Проповеди на праздники:


Служба преподобнаго Иова Почаевскаго, чудотворца

НА МА́ЛОЙ ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, на 4, глас 7:

Явися день благоволения Бо́жия/ и праздник веселия:/ стецемся убо, ве́рнии, на го́ру Поча́евскую/ и воспои́м всеблаженнаго И́ова,/ честну́ю па́мять того совершающе.

Дрема́ния ве́ждома,/ ниже́ сна очи́ма твои́ма дал еси́, преподо́бне,/ бо́дренными моли́твами и по́стническим житием Го́сподеви угождая,/ те́мже радостно совершаем па́мять твою́, всечестне.

Прииди́те, ве́рнии, на святу́ю гору Поча́евскую,/ идеже уго́дник Божий/ подвизася в житии своем/ и от силы в си́лу восхожда́ше,/ и тому ны́не помо́лимся,/ да во обителех Небесных водворився,/ мо́лится ко Господу о спасении душ на́ших.

Не может град укрытися, верху́ горы́ стоя́,/ ты же, преподо́бне,/ аще и в те́мней каменней пещере/ почива́еши нетленным телом твои́м,/ обаче всех призываеши на гору Поча́евскую/ светлаго ради праздника твоего,/ моля́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас 6:

Всесвятая Богоро́дице,/ во время живота моего не остави мене,/ человеческому предстательству не вве́ри мя,/ но Сама́ заступи и помилуй мя.

На стихо́вне стихи́ры, глас 6:

Память Твою́ днесь пра́зднующе,/ преподо́бне о́тче наш И́ове, вопие́м ти:/ со А́нгелы предстоя в дерзнове́нии мно́зе,/ о всех нас, отче, моли́ся ко Влады́це Христу.

Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.

Утро и день све́тел,/ твой праздник явися,/ просвещая на́ша сердца́,/ верою хва́лящих честныя твоя́ подвиги,/ о́тче наш Иове.

Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.

Я́ко солнце на земли,/ обре́т всечестну́ю икону Бо́жия Ма́тере/ на горе́ Поча́евстей,/ всесветлая звезда тоя́ показался еси́;/ те́мже и нас, пою́щих тя,/ светом Богоразумия озари́,/ моли́твами Богоро́дицы, И́ове о́тче наш.

Сла́ва, и ны́не, глас то́йже:

Все упование мое/ на Тя возлагаю, Ма́ти Бо́жия,/ сохрани мя под кро́вом Твоим.

Тропа́рь, глас 4:

Многострада́льнаго пра́отца долготерпе́ние стяжав,/ Крести́телеву воздержа́нию уподобляяся,/ Божественныя же ревности обою́ приобщаяся,/ тех имена́ досто́йно прияти сподо́бился еси́/ и истинныя веры был еси́ пропове́дник безбоя́знен;/ те́мже монахов множества ко Христу́ привел еси́,/ и вся люди в Православии утвердил еси́,/ И́ове преподо́бне о́тче наш,/ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Сла́ва, и ны́не: Еже от века утаенное:

НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 8, глас 1:

Прииде день памяти твоея́, И́ове пресла́вне,/ и Волынская земля радости исполня́ется,/ я́ко твои́м научением во Православии утверди́вшися/ и твои́ми по́двиги благочестию научи́вшися,/ на твоя́ же молитвы упова́ющи:/ и́миже, о́тче преподо́бне, испроси ми́рови мир/ и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Во славней памяти твое́й, угодниче Христов,/ монашестии собори ликовствуют/ и о Богоугоднем житии ре́вностию распаляются,/ твои́м же нетле́нным моще́м покланяющеся,/ я́ко живущему ти с нами восклицают:/ о́тче И́ове, милостиве и Богоуветливе,/ испроси у Го́спода ми́рови мир и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Кто не подивится твое́му долготерпели́вому житию́,/ о́тче преподо́бне,/ во трие́х бо обителех твоя́ преславная дея́ния проповедашася,/ пост же, и слезы, и бдение,/ в пещере себе заключе́ние/ и во всем себе непощаде́ние,/ но ко братии любовь ми́лующая,/ та́тем прощение/ и всем людем доброе научение.

И́ны стихи́ры, глас 2:

Ки́ими похвальными венцы/ увязе́м преподо́бнаго И́ова,/ веры Православныя учителя и ратобо́рца,/ Боже́ственных Писаний глаша́тая,/ отеческих же Преданий списа́теля,/ но и тяжких служб исполнителя,/ земли копанием и древе́с сажде́нием/ себе смирявшаго и всем образ послуша́ния бывшаго;/ сего ны́не нетленною славою/ венчает Христос Бог наш,/ имеяй ве́лию ми́лость.

Ки́ими достойными благодареньми просла́вим И́ова,/ Поча́евскую похвалу и всея страны Российския украше́ние,/ той бо моли́твами своими Небесный свет в пещеру низведе́,/ той и по преставлении своем с Небесе является/ и молитву возносит о напа́ствуемых людех,/ тамо бо славою венчает его Христос Бог наш,/ имеяй ве́лию ми́лость.

Ки́ими умиле́нными слезами/ сокруши́м растле́нная сердца́ на́ша,/ зряще И́ова нетленное тело,/ еже по смерти, аки живо, сохраняется,/ но во вре́мя жития его, аки мертво, пребываше,/ посто́м и бдением изнуряемо,/ того у́бо подвиго́м подража́ти потщимся,/ да и нас во грядущем житии́ помилует Христос Бог наш,/ имеяй ве́лию ми́лость.

Сла́ва, глас 3:

Твоим словесе́м, Го́споди,/ после́довав, И́ов преподобный/ вся кра́сная мира сего во уме́ты вменил есть/ и, о ю́ности своей неради́в,/ измла́да монашескому послуша́нию вдаде́ся,/ те́мже де́монския ко́зни победив,/ адама́нт кре́пок православнаго благоче́стия явился есть,/ всю же страну сию своими по́двиги просвещает,/ того моли́твами ду́ши на́ша пощади́/ и да́руй нам по́мысл до́брый/ еже прежде конца покаяния.

И ны́не, Богоро́дичен: Како не дивимся:

Вход, и чтения три преподо́бническая.

Прему́дрости Соломоновы чтение (главы́ 5 и 6):

Праведницы во веки живут, и в Го́споде мзда их, и попече́ние их у Вы́шняго./ Сего ради прии́мут Ца́рствие благоле́пия и венец добро́ты от руки́ Господни:/ зане́ десни́цею покры́ет я и мы́шцею защити́т их./ Прии́мет всеору́жие рвение свое, и вооружи́т тварь в месть враго́м./ Облече́тся в броня́ правды и возложи́т шлем, суд нелицеме́рен./ Прии́мет щит непобедимый, преподо́бие;/ поостри́т же напрасный гнев, во оружие: спобо́рет же с ним мир на безу́мныя./ По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины,/ и я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в на наме́рение полетят./ И от каменоме́тныя ярости испо́лнь падут гра́ды,/ вознегоду́ет на них вода морская, ре́ки же потопя́т я на́гло./ Сопроти́в ста́нет им дух силы, и я́ко ви́хор разве́ет их,/ и опустоши́т всю зе́млю беззаконие, и злодейство преврати́т престо́лы сильных./ Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте, навы́кните судии́ концев земли́./ Внуши́те держа́щии мно́жества и гордя́щиися о наро́дех язы́ков:/ я́ко дана есть от Го́спода держа́ва вам и сила от Вы́шняго.

Прему́дрости Соломо́новы чтение (глава́ 3):

Праведных души в руце́ Божией, и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти, и вмени́ся озлобле́ние исход их:/ и еже от нас ше́ствие сокруше́ние, они же суть в мире./ Ибо пред лице́м человеческим, аще и му́ку прии́мут, упова́ние их безсмертия испо́лнено./ И вма́ле нака́зани бывше, великими благоде́тельствовани будут,/ я́ко Бог искуси́ я и обре́те их достойны Себе./ Я́ко злато в горни́ле искуси́ их, и я́ко всепло́дие же́ртвенное прия́т я./ И во время посещения их возсияют и я́ко и́скры по сте́блию потекут./ Су́дят язы́ком и обладают людьми, и воцари́тся Господь в них во веки./ Надеющиися Нань разумеют истину, и ве́рнии в любви пребу́дут Ему./ Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́,/ и посещение во избра́нных Его́.

Прему́дрости Соломо́новы чтение (глава́ 4):

Праведник, аще пости́гнет сконча́тися, в поко́и будет./ Старость бо честна́, не многоле́тна, ниже́ в числе лет исчита́ется./ Седина же есть мудрость челове́ком, и возраст старости, житие́ нескверное./ Благоуго́ден Бо́гови быв, возлю́блен бысть,/ и живы́й посреде́ грешников, преста́влен бысть./ Восхище́н бысть, да не злоба измени́т разума его,/ или́ лесть прельсти́т душу его./ Раче́ние бо злобы помрачает добрая, и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив./ Сконча́вся вма́ле испо́лни ле́та до́лга:/ угодна бо бе Господу душа его: сего ради потща́ся от среды́ лука́вствия./ Лю́дие же ви́девше и не разуме́вше, ниже́ положиша в помышле́нии таковое:/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́,/ и посещение во избра́нных Его́.

На лити́и стихи́ра храма и свята́го две, глас 8:

Прииди́те, вси слове́нстии собори,/ просла́вим общаго спасения рачи́теля/ и е́реси безбоязненнаго обличителя,/ нищих питателя и грешников кроткаго вразуми́теля,/ Павлову ревность о людех яви́вшаго/ и дерзновение велие ко Господу стяжа́вшаго,/ той бо и по преставлении своем боля́щия исцеляет/ и дерзнове́нная нашествия ва́рвар отгоня́ет,/ нас же умиле́нными по́мыслы исполняет/ и мо́лится при́сно о спасении душ на́ших.

Сла́ва, глас 2:

Днесь ликует твоя́ Лавра,/ преподо́бне о́тче И́ове,/ и вси лю́дие твоя́ мо́щи лобызати подвизаются,/ де́мони твоея́ благода́ти трепещут,/ и А́нгели о твое́м заступлении радуются./ Мы же непрестанно вопием:/ утверди твои́ми моли́твами православных ве́ру,/ житие наше исправи/ и спасе́ние испроси́ душа́м на́шим.

И ны́не:

Все упование мое/ на Тя возлагаю, Ма́ти Бо́жия,/ сохрани мя под кровом Твоим.

На стихо́вне стихи́ры, глас 5:

Ра́дуйся, священная главо́, И́ове,/ Волы́нския страны́ украше́ние,/ ту́ю бо зри́ши в Православней вере утверждаему,/ тебе́, я́ко живу, сущу молящуюся/ и заступления на де́моны просящую,/ ейже буди заступник необоримый/ и о всем мире моли́твенник.

Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.

Ра́дуйся, священная главо́,/ преподо́бне Иове,/ звездо от Га́лицкия земли́ к востоку пришедшая/ и немощны́х ду́ши обо́дрившая,/ во смирении своем дерзновению проти́ву ереси люди российския наставившая/ и к Небесному Царствию приведшая,/ егóже и нас сподо́би предста́тельством твои́м/ и о всем мире буди молитвенник.

Стих: Блажен муж, бояйся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело.

Ра́дуйся, священная главо́,/ над Волынскою страною Го́сподем вознесе́нная,/ ейже повину́шася князи и лю́дие,/ мы же, духо́вная твоя́ чада,/ се́рдцем сокруше́нным к тебе́ припа́дающе,/ просим ко одолению страсте́й твоея́ по́мощи,/ в ско́рбех благодушия,/ и о сме́ртном часе́ памяти непрестанныя,/ и о всем мире молитв твои́х,/ И́ове преподо́бне.

Сла́ва, глас 8:

Монахов множества наставника тя почитаем, о́тче наш И́ове,/ твое́ю бо стезе́ю вои́стинну право ходити позна́хом./ Блажен еси́, Христу́ работав,/ и вражию обличил еси́ си́лу,/ А́нгелов собесе́дниче,/ и преподобных соприча́стниче, и праведных,/ с ни́миже моли́ся Го́сподеви/ помиловатися душа́м на́шим.

И ны́не, Богоро́дичен: Безневестная Де́во:

Тропа́рь, глас 4: Многострадальнаго праотца долготерпение стяжав: два́жды (пи́сан на ма́лой вече́рни) и Богоро́дице Де́во: еди́ножды.

НА У́ТРЕНИ

На Бог Господь: тропа́рь преподобному, два́жды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

По 1-й кафизме седа́лен, глас 4:

Званию Госпо́дню после́довав, родительский дом оставил еси́/ и от теснаго жития́ на тесне́йшее преходил еси́,/ но се́рдце твое́ вся, притекающия к тебе́, не тесно вмеща́ше,/ те́мже духо́вная чада твоя́ умно́жишася и о Го́споде возвеселишася,/ Eгoже моли, о́тче наш Иове, спасти́ся верою чтущим святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Обновила еси́, Чи́стая, Боже́ственным Рождеством твои́м/ истлевшее страстьми́ земноро́дных мертвенное существо́/ и воздвигла еси́ вся от смерти к жизни нетления./ Темже Тя по долгу блажим вси, Де́во Препрославленная, я́коже прорекла еси́.

По 2-й кафизме седа́лен, глас 5:

Пеще́рнаго затворника и бденнаго молитвенника почти́м, преподо́бнаго И́ова,/ от младенства до старости себе смирявшаго и Святую Церковь прославльшаго,/ та́ти и злоде́и к покаянию приведшаго и те́пле моля́щася о душа́х на́ших.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Ужасно чудо зача́тия и несказа́нен образ рождества/ в Тебе́ познася, Приснодево Чи́стая,/ ужасает мой ум и удивляет помышление:/ сла́ва Твоя́, Влады́чице, всем простреся во спасе́ние душ на́ших.

Псало́м избра́нный преподобному.

По полиеле́и седа́лен, глас 8:

Па́стырскую мудрость смиренномудрием стяжав, многим был еси́ учитель:/ мона́хом отец, и скорбящим уте́шитель, и молитвы Иису́совы неумолка́яй орга́н./ Темже мощей нетлением прослави тя Мздовоздая́тель Господь,/ Eгoже непрестанно моли́ прегрешений оставле́ние дарова́ти/ чтущим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Небе́сную дверь и кивот, всесвяту́ю гору, светлый о́блак воспои́м,/ неопали́мую купину́, слове́сный рай, Евы воззвание, вселенныя всея великое Сокровище,/ я́ко спасе́ние в Ней соделася ми́ру и оставле́ние древних согрешений./ Сего ради вопие́м Ей:/ моли́ся Сыну Твое́му прегрешений оставле́ние дарова́ти/ благоче́стно покланяющимся всесвятому Рождеству́ Твое́му.

Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́. Стих: Что воздам Го́сподеви о всех, яже воздаде ми. Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 43

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

Преподобне отче,/ во всю землю изыде вещание исправлений твои́х,/ тем на Небесе́х обрел еси́ мзду трудов твои́х,/ демонския погубил еси́ полки/ и А́нгельския достигл еси́ чи́ны,/ ихже житию без порока поревновал еси́,/ дерзновение имея ко Христу́ Бо́гу,/ мир испроси душам нашим.

Канон Богоро́дице на 6 и преподобному на 8, по азбуце.

Кано́н преподо́бному и Богоносному Иову, Поча́евскому чудотворцу, глас 8.

Песнь 1

Ирмо́с: Посеченный несеко́маго пресече,/ и виде солнце землю, ю́же не виде;/ лютаго врага вода потопи́,/ и непроходи́мое про́йде Изра́иль;/ песнь же воспевашеся:/ Го́сподеви пои́м, славно бо просла́вися.

Ангела земнаго и Небе́снаго человека, И́ова преподо́бнаго, Волы́нскую похвалу,/ досто́йно воспети помози́ ми, Слове Божий,/ презира́я моя прегрешения и подава́я слово усто́м моим.

Был еси́, преподо́бне, вои́стинну ми́ру свети́льник пресветел, всем путь спасения показу́яй;/ те́мже и мне буди помощник,/ во еже прославити житие́ твое́ и умиле́ние стяжа́ти.

В дому́ роди́телей твои́х пе́рвее познал еси́ Го́спода, Ио́ве славне,/ и, о́трок сый, разум соверше́н показа́л еси́, егда монашеское житие изво́лил еси́,/ вся же житейская прови́дев, Единаго Бо́га возлюбил еси́.

Горе́ очи твои́ и душу вознося́, во обители Уго́рництей братию в Богоуго́днем житии́ скоро превозше́л еси́,/ ху́ждша всех себе́ помышля́я и тем лучший Иису́су явля́яся,/ ста́рцем же и ю́ным образ быв прелюбе́знейший.

Добре тя на диа́волы во́инствовавша помышля́я, преподо́бне,/ своея́ стыжду́ся лености и множества грехов моих ужаса́юся:/ но твои́ми, святе, моли́твами да́руй ми жела́ние благо́е,/ во еже прочее время жития моего в покаянии сконча́ти.

Богоро́дичен: Я́ко Бо́жия Ма́ти дерзнове́ние иму́щи к ро́ждшемуся из Тебе́/ Единоро́дному Слову, и Отцу́ Собезнача́льному, и Соесте́ственному Духу моля́щи не преста́й от бед спасти́, Всенепоро́чная,/ Тя, Богоро́дицу, славящия.

Катавасия по уставу.

Песнь 3

Ирмо́с: Утверди́ся се́рдце мое во Го́споде,/ вознесе́ся рог мой в Бозе моем,/ разшири́шася на враги́ моя уста моя,/ возвесели́хся о спасении Твое́м.

Есть во мне, о́тче преподо́бне, добраго исправле́ния жела́ние,/ но искуше́ния лености побежда́ти не навыко́х, увы мне./ Обаче на помощь твою́ надеяся, уныния помыслы отгоня́ю,/ на твоя́ же взираю славныя подвиги.

Желе́зо наречеся род твой, И́ове преподо́бне, кре́пость души́ твоея́ предуказу́я;/ в пещере же ка́менне заключи́вся, я́ко зла́то сокрове́но, освятил еси́ место по́двиг твои́х/ и го́ру Поча́евскую, я́ко стену ме́дяну, проти́ву врагов Православия явил еси́.

Зело углуби́шася помышле́ния твоя́ яже о Небеснем Царствии,/ егда, еще отрок сый, А́нгельский образ восприял еси́;/ те́мже и священник быв Бо́гу ве́рен,/ даже ны́не моле́ния о людех возно́сиши, Иове преподо́бне.

Земля Га́лицкая ю́ностию твое́ю славится, и Ду́бенская оби́тель му́жеския подвиги твоя́ благовеству́ет,/ оби́тель же Поча́евская старостию твое́ю хва́лится и блаженною кончи́ною веселится,/ вся же вселенная о чудесе́х твои́х радуется и ликовствует.

Иже подаеши блага́я всем, моля́щимся тебе́, и мене́ припа́дающа не отри́ни, святче,/ но, покая́ние мое зря, даждь ми жития́ исправле́ние, ревность же вдохни́,/ еже подражати твои́м Боголюбивым дея́нием.

Богоро́дичен: Умерщвленный мой ум Животным действом из Тебе́, Явльшимся миру, воздвигни, Чи́стая,/ и к жизни настави,/ Яже смерти двери разоршая Едина Рождеством Твоим.

Седа́лен, глас 8:

Днесь исполня́ется радости оби́тель Поча́евская, твое́ Боголюби́вое житие́ прославля́ющи;/ днесь христоимени́тии лю́дие ревностию спасения просвещаются, зряще нетлением прославленныя мощи твоя́, преподо́бне;/ днесь греховныя отгоня́ются страсти, и по́мыслы покая́ния ду́ши на́ша объемлют,/ в нихже утверди всех, пресла́вне, верно почитающих па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не. Богоро́дичен:

Я́ко Всенепоро́чная Невеста Творца́, я́ко Неискусомужная Ма́ти Изба́вителя,/ приятелище я́ко сущи Уте́шителя, Всепетая,/ беззакония мя суща скверное оби́телище и де́монов игра́лище в разуме бывша,/ потщися от тех злодейства мя избавити и светлое жилище доброде́телей соверши, Светоносная Нетленная,/ отжени облак страсте́й, и Вы́шняго прича́стия сподо́би, и Света невечерняго моли́твами Твоими.

Песнь 4

Ирмо́с: Пророк Авваку́м у́мныма очи́ма/ провиде, Го́споди, прише́ствие Твое́,/ тем и вопияше:/ от ю́га приидет Бог./ Сла́ва си́ле Твое́й, сла́ва снизхожде́нию Твое́му.

И́ове преподо́бне, о всех моли́твенник буди теплый, твое́му заступлению верующих,/ свое́ же окаява́ющих житие́ и на Божие милосердие упова́ющих,/ аще и прельще́ньми жития́ сего вда́ющихся.

Кто от человек не подиви́тся долготерпеливому житию́ твое́му, отче,/ кто ли не прославит твоея́ о Православии ревности,/ ты бо, я́ко адама́нт крепок, еретико́м противостал еси́,/ и истинныя веры пропове́дание словесы́ же и писа́ньми всем препо́дал еси́.

Льва рыка́юща и и́щуща поглотити ду́ши спаса́емых молитвою твое́ю победил еси́, отче,/ но и тому служащия люди в покая́ние приводил еси́,/ та́ти милосе́рдием твои́м постыжда́я и вразумляя, грабители же обличе́ньми устраша́я/ и вся науча́я спаси́тельному покая́нию.

Мрак души́ моея, отче, предста́тельством твои́м разсей/ и светом заповедей Господних просвети́ мое окая́нное сердце,/ да и аз, твои́м учеником последуя, тех части лише́н не пребуду,/ Твою́ восхваляя святу́ю память.

Богоро́дичен: Бога, из тебе́ воплоще́ннаго, моли́, непреложно,/ Еже бе пребывша и естественно Равна Отцу, и Духу Сопрестольна,/ прощение прегрешений и душ спасе́ние поющим Тя верою дарова́ти.

Песнь 5

Ирмо́с: Мрак души́ моея разжени́, Светода́вче Христе́ Бо́же,/ началоро́дную тьму изгна́в бе́здны,/ и даруй ми свет повеле́ний Твоих, Слове,/ да, у́тренюя, сла́влю Тя.

Наш еси́ вои́стинну предстатель и чудотворец пресветлый,/ взываше Диони́сий, обретый мо́щи твоя́, тлению непричастны./ Мы же, сия́ лобыза́юще, вопием:/ на́ших скверн не возгнуша́йся, угодниче Божий, но твои́ми моли́твами сия́ очи́сти.

Оправда́нием Божиим от юности, отче, научаемь,/ суеты́ житейския уклони́тися крепко возжелал еси́, безмолвие же возлюбил еси́:/ обаче велению Христову не противля́яся, притекающия к тебе́ Пра́вому испове́данию и Ева́нгельскому житию́ научал еси́.

Предстатель яви́лся еси́ и по преставлении твое́м стра́ждущим и скорбящим челове́ком:/ тако бо тя видеша лю́дие, из гроба твоего́ исходя́ща и со А́нгелы посреде церкве моля́щася./ О, чудо пресла́вное вои́стинну! О, радость ве́рным и утверждение!

Рачитель быв Небе́снаго Царствия, о своем тамо вхожде́нии известву́ешися/ и кроме́ боле́зни и страха пресельник являешися лучшия жизни,/ братии же твоея́ учитель и упова́ние.

Сопутник житию́ моему буди, о́тче Иове,/ молитвою твое́ю огражда́й многомяте́жную мою душу/ и введи ю в Небесное Царство, твои́ми умиленную подвиги,/ Христу́ же покаянныя принося́щую слезы.

Богоро́дичен: Тя стену иму́ще и предста́тельством Твоим соблюда́еми,/ Твое́ю Боже́ственною славою хва́лящеся, Тя блажим:/ Ты бо, Всечистая, душа́м на́шим источа́еши веселие и радование.

Песнь 6

Ирмо́с: Ио́ну в ки́те, Го́споди,/ единаго всели́л еси́,/ мене же свя́зана мре́жами вра́жиими,/ я́ко от тли о́наго, спаси́.

Твердое упова́ние на предста́тельство твое́ возлагаю, преподо́бне, и верою молю́ся:/ даждь ми страсте́й лю́тых одоле́ние, смерти же непреста́нную память/ и блаженства желание грядущаго ве́ка.

Утвержда́ется тобою, преподо́бне, Святая Церковь,/ ересь же вся́кая посрамляется, обличе́ние иму́щи твоя́ многоцеле́бныя мо́щи,/ и жития́ твоего́ столе́тняго труды́, и болезни, и сле́зы, и пост, и плоти от косте́й отпаде́ние.

Фарао́на мысленнаго побеждаше И́ов преподобный,/ послуша́нию всегда прилежа и обурева́емым на помощь приходи́ти не отрица́яся:/ и тако три обители учением свои́м просветив и по́двиги мно́гими прославив,/ веселя́ше Спа́са всех, Человеколю́бца.

Христову смире́нию подражаше И́ов,/ егда нача́льство я́ко служе́ние всем прият и, игу́мен сый, в тяжких слу́жбах подвиза́шеся,/ бра́тии же бя́ше образ кротости, и трудолю́бия правило, и о молитве при́сное напомина́ние.

От скве́рных изба́ви мя страсте́й твои́ми моли́твами,/ тех одоле́ние мне подавая Божественныя помощи при́сным призыва́нием,/ и на себе́ ненаде́янием, и брата моего неосужде́нием.

Богоро́дичен: Вознесла́ еси́ всеистинно падшее челове́ческое существо́ во зра́це Божественнем,/ и Отца в равенстве видимаго Сы́на Неизменнаго, Богомати, без семене во чреве поноси́вши.

Конда́к, глас 4:

Подо́бен: Яви́лся еси́ днесь вселенней:

Яви́лся еси́ Истинныя веры столп,/ Евангельских же заповедей ревни́тель,/ гордыни обличе́ние, смиренным же предста́тель и науче́ние:/ те́мже и ублажа́ющим тя грехов отпущение испроси́/ и оби́тель твою́ невредиму сохрани,/ Иове о́тче наш,/ Многострада́льному подобный.

И́кос:

Отверзи уста твоя́, пеще́ро каменная, и рцы нам, колькра́ты токи слез И́овлих омочи́лася еси́,/ ка́ко того воздыхания твои́х стен не расторго́ша,/ ка́ко Свет Боже́ственный тебе́ не сожже́,/ ка́ко А́нгели бде́нным подвиго́м И́овлим диви́шася, теми бо освяти́ся земля Га́лицкая и Волы́нская;/ мы же, сия́ вся помышляюще, слеза́ми умиления очи наши исполняем:/ есть бо преподобный Иов уго́дник дивный, Многострадальному подобный.

Песнь 7

Ирмо́с: На по́ли Деире/ иногда́ мучитель пещь поста́ви на мучение Богоно́сных,/ в нейже трие́ о́троцы песносло́вяху Единаго Бога,/ тро́ично воспева́ху, глаго́люще:/ отцев Бо́же, благослове́н еси́.

Люди православныя, тя блажащия, преподо́бне И́ове,/ укрепи на враги́ и о Церкви мирная глаголи в се́рдце их,/ всем единомыслие испроси у Бога, и друг ко другу любовь, и о Православии ревность.

Чашу жития́ Твоего́ пити, Го́споди, не могу аз, окая́нный,/ боя́знию скорбе́й обуреваемь и страстей сплетаемь тернием, обаче молюся:/ И́ова, Твоего́ уго́дника, моли́твами помилуй мя/ и помози́ ми греховную отрясти ле́ность.

Широкий путь, поги́бель души преднося́щий, возненави́дев, И́ове преподо́бне,/ в тесней пещере заключился еси́ и те́снаго пути жизни в начальстве твое́м не уклони́лся еси́,/ день и нощь в молитве и трудех пребывая и научение здравое всем приходя́щим к тебе́ подавая.

Щедр был еси́ нищим, ка́ющимся же милостив и науче́ния требующим учитель кро́ток,/ Божественныя же мудрости любитель и Ева́нгельских за́поведей пропове́дник,/ книг же Боже́ственных изда́тель и е́реси безбоязненный обличитель.

Богоро́дичен: Марию Пречи́стую и Всесвятую восхвалим:/ То́ю бо благода́ть нам источа́ется па́че ума даро́в, я́ко от потока Божественныя благости,/ Ю́же благочести́вым по́мыслом ны́не ублажа́ем.

Песнь 8

Ирмо́с: Покрыва́яй вода́ми превыспренная своя,/ полага́яй морю преде́л песо́к/ и содержа́й вся,/ Тя пое́т со́лнце, Тя сла́вит луна́,/ Тебе́ прино́сит песнь тварь/ я́ко Соде́телю всех во веки.

Е́дущим и иду́щим во оби́тель твою́ безчисленным людем, ко твои́м же моще́м припа́дающим,/ буди дарова́ний духовных пода́тель, телесных же боле́зней целитель/ и пред Спасом теплый о всех предста́тель,/ И́ове, земли Волы́нския славо и украше́ние.

Юноша те́лом, но старец умо́м в начале мона́шескаго жития твоего́ был еси́, отче:/ состаре́вся же плотию, ю́ношескую бодрость в трудех явля́л еси́,/ земли копа́нием и древес насажде́нием образ всем смиренному́дрия подава́я.

Явле́ние твое́ со А́нгелы вку́пе смиренную деву ужасаше,/ здравие же ученику твое́му подава́ше и вся люди на славосло́вие Богови воздвиза́ше,/ Истинную же утверждаше в них веру и ерети́ческая отрева́ше нападе́ния.

Фимиа́мом молитв твои́х и мене облагоуха́й, Иове пресла́вне,/ моих грехов злосмра́дие тем отгоняя и упование на Го́спода вселяя в мою смра́дную душу,/ да благода́тию Божиею очища́емь, воспою твое́, преблаже́нне, крепкое заступле́ние.

Богоро́дичен: Богороди́тельнице Всечи́стая, души моея язвы и греховныя стру́пы очи́сти,/ исто́чником омыва́ющи сущим из ребр Сы́на Твоего́, и поте́кшими из тех, очища́ющи, струя́ми:/ к Тебе́ прибегаю и Тя призываю, Богоблагода́тную.

Песнь 9

Ирмо́с: Благослове́н Господь Бог Изра́илев,/ воздви́гнувый рог спасения нам/ в дому́ Дави́дове, Отрока Своего,/ в нихже посети́ нас Восто́к с высоты/ и напра́вил ны есть на путь мира.

Иссо́пом благода́ти Бо́жия окропи́ сердца́ на́ша, И́ове преподо́бне,/ твои́м святым моще́м покланяющихся, да твоея́ ре́вности о вере причасти́вшеся,/ ко исполнению заповедей Христовых добре потщи́мся.

Псаломски взывати к Бо́гу на земли не преставал еси́, и девства твоего́ сосу́д соблюл еси́:/ те́мже на Небеси райския воспеваеши ны́не песни со А́нгелы и всеми святыми,/ люди же, на земли трудящияся, от Вышних назира́еши.

О, коли́ка жития́ твоего́ нетленная красота, о, ко́лика по смерти твое́й чудеса́ и исцеления!/ Се бо земная оставив, вои́стинну стори́цею Небе́сная блага еще в житии́,/ па́че же во грядущем, по глаголу Христову стяжа́л еси́.

О, ко́лико грехов на́ших мно́жество!/ Но сия́ превосхо́дит твои́х молитв кре́пость, ихже не лиши нас, о́тче преподо́бне И́ове,/ дру́же Христов и святы́х всех соприча́стниче,/ церковный столпе и о душа́х человеческих предста́телю тепле́йший.

Богоро́дичен: Зачала еси́, Де́во, без семене, вся́ческая созда́вшаго Сло́во Бо́жие, кроме́ хотений плотски́х,/ и без истления родила́ еси́, без боле́зней ма́терних./ Тем Тя, Богоро́дицу, и язы́ком, и се́рдцем испове́дающе, велича́ем.

Свети́лен.

Подо́бен: Свете неизменный:

И́ов преподобный днесь да восхва́лится/ я́ко Христо́в во́ин и о людех моли́твенник,/ веры проповедник, е́реси обличи́тель и Це́ркве украше́ние.

Сла́ва и ны́не:

Тя песньми немо́лчными ублажа́ем, Де́во,/ я́ко от Тро́ицы Единаго родила́ еси́, Богоро́дице,/ и носи́ла еси́ на Боже́ственных объя́тиих Пресу́щественное Слово, невра́щно и неизме́нно.

На хвали́тех стихи́ры на 4, глас 4:

Просия́ша подвизи твои́/ во стране Га́лицтей, о́тче И́ове,/ те́мже Православия ревни́тели/ в зе́млю Волы́нскую тебе́ глаша́ют,/ и оби́тель Ду́бенская/ твои́м преподобным житием украшается,/ но того совершение/ Поча́евская Ла́вра приемлет,/ вся же страна́ сия́ уче́ньми твои́ми просвещается.

Братолюби́вое твое́ се́рдце, преподо́бне,/ мона́хов мно́жества на го́ру Поча́евскую привлече́,/ ихже спасения был еси́ ревни́тель;/ те́мже и мы апостольский глагол ве́дуще,/ я́ко никогда́же престае́т духо́вная любы́,/ твое́му чудесному попече́нию ду́ши на́ши вверя́ем,/ яже приведи́ ко Иису́су Человеколю́бцу.

Не сме́яше тле́ние косну́тися/ ме́ртваго телесе́ твоего, преподо́бне,/ еже чрез все житие́ умерщвлял еси́,/ душа же твоя́, живущи со А́нгелы,/ вся притека́ющия к тебе́ в свою любовь прие́млет./ Темже и на́ша ду́ши приведи ко Иису́су Человеколю́бцу.

Сла́ва, глас 8:

Не довле́ют словеса́ на́ша к восхвале́нию подвиг твои́х,/ преподо́бне И́ове:/ кто бо изочте́т твои́х доброде́телей полноту́,/ кто уразумеет безмо́лвное твое́ к Бо́гу собеседование,/ но не отри́ни твоя́ певцы и духовныя ча́да,/ твоего́ заступления просящия,/ и о твое́м святем житии умиляющияся,/ и во твое́й памяти веселящияся.

И ны́не: Влады́чице, приими:

Славосло́вие вели́кое. Ектении и отпуст.

На Литургии: служба вся преподо́бническая.

* * *

Ведомо буди, я́ко па́мять преподо́бнаго И́ова соверша́ется в день блаженныя кончины его, октября в 28 день по ст. ст, и в день обретения святы́х мощей его, августа в 28 день, егда во святей Поча́евской Лавре святыя мощи его изно́сятся в великую церковь. Аще у́бо па́мять преподо́бнаго случится в неделю, соверша́ем всю службу его по 3-й главе Типикона; аще же в субботу, по 15-й от зри неизме́нно. Трети́цею же творим па́мять преподо́бнаго И́ова мая в 6-й день. В сей день на повече́рии пое́м службу свята́го И́ова Многострада́льнаго, про́чее же совокупля́ем службу преподо́бнаго с Триодию, я́коже во главе Иоа́нна Богосло́ва указа́ся, еже зри месяца того́жде во 8-й день.



Проповеди на праздники:

Наверх