

Ин

Ирмо́с: Ты, Го́споди, мой свет/ в мир прише́л еси́,/ Свет Святый, обраща́яй из мра́чна неве́дения/ верою воспева́ющия Тя.

Законом Боже́ственным последуя, премудре Кассиане,/ и повелением повинуяся Сотворшаго, законоположник явися иноком и правило известнейшее,/ наказатель безумным и злонравным человеком/ и наставник заблуждшим и светильник, и́же во тьме неведения, пресла́вне.

Огнь искушений и страсте́й пещь слезами твои́х, отче, течений и духовною росою богатно угасил еси́,/ соблюде́ся неопалимь, опаля́емь бо любо́вию всех Царя,/ ве́щная увяди́л еси́ желания, Боголю́бче Кассиа́не, о́тче наш.

Я́ко очи́стившу помышления, преподо́бне,/ благода́ть тебе́ дастся я́ко пророку будущая, я́ко настоящая глаголати, зрети же дальняя я́ко ближняя,/ и еже князя на князя гра́да твоего́ У́глеча востаю́ща непра́ведное насилие дерзновенно обличил еси́/ и, смерть онаго прови́дев, странну быти ему прорекл, Кассиа́не, Божие обиталище.

Богоро́дичен: Житейская не могут уста по достоянию Тя пети, Всепетая,/ высшу сущу Херувим и всякия твари./ Тем же с Боже́ственным Кассиа́ном Владыку о всех нас умоли́,/ Всечистая Влады́чице.

Песнь 6

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну,/ от тли, Бо́же, мя возведи.

От земных к Небе́сным обителем пресла́вно вшел, Богому́дре Кассиане,/ и в Божественную жизнь вселился еси́, и тамо зрети неизрече́нных сподо́бися, ихже о́ко не ви́де, ухо не слы́ша и на се́рдце человеку грешну не взыде,/ яже угото́ва Бог любящим Его́.

Великаго святителя Иоаса́фа и чу́днаго отца Паи́сия, блаже́нне Кассиа́не,/ благословения сподо́бився и духовнаго наказания поучение от них восприи́м,/ и бу́рею греха́ не погрузи́ся,/ тем и в тихое пристанище достигл Небе́снаго Царствия,/ и тамо ясно наслаждаешися Божественнаго видения.

Твои, всеблаженне Кассиа́не, живоносныя и всечестныя мощи, лежащия во гробе, и в земных недрех нетленныя познахом и я́ко источник сладких и живых вод при́сно нам чудотворении издает благода́ть, цельбы́ точа́щи: слепыя просвещая, хромых ходити устроя́я,/ разслабленных о Христе́ оздравляя и нечистии ду́си от бе́сных прогоняя.

Богоро́дичен: Души́ моея́ стра́сти, Пречистая, исцели,/ Яже безстрастия бывши источник,/ Ма́ти Бо́жия, просвети́ Рождеством Твоим,/ преподобных молитвы приемля.

Ин

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Церковь вопиет Ти,/ от бесо́вския кро́ве очищшися,/ ради ми́лости от ребр Твоих/ истекшею Кровию.

Неболезненную жизнь в болезнех восприял еси́/ и болезнем лютым уставляеши озлобления/ и́же верою просящим прияти избавление неисцельным недугом, Кассиа́не всечестне,/ тем разреши на́ша болезни душевныя и телесныя.

Ра́це твое́й священней приступающе,/ благоухания Божественнаго разума исполняемся, преблаже́нне Кассиане,/ смрада избавляющеся страстей, и́же любо́вию тя чтущия, о́тче преподо́бне.

Я́ко терпя́щу ти вельми́ по́ты трудов твои́х/ в благовселенней ти Богоспаса́емаго У́глеча града, пусты́ни У́чме, преподо́бне Кассиа́не,/ удо́бь воздержа́нием, чу́дный отче, явлься Владыка тебе́ Христос в день твоего́ преставления,/ вручи́ си́лу Божественну и сим ти неду́ги повеле́ цели́ти.

Богоро́дичен: Ной я́ко праведный явлься и от потопа ду́ши праведных спасе,/ тако ты, блаже́нне Кассиа́не, от наводне́ния реки Волги собранное ти стадо ученик/ Божественными же поученьми дивно ты́я от нашествия душетленных страсте́й спасл еси́/ и, я́ко ски́нию, оби́тель кинови́и на превы́шшее место, всечестне, изволением Всечистыя пренесе́,/ юже и превозрастил еси́ боле́зньми и по́ты своими,/ весь возложился еси́ Пречи́стей Ма́тери Божии.

Конда́к, глас 5:

Я́ко многосве́тлая звезда́,/ возсия́л еси́ в Ру́сстей земли́, о́тче Кассиа́не,/ и я́ко бога́тство драгоце́ннаго би́сера/ прии́де к нам от ве́тхаго Ри́ма/ и доше́д Богоспаса́емаго гра́да У́глеча,/ и близ его́ Боже́ственным смотре́нием/ оби́тель всече́стну возгради́л,/ и це́рковь Матере Бо́жия чуднови́дну созда́,/ и созва́ и́нок мно́жества,/ с ни́ми же моли́ся Христу́ Бо́гу/ изба́вити град сей от ва́рварскаго плене́ния,/ и междоусобныя бра́ни, и огненнаго запале́ния невреди́ма соблюди́,/ преподо́бне и Богому́дре о́тче Кассиа́не.

И́кос:

Кто не удиви́тся или не почуди́тся человеколюбию Божию/ и кто не прославит или не испове́сть неизочтенную и несказанную смотрения твоего, Христе́ Бо́же,/ еже к нам излия́ днесь, благоутробия Свою ми́лость,/ я́ко яви́л еси́ последнему ро́ду на́шему уго́дника Твоего́, преподо́бнаго отца́ Кассиа́на,/ земли́ Ру́сстей и гра́ду на́шему У́глечу великое свети́ло и сокро́вище благода́тное,/ те́мже вопие́м ему си́це: о пренебесный о́тче Кассиане,/ ра́дуйся, я́ко пресветлая звезда, от запада возсиявшая и к востоку благоче́стия истиннаго пришедши,– от ветхаго Ри́ма к царскому граду, преблаже́нне, достигл,/ отонудуже и Богоспасаемый У́глеч град Божественными детельми наполнил еси́;/ княжение и отечествие свое, град Мангу́пский, оставль,/ и Христа́ Единаго всем сердцем возлюбил еси́, и невозвратным желанием Ему последовал еси́,/ и я́ко невеществен разум стяжа́л еси́ смирением и любовию, и милостынею, еже ко всем тихостию,/ ра́дуйся, я́ко житие свое́ в чуждых странах, в пусты́ни У́чме препроводил еси́ зе́льным воздержа́нием трудов своих;/ ра́дуйся, я́ко ту близ гра́да У́глеча оби́тель святолепну и храм Бо́жия Ма́тере прече́стен на служение иноком возгради́л еси́/ и в нем я́ко человек был еси́ естеством, но ангельски и пожил еси́, и Вы́шняго Иерусалима согражданин яви́лся еси́;/ ра́дуйся, я́ко бывый, я́коже столп, страстьми непотрясо́м, обогащшийся верою крепкаго упования;/ ра́дуйся, отечеству твое́му похвала́ и преименитому У́глечу граду просвещение, и всей Русстей земли удобрение;/ ра́дуйся, я́ко благочестива отца преславная отрасль и благоговейныя матере ветвь многоплодна;/ ра́дуйся, целому́дрия и́ноком увеща́ние сладкогла́сное;/радуйся, па́стырю Христовы ограды, словесных овец вводя́щий в Божий разум;/ ра́дуйся, красное доброде́телей хранилище и в печали унывающим благое утеше́ние;/ ра́дуйся, я́ко А́нгелом собеседник быти сподо́бися и вся бесовския полки́ посрамил еси́;/ ра́дуйся, ты бо во всех стра́нах и во своем отечествии прославлен бысть о Христе́ много в Ру́ссии,/ и в пусты́не У́чме твори́ши чудеса, и по реце Волге плавающим тихое пристанище от обуреваний дивно уставляеши;/ ра́дуйся, я́ко по отшествии мира сущим в различных бедах и искушениях/ готов сый предстатель обретаяся и везде призывающих тя быстро предваряяй;/ ра́дуйся, я́ко вои́стинну обрете Божию благода́ть и со А́нгелы при́сно зрети сподо́бися лицем к лицу Святую Троицу,/ ра́дуйся, я́ко второе солнце, сияя чудесы, и всем, приходящим к тебе́ при́сно животну исцелений;/ ра́дуйся, преподо́бне и Богому́дре о́тче наш Кассиа́не.

Песнь 7

Ирмо́с: О́бразу злато́му на по́ле Деи́ре служи́му,/ трие́ твои́ о́троцы небрего́ша безбожнаго веле́ния,/ посреде́же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху:/ благослове́н еси́, Боже отец на́ших.

От гра́да и отечества своего́ пресе́льник был еси́,/ к Бо́гу ру́це простирая, спасе́ние обре́те,/ водам же, послужившим тебе́, Божиим смотрением Богоспаса́емаго У́глеча гра́да достигл еси́, идеже бя́ше угодно Влады́це,/ Ему же радостно ны́не поеши:/ благословен Бог отец на́ших.

Преименитаго гра́да Ростова архиерея Иоасафа благословение А́нгельскаго образа восприял еси́/ и в нем боголюбезнаго князя Андрея и христолюбивых людей гра́да Углеча множества,/ чуднаго же отца Паисия и вся кинови́йския и́ноки радости исполнил еси́ и духовнаго веселия/ твои́м по реце Волге дивно шествием, спутника, отче, Христа́ обрел еси́,/ к Нему́ же ны́не радостно зове́ши:/ благословен Бог отец на́ших.

Ликуют собрания и́ночествующих множества,/ и веселятся народов Богоспасаема У́глеча гра́да пространствия в честнем преставлении Кассиа́на преблаженнаго,/ молебный совершающе праздник, радостно от души вопиют:/ благословен Бог отец на́ших.

Богоро́дичен: Пещь преобразова́ше Твое́ Рождество, Всенепоро́чная,/ отроки бо не опали́,/ я́коже ложесна́ Твоя́, огнь непостоянный./ Тем же молим Тя:/ огня вечнаго избави рабы́ Своя.

Ин

Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей/ любо́вию благоче́стия па́че,/ не́жели пла́менем опаля́еми, взыва́ху:/ благослове́н еси́ в храме славы Твоея́, Го́споди.

Освя́щся от младенства доброгласною трубою молитвы Твоея́/ и неплодныя утробы многоплодны сотворил еси́,/ явися отец си́рым, вдови́цам заступник милостив,/ и сми́рен, и благоуте́шителен ко всем, Кассиа́не всечестне, был еси́;/ сего ради с Небес благода́ть приял еси́ исцелений:/ слепым подае́ши прозрение и хромым благотечение, и зубныя болезни облегчение.

Водрузи́вый прежде крест и келлию, идеже ны́не, Боголепне/ Боголюбезная кинови́я в пусты́ни У́чме тобою, освящение, сияет, Кассиа́не Богомудре,/ в ней молитвы своя возсылая Вышнему,/ я́ко Христа́ Царя Славы со А́нгелы мысленныма очима, Богоносе, вы́ну зря́ще/ и в пусты́ни сей великодревесней водворяяся с Го́сподем,/ Боже́ственною тя благода́тию осеняюща.

Я́ко звезду, тя, Кассиа́не, всемирну,/ иноком светило незаходимое, помощника в бедах и грешником великое покаяний прибежище вемы,/ хода́тая и молитвенника предлагаю Влады́це Христу́ тя, всечестне.

Богоро́дичен: Ви́дети желая Твой уго́дник Кассиа́н/ Твоего́ Сы́на и Бо́га неизреченную Славу, Богородительнице,/ Сего честны́й крест на ра́мо взем,/ после́дова живоносным стопа́м Его́.

Песнь 8

Ирмо́с: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго,/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бога/ пойте дела я́ко Го́спода/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Авраа́мский стяжа́в нрав, премудре, от страны́ Римския пресе́льник быв к царскому граду,/ отонудуже и Богоспаса́емаго У́глеча гра́да достигл еси́/ и та́мо Бо́гу послужил еси́, обещава́вшу ти воздание богатно;/ тем, веселяся, усердно Христо́ви вопие́ши:/ благословите вся дела Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

На земли́ пожив я́ко А́нгел с плотию, я́ко безплотен безплотныя враги под ногама покори́,/ чистоту же, я́ко Небесный свет, стяжа́л еси́,/ постом и бдением и моли́твами в Горняя востече́,/ иде́же со А́нгелы на Небесе́х ликуя светло, Христови вопие́ши:/ благословите вся дела Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Римския стра́ны и град Мангу́пск, отечество твое́, проповедует, преподо́бне,/ и сла́внейший Углеч град тобо́ю хвалится,/ прии́м от Бо́га сокровище некрадо́мо, помощника бо велика, блаженнаго Кассиана восприят,/ и с ликом мни́шеским ны́не веселяшися, тем па́мять твою́ пра́зднующе, радостно вопием:/ благословите вся дела Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Великому таинству Рождества Твоего́/ кто не удивится, Богоро́дице,/ или кий язык земны́й или ум безплотных изрещи возможет,/ па́че бо естества́ и смысла, Богоро́дице,/ Зижди́теля родила еси́.

Ин

Ирмо́с: Ру́це распросте́р Даниил,/ львов зия́ния в ро́ве затче́,/ о́гненную же си́лу угасиша, доброде́телию препоя́савшеся/ благоче́стия рачи́тели,/ о́троцы, взыва́юще:/ благословите вся дела Господня Го́спода.

Ум от страсте́й очистив, беседовал Го́сподеви Вседержителю,/ от Него же неизглаго́ланно, преподо́бне, научаем,/ пророчески предглаголал востаю́щему неправедно князю на праведнаго князя, всеблаженне;/ тем тя, я́ко вели́ка просветителя душа́м на́шим,/ согласно, Кассиане премудре, ве́рнии похваляем, поюще:/ благословите вся дела Господня Го́спода.

Подавая тебе́ яже проти́ву любве́ Зижди́тель,/ от юности соблюдая тя десницею Боголепно,/ я́ко от младенства вся́ко похотение попра́вша,/ тем, я́коже молния, всем возсия́ великими блистании,/ жития твоего́ воздержа́нии сия́юще, Кассиа́не премудре,/ и́же благоче́стно Зижди́телю зовущим:/ благословите вся дела Господня Го́спода.

Я́ко струя́ Божественна исцелений происходит от живоносныя ти благода́ти,/ вся исцеляет и омывает скверны страсте́й, и гное́ние язв лю́тых очищает,/ и верных животворно напая́ет всех сердца,/ Кассиа́не благода́теточи́ве, и́же любо́вию поющих:/ благословите вся дела Господня Го́спода.

Богоро́дичен: Я́коже Иса́ия древле в Карми́ле всели́ся,/ тако и ты в пусты́ни великолесней Учме вселитися вожделел еси́/ особь с Богом упражнятися и, Богоначальными озарився светолитии, уго́дник явися Богоро́дицы, вопия Ей:/ ра́дуйся, Обрадованная, Господь с Тобо́ю и Тебе́ ради с нами.

Песнь 9

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва,/ неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма,/ я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те,/ от Святыя Девы неизрече́нно воплоти́вшагося нас ра́ди,/ ве́рнии единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Четвероле́тне пра́зднующемуся Кассиа́ну Ри́млянину тезоимени́т был еси́, блаже́нне Кассиа́не,/ и того житию подражая, в Русстей земли́ равноангельно в созда́нней ти обители Пресвятыя Богоро́дицы пожи́л еси́,/ тем же и ра́вну почесть от Бо́га сподо́бился еси́ прия́ти,/ с ни́мже ны́не на Небесе́х весели́шися и нас поминай, празднующих священную па́мять твою́, да тя непрестанно величаем.

Память священная ти днесь, я́ко солнце, возсия́, Кассиа́не преблаже́нне,/ и́же благочести́вых сердца́ озаряющи, болезней твои́х и чудес сиянием я́ко вои́стинну просвещаеши, отче,/ в нюже вся ны помяни́, верою почитающия тя.

Твоя священная и живоносная благода́ть многоразли́чныя болезни исцеляет/ и попаля́ет полки́ бесо́вския всегда, Богоносе Кассиа́не,/ Божиим Промыслом то́чиши всем исцеле́ния, верно тя при́сно блажа́щим.

Богоро́дичен: Глас Гаврии́лов приносим Ти, радующеся:/ ра́дуйся, глаголюще, место священия;/ ра́дуйся, преподобным славо и всем ве́рным спасе́ние,/ Ея́же ради обожи́хомся, Богоро́дице Приснодево.

Ин

Ирмо́с: Камень нерукосе́чный/ от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во,/ краеуго́льный отсече́ся, Христос,/ совокупи́вый разстоя́щаяся естества́:/ тем, веселя́щеся, Тя, Богоро́дице, величаем.

Стопам последуя, преподо́бне и Богоносне, Владыки Христа,/ и́же благоче́стно пожи́в на земли́, кро́ток, незло́бив яви́ся,/ милостив и смирен, и благоуте́шителен, Кассиа́не пресвяте, и любве́ исполнь Божественныя,/ сего ради тя верно восхваляем.

Исплете́ся тебе́ венец, я́ко победителю, Кассиа́не всеблаженне,/ живоносною и вседержительною Десницею, отче,/ и ны́не поющим всесвященную па́мять твою́,/ сподо́би, блаже́нне, улучи́ти оставле́ние согреше́нием и прияти ми́лость, пресла́вне.

Примеси́ся Безплотному воинству и преподобным ликом сочетася,/ и со избранными всеми лику́еши, претворься и́стинным обоже́нием и безсмертною, отче, жизнию,/ с ними же непрестанно о нас своего́ Владыку моли,/ да подаст и нам тобо́ю Жизнь вечную.

Богоро́дичен: Храм освяще́н, вместен Единому от Троицы сый,/ храм Твой, Влады́чице, уго́дник Тоя́, духоно́сец Кассиа́н, че́стен воздвиже во славу Твою́ и честь,/ в немже непрестай моляся,/ дарующи нам помощь моли́твами Твоими.

Свети́лен, глас 7. Самогласен:

Светильника свыше просвещаемаго/ озаре́ние детельми приемлюще,/ ны́не светоносною памятию твое́ю,/ Богоносне Кассиа́не, о́тче наш,/ ду́ши на́ша освящающаго, достодолжно почте́м;/ ра́дуйся, я́ко ты днесь, Христову Престо́лу предстоя́, преподо́бне, с Богома́терию Пречистою Де́вою,/ моляся непрестай, победы на варвары христолюбивому народу на́шему дарова́ти/ и всем верующим душе́вное спасе́ние/ моли́твами твои́ми просим улучи́ти, Кассиа́не Богомудре.

Сла́ва, глас то́йже.

Подо́бен: Духом провидя:

Благода́ть преизбы́сть Бо́жия в души́ твое́й, Богому́дре Кассиа́не,/ и я́ко безплотен на земли́ пожив,/ тем почитающих тя любовию,/ страсте́й изба́ви темных облак, и к тихому пристанищу Боже́ственному приведи,/ и отгони ополчения бесо́вская,/ и испра́ви к падению преклоньшихся душетленнаго потопления/ дивным ти и нечаемым предстательством и заступлением, Богоблаженне.

И ны́не:

Сотворь воистину с Тобо́ю величие/ Сын Превечный Отчим Советом,/ Жизнь бо нетленную без стра́сти родила́ еси́/ и пребысть, я́коже прежде рождества, Дева,/ ма́терских избе́гши болезней,/ и по рождестве Де́вою пребывша,/ те́мже зовем Ти со А́нгелы:/ Богоневесто, ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия и Неискусому́жная,/ черто́г и дверь, и Престо́л о́гнен,/ и гора Бо́жия несеко́мая, и купина́ неопали́мая,/ Всемилостивая Влады́чице.

На хвали́тех стихи́ры на 4, глас 8.

Самогла́сен:

Боже́ственная и светоносная наста́ па́мять твоя́ днесь,/ и́же в постницех, великий Кассиа́не, о́тче наш,/ ду́шу и тело духом веселящи,/ те́мже приидите, празднолюбцы,/ я́ко да насладимся ны́нешняго торжества,/ се бо наше звание преи́де/ и всей Русстей земли́ удобрение,/ и гра́ду на́шему Углечу похвала́ и утверждение,/ сонаследник бо Христов явися,/ и Безплотных житию подражатель был еси́, Кассиа́не всечестне,/ и моли́ся Спасу всех/ умирити мир и спасти́ души на́ша.

Отче Богому́дре Кассиа́не,/ тебе́ Бог показа́ в на́ших странах/ па́стыря словесному Своему́ стаду,/ и украсил еси́, пречудне, це́рковь Бо́жия Ма́тере,/ и, я́ко свещи́, в ней возжегл еси́ светоносных служа́щих Бо́гови и́ноков,/ идеже и священное ти тело сложив,/ душею же в Небе́сная взы́де ликостояния./ И ны́не всесвятая твоя́ благода́ть/ Духом Божиим чудновидно живоносная исцеления/ всем, с верою притекающим, обильно источает;/ тем моли́ся ны́не, Кассиа́не пресвяте,/ дарова́ти душам нашим мир и ве́лию ми́лость.

Я́ко А́нгел земны́й и Небесный человек был еси́, премудре,/ умертвил еси́ плоти мудрование Божественными разуме́нии/ и телесных превыше страсте́й был смешен до́льними,/ нося начерта́ние Божие,/ источник умиления и щедро́там струя незави́стна,/ явися пучина чудес и грешником споручник,/ ма́слина вои́стинну Бо́жия плодови́та,/ маслом трудов твои́х, Кассиа́не чудне,/ умаща́я верно восхваля́ющих тя.

Преподобне и Богоносне Кассиа́не,/ житие свое́ прошед нескверно,/ терпение же, и кротость, и любо́вь нелицеме́рну,/ всенощно́е стояние, и́нокующим украше́ние,/ веру и надежду истинну,/ изображая в себе Божественными доброде́тельми,/ весь световиден показася действом Свята́го Духа/ и источник чудесем яви́ся днесь, и река дарований,/ притекающим к тебе́, Кассиа́не Богомудре,/ еже слепым видети, прокаженным очищатися,/ и одержимыя нечистыми духи/ от тех власти избавляеши и целомудрие им твориши,/ сия́ тебе́ дарова Господь, о́тче наш,/ ты же тая́ нам раздаеши неоскудно, всебогате.

Сла́ва, глас то́йже:

Духа Божественнаго благода́тию/ в па́мять священнаго отца собраннии благове́рнии празднолюбцы/ Кассиа́на, благочестию подражателя, веселящеся, восхвалим,/ Церкви пресветлаго светильника,/ Божественнаго Ду́ха сосу́д преочи́щен и избран,/ чудотворца дивнаго и дародателя живоно́снаго,/ днесь, сошедшеся к нему, стадо и́нок/ и христоименитых людей множества со архиерейскими лицы,/ и чудесы его точа́щими в нас ны́не ясно удивля́емся/ и возвеличим отца нашего, сице глаголюще:/ ра́дуйся, Кассиа́не, постником светило многосветлое,/ и́ноком звезда незаходимая,/ архиере́ом красота и пастырем сла́ва, преподобным совсельниче;/ ра́дуйся, Святыя Троицы пресветлое жилище:/ ра́дуйся, любве́ и милования исто́чниче:/ ра́дуйся, преосия́нный свети́льниче разсуждений;/ ра́дуйся, правило доброде́телей истинное;/ ра́дуйся, сто́лпе одушевле́нный Бо́жия Ма́тере,/ вои́стинну угодниче и проповедниче неизреченный;/ ра́дуйся, преименитому У́глечу, граду нашему, похвала́ и утверждение.

И ны́не, Богоро́дичен:

Влады́чице, приими́ молитвы раб Твоих/ и изба́ви нас/ от всякия ну́жды и печали.

Славосло́вие вели́кое и отпуст.

НА ЛИТУРГИ́И

Блаженны песнь 3-я и 6-я, таже прокимен, глас 4: Честна пред Го́сподем смерть преподо́бных Его́. Стих: Что воздам Го́сподеви о всех, яже воздаде ми. Апостол, зача́ло 213: Аллилуиа. Стих: Блажен муж, бояйся Го́спода: Стих: Сильно на земли будет семя Его́: Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 43. Причастен: В па́мять вечную





Проповеди на праздники:

Наверх