Ина служба бденная, святаго праведнаго Симеона Богоприимца
НА МА́ЛОЙ ВЕЧЕ́РНИ
Стихи́ры свята́го Симео́на на 4, глас 4 с Го́споди, воззва́х на вели́цей вече́рни (зри службу выше).
Сла́ва свята́го, глас 6:
Проро́че и пропове́дателю Христо́в,/ престо́ла вели́чествия никогда́же отлуча́ешися/ и кому́ждо немощно́му всегда́ предстои́ши, в Вы́шних служа́,/ вселе́нную исполня́еши, всю́ду прославля́емый,/ испроси́ просвеще́ние душа́м на́шим.
И ны́не, пра́здника, глас 4: Днесь свяще́нная Ма́ти: (зри в сам день праздника).
На стихо́вне 2 стихиры праздника, глас 7 (зри в сам день праздника). Таже свята́го 2 стихиры.
Стих: Свет во открове́ние язы́ков/ и сла́ву люде́й Твои́х Изра́иля.
Единоро́днаго Сы́на, Собезнача́льна Отцу́,/ разве́рзша ложесна́ безсе́менно Ма́тере,/ повину́ющися зако́на повеле́нием,/ Богоро́дице Мари́я напосле́док из Нея́ вопло́щшагося/ и с челове́ки пожи́вшаго приноша́ет Бо́гови всех Первосвяти́теля,/ исполня́ющаго зако́н дре́вняго Законода́вца,/ Его́же прие́м Симео́н на ру́ку свое́ю,/ пропове́даше лю́дем:/ Бог есть Сей, Отцу́ Собезнача́лен,/ Изба́витель душа́м на́шим.
Сла́ва, глас 1:
Се Симео́н вопия́ше:/ пререка́емое зна́мение Сей бу́дет:/ Бог Сый и Отроча́./ Сему́, ве́рнии, возопие́м:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
И ны́не, пра́здника, глас 4: Зако́н, и́же в Писа́нии, исполня́я: (зри в сам день празника на хвалитех).
Тропарь святаго. Слава и ныне, праздника (зри ниже).
НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ
Блажен муж: 1-й антифон. На Господи, воззвах стихиры праздника 3 (зри в сам день праздника) и праведнаго Симеона 5 (зри службу выше).
Сла́ва свята́го, глас 6:
Возсия́ день ра́достный/ па́мяти Богови́дца и Богоприи́мца Симео́на:/ сей бо Престо́лу вели́чествия моле́бне днесь предстои́т,/ Его́же в жи́зни на руку́ понесе́,/ о Нем же проро́чески веща́:/ се,– рече́,– лежи́т Сей на па́дение и на воста́ние мно́гим во Изра́или./ И к Ро́ждшей Того́ возгласи́:/ и Тебе́, Пречи́стая, Само́й се́рдце про́йдет ору́жие./ Его́же, ве́рнии, свято́е торжество́ и ле́тную па́мять почита́юще усе́рдно,/ к нему́ воззове́м:/ о Богому́дре и Богоно́сче,/ Ева́нгельских та́йн благове́стником свиде́тельствованный пра́ведниче/ и Ду́ха Свята́го испо́лненный, Симео́не,/ не преста́й моля́ за ны, Его́же я́ко Младе́нца/ на руку́ свое́ю поне́сл еси́,/ да изба́вит ны в день Су́дный шу́ияго стоя́ния,/ и свободи́т ве́чнаго муче́ния,/ и спасе́т ду́ши на́ша,/ я́ко Милосе́рд и Человеколю́бец.
И ны́не, пра́здника, глас 6:
Да отве́рзется дверь Небе́сная днесь:/ Безнача́льное бо Сло́во О́тчее,/ нача́ло прии́м под ле́ты,/ не отсту́пль Своего́ Божества́,/ от Де́вы я́ко Младе́нец четыредесятодне́вен/ Ма́терию во́льне прино́сится в це́рковь зако́нную,/ и Сего́ на ру́ки прие́млет ста́рец,/ отпусти́, зовы́й, раба́, Влады́ко,/ и́бо о́чи мои́ ви́деста спасе́ние Твое́./ Прише́дый в мир спасти́ род челове́чь,/ Го́споди, сла́ва Тебе́.
Вход. Проки́мен дне и чте́ния 3, преподобническая.
Прему́дрости Соломо́ни чте́ние (глава́ 3):
Пра́ведных ду́ши в руце́ Божией,/ и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти,/ и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их,/ и е́же от нас ше́ствие – сокруше́ние;/ они́ же суть в ми́ре./ И́бо пред лице́м челове́ческим, а́ще и му́ку прии́мут,/ упова́ние их безсме́ртия испо́лнено./ И вма́ле нака́зани бы́вше,/ вели́кими благоде́тельствовани бу́дут,/ я́ко Бог искуси́ я и обре́те их досто́йны Себе́./ Я́ко зла́то в горни́ле, искуси́ их/ и, я́ко всеплодие же́ртвенное, прия́т я./ И во вре́мя посеще́ния их возсияют/ и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т./ Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́,/ и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки./ Наде́ющиеся на Него разуме́ют и́стину/ и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́,/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́/ и посеще́ние во избра́нных Его́.
Прему́дрости Соломо́ни чте́ние (глава́ 4):
Пра́ведник, а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет./ Ста́рость бо честна́ не многоле́тна,/ ниже́ в числе́ лет исчита́ется./ Седи́на же есть му́дрость челове́ком,/ и во́зраст ста́рости – житие́ нескве́рное./ Благоуго́ден Бо́гови быв, возлю́блен бы́сть,/ и живы́й посреде́ гре́шник, преста́влен бысть./ Восхище́н бысть, да не зло́ба измени́т ра́зума его́/ или́ лесть прельсти́т ду́шу его́./ Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая/ и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив./ Сконча́вся вма́ле, испо́лни ле́та до́лга,/ уго́дна бо бе Господеви душа́ его́,/ сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия./ Лю́дие же ви́девше, и не разуме́вше,/ ниже́ поло́жше в помышле́нии таково́е,/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́/ и посеще́ние во избра́нных Его́.
Прему́дрости Соломо́ни чте́ние (гла́вы 5 и 6):
Пра́ведницы во ве́ки живу́т,/ и в Го́споде мзда их, и попече́ние их у Вы́шняго./ Сего́ ра́ди прии́мут Ца́рствие благоле́пия/ и вене́ц добро́ты от руки́ Госпо́дни,/ зане́ десни́цею покры́ет я и мы́шцею защити́т их./ Прии́мет всеору́жие рве́ние свое́/ и вооружи́т тварь в месть враго́м./ Облече́тся в броня́ пра́вды/ и возложи́т шлем – суд нелицеме́рен./ Прии́мет щит непобеди́мый – преподо́бие,/ поостри́т же напра́сный гнев во ору́жие,/ спобо́рет же с ним мир на безу́мныя./ По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины/ и, я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в, на наме́рение полетя́т./ И, от каменоме́тныя я́рости испо́лнь, паду́т гра́ды./ Вознегоду́ет на них вода́ морска́я,/ ре́ки же потопя́т я на́гло./ Сопроти́в ста́нет им дух си́лы,/ и, я́ко ви́хор, разве́ет их,/ и опустоши́т всю зе́млю беззако́ние,/ и злоде́йство преврати́т престо́лы си́льных./ Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте,/ навы́кните, судии́ конце́в земли́./ Внуши́те, держа́щии мно́жества и гордя́щиися о наро́дех язы́к./ Я́ко дана́ есть от Го́спода держа́ва вам/ и си́ла от Вы́шняго.
На лити́и стихи́ры пра́здника (зри в сам день праздника).
Сла́ва, свята́го, глас 4:
И́же Боговиде́нием осия́ем досто́йно,/ и проро́ческим пропове́данием,/ и благода́тию почте́н быв, Богодухнове́нне Симео́не,/ и Боже́ственнаго сподо́блен быв блаже́нства,/ е́же к Преблаго́му ны́не дерзнове́ние и ми́лость стяжа́в,/ моли́ся непреста́нно о и́же ве́рою тя хва́лящих и чту́щих,/ я́ко бла́га веща́теля, че́стна и Богопости́жна,/ от бед изба́вити и спасти́ ду́ши на́ша.
И ны́не, пра́здника глас 5: Ве́тхий де́ньми, младе́нствовав пло́тию: (зри в сам день праздника).
На стихо́вне стихи́ры свята́го, глас 2.
Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:
Обре́те духо́вная заря́ твоего́ ума́, проро́че Симео́не,/ чистоту́ сия́ющу:/ я́коже зерца́ло, явственно ми́р озари́л еси́ Богоразу́мия сия́нием,/ блиста́я и провозвеща́я Гряду́щаго,/ И́же пода́ет благода́ть все́м челове́ком/ моли́твами твои́ми, пречу́дне.
Стих: Ты еси́ иере́й во век/ по чи́ну Мелхиседе́кову.
Уста́ быв Бо́жия,/ нече́стия де́латели я́ве обличи́л еси́,/ судо́м неизбе́жным те́х осуди́в, Симео́не ди́вне,/ пра́вды уче́нию после́дуя и Боже́ственным судьба́м./ Те́мже прему́дрым ти́ глаго́лом ви́дяще возведе́ние, блаже́нне,/ пе́сньми досто́йно восхваля́ем тя.
Стих: Моисе́й и Ааро́н во иере́ех Его́/ и Самуи́л в призыва́ющих И́мя Его́.
Престо́лу Влады́чню предстоя́/ и неизрече́нныя сла́вы насыща́емь,/ добро́ты же зря́ преми́рныя/ и све́та исполня́емь,/ проро́че Симео́не Богогла́се,/ вся, чту́щия тя́, ве́рою помина́й,/ си́м душе́вное спасе́ние/ и разреше́ние согреше́нием всем прося́, Богопости́жне.
Сла́ва, свята́го, глас 1:
Се Симео́н вопия́ше:/ пререка́емое зна́мение Сей бу́дет,/ Бог Сы́й и Отроча́./ Сему́, ве́рнии, возопии́м:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
И ны́не, пра́здника, глас 8: Андре́я Кри́тскаго:
И́же на Херуви́мех носи́мый и пева́емый от Серафи́м,/ днесь в Боже́ственное святи́лище по зако́ну приноси́м,/ на ста́рческих, я́ко на престо́ле, седи́т рука́х/ и от Ио́сифа прие́млет да́ры Боголе́пно,/ я́ко супру́г го́рличищ,/ нескве́рную Це́рковь и от язы́к новоизбра́нныя лю́ди,/ голуби́на же два птенца́,/ я́ко Нача́льник Ве́тхаго же и Но́ваго./ Е́же к Нему́ обеща́ния Симео́н коне́ц прие́м,/ благословя́ Де́ву Мари́ю Богоро́дицу,/ страсте́й о́бразы, И́же из Нея́, провозгласи́/ и от Него́ проша́ше отпуще́ния, вопия́:/ ны́не отпусти́ мя, Влады́ко,/ я́коже пре́жде возвести́ ми,/ я́ко ви́дех Тя, Первове́чнаго Све́та/ и Спа́са Го́спода христоимени́тым лю́дем.
Тропа́рь Симео́ну, глас 4:
Симео́н ста́рец дне́сь весели́тся,/ восприя́т на руку́ свою́ Младе́нца Преве́чнаго Бо́га,/ от уз пло́ти разреши́тися прося́/ и вопия́:/ ви́деста о́чи мои́/ спасе́ние Твое́ ми́рови.
Тропа́рь пра́здника, глас 1: Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во: (зри в сам день праздника).
На благослове́нии хле́бов: чте́ние свято́му от слов пра́зднику.
НА У́ТРЕНИ
На Бог Госпо́дь: тропа́рь пра́здника два́жды. Сла́ва, Симео́на, и ны́не, пра́здника.
По 1-м стихосло́вии седа́лен свята́го, глас 5.
Подо́бен: Собезнача́льное Сло́во:
Не сме́сен начерта́нием до́льним, сла́вне,/ ты́, ум стяжа́в, Боже́ственнаго Ду́ха чи́стее, Симео́не Богоприи́мче, был еси́,/ сия́ния Его́ прие́мля све́тло и все́м облиста́я./ Те́мже мо́лим тя́:/ о ми́ре всего́ ми́ра помоли́ся.
Сла́ва, и ны́не, пра́здника, глас 1: Лик Ангельский да удиви́тся чудеси́: (зри в сам день праздника).
По 2-м стихосло́вии седа́лен свята́го, глас 4.
Подо́бен: Вознесы́йся:
На Боже́ственней стра́жи стал еси́, блаже́нне,/ и разуме́л еси́ Бо́жие прия́тие проро́ческими очи́ма, Богодохнове́нне./ Те́мже и возопи́л еси́, Симео́не Богоприи́мче, со стра́хом:/ Го́споди, услы́шах сла́вное восприя́тие Твое́/ и воспева́ю Тя, в пло́ть бре́нную от Де́вы во́лею обле́кшася.
Сла́ва, и ны́не, пра́здника, глас 1: В це́рковь принеслся еси́, Жизнь вся́ческих: (зри службу выше).
Велича́ние:
Велича́ем тя́,/ святы́й пра́ведный Симео́не Богоприи́мче,/ и чти́м святу́ю па́мять твою́,/ ты́ бо мо́лиши о нас/ Христа́, Бо́га на́шего.
По полиеле́и седа́лен Симео́ну, глас 5:
Очи́стив от скве́рны ум, прему́дре,/ зерца́ло Боже́ственное соде́лался еси́/ и ны́не к восприя́тию Сы́на Бо́жия, ра́дуяся, прише́л еси́, проро́че Симео́не.
Сла́ва, и ны́не, пра́здника глас 5: Во храм прине́слся еси́, обы́чная исполня́я: (зри службу выше).
Та́же степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са.
Проки́мен: Возвесели́тся пра́ведник о Го́споде/ и упова́ет на Него́. Стих: Услы́ши, Бо́же, глас мой,/ внегда́ моли́ти ми ся к Тебе́. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Луки, зача́ло 8.
По 50-м псалме́ стихи́ра самогла́сна, славник Го́споди, воззва́х: глас 6: Проро́че и пропове́дателю Христо́в: (зри службу выше).
Кано́н пра́здника со ирмо́сом на 6 (зри в сам день праздника) и свята́го Симео́на на 6 (зри службу выше). По 3-й пе́сни конда́к и и́кос пра́здника, седа́лен свята́го (зри в сам день праздника), Сла́ва, и ны́не, то́йже.
По 6-й пе́сни конда́к и и́кос свята́го.
Конда́к Симео́ну глас 4.
Подо́бен: Яви́лся еси́ днесь:
Ста́рец днесь отреши́тися от юз моля́щеся/ сего́ жития́ тле́ннаго,/ Христа́ восприя́т на ру́ки, Зижди́теля и Го́спода.
И́кос:
Госпо́дня свиде́тельства прие́м, Симео́не Богоприи́мче,/ па́че всех челове́к вы́сши был еси́;/ те́мже похвалы́ принести́ тебе́ ужасо́хся,/ но, любо́вию пону́дився, песнь нача́ти дерзну́х,/ те́мже не отри́ни, помо́щник нам бу́ди, прехва́льне,/ да возмогу́ пе́ти че́стны ру́це твои́,/ вои́стину прикосну́вшиися Богоприя́тне Боже́ственному Младе́нцу,/ и́бо се Христа́ восприя́л еси́ на руку́, Зижди́теля и Го́спода.
На 9-й пе́сни припе́вы, вся́кий припе́в по еди́ножды (зри в сам день праздника).
Свети́лен свята́го:
На земли́ равноа́нгельно житие́ име́л еси́,/ вои́стину престаре́вся те́лом,/ и ны́не на Небесе́х со А́нгельскими ли́ки всели́лся еси́ близ Све́та Трисия́ннаго./ Его́же насыща́яся, Симео́не Богоприи́мче,/ назира́й нас, пою́щих тя.
Сла́ва, и ны́не, пра́здника: Ду́хом во святи́лищи предста́в, ста́рец: (зри в сам день праздника). На хвали́тех стихи́ры пра́здника 3, глас 4 (зри в сам день праздника) и пра́веднаго Симео́на 3 стихи́ры с Го́споди, воззва́х: глас 4 (зри службу выше).
Сла́ва, свята́го, глас 4:
О Го́споде ра́дуяся и Бо́зе, Спа́се свое́м,/ Богоглаго́ливе и сла́вне проро́че,/ и та́мо су́щаго сия́ния зарю́ прие́м,/ и Све́том Боже́ственным мы́сленно просвеща́емь,/ и́же па́мять твою́ всепра́зднственную ве́рою творя́щия/ напа́стей и бед твои́ми моли́твами изба́ви.
И ны́не пра́здника, глас 6:
Германово: На рука́х ста́рческих во дне́шний день,/ я́ко на колесни́це Херуви́мстей,/ восклони́тися благоизво́ливый, Христе́ Бо́же,/ и нас, пою́щих Тя,/ страсте́й мучи́тельства призыва́емый изба́ви/ и спаси́, я́ко Человеколю́бец.
Славосло́вие вели́кое.
На Литурги́и: Устав (зри службу выше)