Канон святаго священномученика Петра Капетолийскаго
Кано́н, глас 4.
Песнь 1
Ирмо́с: Отве́рзу уста моя,/ и напо́лнятся Духа,/ и слово отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлюся, све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса.
Нача́ло был еси́ му́чеником, Христе́,/ при Понти́йстем Пила́те му́ченик быв,/ возлю́бль же немощно́е плотски́м страда́нием.
Служил еси́, преподо́бне, без поро́ка Божию жертву, люди очища́я,/ жертву же кровию себе принесл еси́.
Мертв у́бо телом явися,/ душею же оживе́, тяклоимени́те5 Пе́тре,/ веры основание, бесо́в язва.
Богоро́дичен: Пою Тя, Го́споди Боже мой,/ я́ко родися от Матере, Девы Чистыя,/ и Ту явил еси́ надежду душа́м на́шим.
Песнь 3
Ирмо́с: Лук сильных изнемо́же/ и немощетву́ющии препоя́сашася силою:/ сего ради утверди́ся в Го́споде се́рдце мое.
Я́ко старейшина пречестна наказа, Пе́тре,/ удо́м исправление, супрузе и внуком,/ ко Христу́ приводя.
Скверну отмыл еси́ всю, Пе́тре,/ очи́стив ду́шу с телом,/ явил еси́ Боже́ственный храм, священномучениче, духовный.
Дело́м делатель бывая, теле́сное же прешед средогра́дие,/ яви́лся еси́ Боже́ственней добро́те,/ страстоте́рпче Пе́тре славный.
Богоро́дичен: Да Ада́мово паде́ние Создавый Адама воздвигнет,/ от Девы милосердия ради па́че словесе́ родился еси́.
Песнь 4
Ирмо́с: Небеса доброде́тель Твоя́ покрыла есть,/ и земля испо́лнися славы твоея́, Христе́,/ те́мже верно вопие́м:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Облече́ся любовию, Пе́тре, я́ко щитом,/ я́ко шлемом, упованием обложи́вся,/ щито́м веры соста́вы победил еси́ бесо́вския.
Яростно боря́ше на тя пра́ведных враг,/ но не́мощен терпе́нием твои́м явля́шеся, имже вопия́ше, славне:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Божественную ревность от любве восприи́м,/ зловерных не стерпел еси́ хуле́ния,/ но, я́ко в сеть, вве́рже, Пе́тре, обличе́нием безумныя.
Силою ума в немощи пло́тской доброе испове́дание устрои́в,/ отмета́ющимся испове́да, Петре, Иису́сово Божество́.
Богоро́дичен: Отроча́ нам дано бысть от проро́чества,/ Рожде́нное прежде болезни Бо́жия Ма́тере,/ Егóже начальство на ра́ме Его́ Боже́ственный Иса́ия пропове́даше.
Песнь 5
Ирмо́с: Ты, Го́споди, мой свет/ в мир прише́л еси́,/ Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения/ верою воспева́ющия Тя.
Постави Христос Себе обиталище тебе́, преподо́бне,/ любве ради нело́жныя тебе́ прежде возлюбившаго.
Мученика Христова Бо́жия усынения тебе́, преподо́бне,/ подо́бника Его́ страсте́м/ Боже́ственная любы́ явила есть.
Добр ревнитель, не я́ко Петрово отверже́ние,/ ты, преподо́бне, явися Богословия,/ о Пе́тре преблаже́нне.
Богоро́дичен: Тя, оружие необоримо, на враги́ предлага́ем,/ Тя, исправление и надежду на́шему спасению, Богоневестная, и́мам.
Песнь 6
Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребение тридневное, пророк Иона,/ в ки́те моляся:/ от тли избави мя, Иису́се Царю Сил.
Глаголы твои́ми собор пога́нский, обостряяся неи́стовством,/ и смерть совеща́ша преждесудную нанести на тя,/ страстоте́рпче Христов, Пе́тре славный.
Лю́тостное враг Христовых/ и противное от болезней ча́емая разруши́ смерть,/ но ты избыл еси́ проповеданием Христовым, Пе́тре славный.
Избыл еси́, страстоте́рпче, без надежды смерти и здрав бысть,/ и́же душею крепкий и телом, беззаконным язва,/ Христов ви́димый местник.
Богоро́дичен: Зачала́ еси́ во утробе всяческая Устро́ившаго, Богоро́дице,/ во времени Безвре́меннаго родила́ еси́/ и по Рождестве, я́коже и прежде Рождества, пребыла еси́ Нетле́нная.
Песнь 7
Ирмо́с: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы,/ пе́щный пла́мень попра́ша, пе́сньми взывающе:/ отец на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Боговещанный твой пред мучительскими суди́щи/ с дерзнове́нием, Петре славный, язык взыва́ше:/ отец на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Украше́нный душею, я́ко жених в черто́зе,/ в злоде́йсцей, Петре славне, темнице взыва́ше:/ отец на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Избавле́нный душею, свя́занный узы,/ мученический, всехвальне, путь, отче, прошел еси́,/ благослове́н еси́, вопия, тако Изволивый.
Богоро́дичен: Пророчестии гласи о тебе́, Де́во Мати, имеша конец,/ я́ве Христа́ бо родила́ еси́,/ милосердия многа ради нам уподо́бльшася.
Песнь 8
Ирмо́с: На Кресте плотию пригвожде́ннаго/ и показавшаго нам оружие во спасе́ние,/ о́троцы, превозносите Христа́ Бо́га на́шего во веки.
Беззаконный сын к отцу мучителю свя́зана, страстотерпче, приводит тя, вопиюща:/ благослови́те вся дела Господня Го́спода.
Исправил есть Христос к цесарем Богословный твой глас,/ вопити без трепета, блаже́нне:/ благослови́те вся дела Господня Го́спода.
Твоего́ не стерпя дерзновения, богоненавистный цесарь,/ смерти богоразли́чней, Петре, верный рабе Христов, осуждает тя, Богословяща:/ благослови́те вся дела Господня Го́спода.
Богоро́дичен: Из Отца прежде век/ и после же из Матере неизреченно воплотившагося,/ о́троцы, превозносите Христа́ Бо́га на́шего во веки.
Песнь 9
Ирмо́с: Ева у́бо неду́гом преслушания/ клятву вселила есть,/ Ты же, Де́во Богоро́дице,/ Прозябением чревоношения мирови благословение процвела еси́,/ тем Тя вси величаем.
Отрезан ти бысть язык всечестны́й и кровию отечество благослови./ Язы́ком же Ду́ха огненным Боже́ственная вещающа ти веления, неверных неистовство обличатеся,/ тем же тя, мучениче, блажим.
Побежден бысть, видя, враг, приснопа́мятне, языка твоего́ отъятие,/ руце и нозе отсечение, иждага́еме жага́лы6 очи,/ к Христу́ пригваждаем и раздробляем, огневи тя и воде разделяем.
Воздвиг пя́ту на врага, вседо́блий, и главу того сокрушил еси́,/ венцем же победным увязе́ся от руки Иису́совы Вседержителя,/ Капетолео́ну приснопамятное похваление.
Богоро́дичен: Ева у́бо от древа Животнаго изгнана бысть, возбране́на наслаждения./ Ты же, Де́во Богоро́дице, Живот Превечный ввела еси́,/ мирови живоносное поспеше́ние, подаваемое веры ра́ди.