Проповеди на праздники:


Служба преподобнаго Аркадия, ученика преподобнаго Ефрема, Новоторжскаго чудотворца

НА МА́ЛОЙ ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 4, глас 1.

Подо́бен: Прехва́льнии му́ченицы:

О́тче преподо́бне Арка́дие,/ от ю́ности своему́ Влады́це подо́бяся,/ ди́вно житие́ проше́л еси́,/ о́браз подви́жником доброде́телию показа́лся еси́,/ дарова́ние благода́ти от Человеколю́бия Бо́жия в себе́ прие́м./ Те́мже моли́ся/ дарова́ти душа́м на́шим мир и ве́лию ми́лость.

О́тче преблаже́нне Арка́дие,/ кто по́двиги и исправле́ния твоя́ испове́сть,/ я́же соверши́л еси́, Христу́ после́дуя?/ не дал бо еси́ сна очи́ма твои́ма,/ пребыва́я при́сно в моли́твах и бде́ниих,/ и́ми же ду́шу от страсте́й свободи́л еси́,/ слеза́ми непреста́нными ю очища́я,/ и ны́не моли́ся/ дарова́ти душа́м на́шим мир и ве́лию ми́лость.

О́тче преподо́бне Арка́дие,/ чистоту́ теле́сную и душе́вную добро́ту,/ я́же по о́бразу Бо́жию, от ю́ности своея́ сохрани́л еси́/ и, о́ком ума́ Бо́га зре́ти обучи́вся,/ Тому́ служи́л еси́ стра́хом и любо́вию мно́гою,/ после́дуя наста́внику своему́, преподо́бному Ефре́му,/ с ним же моли́ся дарова́ти душа́м на́шим/ мир и ве́лию ми́лость.

Сла́ва, глас 6:

Прииди́те, и́нок мно́жества, днесь,/ духо́вно возвесели́мся в наро́читом пра́зднице сем:/ пресве́тлая бо па́мять отца́ на́шего наста́,/ в ню́же соше́дшеся,/ того́ воспои́м, глаго́люще:/ ра́дуйся, Арка́дие пресла́вне,/ на земли́, я́ко А́нгел, исполня́я во́лю Бо́жию, пожи́вый;/ ра́дуйся, Ду́ха Свята́го прия́телище и жили́ще бы́вый./ Ра́дуйся, стране́ на́шей защище́ние и утвержде́ние/ и всему́ гра́ду Торжку́ пресве́тлый свети́льниче;/ ра́дуйся, те́плый со А́нгелы предста́тель о нас ко Го́споду,/ Его́же непреста́нно моли́/ дарова́ти душа́м на́шим мир и ве́лию ми́лость.

И ны́не: Богоро́дичен: Богоро́дице, Ты еси́ лоза́:

На стихо́вне стихи́ры, глас 2.

Подо́бен: До́ме Евфра́фов:

Дом духо́вный/ был еси́, преподо́бне,/ бде́нными моли́твами и по́стными по́двигами,/ я́ко благово́нными арома́ты,/ благоукраси́в ду́шу свою́.

Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.

Дрема́ния не дал еси́/ очи́ма свои́ма, преподо́бне,/ до́ндеже ду́шу от страсте́й свободи́л еси́/ и возме́здие обре́л еси́,/ со А́нгелы водворе́ние.

Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.

Боже́ственным жела́нием/ уязви́вся, преподо́бне,/ житие́ непоро́чно проходи́л еси́,/ до́ндеже унасле́довал еси́/ Ца́рствие Небе́сное.

Сла́ва, глас 8:

Имя́ше блаже́нная твоя́ душа́ и непоро́чная/ Ду́ха Пресвята́го озаре́ние,/ о́тче преподо́бне Арка́дие,/ от ю́ности бо нося́ соверше́н смысл/ и любо́вию Христо́вою разгара́яся,/ держа́вно над страстьми́ воцари́лся еси́,/ и, ко́зни де́монския кресто́м низложи́в,/ та́ко по́двиг тече́ния своего́ соверши́л еси́,/ и ны́не во свете невече́рнем водворя́ешися,/ Тро́ице со А́нгелы предстоя́./ Те́мже моли́ изба́витися нам ви́димых и неви́димых враг/ и спасти́ся душа́м на́шим.

И ны́не, Богоро́дичен: Влады́чице, приими́ моли́твы раб Твои́х:

Тропа́рь, глас 4: От духо́внаго наста́вника: пи́сан на вели́цей вече́рни.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен: Е́же от ве́ка утае́нное:

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 8, глас 8.

Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:

О́тче Арка́дие преподо́бне,/ окрили́в ум к Бо́гу ве́рою,/ ми́ра и я́же в нем возгнуша́лся еси́/ и, крест свой взем,/ Христу́ Бо́гу после́довал еси́,/ те́ло непокори́вое по́двиги воздержа́ния/ му́жественно порабо́тив ду́хови.

Я́коже со́лнце многосве́тло,/ доброде́телей све́том/ и чуде́с сия́ньми/ обре́т Ефре́ма, Арка́дие,/ от того́ просвеще́ние прия́л еси́/ и, те́мныя стра́сти отгна́в, све́тел яви́лся еси́,/ те́мже и к Све́ту Незаходи́мому премину́л еси́,/ о́тче преблаже́нне.

Все житие́ препроводи́л еси́ в безмо́лвии мно́зе,/ и в пла́че, и в слеза́х, и́нок быв и́стинен ве́рою,/ нестяжа́нием укра́шен,/ и воздержа́нием удобре́н,/ и, я́ко стра́нен и пришле́ц на земли́, явля́я себе́./ Те́мже обре́л еси́/ Небе́сных благи́х наслажде́ние, досточу́дне.

И́ны стихи́ры, глас 8.

Подо́бен: Все упова́ние:

Весь от ю́ности Го́сподеви возло́жся, Арка́дие преподо́бне,/ земну́ю красоту́ и сла́ву нивочто́же вмени́л еси́,/ да Христа́ еди́наго приобря́щеши./ И́го креста́ на ра́мо взем/ и во вся ору́жия Бо́жия оболки́йся,/ оби́тели преподо́бнаго Ефре́ма дости́гл еси́/ и, от него́ о́браза и́ноческаго сподо́блься,/ мно́гим доброде́телем о́браз был еси́./ И ны́не на Небесе́х со А́нгелы Христо́ви предстоя́, Арка́дие о́тче наш,/ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Па́мять стра́шнаго Христо́ва прише́ствия/ в се́рдце свое́м нося́, Арка́дие преподо́бне,/ разу́мно мимотеку́щих жития́ премину́л еси́/ и, сла́ву маловре́менную презре́в,/ равноа́нгельное житие́ восприя́л еси́:/ на земли́ бо му́жески подвиза́вся,/ потща́лся еси́ плоть покори́ти ду́хови./ Ду́шу же и ум от страсте́й очи́стил еси́,/ ревнова́в житию́ преподо́бнаго Ефре́ма./ С ним же на Небесе́х Престо́лу Влады́чню предстои́ши,/ со дерзнове́нием моля́ся о душа́х на́ших.

Преподо́бне о́тче Арка́дие,/ измла́да возлюби́л еси́ добро́ту Влады́чню/ и, к Тому́ жела́ние невозвра́тно име́я,/ оте́чество и род оста́вил еси́,/ бога́тство же и сла́ву возненави́дев,/ Христу́ еди́ному после́довал еси́,/ равноа́нгельно во оби́тели с преподо́бным Ефре́мом пожи́л еси́./ И ны́не на Небесе́х со А́нгелы Христу́ Бо́гу предстои́ши,/ Арка́дие преподо́бне,/ со дерзнове́нием моля́ся о душа́х на́ших.

Сла́ва, глас 2:

Жела́нием бу́дущих благ, преподо́бне, утверди́вся,/ чистото́ю душе́вною спасе́ния пути́ проше́л еси́,/ душегуби́тельнаго и го́рдаго зми́я смире́нием и воздержа́нием уби́л еси́./ Небе́сная же во́инства удиви́л еси́ терпе́нием свои́м,/ чи́стое прия́телище Пресвято́му Ду́ху, о́тче преподо́бне, быв;/ сего́ ра́ди от Вседержи́тельныя десни́цы венча́лся еси́/ и чуде́с дарова́ний от Него́ сподо́бился еси́./ Те́мже моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

И ны́не, Богоро́дичен: Пре́йде сень зако́нная:

Вход. Проки́мен дне. Чтения преподо́бническая.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава́ 3):

Пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией,/ и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти,/ и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их,/ и е́же от на́с ше́ствие, сокруше́ние;/ они́ же суть в ми́ре./ И́бо пред лице́м челове́ческим, а́ще и му́ку прии́мут,/ упова́ние их безсме́ртия испо́лнено./ И вма́ле нака́зани бы́вше,/ вели́кими благоде́тельствовани бу́дут,/ я́ко Бог искуси́ я и обре́те их досто́йны Себе́./ Я́ко зла́то в горни́ле, искуси́ их,/ и я́ко всепло́дие же́ртвенное, прия́т я./ И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют/ и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т./ Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́,/ и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки./ Наде́ющиися На́нь разуме́ют и́стину/ и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́./ Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́/ и посеще́ние во избра́нных Его́.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (главы́ 5, 6):

Пра́ведницы во ве́ки живу́т,/ и в Го́споде мзда их, и попече́ние их у Вы́шняго./ Сего́ ра́ди прии́мут Ца́рствие благоле́пия/ и вене́ц добро́ты от руки́ Госпо́дни;/ зане́ десни́цею покры́ет я и мы́шцею защити́т их./ Прии́мет всеору́жие рве́ние свое́/ и вооружи́т тварь в месть враго́м./ Облече́тся в броня́ пра́вды/ и возложи́т шлем – суд нелицеме́рен./ Прии́мет щит непобеди́мый – преподо́бие,/ поостри́т же напра́сный гнев во ору́жие,/ спобо́рет же с ним мир на безу́мныя./ По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины,/ и, я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в, на наме́рение полетя́т./ И от каменоме́тныя я́рости испо́лнь, паду́т гра́ды,/ вознегоду́ет на них вода́ морска́я,/ ре́ки же потопя́т я на́гло./ Сопроти́в ста́нет им дух си́лы,/ и, я́ко ви́хор, разве́ет их,/ и опустоши́т всю зе́млю беззако́ние,/ и злоде́йство преврати́т престо́лы си́льных./ Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте,/ навы́кните, судии́, конце́в земли́./ Внуши́те держа́щии мно́жества/ и гордя́щиися о наро́дех язы́к,/ я́ко дана́ есть от Го́спода держа́ва вам/ и си́ла от Вы́шняго.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава́ 4):

Пра́ведник, а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет./ Ста́рость бо честна́ не многоле́тна,/ ниже́ в числе́ лет исчита́ется./ Седи́на же есть му́дрость челове́ком/ и во́зраст ста́рости – житие́ нескве́рное./ Благоуго́ден Бо́гу быв, возлю́блен бысть/ и живы́й посреде́ гре́шников преста́влен бысть./ Восхище́н бысть, да не зло́ба измени́т ра́зума его́,/ или́ лесть прельсти́т ду́шу его́./ Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая/ и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив./ Сконча́вся вма́ле, испо́лни ле́та до́лга,/ уго́дна бо бе Го́споду душа́ его́,/ сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия./ Лю́дие же, ви́девше и не разуме́вше,/ ниже́ поло́живше в помышле́нии таково́е,/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́/ и посеще́ние во избра́нных Его́.

На лити́и стихи́ры, глас 1:

Днесь ликовству́ет ра́достно освяще́нная оби́тель/ и хва́лится твои́ми Богоуго́дными дея́нии,/ име́ющи твоя́ святы́я мо́щи, блаже́нне Арка́дие,/ от них же святы́ню почерпа́ем оби́льно,/ подава́ют бо цельбы́ с ве́рою притека́ющим к ним,/ те́мже, просве́щшеся тобо́ю, зове́м:/ сохраня́й, преподо́бне, ста́до твое́/ и моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Глас 8: Па́мять твоя́ во благослове́ниях пребыва́ет,/ преподо́бне о́тче Арка́дие,/ кро́тость бо се́рдца твоего́, уго́дниче Христо́в блаже́нне,/ просия́ в житии́ твое́м изря́днее со́лнечнаго сия́ния./ Честна́я ра́ка свяще́нных моще́й твои́х, я́ко труба́,/ и днесь велегла́сно о добро́тах твои́х свиде́тельствует,/ благоуха́ющи благода́тию Пресвята́го Ду́ха,/ и прогоня́юще мрак грехо́вный,/ и нас науча́юще благодари́ти Бо́га,/ тебе́ просла́вльшаго.

Глас 3: Ве́лия сла́ва жития́ твоего́, о́тче наш Арка́дие,/ вся бо земна́я оста́вив, еди́наго Христа́ возлюби́л еси́/ и, Тому́ служа́ чи́стою со́вестию,/ на земли́ а́нгельски пожи́л еси́./ Бесо́вская же кова́рства разори́в,/ возше́л еси́ на высоту́ доброде́телей/ и блаже́н еси́, та́ко Христу́ рабо́тав,/ те́мже и мы, в зерца́ле жития́ твоего́ путь к живо́ту́ зря́ще,/ тя непреста́нно ублажа́ем.

Сла́ва, глас 2:

Преподо́бне и Богоно́сне, блаже́нне о́тче наш Арка́дие,/ благ нетле́нных восприя́в жела́ние,/ а́нгельское на земли́ житие́ соверши́л еси́./ Испе́рва небоподо́бну добро́ту о́браза сохрани́в,/ ны́не на Небесе́х водворя́ешися/ и, Бо́гу со дерзнове́нием предстоя́,/ зерца́лом разу́мным чи́сто зри́ши Святу́ю Тро́ицу./ О чту́щих тя ве́рою и любо́вию моли́ся,/ о́тче наш Арка́дие.

И ны́не, Богоро́дичен: О, чудесе́ но́ваго:

На стихо́вне стихи́ры, глас 2.

Подо́бен: До́ме Евфра́фов:

От ю́ности святооте́ческому житию́/ поревнова́в во всем, преподо́бне,/ оста́вил еси́ вся, я́же в ми́ре,/ жите́йская мудрова́ния,/ моля́ о нас Человеколю́бца.

Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.

Послуша́ния дея́ние от се́рдца исправля́я, му́дре,/ превы́ше ми́ра и я́же в нем жите́йских показа́лся еси́;/ и сего́ ра́ди в Вы́шних/ со А́нгелы Христу́ предстои́ши,/ о всех моля́ся.

Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех,/ я́же воздаде́ ми.

А́ще и юн те́лом,/ преподо́бне Арка́дие,/ но многоле́тных житие́м превозше́л еси́./ Все плотско́е мудрова́ние отри́нув,/ свой ра́зум в послуша́ние Христо́во плени́л еси́.

Сла́ва, глас 8. Самогла́сен:

Помышля́я о́ное житие́ и век бу́дущий несконча́емый,/ век сей, я́ко маловре́менен, оста́вил еси́/ и потща́лся еси́ тле́нными нетле́нная стяжа́ти,/ отню́дуже и те́ло порабо́тил еси́ ду́хови,/ да Христа́ еди́наго приобря́щеши,/ Его́ же моли́ спасти́ся всем,/ любо́вию свяще́нную па́мять твою́ почита́ющим.

И ны́не, Богоро́дичен: Безневе́стная Де́во:

Тропа́рь, глас 4:

От духо́внаго наста́вника, отца́ преподо́бнаго Ефре́ма, наставля́емь,/ послуша́ния до́брый рачи́телю, о́тче Арка́дие,/ от мирска́го мяте́жа удали́лся еси́/ и, и́нок быв изря́дный,/ до́брым по́двигом ревну́яй,/ от Христа́ Бо́га прия́л еси́ вене́ц сла́вы Небе́сныя;/ и ны́не вку́пе с преподо́бным отце́м Ефре́мом у Престо́ла Вы́шняго предстоя́,/ о нас моли́ся, изба́витися нам от всех бед и скорбе́й/ и спасти́ся душа́м на́шим.

НА У́ТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропа́рь преподо́бному Арка́дию, два́жды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен: Е́же от ве́ка:

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 4.

Подо́бен: Яви́лся еси́ днесь:

Разуме́в, я́ко век, и́же на земли́, преходя́щ есть, блаже́нне,/ век он, я́ко не преходя́щий, от се́рдца возлюби́л еси́,/ ему́же и насле́дник яви́лся еси́./ Те́мже о всех нас Христа́ Бо́га моли́,/ в пе́снех, преподо́бне, твою́ па́мять почита́ющих.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Обнови́ла еси́, Чи́стая, Боже́ственным Рождество́м Свои́м истле́вшее страстьми́ земноро́дных естество́/ и су́щим ме́ртвым прегреше́ньми жи́знь и нетле́ние породила́ еси́./ Те́мже Тя по до́лгу, Де́во Пречи́стая, вси ублажа́ем.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 2.

Подо́бен: Милосе́рдия су́щи:

И́ноческаго жития́ исправле́ния от се́рдца возлюби́в, блаже́нне Арка́дие,/ духо́вному отцу́ послуша́нием и́скренним вда́лся еси́,/ с ни́мже Го́сподеви моли́ся спасти́ся всем нам.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Милосе́рдия су́щи исто́чник,/ ми́лости сподо́би нас, Богоро́дице,/ при́зри на лю́ди согреши́вшия,/ яви́, я́ко при́сно, си́лу Твою́,/ на Тя бо упова́юще, ра́дуйся, вопие́м Ти,/ я́ко иногда́ Гаврии́л, Безплотных Архистрати́г.

По полиеле́и седа́лен, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

Прему́дрости Боже́ственней измла́да навы́к,/ вся, в ми́ре су́етная, возненави́дел еси́, преподо́бне,/ Христа́ же еди́наго возлюби́л еси́;/ отсю́ду же духо́вному отцу́ всеконе́чне в послуша́ние вда́лся еси́/ и мно́гих доброде́телей сокро́вищем обогати́лся еси́ от того́./ С ни́мже моли́ся Го́сподеви, Арка́дие преподо́бне,/ грехо́в проще́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Я́ко Де́ву и еди́ну в жена́х, Тя, без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию,/ вси ублажа́ем, ро́ди челове́честии:/ Огнь бо всели́ся в Тя Божества́/ и я́ко Младе́нца млеко́м пита́еши Зижди́теля и Го́спода./ Те́мже, А́нгельский и челове́ческий род, досто́йно сла́вим пресвято́е Рождество́ Твое́ и согла́сно вопие́м Ти:/ моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти покланя́ющимся ве́рою пресвято́му Рождеству́ Твоему́.

Таже степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми. Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 43.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

Егда́ Боже́ственное наи́тие на́йде на тя, преподо́бне,/ мирска́я возненави́дев, ко Христу́ прилепи́лся еси́/ и, того́ яре́м взем, по стопа́м блаже́ннаго Ефре́ма ходи́ти учи́лся еси́,/ отню́дуже о́браз мно́гим доброде́телию быв,/ воздержа́нием и моли́твами подо́бник своему́ отцу́ яви́лся еси́./ Те́мже мо́лим тя:/ моли́ся, преподо́бне, спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.

Кано́н Богоро́дице, глас 4, со ирмосо́м на 6 и преподо́бному Арка́дию на 8, глас 2

Песнь 1

Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие,/ пои́м песнь Христу́ Бо́гу,/ разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди,/ я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския,/ я́ко просла́вися.

Сло́ве Бо́жий, молю́тися:/ даждь ми сло́во и отве́рзи ми устне́, недосто́йному рабу́,/ да восхвалю́ уго́дника Твоего́, преподо́бнаго отца́ Арка́дия,/ я́ко в Тебе́ и Тобо́ю просла́вися.

О́тче преподо́бне Арка́дие,/ приими́ от недосто́йнаго, ю́же воспою́, песнь с любо́вию/ и моли́ за мя, гре́шнаго раба́ твоего́,/ от усе́рдия дерзну́вшаго восхва́лити тя,/ его́ же Христо́с просла́ви.

Си́лою Христо́вою укрепля́емь, преподо́бне Арка́дие,/ вся кова́рства лука́ваго низве́ргл еси́ сле́зными твои́ми моли́твами,/ Богоблаже́нне Арка́дие преподо́бне.

Безстра́стия умо́м просвеще́нным предстои́ши Бо́гу Вседержи́телю,/ от Него́же знаме́ния и чудотворе́ния испроси́в, уго́дниче Христо́в, о́тче Арка́дие,/ пресве́тлый яви́ся, я́ко просла́вися.

Богоро́дичен: О, па́че ума́ чуде́с Твои́х, Ма́ти Де́во!/ Бо́жие бо Ипоста́сное Сло́во прия́вши во утро́бу Твою́,/ родила́ еси́ па́че естества́ Безле́тнаго Сы́на,/ вся́ческая Боже́ственною Свое́ю си́лою прему́дре содержа́ща и окормляюща.

Катава́сия: Христо́с ражда́ется:

Песнь 3

Ирмо́с: На ка́мени мя ве́ры утверди́в,/ разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́,/ возвесели́бося дух мой, внегда́ пе́ти:/ несть свят, я́коже Бог наш,/ и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Совесть име́л еси́ бла́гу, преподо́бне о́тче,/ и о́ко серде́чное, взира́ющее к Бо́гу,/ и в послуша́нии до́бре пребы́л еси́ отцу́ своему́, наста́внику преподо́бному Ефре́му,/ с ни́мже ны́не предстоя́ у Престо́ла Вседержи́теля,/ о нас Христу́ Бо́гу моли́ся дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

Стягну́в те́ло свое воздержа́нием и чистото́ю,/ в Вы́шняя селе́ния, о́тче, дости́гл еси́/ и на Небесе́х со А́нгелы лику́еши./ Те́мже о нас Христу́ Бо́гу моли́ся,/ от Него́ же испроси́ нам ве́лию ми́лость.

Нака́зан Боже́ственными уче́ньми, посту́, и воздержа́нию,/ и вся́кой доброде́тели от отца́ своего́, наста́вника духо́внаго, преподо́бнаго Ефре́ма,/ от млады́х ногте́й навы́кл еси́ и тем Бо́гу угоди́л еси́./ О́тче преподо́бне Арка́дие, моли́ся о душа́х на́ших.

Богоро́дичен: Просвети́, Чи́стая, се́тующее се́рдце мое́,/ при́сно преступле́ньми и жите́йскими мно́гими молва́ми оскверня́емое,/ и не оста́ви мене́ враго́м бы́ти в ра́дость,/ я́ко да просла́влю и любо́вию воспою́ Тя, Всепе́тая.

Седа́лен, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

Отре́кся ми́ра и духо́вному наста́внику, преподо́бному Ефре́му, покори́вся,/ а́ще и млад был еси́, о́тче, еди́ны доброде́тели стяжа́в,/ всем и́ноком о́браз был еси́./ Те́мже моли́ся грехо́в оставле́ние пода́ти любо́вию чту́щим тя.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Ле́гкий о́блаче, источи́вый ве́рным ро́су Боже́ственную,/ све́щниче златокова́нный, показа́вый всем Свет немерца́ющий,/ Нескве́рная, Непоро́чная, Пречи́стая Влады́чице,/ омраче́нную ду́шу мою́ слепото́ю страсте́й безстра́стия заре́ю просвети́, молю́ся,/ и ум мой в тишине́ укрепи́,/ да по до́лгу сла́влю Тя и любо́вию пою́, Пречи́стая Всенепоро́чная.

Песнь 4

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел,/ но Сам, Го́споди, вопло́щся,/ и спасл еси́ всего́ мя, челове́ка./ Тем зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Поще́нием и бде́нием те́ло свое́ изнури́л еси́, о́тче Арка́дие,/ А́нгелов сожи́тельниче, и по́стником ревни́телю, и всем святы́м подража́телю,/ с ни́ми же моли́ Христа́ Бо́га ве́лию и бога́тую ми́лость пода́ти нам.

Чистото́ю и смире́нием Бо́гу угоди́л еси́/ и наста́внику своему́ во всем повину́лся еси́,/ с ни́мже моли́ся, преподо́бне, пода́ти нам мир и ве́лию ми́лость.

Да животу́ прича́стник нетле́нному яви́шися,/ вре́менных и тле́нных, о́тче прему́дре, небре́гл еси́/ и, к Бо́гу присту́пль, со дерзнове́нием мо́лишися спасти́ся нам.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия Чи́стая,/ страсте́й мои́х сою́зы грехо́вныя, молвы́ и неду́ги отжени́:/ и́маши бо к Нему́ дерзнове́ние и благода́ть ми́ловати ны, Госпоже́ Милосе́рдая,/ Спа́са поро́ждши пло́тию,/ Его́ же непреста́нно моли́ спасти́ся нам.

Песнь 5

Ирмо́с: Просвеще́ние во тьме лежа́щих,/ спасе́ние отча́янных, Христе́, Спа́се мой,/ к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра,/ просвети́ мя сия́нием Твои́м,/ ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не знаю.

Помоли́ся Христу́ Бо́гу, преподо́бне Арка́дие, о приходя́щих к тебе́ с ве́рою и любо́вию/ и ча́ющих в предста́тельстве твое́м грехо́в разреше́ние и неду́гов исцеле́ние получи́ти,/ е́же моли́твами твои́ми подае́ши всем незави́стно.

Измла́да Христу́ после́довав и наста́внику своему́ во всем повину́яся,/ поще́нием и моли́твами проти́ву ко́знем де́монским вооружи́лся еси́/ и сего́ ра́ди был еси́ свети́льник, сия́я чудесы́, Арка́дие,/ испроси́ стране́ на́шей на враги́ побе́ду и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Сна очи́ма свои́ма не дал еси́, о́тче Арка́дие,/ ни ве́ждома свои́ма дрема́ния, до́ндеже Бо́гу угоди́л еси́,/ в тве́рдом пребыва́я послуша́нии Богому́дрому учи́телю твоему́,/ с ни́мже моли́ся о хва́лящих тя Христу́ Бо́гу на́шему,/ пода́ти нам мир и ве́лию ми́лость.

Богоро́дичен: Пло́тию ро́ждши Безпло́тнаго, Богороди́тельнице Пречи́стая,/ теле́сных нас и душе́вных скве́рн омы́й/ окропле́нием Боже́ственныя благода́ти Сы́на Твоего́.

Песнь 6

Ирмо́с: Ко Го́споду от ки́та Ио́на возопи́:/ Ты мя возведи́ из глубины́ а́да, молю́ся,/ да я́ко Изба́вителю во гласе хвале́ния/ и́стины же ду́хом пожру́ Тебе́.

Земна́я и мимотеку́щая, я́ко уме́ты, вмени́в,/ Христа́ еди́наго вожделе́л еси́,/ к Нему́же сою́зом любве́ прибли́зив ду́шу свою́,/ Того́ обрести́ потща́лся еси́ ненасыща́емыя добро́ты.

Процве́л в пусты́нных удо́лиях, прехва́льне о́тче наш, я́ко ши́пок благово́нен,/ и, я́коже крин, облагоуха́л еси́ со́вести ве́рных доброде́тельми и чудесы́./ Те́мже, преподо́бне, отжени́ от нас стра́сти смердя́щия.

Жела́нием зе́льным, преблаже́нне, после́довал еси́ Богоно́снаго отца́ Ефре́ма житию́:/ того́ бо учени́к изря́дный был еси́,/ с ни́мже моли́ся Го́сподеви поми́ловати ду́ши на́ша.

Богоро́дичен: Христа́ нам родила́ еси́, Пречи́стая Влады́чице, Богора́дованная Де́во./ Те́мже спаси́ град и лю́ди, на Тя упова́ющия.

Конда́к, глас 2:

К глубина́м Боже́ственнаго ра́зума впери́в ум свой,/ в Небе́сныя оби́тели восте́кл еси́/ и равноа́нгельно житие́, о́тче Арка́дие, на земли́ пожи́л еси́,/ и во всем повину́лся еси́ духо́вному своему́ настоя́телю и наста́внику, преподо́бному отцу́ Ефре́му,/ и ны́не, вку́пе предстоя́ще у Престо́ла Влады́ки Христа́,/ моли́ся непреста́нно о всех нас.

И́кос:

Услы́шав Христо́в Ева́нгельский глас,/ оста́вив плотска́я мудрова́ния,/ бога́тство и сла́ву ми́ра сего́, я́ко прах, вмени́в,/ от мла́дости после́довав наста́внику и учи́телю своему́ духо́вному отцу́ Ефре́му/ и от того́ вся́кия доброде́тели навы́к,/ и бысть ему́ учени́к до́брым послуша́нием,/ и над страстьми́, я́ко Безпло́тен, подвиза́вся,/ и Безпло́тных ликостоя́нию сочета́вся,/ и́же пода́й ра́зум мне, недосто́йному рабу́ своему́,/ а́ще не ты ми пода́си и не просвети́ши ми ум,/ ка́ко тя восхвалю́ и воспою́, окая́нный?/ Дерза́ю на твое незло́бие и вопию́ си́це:/ ра́дуйся, Небе́сный челове́че и земны́й А́нгеле;/ ра́дуйся, я́ко после́довал духо́вному наста́внику своему́ во всем, посто́м и моли́твами,/ тем вку́пе с ним угоди́в Бо́гу,/ и бы́сте вели́кия свети́льники, сия́юще чудесы́,/ ны́не предстоя́ще у Престо́ла Христа́, Бо́га на́шего,/ моли́теся непреста́нно о всех нас.

Песнь 7

Ирмо́с: Купина́ в горе́ огненеопа́льная/ и росоно́сная пещь халде́йская/ я́ве предписа́ Тя, Богоневе́сто:/ Боже́ственный бо Невеще́ственный/ в веще́ственнем чре́ве Огнь неопа́льно прия́ла еси́./ Те́мже из Тебе́ Ро́ждшемуся пое́м:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Я́ко вои́стинну тле́нных оста́вль/ и непостоя́нная ми́ра сего́ за уме́ты вмени́в,/ наста́внику своему́ после́довал еси́,/ те́мже с ним у Престо́ла Бо́жия предстои́ши, моли́ся спасти́ся всем нам.

Я́ко добропло́дная ма́слина, в до́ме Бо́жии, преподо́бне, процве́л еси́,/ еле́ем у́бо ра́дования духо́внаго умаща́й ду́ши любо́вию пою́щих тя,/ преподо́бне о́тче Арка́дие.

Житие́ твое́, о́тче Арка́дие преподо́бне, всече́стне, ди́вно на земли́ показа́л еси́:/ вели́кое бо поще́ние и смире́ние стяжа́л еси́./ Сего́ ра́ди на Небесе́х жи́знь ве́чную со учи́телем свои́м преподо́бным Ефре́мом насле́довал еси́./ Те́мже моли́ся при́сно ко Го́споду, от бед изба́вити ны, пою́щия тя.

Богоро́дичен: Тя Предста́тельницу и́мамы, гре́шнии, о Пресвята́я Де́во:/ Ты бо благопреме́нна к нам твори́ши Сы́на Своего́ и Бо́га на́шего/ ма́терними Твои́ми моли́твами.

Песнь 8

Ирмо́с: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га,/ по́йте, дела́, я́ко Го́спода/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Я́ко свети́льник све́та, ду́шу свою́ сия́ньми доброде́телей украси́в,/ нетле́нный вене́ц от Бо́га прия́л еси́,/ и ны́не со А́нгелы и со учи́телем свои́м Престо́лу Его́ предстоя́ще,/ о нас моли́ся, воспева́ющих:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Весь от ю́ности Бо́гови освяти́лся еси́/ и к Нему́ доброде́телию прибли́жился еси́,/ тле́нная бо, я́же на земли́, оста́вив,/ Небе́сное обре́л еси́ бога́тство.

Обре́л еси́ возме́здие от Христа́ Бо́га, преподо́бне о́тче Арка́дие,/ ны́не со А́нгелы святы́ми и с наста́вником свои́м, со отце́м Ефре́мом, ликовству́я/ и со все́ми пра́ведными в Небе́сных оби́телех водворя́яся./ Моли́ся у́бо ко Го́споду, пода́ти нам ве́лию ми́лость.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия Всенепоро́чная, души́ моея́ я́звы исцели́/ и стремле́ние утоли́ стра́стныя пло́ти моея́,/ омраче́нное се́рдце просвети́, ум мой умири́/ и вра́жиих напа́стей изба́ви.

Песнь 9

Ирмо́с: Я́же пре́жде со́лнца свети́льника Бо́га возсия́вшаго,/ пло́тски к нам прише́дшаго из боку́ Деви́чу,/ неизрече́нно воплоти́вшая, Благослове́нная, Всечи́стая,/ Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Яви́лся еси́, о́тче Арка́дие, гра́ду на́шему столп непоколеби́м/ и прибе́жище всем, притека́ющим к тебе́:/ исцеле́ния бо благода́ть тобо́ю прие́млем/ и от лю́тых скорбе́й твои́ми моли́твами избавля́емся.

Приими́, святы́й преблаже́нне, о́тче досточу́дне Арка́дие, пе́ние сие́ похва́льное/ и твое́ оте́ческое покажи́ о нас ми́лование:/ не можем бо по досто́инству похвали́ти тя,/ но ели́ко можем, от усе́рдия дерзну́хом.

Еже прино́сим ти, о́тче преподо́бне Арка́дие, пе́ния не пре́зри,/ но приими́ сие́ ми́лостивно/ и моли́ Творца́ на́шего, Влады́ку и Го́спода,/ изба́вити ны от вся́каго преще́ния/ и ми́лость обрести́ в день стра́шнаго Его́ испыта́ния.

Богоро́дичен: Богоро́дице Влады́чице,/ мене́, во глубину́ зла сластьми́ плотски́ми и страстьми́ жития́ впа́дша, возста́ви:/ на Тя бо, я́ко Ма́терь Бо́га на́шего, наде́жду и́мам, раб Твой./ Не пре́зри упова́ния на́шего, но сотвори́ спасти́ся всем нам.

Свети́лен:

Святы́ни храм был еси́, преподо́бне,/ и по Боже́ственному прича́стию ра́йский граждани́н,/ в не́мже пита́ешися невозбра́нно дре́ва разу́мнаго и нетле́нныя сла́вы./ Те́мже па́мять твою́, Арка́дие преподо́бне, творя́ще/ и ве́рою и любо́вию хва́ляще тя, мо́лимся:/ моли́ся Го́сподеви спасти́ся всем нам.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Ра́дуйся, кля́твы Е́виной разреше́ние;/ ра́дуйся, све́те су́щим во тьме./ Ра́дуйся, хра́ме живы́й жива́го Бо́га;/ ра́дуйся, ве́рным похвало́./ Ра́дуйся, преподо́бным утвержде́ние,/ ра́дуйся, правосла́вным сла́во, Благослове́нная Мари́е.

На хвали́тех стихи́ры, глас 6.

Подо́бен: Все упова́ние:

Вели́кая исправле́ния и по́стнический по́двиг/ вели́каго отца́ и чудотво́рца Ефре́ма,/ Арка́дие блаже́нне,/ привлеко́ша тя жела́нием к по́стническому житию́./ Те́мже, со тща́нием доброде́телем его́ подража́я,/ неукло́нно тому́ после́довал еси́/ и соо́бщник подвиго́м до́блественный,/ я́ко учени́к ему́ и́стинен, яви́лся еси́./ И ны́не моли́ся ко Го́споду, преподо́бне,/ поми́ловатися душа́м на́шим.

Дре́во доброве́твенно и благопло́дно,/ на вода́х живо́тных вои́стинну насажде́нно,/ пита́я приходящия и осеня́я опаля́емыя,/ ты еси́, о́тче преподо́бне, напая́емь уче́нии Ефре́ма,/ и́ми же той пита́л есть своя́ ученики́./ Те́мже мо́лим тя:/ осени́ лю́ди христоимени́тыя,/ заступа́я от язы́ческих наше́ствий,/ низлага́я их возста́ния,/ нас же всех в ми́ре упра́ви, Арка́дие,/ твои́ми моли́твами.

Возсия́ днесь пресве́тлая и всепра́зднственная па́мять твоя́,/ пресла́вне Арка́дие,/ созыва́ющи многочи́сленное по́стник сосло́вие/ и преподо́бных ликостоя́ния к похвале́нию./ Те́мже, притека́юще к свяще́нным моще́м твои́м,/ исцеле́ния же да́ры оби́льно прие́мля,/ тебе́ венча́вшаго Христа́ прославля́ем,/ Спа́са душ на́ших.

Сла́ва, глас 2.

Самогла́сен:

Па́мять пра́ведника – ра́дость боя́щимся Го́спода,/ хвала́ бо его́ сла́дость ве́рным есть./ Блаже́н бо вои́стинну, его́ же избра́л и прия́л Госпо́дь./ Темже мы, веселя́щеся, почита́ем преподо́бнаго,/ ему́ же ны́не мо́лимся, я́ко иму́щу дерзнове́ние,/ дарова́ти побе́ду стране́ на́шей на язы́ки проти́вныя,/ и низложи́ти возстаю́щия непра́ведно,/ и пода́ти же мир ми́рови, и це́рквам единомы́слие,/ и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

И ны́не: Все упова́ние мое:

НА ЛИТУРГИ́И

Блаже́нны от кано́на пе́сни 3-я и 6-я. Проки́мен: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех,/ я́же воздаде́ ми. Апо́стол к Гала́том, зача́ло 213. Аллилу́ия. Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода. Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 10. Прича́стен: В па́мять ве́чную.



Проповеди на праздники:

Наверх