Проповеди на праздники:


Служба преподобнаго отца нашего Евфимия Новаго и святаго преподобномученика Лукиана, пресвитера Великия Антиохии

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры преподо́бнаго, глас 4.

Подо́бен: Я́ко до́бля:

Тесный путь шествовал еси́,/ нево́лненным духом/ к жизни веду́щим препла́вая:/ постников бо ты был еси́ хвала, Евфи́мие,/ терпеливно низложив демонская ловления,/ тем получил еси́ Небе́снаго Царствия наследник быти/ и не престаю́щия наслаждаешися красоты́.

Пресветлое житие́ твое́ А́нгелы удиви́/ и де́монская свире́пства я́ве устраши,/ верных же собрания све́тло украси́,/ к Небесному Христо́ву жилищу/ повелевая ше́ствовати всегда./ Егóже моли́ от тли и бед избавитися/ верою творящим всечестную па́мять твою́.

Песнопение и хвалу/ Христу́ приносил еси́ на всяк день, отче,/ в пусты́ни жи́тельствуя,/ Единому Бо́гу возложив душу и помышление,/ я́ко великий Моисей, в нехо́дная вшел еси́:/ тем победив невидимаго врага,/ и был еси́ чистое приятелище/ и Божественнаго Ду́ха орга́н.

И́ны стихи́ры мученика, глас то́йже.

Подо́бен: Дал еси́ зна́мение:

Словом Божественнаго зна́ния,/ обогате́в верою, верныя утвердил еси́/ многоплете́нныя муки/ и ярость мучительскую терпе́ти дерзостно/ будущия ради жизни и нетленныя радости./ Тем тя ублажа́ем, Лукиа́не достославне,/ и Боже́ственное твое́ днесь совершаем торжество.

Темницу многовре́менную/ и ну́жнейшую смерть претерпе́л еси́, преподо́бне,/ у́зами связу́ем, и острыми чрепи́нами стреца́ем, блаже́нне,/ и неяде́нием лютым, и долго́тною жаждею утомляемь;/ тем тя Небе́сная пища яве прия́ла есть,/ я́ко непобеди́ма мученика, страстотерпче до́блий.

Не́дро тя морское прие́м, славне,/ по три́десятих днех су́ши предае́т,/ я́коже Ио́ну древле звере́й служением,/ к Богоче́стному погребе́нию,/ и исцелений Боже́ственное источе́ние,/ мучеников начальное избрание, Церкве утвержде́ние,/ молитвенниче о душах на́ших,/ Богоносне пребогате.

Сла́ва, глас 6:

Преподобне отче,/ во всю землю изыде веща́ние исправле́ний твои́х;/ тем на Небесе́х обрел еси́ мзду трудов твои́х,/ де́монския погубил еси́ полки́/ А́нгельския же пости́гл еси́ чины ,/ ихже житию непорочно подражал еси́,/ дерзновение имея ко Христу́ Бо́гу,/ мир испроси душам нашим.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: Тридневен:

Ви́дящи Тя распинаема, Христе́,/ Тебе́ Рождшая вопияше:/ что стра́нное еже вижу та́инство, Сы́не Мой?/ како на Древе умираеши, плотию пове́шен,/ Жизни Подателю?

На стиховне Окто́иха. Сла́ва, глас 5:

Преподобне отче,/ не дал еси́ сна твои́м очесе́м,/ ни ве́ждом твои́м дрема́ния,/ до́ндеже душу и тело от страстей свободи́л еси́/ и себе уготовал еси́ Ду́ха жили́ще;/ пришед бо Христос со Отцем, оби́телище в тебе́ сотвори́,/ и Единосу́щней Троице уго́дник был еси́,/ великопропове́дниче Евфимие, моли́ся о душах на́ших.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: Ра́дуйся:

А́гнца Своего́ А́гница/ иногда́ зрящи, к заколе́нию тща́щася,/ усердно последоваше, сия́ вопиющи Ему:/ ка́мо и́деши, Чадо Мое Сладчайшее, Христе́?/ чесо́ ра́ди скорое течение сие, Долготерпели́ве, тече́ши неле́ностно?/ Иисусе Возжеле́ннейший Безгрешне, Многомилостиве Го́споди,/ даждь Ми слово, Рабе́ Твое́й,/ Сы́не Мой Вселюбезнейший,/ не пре́зри, Щедре, молча́,/ Тя стра́нно Рождшую, Боже Всещедре,/ даруяй ми́рови ве́лию ми́лость.

Тропа́рь, глас 8:

В тебе́, отче, известно спасеся, еже по о́бразу:/ прии́м бо крест, последовал еси́ Христу,/ и, действуя, учил еси́ презира́ти у́бо плоть, прехо́дит бо,/ прилежа́ти же о души́, ве́щи безсме́ртней;/ те́мже и со А́нгелы срадуется, преподо́бне Евфи́мие, дух твой.

Сла́ва, мученика, глас 4:

Воздержа́нием постничества и муче́ния кро́вию/ ты, стяжа́в венец неувяда́емый, священномучениче Лукиа́не,/ Антиохи́йская похвало́,/ о нас моли́ Христа́ Бо́га,/ творящих святу́ю па́мять твою́.

И ны́не, Богоро́дичен.

НА У́ТРЕНИ

Канон Окто́иха един и святы́х два.

Кано́н преподо́бнаго, глас 2, егóже краегране́сие: Ра́дуйся, Боже́ственная монашествующих славо.

Песнь 1

Ирмо́с: Грядите, лю́дие, пои́м песнь Христу́ Бо́гу,/ разде́льшему море и наставльшему люди,/ яже изведе́ из рабо́ты еги́петския,/ я́ко просла́вися.

Ра́дуйся, источниче, кипящий струю спаси́тельную,/ от неяже почерпаем вси целебную благода́ть прегрешений,/ любо́вию приходящим тебе́, приснопамятне.

Святыню прие́м от Христа́ Бо́га, от утробы, славне,/ и яви́лся еси́ избра́нный сосу́д,/ Ду́ха благода́ть всю прие́мый, о́тче Евфимие.

Да жизни причастник нетленныя яви́шися,/ временныя, о́тче премудре, небрегл еси́:/ и Бо́гу присту́пль, непрестанно мо́лиши спасти́ся всем нам.

Богоро́дичен: Глаголу мудрому Твоих усте́н после́дующе,/ радующеся, Пренепорочная, Тя ублажа́ем,/ бывшую нам вину неизреченнаго блаженства.

Ин кано́н мученика, глас 4, егóже краегране́сие: Твою́, Лукиане всеблаженне, пою славу.Творение Иосифово.

Песнь 1

Ирмо́с: Воспою Тебе́, Го́споди Боже мой,/ я́ко извел еси́ люди из рабо́ты еги́петския,/ покры́л же еси́ колесницы фараоновы и си́лу.

Мудростию, и благода́тию, и силою духовною, Лукиане, возсияв,/ просветил еси́ люди:/ и к познанию Христову, мучениче, наставил еси́.

Оружием благоверия тя защити́в,/ и́же немощь нашу Понесый я́ко благоутробен,/ непобедима соде́я тя, врагов, мучениче, боре́нием.

На высоту Небе́сную во глубину́ зловерия, страдальче,/ па́дших возвлекл еси́/ мре́жами Боже́ственных твои́х глагол, досточу́дне.

Богоро́дичен: Слово Присносущное Отчее/ словом, па́че вины и слова, без семене зачала еси́, Чи́стая,/ и родила еси́ в наше избавление.

Песнь 3

Ирмо́с: На камени мя веры утверди́в,/ разшири́л еси́ уста моя на враги́ моя./ Возвесели бо ся дух мой, внегда́ пети:/ несть свят, я́коже Бог наш,/ и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Всесветлый показался еси́, Богомудре, столп,/ наставляя чи́ны монашествующих,/ облак же, осеня́ющь жребий Божий,/ ли́ца невидимых врагов помрачающь благода́тию Всецаря.

Стои́ши пред лицем твоего́ Владыки, неосла́бным мановением моляся/ избавитися стаду твое́му от рабо́ты тьмы, преподо́бне, и мучи́тельства страстей,/ и твои́х молитв послу́шает Бог.

Плоти твоея́ двиза́ния умертви́в крепким поще́нием, Богоглаго́льниче,/ был еси́ оби́телище Владыки./ Егóже умоли избавитися скорбей и страстей смущения к тебе́ прибегающим.

Богоро́дичен: Сви́ток Тя прови́де Исаия, в немже пло́тски Слово зна́менася,/ раздрав начерта́ние первозда́ннаго, еже преступлением подписа́,/ и подаде́ оставле́ние рабо́ты нам.

Ин

Ирмо́с: Лук сильных изнемо́же/ и немощству́ющии препоя́сашася силою;/ сего ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое.

Дом доброде́телей све́тлостию, му́чениче,/ ду́шу Твою́ Бо́гу совершил еси́/ и и́дольския храмы молитвою твое́ю разори́л еси́.

Воспевал еси́, напа́стьми окружаем, муче́ниче,/ и мучений боле́зньми оскорбляем,/ таковых я́ко Благодетеля благи́х сподобльшаго тя.

Тело му́кам преда́в, мучениче,/ душу твою́ небла́зненно соблю́л еси́:/ жертву непоро́чну Влады́це, тя сама́го, принесл еси́, всече́стне.

Богоро́дичен: От Девы Младенец ражда́ется, соде́тельствовавый ве́ки хоте́нием,/ Ю́же воспеваем я́ко Богоро́дицу и праведно ублажа́ем.

Конда́к мученика, глас 2.

Подо́бен: В моли́твах:

В поще́нии пе́рвее просиявшаго,/ и во страдании второ́е светя́ща,/ вси, я́ко свети́ло пресве́тлейшее,/ Лукиана песньми славно почти́м,/ молящаго непрестанно о всех нас.

Ин конда́к мученика, глас 4.

Подо́бен: Вознесы́йся:

Я́ко святитель благоче́стно пожи́в/ и священномуче́ния венец прия́т,/ и́дольския жертвы погасил еси́,/ до́брый пастырь Христову стаду бысть, премудре Лукиане./ Сего ради тя почитаем, песньми вопию́ще:/ от бед избави нас при́сно моли́твами своими.

Седа́лен преподо́бнаго, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

Отре́кся пло́ти Христа́ ра́ди/ и духовный явився народоводи́тель,/ услышал еси́ словеса тайных учений;/ монахов же яви́лся еси́ правило пра́вости/ и стра́сти вся крепко попра́л еси́./ Тем и демонов коварство до конца испепели́л еси́;/ к Нему́ зря всегда, Богоносе Евфимие,/ моли́ Христа́ Бо́га грехов оставле́ние дарова́ти/ чтущим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, седа́лен мученика, глас то́йже:

Благодати словом верных умаща́я сердца́, мучениче Лукиане,/ страда́ти устро́ил еси́ и побеждати мучителя:/ и добре соверши́в течение Боже́ственное,/ и по конце славы мучеников сподо́бился еси́./ Тем сошедшеся, свято́е твое́ вси почитаем скончание,/ Спа́са прославляюще:/ страстотерпче прехвальне,/ моли́ Христа́ Бо́га прегрешений оставле́ние подати/ чтущим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

И ны́не, Богоро́дичен:

Солнца о́блаче разумнаго,/ Божественнаго Света, свети́льниче златокова́нный, Нескве́рная, Небла́зная, Всенепоро́чная Влады́чице,/ омраче́нную ду́шу мою́ ослепле́нием страстей,/ безстрастна зарею просвети́, молюся,/ и оскверне́нное мое се́рдце омы́й пото́ки умиления, покаяния же слезами/ и от тиме́ния мя очисти дел моих, да любо́вию зову Ти:/ Богоро́дице Приснодево, моли́ Христа́ Бо́га прегрешений оставле́ние подати ми,/ Тебе́ бо имею надежду, раб Твой.

Крестобогоро́дичен:

А́гнца, и Пастыря, и Избавителя/ А́гница зря́щи на Кресте, восклица́ше, плачущи,/ и, горько рыдающи, вопия́ше:/ мир у́бо радуется, прие́мляй Тобо́ю избавление,/ утро́ба же Моя гори́т, зрящи Твое́ распятие,/ еже терпи́ши за милосердие милости./ Долготерпели́ве Го́споди, милости бе́здно и источниче неисчерпа́емый,/ умилосердися и даруй согрешений оставление/ верою поющим Божественныя Страсти Твоя́.

Песнь 4

Ирмо́с: Пою́ Тя, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах и ужасо́хся,/ до мене́ бо и́деши, мене ища заблу́ждшаго./ Тем многое Твое́ снизхожде́ние, еже на мя,/ прославляю, Многоми́лостиве.

Желание Боже́ственное тя распали́, разгре́яв твое́ сердце,/ и желанная пости́гл еси́ до конца, Богому́дре отче,/ оста́вль земных пристра́стие,/ единосе́льник Вышних быв служи́телей.

Ласка́ния сопру́жницы, преподо́бне, попра́л еси́ всеобра́зно;/ вни́де бо раче́ние Содетеля в тя, Богомудре, тепле,/ и соде́янных мрачная желания до конца отри́ну.

На па́жить чи́сту возгна́л еси́ воздержа́ния стадо твое́, отче,/ и ко источнику привел еси́ то́е нему́тному безстрастия,/ мысленныя зве́ри побеждая,/ еже и ны́не моли́твами твои́ми спаса́й.

Богоро́дичен: Се Тебе́ роди славят родов, я́коже прорекла еси́, Отроковице:/ Создателя бо была еси́ палата и Боже́ственный храм,/ в немже вселися Высочайший, плотию обложся,/ да спасет нас.

Ин

Ирмо́с: Седяй в сла́ве на Престо́ле Божества́,/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иисус Пребоже́ственный/ нетле́нною дла́нию и спасе́ зовущия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Кре́пок на пре́лесть яви́лся еси́, блаже́нне,/ и многим обучи́тель к Боже́ственным подвиго́м всегда́;/ терпением же мук некрепкую смирил еси́, мучениче, кре́пость гордаго.

Распросте́рт на древе, и реме́нием растяга́емь,/ и гладом и жа́ждею многовре́менно умуча́емь,/ и тонкими чрепи́нами настрека́емь,/ претерпе́л еси́, мучениче Христов достославне.

Закон Боже́ственный пропове́дан, беззако́ннующих обрати́л еси́/ и испи́ти усердно чашу мучения показа́л еси́;/ с нимиже в Божественныя дворы́ вселился еси́, насыща́яся древа жизни,/ всеприснопамятне.

Богоро́дичен: Из утробы Твоея́ возсия́в Боже́ственное Солнце,/ яже во тме многобожия, Отроковице, просвети́/ и в се́ни сме́ртней сущия осия́./ Емуже взываем: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Песнь 5

Ирмо́с: Просвеще́ние во тьме лежа́щих,/ спасе́ние отчаянных, Христе́ Спасе мой;/ к Тебе́ у́тренюю, Царю мира,/ просвети́ мя сиянием Твоим;/ иного бо, разве Тебе́, бога не знаю.

Весь Бо́гу прилежа́, отче,/ в пустынях мраз нощны́й претерпе́л еси́ до́блественне,/ и дневный нося́ вар;/ и был еси́ дом мудрости Бо́жия/ добродетельным сия́нием многообра́зно украшаем.

Юношески наступи́в на поще́ние,/ чревонеи́стовства зми́я не прие́м советника, отче,/ но а́лчбою, и моли́твами непреста́нными,/ и чистото́ю соедини́вся Бо́гу,/ причастник был еси́ сла́дости лучшия.

Добродетелей возше́д на о́блаки,/ скрижа́ли прия́л еси́, блаже́нне, напи́санныя рукою Божиею,/ и монашествующих множества научил еси́/ вещественных всех оша́ятися,/ возводя́ на го́ру Божественнаго позна́ния.

Богоро́дичен: Яви́лася еси́, Чи́стая, Богопра́отцу лествица небесе́ высоча́е,/ имущи Создателя седяща./ Из Тебе́ бо Бог, воплощся, показася и совокупи́ разстоя́щаяся пре́жде./ Тем Тя Богоро́дицу ве́рнии сла́вим.

Ин

Ирмо́с: Нечести́вии не у́зрят славы Твоея́, Христе́,/ но мы Тя, Единоро́дне,/ Отеческия славы сияние Божества́,/ от но́щи у́тренююще,/ воспеваем Тя, Человеколюбче.

Поже́г, преподо́бне, те́рние страстей по́том поще́ний,/ струя́ми погасил еси́ трудов твои́х/ нечестия пещь доблемы́сленне,/ всеблаженне.

Непрекло́нен, облага́ем частыми боле́зньми, пребыл еси́,/ к Бо́гу взирая, свя́те, спасти́ могущему,/ Емуже в ру́це преложил еси́ духа твоего, веселя́ся.

Удали́вшияся Бо́га обличал еси́ злове́рныя,/ и, долгими боле́зньми и лю́тыми, славне, окружаемь, Христу́ прибли́жился еси́,/ Егóже страсть изобрази́л еси́.

Богоро́дичен: По рождестве нетле́нна пребыла́ еси́, Чи́стая,/ и тления род человеческий, я́ко Бо́га Рождшая, свободи́ла еси́;/ сего ра́ди верою Тя православно ублажа́ем.

Песнь 6

Ирмо́с: Ко Господу от ки́та Ио́на возопи́:/ Ты мя возведи́ из глубины́ ада, молюся;/ да я́ко Изба́вителю, во гласе хвале́ния,/ и́стины же духом пожру́ Тебе́.

Пострека́емь Владычнею любовию,/ оставил еси́ вся чу́вственная/ и Тому последовал еси́,/ на ра́мена иго легкое взем мужески благоду́шия,/ тезоимените.

Нака́зан неизреченных знанию, блаже́нне,/ научил еси́ твое́ стадо Небе́сная му́дрствовати/ и страсте́й нашествия отгони́ твои́ми поуче́ньми.

Житие́ твое́ подобно Вышних сил, отче, бысть,/ дерзновение тебе́ даде́, еже держал еси́ всегда,/ страстей избавите твое́ стадо Христа́ умоли.

Богоро́дичен: Разумев твое́ неизреченное, Чи́стая, та́инство,/ го́ру приосене́нную Авваку́м Тя провозвести́;/ из Тебе́ бо Соде́тель за милосердие вопло́щся,/ древнее отъят изрече́ние.

Ин

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Церковь вопиет Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися,/ ра́ди милости от ребр Твоих/ исте́кшею Кровию.

Немо́кренно мучений преше́л еси́ пучи́ну;/ Всесильною же десни́цею/ от глубины́ тело твое́ спасе́но бысть,/ лю́бящими тя, невре́дно, Богоблаженне, ви́димо.

От ки́това чрева Иону Изба́вивый тридне́вновавша,/ спасает и тя глубины́ морския,/ служа́щим морски́м звере́м,/ по днех три́десятих.

Любовию Христовою распаля́ем, славне,/ до смерти противоста́л еси́ мучи́телей, всемудре;/ сего ра́ди Царствия Небе́снаго сподо́бился еси́, веселяся.

Богоро́дичен: Чи́стую Тя Голубицу и Едину Нескве́рную/ Пречистое обре́те Слово/ и от Тебе́ родитися благоволи́, Пресвята́я Богомати,/ Всенепоро́чная Де́во.

Конда́к, глас 2:

Подобен: Вышних ища:

Волне́ний множества невла́жно преходя́,/ безплотныя враги́ струя́ми слез твои́х/ крепко погрузи́л еси́,/ Богому́дре Евфимие преподо́бне:/ и, чудес дар при́ем,/ исцеляеши страсти всякия,/ моли́ непрестанно о всех нас.

И́кос:

Отве́рзи моя уста, треблаженне,/ благоприя́тными твои́ми моли́твами предстоя́ Бо́гу, всеславне Евфимие:/ да воспою Боже́ственное твое́ житие́ и возглаголю досто́йно доброде́тели твоя́,/ яже на земли Христа́ ра́ди Бо́га совершил еси́ преподо́бно./ Столп бо яви́лся еси́ и правило монахов светлейшее, равно ангельное стяжав житие́,/ в нехо́дная истинно всели́вся, моли́ непрестанно о всех нас.

Песнь 7

Ирмо́с: Купина́ в горе́ огненеопа́льная/ и росоно́сная пещь халде́йская,/ яве предписа́ Тя, Богоневесто;/ Боже́ственный бо Невеще́ственный/ в веще́ственней чреве Огнь неопа́льно прия́ла еси́./ Темже из Тебе́ Рождшемуся/ поем: благослове́н еси́, Боже отец на́ших.

Авраамский стяжа́в нрав, премудре,/ от земли твоея́ пресе́льник быв,/ и Бо́га узре́л еси́, обещава́юща ти воздаяние бога́тно./ Тем, веселяся, усердно пел еси́:/ благослове́н еси́, Боже отец на́ших.

Распаля́ем ду́хом, преподо́бне,/ ко́зни вра́жия разори́л еси́/ и побе́ды одоле́ния взял еси́,/ ору́жием огражде́н нас ра́ди пригвозди́вшагося на Кресте́ Влады́ки./ Тем, веселя́ся, усе́рдно пел еси́:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

К горе́ моли́твы приступи́л еси́,/ и, вшед во о́блак Духа, Бо́жия за́дняя ви́дел еси́,/ и, сла́ву прие́м разсужде́ния, быв, о́тче, столп непоколеби́м./ Тем приле́жно моли́ изба́витися искуше́ния вра́жия пою́щим тя.

Богоро́дичен: Закона Исполнителя родила́ еси́,/ прежде век Го́спода всяческих,/ Сына, Мудрость же и Силу,/ напосле́док, Пречистая, преесте́ственно пло́тию на обновление земны́м./ Тем благоче́стно, Де́во Чи́стая,/ благословен, из Тебе́ Рождшемуся зовем, Боже отец на́ших.

Ин

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ Авраа́мския Твоя́ о́троки,/ и халде́и уби́в,/ яже пра́вда праведно уловля́ше;/ препе́тый Го́споди,/ Боже отец на́ших, благослове́н еси́.

Стремле́ния глагол твои́х мудрых, му́чениче,/ гони́тель, не терпя́,/ умерщвляет тя,/ и во глубину́ морскую помета́ет,/ Го́рнее хода́тайствуя тебе́, я́ко недоумева́я, Царствие, доблему́дре,/ и Божественную славу.

Не поклони́вся истука́нным, колена же не поклони́в и́долом,/ во огнь вве́ржен скорбе́й, в пещь мучительную вшел еси́,/ орошаемь Духом, росода́тельною силою,/ Богому́дре мучениче.

Умерщвле́нныя и во глубине́ е́ллинскаго безбожия пожре́нныя люди,/ живоно́сными твои́ми словесы́ извле́кл еси́, песнопоя́, досточу́дне:/ препе́тый Го́споди, Боже отец на́ших, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Благословен Плод благослове́ннаго чрева Твоего́,/ Eгoже благословя́т Небесныя силы и земных собо́ри,/ нас Избавльшаго клятвы дре́вния, Благословенная.

Песнь 8

Ирмо́с: В пещь о́гненную, ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго/ и пламень в ро́су прело́жшаго Бога,/ пойте дела́ я́ко Го́спода/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Слез твои́х тече́ньми огнепа́льныя сласти испепели́л еси́,/ гее́нскаго пламене страх отгнал еси́, о́тче мудре,/ совершенною любо́вию Создателя твоего́ сраствори́вся страхом,/ во вся ве́ки.

Я́коже Ено́х к Бо́гу преста́влься, от Него прия́т был еси́, отче,/ и, с Вы́шними ли́ки водворя́яся, пое́ши:/ вся дела Го́спода пойте/ и превозносите во вся ве́ки.

Ны́не нетленных даро́в наслажда́яся и трисо́лнечныя све́тлости исполня́яся, блаже́нне,/ певцы́ твоя́ страсте́й и тьмы моли́твами изба́ви,/ да досто́йно Христа́ славословим.

Богоро́дичен: Клятву разреши́ла еси́ древнюю, Пречистая, земных,/ неизрече́нным словом Бо́га заче́нши,/ воплоще́нна из Тебе́ за милосердие, Пренепорочная Влады́чице./ Егóже превозносим во веки.

Ин

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть;/ тогда у́бо образу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселенную всю воздвиза́ет пети Тебе́:/ Го́спода пойте дела/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Гла́дом мысленным иста́явшия хлебом словес твои́х утверди́л еси́/ Единаго чествова́ти Го́спода, Хлеб жизни нашея, наказа́в, славне./ Емуже вси поим;/ Го́спода воспевайте дела/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Попра́в лю́тая козноде́йства врага преле́стника страданием твои́м,/ взялся еси́ на пресла́вную высоту́, достославне,/ и А́нгельская достигл еси́ чи́ны, вопия́:/ Го́спода воспевайте дела/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

О, стра́нных веще́й соверши́вшихся на тебе́, Лукиане терпели́вейше;/ не́дро бо морское тело твое́ святое на дово́льно прие́мь, не вреди́ е,/ су́ши же предае́т це́ло,/ струи́ исцелений точа́ще любящим тя.

Богоро́дичен: И язы́ком, Де́во, и сердцем Чистую Богоро́дицу Тя пропове́даем,/ Го́спода бо родила еси́, плотию обложе́на и во дву естеству́ разумева́ема;/ Егóже вся силы Небесныя славосло́вят во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва/ неизрече́нною му́дростию пришедшаго обнови́ти Адама,/ я́дию в тление па́дшаго лю́те,/ от Святы́я Девы неизрече́нно воплоти́вшагося нас ра́ди,/ ве́рнии единому́дренно песньми величаем.

Просвеще́н добро́тою постничества, отче,/ и оде́ян ризою нетления, Евфимие,/ и увязе́н венцем даров па́че ума,/ Влады́це всех предстои́ши, радуяся.

В пребыва́лища присноживу́щая вселился еси́, блаже́нне,/ иде́же апостол собор и множество му́ченик, преподобных собрание, пророков ли́цы,/ болезней воздаяния от Бо́га прием достойно,/ Богому́дре достославне.

Всесве́тел, Богоглаго́льниче, был еси́,/ заря́ми Света Трисолнечнаго све́тло озаряемь,/ испроси прегрешений разрешение,/ лю́тых избавление и злых отчуждение/ всем, любо́вию к тебе́ притекающим.

Богоро́дичен: Воплоти́вся неизрече́нно Владыка всех из Тебе́, Богороди́тельнице Марие,/ совершен бысть Человек,/ и, роди́вся, я́коже прежде рождества Де́ву сохрани Тя Чи́сту./ Eгoже моли́ спасти́ от бед души на́ша.

Ин

Ирмо́с: Ева у́бо неду́гом преслуша́ния/ клятву всели́ла есть;/ Ты же, Де́во Богоро́дице,/ прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благословение процвела́ еси́;/ тем Тя вси величаем.

Све́тится, мудре, священная твоя́ па́мять,/ зарями Ду́ха о́блак страстей разгоня́щи,/ просвещающи же верных собрания и пожига́ющи де́монская воинства;/ юже совершающия ны сохраняй.

Разреши́лся еси́ от телесных уз, блаже́нне,/ и к высоте́ небесней, радуяся, возлете́л еси́,/ и яви́лся еси́ красе́н язв удобре́ньми Бо́гу Творцу;/ Емуже предстои́ши с мученики, веселяся.

Мученик нас Лукиан совокупи́/ похвалити того стра́сти днесь, и светлыя подвиги,/ и еже до конца доблесть, чудес же благода́ть обильную./ Сего вси согласно ублажа́ем.

Богоро́дичен: Мудрости вмести́лище, па́че ума лу́чшия, яви́лася еси́,/ Отроковице Чи́стая, одушевленный Престол же и дверь;/ тем Тя челове́честии собо́ри и А́нгельская славят вои́нства,/ Едина всех преиму́щая.

Свети́лен.

Подо́бен: Жены́ услышите:

Мирска́го пристра́стия я́ко тру́дна избе́гл еси́/ и неяде́нием плоть увяди́л еси́;/ обнови́в же душевную кре́пость, преподо́бне,/ и славою обогати́лся еси́ Небесною, приснопа́мятне./ Тем моля́ся не преста́й о нас ко Господу.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Ужа́сно твое́ предстательство, Марие Богоукра́шенная,/ и стра́шная Твоя́ сла́ва всей земли, Богоро́дице;/ в Тебе́ бо ны́не хва́лимся и Тя Ходатаицу иму́ще к Сыну и Создателю Твое́му,/ неусыпною Твое́ю молитвою да спасемся вси.

На стиховне Окто́иха. Сла́ва, глас 2:

Преподобне отче,/ из младе́нства добродетель прилежно испра́вив,/ орга́н был еси́ Свята́го Духа;/ и от Того прие́м чудес де́йство,/ увеща́л еси́ человеки преоби́дети сла́дкая;/ ны́не же Боже́ственным светом чисте́е облиста́ем,/ просвети́ и на́ша помышления,/ о́тче Евфимие.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:

Дре́ву Кре́стному Тя, Иисусе,/ пригвождена, зрящи, Неискусобрачная,/ плачущи, глаго́лаше:/ Чадо Сладчайшее,/ почто́ оставил еси́ Мене, Рождшую Тя, еди́ну,/ Свете неприступный Пребезначальнаго Отца?/ Потщи́ся и просла́вися,/ я́ко да славу получа́т Божественную,/ и́же Божественныя Стра́сти Твоя́ славящии.



Проповеди на праздники:

Наверх